Beste wensen, allen!
Op Klusidee staan soms nuttige dingen maar de reaguurders daar zijn onuitstaanbaar. De meesten antwoorden in de trant van "laat het nou maar aan de vakman over" - ja, dat heb ik gedaan!
Voor elektronica hobbyisten of proces controllers is PID een bekend concept. Ik zag dat je een PID-controller in je espressomachine kunt inbouwen. Dan ben je denk ik beiden.
Zo is de gedachte niet ver meer de CV zelf met PID aan te sturen. Maar ja, dat is ook weer zo wat. Dan eindig ik, in plaats van met een kek kastje, wellicht met zoiets aan de muur:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ae1qXqRSxWNQxZuJVlZiD6O7.jpg?f=user_large)
Anyway, de lente begon voor oud en nieuw, merk ik, dus wie weet kan ik de cv binnenkort gewoon weg doen.
Watts NL is hier zelfs langs geweest, met de installateur. Dat was natuurlijk een prima gebaar van dienstverlening. Wel jammer dat de man niet wist dat zijn thermostaten de ITCS-functie bezitten. En dat hij als oplossing adviseerde de installatie gewoon 24/7 op 19 graden te zetten.Ronald schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:32:
@Kapt.MobyletteIk zou de vraag over de vreemde ketelaansturing in de nacht eens bij Watts neerleggen?
Op Klusidee staan soms nuttige dingen maar de reaguurders daar zijn onuitstaanbaar. De meesten antwoorden in de trant van "laat het nou maar aan de vakman over" - ja, dat heb ik gedaan!
Voor elektronica hobbyisten of proces controllers is PID een bekend concept. Ik zag dat je een PID-controller in je espressomachine kunt inbouwen. Dan ben je denk ik beiden.
Zo is de gedachte niet ver meer de CV zelf met PID aan te sturen. Maar ja, dat is ook weer zo wat. Dan eindig ik, in plaats van met een kek kastje, wellicht met zoiets aan de muur:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ae1qXqRSxWNQxZuJVlZiD6O7.jpg?f=user_large)
Anyway, de lente begon voor oud en nieuw, merk ik, dus wie weet kan ik de cv binnenkort gewoon weg doen.
:strip_exif()/f/image/fWXB9V0mrlrZqJY2HtUE0OME.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Lh61t8eJvoENugi8W4cqJ92i.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/SFMWPtX4WQgw50PFhPMrqBm5.png?f=user_large)
/f/image/oOB4KciXLOUBt93Bfwag5a5f.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/hfvojcPgnDzTzNFx5vkxTntc.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/CQNeb1ULxvTdutSPZRJQSXCx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XIRbgUJeodYcexELpiOhVzS1.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/4S21ZMU1KJAe2zAkEHFoVIYg.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/oyFp26Sp3xlVOKlosukkZMzu.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/yQXf0k58xZqaOgIvwzJ70qyO.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QRwBsY5dLBHVvAu5isCJXjQn.jpg?f=fotoalbum_large)