gele stukken in groen gazon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Naja, wat de titel zegt dus, maar niet door droog, dor of verbrand, maar echt geel gras. (dat gewoon groeit)
Ik zag laatst wat advertenties voorbij komen toevallig voor precies dat, en ik heb er ook ooit al eens iemand over gehoord dat er van die wondermiddeltjes bestaan die je in de herfst (hopelijk nog niet te laat) op je gazon kan strooien om alles te ontzuren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xABBsX2h1vFiPb4y_MCqkgiHO3E=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/NLzEZCo74qLuRjST5fXqIb1F.gif?f=fotoalbum_large

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:55
Dat is toch een mooi grasmatje? Maar je kan kalk strooien of herst mest.
Ik zou voor de kalk gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:15
Er zijn verschillende redenen, dus eerst maar eens proberen te ontdekken waar het nu door komt:
https://www.tuinengras.nl/blogs/geel-gras

PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:18
Het is natuur. Niet alle gras heeft dezelfde kleur.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engeneer13
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:14
Hier is er sprake van stikstof tekort, klein beetje bemesten, of voor nu accepteren en van het voorjaar bemesten. In het voorjaar heeft het gras meer aan de meststoffen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
engeneer13 schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:16:
Hier is er sprake van stikstof tekort, klein beetje bemesten, of voor nu accepteren en van het voorjaar bemesten. In het voorjaar heeft het gras meer aan de meststoffen namelijk.
Dan ga ik minder de auto laden :+

OK, dus anders misschien nu kalk, en als 9nog) nodig in voorjaar wat mest?

https://www.tuincentrumgi...er-kalk-strooien-op-gras/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• engeneer13
Kalk strooien kan prima nu, bijvoorbeeld eierschalen. Deze breken langzaam af waardoor de grond kans krijgt om ze op te nemen. Dit zorgt ervoor dat ze bodem minder zuur wordt en zo heeft mos en onkruid minder kans.

De gele gloed is ook iets wat in de winter voorkomt dit is niet per direct meststof tekort. Het gras is ook gewoon minder actief door het koude weer hierdoor neemt het minder meststoffen uit de bodem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
engeneer13 schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:28:
Kalk strooien kan prima nu, bijvoorbeeld eierschalen. Deze breken langzaam af waardoor de grond kans krijgt om ze op te nemen. Dit zorgt ervoor dat ze bodem minder zuur wordt en zo heeft mos en onkruid minder kans.

De gele gloed is ook iets wat in de winter voorkomt dit is niet per direct meststof tekort. Het gras is ook gewoon minder actief door het koude weer hierdoor neemt het minder meststoffen uit de bodem op.
Het zijn grasmatten die ik pas deze zomer heb gelegd. Vanaf toen heeft een robot het gras op lengte gehouden. Wel nare kleigrond helaas...

Ik zal morgen deze even oppikken:
https://www.gamma.nl/asso...groen-kalk-10kg/p/B010835

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engeneer13
Oké, maait de robot nu nog steeds? Sowieso zorgen dat de robot niet maait als het gras nog bevroren is dus 's ochtends vroeg. Dit zorgt voor bruine vlekken en enorme terug gang van de graspol, hij breekt als ware af als de robot erover rijdt.

Als dit nieuwe zode is, is het zeker niet verkeerd om een keer in het jaar een beetje te kalken en in het voorjaar even een beetje meststoffen strooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
engeneer13 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:20:
Oké, maait de robot nu nog steeds? Sowieso zorgen dat de robot niet maait als het gras nog bevroren is dus 's ochtends vroeg. Dit zorgt voor bruine vlekken en enorme terug gang van de graspol, hij breekt als ware af als de robot erover rijdt.

Als dit nieuwe zode is, is het zeker niet verkeerd om een keer in het jaar een beetje te kalken en in het voorjaar even een beetje meststoffen strooien.
de robot is al een week of 3 werkeloos nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:20
Met je gras kan ik je niet helpen maar misschien kan je in onderstaand topic je vraag ook stellen of zoeken of iemand een vergelijkbare situatie heeft.
Topic is de laatste weken in winterslaap zo te zien.

Het grote tuinen, balkons en plantentopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Nou, ik heb vandaag 10 kg DCM kalk 'gezaaid' :+
Eens zien wat dat doet.
Geen idee ook eigenlijk wanneer ik effect zou moeten zien.

Pagina: 1