Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

E27 lampen smart maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 22:30
Na aanleiding van het topic Fillament lampen E14 nodig in het rond, bestaat dat?

Ben ik op zoek naar een oplossing voor het volgende.

In de woning waar wij in wonen hebben ze een gedeelte verlaagd en gestruct.

Daarin zijn 2 fittingen geplaatst.
De lampen die erin zitten kunnen gedimd worden met een Busch-jaeger 6523u-102.

Deze hadden we bewust gekocht voor het gebruik van led lampen.

Maar ik had 2 dimbare 4watt led lampen in gestopt, maar deze begonnen na enige tijd te knipperen.
Het afstellen van de dimmer hielp helaas niet.

Pas geleden heb ik 2 lampen van de action genomen.
Dit ging goed, maar deze begonnen te flikkeren.

Nu wil ik alsnog led lampen gebruiken.
Maar stel dat ik deze smart zou willen maken wat moet ik dan met de huidige dimmer doen?

Neem aan dat het geen fijn huwelijk zal worden om de dimmer te laten zitten.

Wat zouden jullie doen om deze lampen eventueel smart te maken ?

Hieronder een foto van de situatie nu.
Hier zitten nu nog gloeilampen in die steeds moeilijker te krijgen zijn (lokaal)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lv3w3PyeJzsfOF7p7yFwp2iKpmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DpBJpogVfACTbfpTaaqUhOxp.jpg?f=fotoalbum_large

2250 WP Zuid PVoutput

Alle reacties

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:41
Dimmer vervangen voor een ‘slimme’? Dan behou je de fysieke dim knop maar kun je ze ook via een andere weg bedienen.

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:49

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Wat je ook doet, huidige dimmer moet weg. Eigenlijk:

OF huidige dimmer vervangen door een smart variant
OF huidige dimmer verwijderen (draden gewoon doorlussen) en er smart lampen plaatsen. Dan moet je dus nog iets voor de aansturing hebben

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:56
Hangt er van af welk systeem je wil gaan gebruiken. Slimme dimmer is een goede oplossing, dan kan je die uitzoeken zodat deze samenwerkt met je gewenste systeem. Maar dan loop je wel het risico op conflicten tussen de lampen, de dimmer en de sturing. Een paar Hue lampen in de fittingen stoppen en de dimmer vervangen voor een pulsdrukker en een wall switch van Hue (stroom hierachter doorlussen natuurlijk). Dan heb je waarschijnlijk ook een Bridge nodig maar dan heb je wel het volledige systeem van één leverancier en minder kans op problemen. Met een pulsdrukker aangesloten op een Hue wall switch kan je ook via de schakelaar dimmen, dus je hebt bijna dezelfde functionaliteit als nu met meer opties via de Bridge/app.