Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Smart fillament lampen E14 nodig in het rond, bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 17:14
Beste Tweakers,

Wij hebben dus van die plafond lampen met glazen behuizing gekocht, nu hebben die er dus E14 fitting in zitten. Nu zie ik alleen maar van die E14 smart lampen in peer vorm, niet in kleine ronde vorm. (Moeten wel filament glazen lampen zijn, dus niet de 'standaard' lampen)

Dit soort lampen dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/up1OX17ZIYvm0F2FfiiujFs2F2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AohAFyZ6A3RWi3SKFcSM9IZS.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand die een andere oplossing heeft? Ik hoorde iets over Zigbee ofzo? Of een slimme fitting?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik zou in dit geval je lichtknop smart maken 🤷
Er zijn friends of hue lichtknoppen, bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door dragon2 op 12-12-2021 18:59 ]

• lexxus93
Lichtknop smart maken? Kan je daar iets meer over vertellen? Ik ben een leek op dit gebied..

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

lexxus93 schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:05:
Lichtknop smart maken? Kan je daar iets meer over vertellen? Ik ben een leek op dit gebied..
Ik gok dat @dragon2 doelt op een Shelly? :)

edit: Zag net "Er zijn friends of hue lichtknoppen, bijvoorbeeld" pas, dat kan ook :)

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 12-12-2021 19:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk eens: Link. Het type lamp noemt men een "kogel". Als je dan zoekt op "filament lamp kogel" dan kom je ze wel tegen.

• lexxus93
@sypie Dat begrijp ik. Maar niet in een smart lamp zoals van philips hue of tradfri.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ah, over het woordje "smart" gelezen in de TS.

In dat geval de lamp slim maken door een Shelly o.i.d. aan te sluiten. Die zijn er ook in dimmers, dus kun je nog lekker dimmen ook vanaf je telefoon/tablet.

• lexxus93
En als ik zo'n Shelly bestel. Dan kan ik de lampen gewoon koppelen met mijn google home zodat ik ze kan besturen met spraak assistent? En wat nou als ik fysieke schakelaar (draadloos) wil hebben?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:53
Meestal is het zowel via home als schakelaar.
En die draadloze schakelaar heet je mobiel.

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:41
Als het dimbaar moet zijn, ik heb goede ervaringen met de ECOdim ZigBee inbouw dimmer voor led lampen. Hier mee schakel ik 5 domme filament lampen zowel via ZigBee als via de fysieke knop.

Hiermee ben je vrijer in de keuze van je lampen.

[ Voor 12% gewijzigd door gastje01 op 12-12-2021 21:52 ]

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Fysieke draadloze schakelaar kan alleen als je lampen (of de stekkerplug als je lamp een stekker heeft) en de schakelaar hetzelfde protocol volgen. En dat gaat nu juist niet als er geen ronde e14 smartlampen voor je plafondlamp zijn 🤷

Dus dan wil je iets als een FoH schakelaar ipv je oude lichtschakelaar, icm een willekeurige Hue afstandsbediening (knop, dimmerswitch,..) , en dan kun je ook nog alles met stem (alexa, Google) of met je telefoon bedienen. Kost wel wat maar dan heb je ook wat.

[ Voor 5% gewijzigd door dragon2 op 12-12-2021 21:54 ]

• lexxus93
Heb andere plafond lampen gekocht. Nu is mijn volgende vraag: Zijn er ook filament lampen met E27 die je van kleur kan verwisselen? (Helder wit/warm wit etc)

• barellron
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:14
Volgens mij kan:
pricewatch: Philips Hue Filament G93 globe

van helder wit naar warm wit.

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:49

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Philips heeft tegenwoordig ook een serie dimtone fillament lampen met CRI>90. Die zijn erg mooi. Kan alleen zo snel geen nummer ervan vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Septillion op 14-12-2021 09:22 ]

Pagina: 1