Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Video deurbel die ook compatible met synology NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ElPositivo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik wil graag een video deurbel installeren, welke gelijktijdig als bewakingscamera kan dienen. Ik wil niet vastzitten aan een abonnement. De opslag van de deurbel zou dan op mijn Synology NAS moeten komen (surveillance station).

Naar mijn weten zijn er een aantal opties:
- Hikvision DS-KV6113-WPE1
- Foscam VD1
- Dahua DB11

Over de Foscam en Hikvision heb ik gehoord dat deze nog niet echt goed werken. Over de Dahua heb ik nog niet veel gelezen. Volgens https://servicedesk.webst...ology-nas-via-rtsp-stream moet de Dahua kunnen samenwerken met de Synology via de rtsp stream.

Het liefst zou ik de deurbel via PoE voeden.

Het blijkt niet makkelijk te zijn iets te vinden wat aan mijn eisen voldoet en welke ook goede recensies krijgt. Zijn er mensen die een video deurbel in gebruik hebben samen met een synology NAS? Zit er veel vertraging op de lijn als mensen aanbellen? Hoe werkt hij als bewakingscamera? Zijn er nog meer opties naast bovengenoemde?

Cheers! :9B

[ Voor 10% gewijzigd door ElPositivo op 08-12-2021 21:10 ]

Alle reacties

• streetfighter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-02 16:14
Ik heb de Hikvision via POE draaien.
Gebruik een RTSP stream in combinatie met SS op mijn Synology NAS.

(Werkt via custom RTSP stream Path: admin:paswoord@192.168.1.201:554/Streaming/Channels/101/)

Moet zeggen dat het met de laatste firmware ( deurbel ipv slot) bij mij prima draait.
Heb mijn standaard gong vervangen door KAKU gong.
Er zit iets vertraging in de gong die over gaat en de HIKconnect app, maar dit ligt meer aan de app.
Eenmaal verbonden heb ik zeer goede audio/ video met de persoon buiten.
Heb meerdere camera's via de app en de deurbel geeft goed beeld. Het is uiteraard niet te vergelijken met de 8MP camera in dezelfde app, maar voor erbij zeker goed.

In onderstaand draadje wordt ook e.e.a. besproken.
[Hikvision DS-KV6113-WPE1] Bellen werkt niet

• rientek
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-10 18:52
Ik gebruik al 2 jaar een Hikvision DS-KB8112-IM in zo ongeveer dezelfde set up als streatfighter mbv een TP-Link TL-POE150S maar dan met een extra draad vanaf de bel die aangesloten is op de bestaande gong. Op die manier hoor ik de bel ook als ik geen mobiel bij de hand hebt, ook als je router er uit ligt of er een netwerk kabeltje niet goed zit :( , apps die in slaap mode draaien etc ...

De Hikvision app geeft een melding als er aangebeld wordt en ik heb dan beeld en 2 weg audio. Met de DS Cam app kan ik terug kijken, in Surveillance Station kun je instellen hoe lang je de beelden bewaard en ook de bewegingsdetectie.

De resolutie van 1280x720p is misschien een minpunt maar de belangrijkste overweging voor mij was de mogelijkheid van terug kijken via de lokale opslag mbv Synology en geen duur Ring abonnement.

Het was nog wel even uitzoeken hoe alles geconfigureerd moest worden maar daarna draait het stabiel.