Marktplaats beoordeling laten aanpassen?

Pagina: 1
Acties:
  • 14.715 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-07 22:01

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik heb iets te koop aangeboden, maar we werden het niet eens over de prijs.

Kan gebeuren natuurlijk, was naar mijn idee een normale discussie, geen gekke woorden of verwijten. En dan krijg je ineens 1 ster met als feedback: betere service.

Wat moet je daar nu mee? Sterker, wat kun je er aan doen?

Ik heb al contact opgenomen met de vraag waarom hij een slechte beoordeling geeft. Kan hij of marktplaats het nog intrekken?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:21
Wraakreview ontvangen 2dehands/marktplaats

Hier werd exact dezelfde discussie gevoerd en de conclusie is dat je er niets aan kan doen, behalve de andere persoon ook een 1-ster beoordeling geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lekker laten gaan... Mocht je er vragen over krijgen dan kun je het uitleggen. Mocht je eerste en enige verkoop zijn dan moet je hopen dat de volgende verkopen iets gunstiger verlopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-07 08:48
Ben ik de enige die het vreemd vindt dat, als je überhaupt nog niets verkocht hebt (in onderhandeling bent) dat je daarna al een beoordeling kan achterlaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:49
Jolly_Jumper schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:23:
Ben ik de enige die het vreemd vindt dat, als je überhaupt nog niets verkocht hebt (in onderhandeling bent) dat je daarna al een beoordeling kan achterlaten?
Ook wel eens meegemaakt, dat ik iemand kon beoordelen waar ik contact mee had gehad, maar niet aan die persoon verkocht.
Denk omdat ik als laatste met hem contact had gehad en daarna advertentie had gesloten als verkocht.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:23

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Marktplaats verwijderd niks en in discussie met ze gaan heeft geen nut, ik ben eens blijven doorgaan kreeg de mededeling "tegenpartij moet schriftelijk aangeven dat de beoordeling weg mag mocht screenshot maken van het gesprek en dan zouden ze kijken. Hele molen gedaan maar daarna nooit meer wat gehoord en ze reageren ook nergens op of blijven doorverwijzen naar hun AV met standaard bericht.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-07 21:19
42dpi schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:48:
Marktplaats verwijderd niks en in discussie met ze gaan heeft geen nut, ik ben eens blijven doorgaan kreeg de mededeling "tegenpartij moet schriftelijk aangeven dat de beoordeling weg mag mocht screenshot maken van het gesprek en dan zouden ze kijken. Hele molen gedaan maar daarna nooit meer wat gehoord en ze reageren ook nergens op of blijven doorverwijzen naar hun AV met standaard bericht.
Same here en beoordeling was daarna binnen een week weg na schriftelijke toezegging van tegenpartij. Ze doen er dus (in sommige gevallen) wel wat aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07 09:05
Tip: als je onraad ruikt, verwijder dan je advertentie (een voor een) en geef aan dat deze niet verkocht is.
Dan krijg je geen beoordelingskans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04:24
Jolly_Jumper schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:23:
Ik vind dat niet vreemd, ook tijdens de onderhandelingsfase kunnen er natuurlijk zaken optreden die niet netjes zijn (of juist heel netjes) en dus een review waard.

Verder zou ik me er niet al te zwaar aan tillen, het is maar een MP review en met deze onderbouwing zal toch niemand dat serieus nemen. Net als dat je 5 sterren reviews voor de meest basic zaken normaliter toch ook niet serieus neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:23

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Dennism schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:10:
[...]

Ik vind dat niet vreemd, ook tijdens de onderhandelingsfase kunnen er natuurlijk zaken optreden die niet netjes zijn (of juist heel netjes) en dus een review waard.

Verder zou ik me er niet al te zwaar aan tillen, het is maar een MP review en met deze onderbouwing zal toch niemand dat serieus nemen. Net als dat je 5 sterren reviews voor de meest basic zaken normaliter toch ook niet serieus neemt?
In de onderhandelingsfase gaat het vaak fout voor de gene die een significant ander bedrag overheeft dan de gene die verkoopt en omdat dan als ''slecht'' te beoordelen is meer wraak dan realiteit.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:27

IkWilbert

Het is mij!

Ik ben persoonlijk ook klaar met die reviews, na verkoop geeft ik altijd aan bij het verwijderen van de advertentie, niet verkocht via marktplaats. Men krijgt dan ook geen mogelijkheid om een review in te vullen.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:50
Wat anderen zeggen. Alleen 'verkocht via marktplaats' aanvinken als je maar met 1 verkoper contact hebt gehad en dat dit contact heel snel en soepel verliep. Met 24x 5 ster beoordelingen hoef ik ook niet veel extra beoordelingen meer te krijgen om geloofwaardig over te komen.

het meeste gezeur krijg je trouwens van dingen die je (bijna) gratis weggeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zelfde probleem ook eens gehad met een koper, hij gaf één ster ondanks hij tevreden was met het product. Hierop heb ik hem een bericht gestuurd of er toch iets niet goed was. Achteraf bleek dat hij zich had vergist en was die één ster voor iemand anders. Maar hij kon zelf dus ook zijn beoordeling niet meer aanpassen achteraf. Ik heb hierover ook nog contact gehad met MP puur uit nieuwsgierigheid of het mogelijk is achteraf aanpassingen te doen. Echter is dat dus allemaal geblokkeerd en de helpdesk doet hier niks mee.

Mijn ervaring is dat je die gene kunt beoordelen over één verkocht product waar je de meeste berichten naar hebt gestuurd zoals hierboven ook al aangegeven. Ongeacht aan wie het verkocht is...

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Racer89 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:20:
Zelfde probleem ook eens gehad met een koper, hij gaf één ster ondanks hij tevreden was met het product. Hierop heb ik hem een bericht gestuurd of er toch iets niet goed was. Achteraf bleek dat hij zich had vergist en was die één ster voor iemand anders. Maar hij kon zelf dus ook zijn beoordeling niet meer aanpassen achteraf. Ik heb hierover ook nog contact gehad met MP puur uit nieuwsgierigheid of het mogelijk is achteraf aanpassingen te doen. Echter is dat dus allemaal geblokkeerd en de helpdesk doet hier niks mee.

Mijn ervaring is dat je die gene kunt beoordelen over één verkocht product waar je de meeste berichten naar hebt gestuurd zoals hierboven ook al aangegeven. Ongeacht aan wie het verkocht is...
Je moet komisch veel werk verzetten om de beoordeling te laten verwijderen, klopt. Aanpassen doen ze niet eens.
Het komt neer op een wederzijds, schriftelijk akkoord neerschrijven je akkoord bent met verwijderen van de beoordeling, daar een screenshot van maken, die insturen en bidden dat het goed komt. MP is een markttechnisch bewijs van 'In het land der blinden is één-oog koning'. Het doet precies genoeg om de gebruikers niet massaal te laten overstappen, en harkt geld binnen met advertenties (open MP eens in een adblocker-vrije browser 8)7 ), software-koppelingen en natuurlijke betaalde advertenties (sowieso auto's, vast ook huizen?).

En die 1-ster beoordeling die ik wilde verwijderen? Dat was een glitch in de app waar het scherm geen sterren liet zien. Ik was afgeleid en tikte maar wat en klikte door (ook dom), toen bleek ik één ster te hebben aangetikt. :?

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guillaumefoto
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-10-2023
Dezelfde ervaring met een koper waar ik een deal mee had en uiteindelijk het betaalverzoek niet betaald en afspraken niet nakomt. Verkocht aan een ander, echter MP koppelt de verkoop aan de koper die de afspraken niet is nagekomen en het nodig vind mij 1 ster te geven.
MP geeft aan betrouwbaar te zijn maar het blijkt dus helemaal niet betrouwbaar te zijn omdat het systeem niet kopers jou al verkoper laat beoordelen. Contact met MP levert niets op behalve standaard zinnen en teksten. Zelf geen enkel begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een topic na (meer dan) een half jaar kicken om alleen je eigen ervaring te delen is niet de bedoeling. Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.