Playstation 5 prijs verhoging?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.033 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalf300
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-07 12:25
Ik ben al een tijdje opzoek naar een PS5 disk editie, ik sta bij verschillende winkels op een wachtlijst,
ik werd zojuist door Intertoys gebeld dat ze er 1 hebben, maar dat er recent een algemene prijsverhoging is geweest van 499 naar 699. Is dit overal zo, of proberen hun nu gewoon extra te verdienen?

scalpers vragen natuurlijk andere prijzen, maar retail 699?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Retail kan vragen wat ze willen. Er is een "adviesprijs" maar daar hoeft niemand zich aan te houden.

Echter, als je Intertoys wil "dwingen", dan meldt je misdaad anoniem bij Sony en dan heb je kans dat Intertoys ineeeeens ook weer 499 gaat vragen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
zoeken bij google naar 'adviesprijs ps5'

Is helemaal niks over te vinden, en als ze de adviesprijs omhoog zouden doen bij Sony, dan zou dat zeker weten overal in het nieuws te vinden zijn. Dus nee, is onzin.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Winkeliers maken zelf bundels. Hoorde van iemand anders ook dat ie door Intertoys gebeld was, maar dan alleen keuze met bundel; fifa, extra controller en een steelseries headset

[ Voor 3% gewijzigd door Blisterin_Bull op 07-12-2021 17:28 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalf300
Oke, duidelijk dus geen officiele prijsverhoging zoals de Intertoys mevrouw mij vertelde.

Het ging niet om een bundel, maar een standaard ps5 disk editie.

Ik ga denk ik maar verder kijken, ik ben niet bereid ineens 200 meer te betalen, omdat ze dat graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:54

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja lastig. Als Intertoys niet de prijs omhoog gooit dan doen de scalpers dat wel. Die lopen de zaak binnen en zetten het meteen op marktplaats en maken zo meer marge dan Intertoys zelf.
Op basis van scalper verkoop is de marktwaarde van een disk edition blijkbaar 699..
Je zult echt geduld en geluk moeten hebben om tegen de adviesprijs een PS5 te bemachtigen.

[ Voor 32% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-12-2021 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Wat @MAX3400 zegt... de adviesprijs is 499. Lijkt erop dat Intertoys aan het afkijken is wat de scalpers doen, niet netjes maar ze kunnen het doen. Maar ga je het vergelijken met shops die de console aanbieden, dan zijn ze nog steeds niet de duurste, ik zie dat de prijzen van 700 tot tegen de 1000 lopen met "korte" levertijden... hier en daar dan gebundeld met een games of accessoires.
gandalf300 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:30:
Oke, duidelijk dus geen officiele prijsverhoging zoals de Intertoys mevrouw mij vertelde.

Het ging niet om een bundel, maar een standaard ps5 disk editie.

Ik ga denk ik maar verder kijken, ik ben niet bereid ineens 200 meer te betalen, omdat ze dat graag willen.
Tja... hoe interpreteer je "officiële" prijs? Of hoe wordt het uitgelegd? Als de mevrouw van Intertoys van hogerhand doorkrijgt dat dit bij Intertoys nu de winkelprijs is... dan is dat ook een "officiële" prijs vanuit het perspectief van Intertoys. Overigens bestaat er geen "officiële prijs" vanuit Sony, wel een adviesprijs en die is zoals al gezegd nog steeds €499,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalf300
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:31:
Ja lastig. Als Intertoys niet de prijs omhoog gooit dan doen de scalpers dat wel. Die lopen de zaak binnen en zetten het meteen op marktplaats en maken zo meer marge dan Intertoys zelf.
Op basis van scalper verkoop is de marktwaarde van een disk edition blijkbaar 699..
Je zult echt geduld en geluk moeten hebben om tegen de adviesprijs een PS5 te bemachtigen.
Je zou toch verwachten dat een bedrijf dit niet ineens doet, en er vervolgens ook over liegt.
Daarnaast kan je niet zomaar als scalper de winkel in lopen daar, dat heb ik al geprobeerd ;)
Het was toch echt 6 maanden netjes wachten, en dan dit.. Maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalf300
MicGlou schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:34:
Wat @MAX3400 zegt... de adviesprijs is 499. Lijkt erop dat Intertoys aan het afkijken is wat de scalpers doen, niet netjes maar ze kunnen het doen. Maar ga je het vergelijken met shops die de console aanbieden, dan zijn ze nog steeds niet de duurste, ik zie dat de prijzen van 700 tot tegen de 1000 lopen met "korte" levertijden... hier en daar dan gebundeld met een games of accessoires.
Dat klopt, maar dat zijn vaak geen echte grote zaken, en dan betaal je ook voor de directe levertijd.

Dit was gewoon een nette wachtlijst waar ik al 6 maanden voor wacht, en nu aan de beurt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

gandalf300 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:36:
[...]

Dit was gewoon een nette wachtlijst waar ik al 6 maanden voor wacht, en nu aan de beurt was.
Gezien de huidige tekorten op meerdere vlakken, zou ik vooral geen verwachting koesteren op een wachtlijstje.

Tenzij je al 499 betaald hebt en zwart-op-wit de toezegging dat alles in volgorde wordt uitgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
gandalf300 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:35:
[...]

Je zou toch verwachten dat een bedrijf dit niet ineens doet, en er vervolgens ook over liegt.
Context / precieze verwoording maakt hierin nogal veel uit. Wat heeft ze letterlijk gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:18

g0tanks

Moderator CSA
Hahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:40:
[...]

Context / precieze verwoording maakt hierin nogal veel uit. Wat heeft ze letterlijk gezegd?
Ja, misschien had ze het wel over een algemene prijsverhoging vanuit het hoofdkantoor van Intertoys?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalf300
Hahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:40:
[...]

"we hebben er 1 voor je beschikbaar,je bent er van op de hoogte dat er een officiele prijsverhoging is geweest?" "nee dat ben ik niet" "Oh, dat is wel zo, de prijzen zijn nu 699 geworden"

Ze zijn vrij om dit te doen natuurlijk, maar niet heel netjes vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
gandalf300 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:43:
[...]

"we hebben er 1 voor je beschikbaar,je bent er van op de hoogte dat er een officiele prijsverhoging is geweest?" "nee dat ben ik niet" "Oh, dat is wel zo, de prijzen zijn nu 699 geworden"

Ze zijn vrij om dit te doen natuurlijk, maar niet heel netjes vind ik.
Officieel vanuit Sony, of officieel vanuit Intertoys? Zonder dat te weten, kan je ze niet direct betichten van liegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalf300
MAX3400 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:38:
[...]

Gezien de huidige tekorten op meerdere vlakken, zou ik vooral geen verwachting koesteren op een wachtlijstje.

Tenzij je al 499 betaald hebt en zwart-op-wit de toezegging dat alles in volgorde wordt uitgeleverd.
Nee dat blijkt, ik heb geen contract natuurlijk. wel een bevestiging dat ik nummer zoveel ben op een wachtlijst voor een PS5 disk editie toen hij voor 499 werd aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalf300
Hahn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:44:
[...]

Officieel vanuit Sony, of officieel vanuit Intertoys? Zonder dat te weten, kan je ze niet direct betichten van liegen ;)
Ik heb het voor je nagevraagd, volgens mevrouw komt dit vanuit Intertoys, maar is dit overal hetzelfde, elke grote winkel zou nu 699 rekenen voor een standaard PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

gandalf300 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:52:
[...]

Ik heb het voor je nagevraagd, volgens mevrouw komt dit vanuit Intertoys, maar is dit overal hetzelfde, elke grote winkel zou nu 699 rekenen voor een standaard PS5
Ongetwijfeld weet die mevrouw het poeslief te vertellen maar als die prijsverhoging letterlijk door elke grote winkel gehandhaafd zou gaan worden, zou het dan niet met mega-letters op alle (belangrijke) tech/nieuws-sites ondertussen al vermeld staan?

Zoals ik eerder al aangaf: bel Sony eens? Als iemand weet wat de adviesprijs en marktprijs en mogelijke verwachting is, is het Sony wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalf300
Zoals ik eerder al aangaf: bel Sony eens? Als iemand weet wat de adviesprijs en marktprijs en mogelijke verwachting is, is het Sony wel.
Zojuist even gebeld, adviesprijs is nog steeds 499. de sony medewerker die ik sprak moest het even navragen, maar zei vervolgens (zelf verbaasd) dat winkels hun eigen prijzen mogen rekenen, dus dat er niks is wat ze kunnen doen. Hij kon niks zeggen of andere winkels ook deze prijzen vragen, maar vond het wel vreemd dat Intertoys deze prijzen vraagt.

Nou ja, toch maar weer verder zoeken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
gandalf300 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:13:
[...]

Zojuist even gebeld, adviesprijs is nog steeds 499. de sony medewerker die ik sprak moest het even navragen, maar zei vervolgens (zelf verbaasd) dat winkels hun eigen prijzen mogen rekenen, dus dat er niks is wat ze kunnen doen. Hij kon niks zeggen of andere winkels ook deze prijzen vragen, maar vond het wel vreemd dat Intertoys deze prijzen vraagt.

Nou ja, toch maar weer verder zoeken dan.
Sony wil niet dat de consoles voor meer dan de adviesprijs verkocht worden. Ze zullen dan ook snel Intertoys schrappen van de lijst van leveranciers als die dit echt gaan doen.

Intertoys zal ook niet achterlijk zijn en er gewoon een bundel van maken. Dan kunnen ze vragen wat ze willen, doen andere winkels ook al.

Kostprijs van de consoles is sowieso hoger dan de adviesprijs, maar de intentie is vendor lock-in. Ze willen dat jij PS+ en games koopt, daar zit voor ze de winst in.

Kunnen ze iets doen tegen verkoop boven de adviesprijs? Nee. Kunnen ze zaken niet meer leveren omdat ze het niet eens zijn met de handelswijzen? Jazeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalf300
Postman schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:26:
[...]

Sony wil niet dat de consoles voor meer dan de adviesprijs verkocht worden. Ze zullen dan ook snel Intertoys schrappen van de lijst van leveranciers als die dit echt gaan doen.

Intertoys zal ook niet achterlijk zijn en er gewoon een bundel van maken. Dan kunnen ze vragen wat ze willen, doen andere winkels ook al.
gaan doen? Ze doen het dus al, en zoals ik eerder zei, het zijn geen bundels, het gaat om de standaard versie zonder extra's.

Hopelijk gaat Sony er wat aan doen, maar volgens de Sony medewerker zal het niet veel zijn.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:31:
Dat is het overigens al een tijdje niet meer hoor. €200 op een PlayStation pakken is al wel even geleden.

Aantal mensen in mijn omgeving die niet meer wilde wachten en zonder veel moeite voor €600 er gewoon een op Marktplaats kochten.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 07-12-2021 21:14 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33

BM

Moderator Spielerij
Dit kan denk ik prima verder in [ZT] [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden of [PS5] PlayStation 5

Deze gaat dicht :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.