Hoeveel budget maandelijks voor etenswaren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.602 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05:30
Ik woon nu een 3 jaar samen met mijn vriendin.

Vroeger deden we boodschappen voor een hele week.

Hiervan zijn we (voornamelijk ik) afgestapt omdat ik het moeilijk vind om direct voor 7 dagen eten te kiezen en niet iedere week op hetzelfde uit te komen.

Nu ga ik meestal na het werk direct naar de winkel en koop dan voor 2/3 dagen dit vind ik zelf overzichtelijker en dan weet ik dat we zeker alles kunnen gebruiken zonder dat we ons zorgen moeten maken voor houdbaarheid (verse producten).

Voor mijn gevoel geven we echt heel veel geld uit per week/maand aan voedsel en drank.

Heb het nooit specifiek bijgehouden maar ik denk dat we aan 100 euro per week uitkomen (gaat soms ook gepaard met alcoholische dranken zoals een krat bier / speciaal biertje of een flesje wijn) alsook poetsproducten wc papier ...

Ik stel me de vraag wat het gemiddelde gezin ongeveer uitgeeft per week/maand ?

Sinds kort hebben we wel een babytje erbij gekregen maar we zijn samen maar met 2 volwassenen.

Winkelen doen we meestal altijd in de AH of lidl en nemen over het algemeen ook redelijk vaak B producten / huismerken (zeker bij frisdrank alleen neemt mijn vriendin wel de echte coca cola) zelf drink ik meestal water of bruiswater omdat ik frisdrank zelf duur en ongezond vind.

Graag hoor ik wat reacties over wat jullie zoal uitgeven of hoe jullie plannen of een budgettering opstellen om de kosten wat in de hand te houden, aangezien ik hier maar geen goede methode in kan vinden ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:36
Ik zou hier eens kijken dan krijg je een goed beeld: Wat geef je uit aan de maandelijkse boodschappen?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Even rondneuzen bedankt 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:55

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Rond de 100 per week is normaal. Ik woon ook samen met mijn vriendin.

1 ik doe twee keer per week boodschappen. De merk producten koop ik zoveel mogelijk bij de Aldi en anders de AH.
2 Ik koop vaak grote verpakkingen vlees en vries dit in.
3 Ik koop ook de echte cola maar dan wel in blikjes. Omdat we anders een hoop weggooien.
4 Ik winkel bij de lidel, Aldi en AH.

Vergeet niet alles is ook gewoon echt duurder geworden.

Hier zitten mijn speciaal biertjes nog niet bij. Die koop ik vaak net over de grens. Mocht je dicht bij de grens wonen zeker aan te raden is kaufland. En dingen zo als wasmiddel zitten hier ook nog niet bij. (amazone heeft soms wel leuke voordeel verpakkingen plus gratis bezorging met prime.)

[ Voor 10% gewijzigd door TheDudez op 01-12-2021 21:33 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
TheDudez schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:31:
Rond de 100 per week is normaal. Ik woon ook samen met mijn vriendin.

1 ik doe twee keer per week boodschappen. De merk producten koop ik zoveel mogelijk bij de Aldi en anders de AH.
2 Ik koop vaak grote verpakkingen vlees en vries dit in.
3 Ik koop ook de echte cola maar dan wel in blikjes. Omdat we anders een hoop weggooien.
4 Ik winkel bij de lidel, Aldi en AH.

Vergeet niet alles is ook gewoon echt duurder geworden.

Hier zitten mijn speciaal biertjes nog niet bij. Die koop ik vaak net over de grens. Mocht je dicht bij de grens wonen zeker aan te raden is kaufland. En dingen zo als wasmiddel zitten hier ook nog niet bij. (amazone heeft soms wel leuke voordeel verpakkingen plus gratis bezorging met prime.)
Alles een beetje gelijkaardig dus.

Vlees kopen we bij lidl ook in grootverpakkingen.

Cola ook in blikjes vaak omdat hier acties op zijn. Al zou ik liever hebben dat mijn vriendin ook wat meer water zou drinken ipv altijd frisdrank, nu een cola bij de frieten of een pizza is best wel eens oke maar om elk moment op de dag fris te drinken vind ik te gek maar goed dit zal ook misschien aan opvoeding liggen omdat ik vroeger thuis niks anders kreeg dan water.

Speciaalbiertjes drink ik ook niet super veel we wonen idd net op de grens van nederland en duitsland dus hier kunnen we ook altijd wel eens spontaan gaan.

Jullie kijken bv dan ook niet in de reclame folders als er bv gehakt in de promo is om dat dan gelijk te halen of dingen die bv altijd of vaak gebruikt ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:12
Wauw, die is wel echt heel karig (aldus iemand die redelijk zuinig leeft).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kTiMuscBsZ7O6iN016eJswKNkk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/47FaZEhRJoz7jhJrDQO8G42M.png?f=fotoalbum_large

Hoe dan? Eén aardappel, een sneetje brood en een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Ypuh schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:37:
[...]

[Afbeelding]

Das idd vrij goedkoop en niet simpel vlees alleen kost vaak al een euro of 3/5 heb vandaag toevallig boodschappen gedaan en voor 3 dagen eten gehaald en 1 6pack huismerk water voor 21 euro wat neerkomt op een 3.5 euro pp voor warme maaltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:18
Interessant topic. Wij zaten tegen de 700 euro per maand met z'n drieen ( 2 volwassenen + baby) Puur door luxe producten en gemak eigenlijk. Schrok er ook van.

Spontaan dingen meenemen in de supermarkt: Speciaalbiertjes, Tapas hapjes, etc.
Uiteraard maken alcoholische dranken een hoop uit, je hebt flessen wijn van 4 euro en van 12 euro.

Sinds wij boodschappen laten thuisbezorgen is dat bedrag aanzienlijk naar beneden gegaan, omdat je de 'extra's' niet zo snel besteld. Het zit nu rond de 550,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[Afbeelding]

Mwah, je geeft in het andere topic aan 275 per maand aan je boodschappen incl verzorging en koffie uit te geven. Dat is +-€9.10 per dag in totaal. Dan kan 2.06 euro voor een avondmaaltijd ook wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Inverted_World schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:41:
Interessant topic. Wij zaten tegen de 700 euro per maand met z'n drieen ( 2 volwassenen + baby) Puur door luxe producten en gemak eigenlijk. Schrok er ook van.

Spontaan dingen meenemen in de supermarkt: Speciaalbiertjes, Tapas hapjes, etc.
Uiteraard maken alcoholische dranken een hoop uit, je hebt flessen wijn van 4 euro en van 12 euro.

Sinds wij boodschappen laten thuisbezorgen is dat bedrag aanzienlijk naar beneden gegaan, omdat je de 'extra's' niet zo snel besteld. Het zit nu rond de 550,-.
Inderdaad die spontane aankopen deden we ook vaker als we samen uitgebreid gingen winkelen samen.

Nu ik alleen na het werk ga ben ik ook gefocust om enkel te nemen wat ik op dat moment nodig heb om zo snel mogelijk uit de winkel te zijn en thuis te komen.

Dit heeft me meer rust/structuur gegeven en alsnog ook financieel beter meegevallen.

Uiteraard eet ik op zaterdagavond ook nog eens graag wat kaasblokjes met een pintje of een zak chips maar probeer dan wel op te letten hoeveel bv een hele blok kaas kost tov zo een klein gesneden bakje blokjes voor "maar" 3 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:55

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Philtjens schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:37:
[...]

Cola ook in blikjes vaak omdat hier acties op zijn. Al zou ik liever hebben dat mijn vriendin ook wat meer water zou drinken ipv altijd frisdrank, nu een cola bij de frieten of een pizza is best wel eens oke maar om elk moment op de dag fris te drinken vind ik te gek maar goed dit zal ook misschien aan opvoeding liggen omdat ik vroeger thuis niks anders kreeg dan water.

Speciaalbiertjes drink ik ook niet super veel we wonen idd net op de grens van nederland en duitsland dus hier kunnen we ook altijd wel eens spontaan gaan.

Jullie kijken bv dan ook niet in de reclame folders als er bv gehakt in de promo is om dat dan gelijk te halen of dingen die bv altijd of vaak gebruikt ?
Tip ruil cola eens om voor Cola zero (minder suiker) Ik drink het ook bijna niet maar mijn vriendin wel. De grote verpakkingen zijn all een stukje goedkoper dan de kleine. Ik vries dit dan in meerdere zakjes in. Vaak is het kip en gehakt. Maar ook grote verpakkingen van vis. De diepvries zalm file (met huid) van de lidel is ook erg lekker. All blijft vis natuurlijk wel erg duur..

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:12

Onbekend

...

[...]

[Afbeelding]

Het ligt er net aan wat je koopt. Je kunt natuurlijk producten kopen die buiten het seizoen zijn, maar ook bijvoorbeeld letten op de reclameproducten.
Ga ook gewoon naar de Lidl of Aldi en laat die dure AH links liggen.

Bijvoorbeeld 500 gram groente is vaak te koop voor een euro of zelfs goedkoper. Voor 200-250 gram groente kost dan 50 cent.
Vlees kost zo'n 5 tot 8 euro per kilo. 100 gram vlees is dus 80 cent.
Aardappelen kost zo'n € 1,50 per kilo. 200 gram aardappelen is dan 30 cent.
Komkommer of vergelijkbaars kost 50 cent. Je gebruikt de helft bij de maaltijd, dus 25 cent.

Toetje: Pak yoghurt kost 1 euro. Stel dat we 20% gebruiken is dat 20 cent.

Totaal: 50 + 80 + 30 + 25 + 20 = € 2,05.
(Ik heb niet eens flink hoeven zoeken om op die bovenstaande prijs uit te komen, en toevallig komt dit goed in de buurt van de gemiddeld € 2,06. Let wel dat het een gemiddelde is. De ene keer kost de maaltijd meer, en de andere keer minder.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Philtjens schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:37:
[...]

Vlees kopen we bij lidl ook in grootverpakkingen.
Ik lees 2 berichten achter elkaar dit. Ik ben verbaasd dat dit nog gebeurd. Als je goedkoop wilt eten neem dan geen vlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
Philtjens schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:41:
[...]

Das idd vrij goedkoop en niet simpel vlees alleen kost vaak al een euro of 3/5 heb vandaag toevallig boodschappen gedaan en voor 3 dagen eten gehaald en 1 6pack huismerk water voor 21 euro wat neerkomt op een 3.5 euro pp voor warme maaltijd.
Koop goedkoper vlees als je wil bezuinigen (bijv kip 8 euro per kilo bij ah) of wissel het af met een keer geen vlees. En water uit de kraan kost minder dan 1 cent per liter. Voor de rest folders uitpluizen en kopen wat in de aanbieding is. Verder maakt het ook uit wat je koopt, niet alleen waar je het koopt.

En denk eraan; in Nederland zijn genoeg mensen die dat Nibud bedrag niet te besteden hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
Sethro schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:31:
[...]

Ik lees 2 berichten achter elkaar dit. Ik ben verbaasd dat dit nog gebeurd. Als je goedkoop wilt eten neem dan geen vlees.
Dat is natuurlijk ieder zij eigen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Sethro schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:31:
[...]

Vlees achterwege laten is geen optie, ik wil besparen waar ik kan bewuste keuzes gemaakt in bepaalde dingen het is ook niet zo dat ik zo extreem ben met besparen...
Weet zelf ook dat vlees een duur product is, vorig jaar hebben we een heel jaar minstens 1x per week vegetarisch gegeten al was dat meer voor het milieu en niet voor de centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
EricTC schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:38:
[...]

Koop goedkoper vlees als je wil bezuinigen (bijv kip 8 euro per kilo bij ah) of wissel het af met een keer geen vlees. En water uit de kraan kost minder dan 1 cent per liter. Voor de rest folders uitpluizen en kopen wat in de aanbieding is. Verder maakt het ook uit wat je koopt, niet alleen waar je het koopt.

En denk eraan; in Nederland zijn genoeg mensen die dat Nibud bedrag niet te besteden hebben!
Water uit de kraan gaat niet vroeger bij mijn ouderlijk huis altijd gedaan, maar hier bij ons thuis is het water extreem vies vermoed iets met de leidingen of dergelijke en met een kan filteren is me teveel werk.

Daar ben ik me ook van bewust maar ik werk er wel voor en ga er ook zuinig mee om we gooien of proberen niks te verspillen 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Vlees niet achterwege willen laten maar wel kiloknallers kopen 🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Gezien dit topic erg veel lijkt op Wat geef je uit aan de maandelijkse boodschappen? lijkt het mij goed de discussie op één plek te houden en sluit ik deze. Huishoudelijke waren is eigenlijk ook niet helemaal het forum voor dit type vragen gezien het hier meer gaat over huishoudelijke apparaten en het aankopen, gebruiken en eventuele problemen hiermee.

200 fish found!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.