Eind 2019 een nieuwe Skoda Karoq gekocht met een connectiviteits pakket genaamd "Mijn Skoda". De App was verder niet veel speciaals, maar een handige functie was zien waar je auto zich bevind. Nu na 2 jaar de auto te hebben stopt de dienst plotseling en mag je bij de dealer gratis een alternatief ophalen een bluetooth stick die op de ODB poort gaat en dan connect met de App Skoda connect lite. De "lite" verraad het al een beetje het is een lite versie van de normale Skoda connect app. Nu boeien mij al die functies verder niet echt behalve het gedeelte dat ik kan zien waar mijn auto zich bevind. Nou is het zo dat bij de oude app de auto daadwerkelijk via een 3g of 4g verbinding in contact stond met een server en je zo de locatie van de auto kon opvragen. Met de nieuwe Lite app registreert de App gewoon de locatie van de telefoon op het moment dat je de auto uit zet. In essentie is het resultaat hetzelfde, je kan zien waar je auto geparkeerd staat. Is het niet alleen zo dat het nu dus niet werkt als iemand in mijn auto heeft gereden die de App niet heeft.
Persoonlijk vind ik dit toch een verschil in werking, maar goed kan er verder weinig aan doen. Skoda's contract met de provider verloopt waarschijnlijk en is dit dus het alternatief. Ik zal er verder ook niet echt moeilijk over gaan doen. Maar ik vroeg mij wel af wat je rechten eigenlijk zijn in deze? Hoe lang mag je bij een nieuwe auto verwachten dat de bijgeleverde diensten ook blijven werken?
Nog een kleinte update: kan dus ook niet meer zien via mijn app of ik de auto wel op slot heb gedaan.
Persoonlijk vind ik dit toch een verschil in werking, maar goed kan er verder weinig aan doen. Skoda's contract met de provider verloopt waarschijnlijk en is dit dus het alternatief. Ik zal er verder ook niet echt moeilijk over gaan doen. Maar ik vroeg mij wel af wat je rechten eigenlijk zijn in deze? Hoe lang mag je bij een nieuwe auto verwachten dat de bijgeleverde diensten ook blijven werken?
Nog een kleinte update: kan dus ook niet meer zien via mijn app of ik de auto wel op slot heb gedaan.
[ Voor 3% gewijzigd door ro8in op 01-12-2021 18:35 ]