Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinsji
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-11-2021
Wat ga je met je laptop doen?
Met name werk gerelateerd: MS Office, data analyse met R. Verder browsen en zo mogelijk een RTS game.

Wat is je budget?
Max ongeveer 850,- euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Werk zowel thuis als op locatie en ik vind een lichte laptop wel fijn hierbij, maar moet ook een tijdje meekunnen. Maak voor werk veel gebruik van laptop en werk meer thuis ivm corona, dus schermgrootte is ook relevant.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Lenovo komt mij degeljik over.

Ik twijfel tussen twee modellen van Lenovo:
1. IdeaPad 5
2. Yoga Slim 7 Pro

Beiden nu in de aanbieding bij de Mediamarkt. De IdeaPad 5 is in de winkel 649,- euro, maar heeft een 5500 U processor. De Yoga versie heeft een 5600H processor, maar een wat kleiner scherm en kost 719,- euro. Schermafmeting kan ik thuis makkelijk ondervangen door een monitor erbij te kopen. Beide modellen zijn van zomer 2021.
Ik neig nu naar de laatste optie: 719,- voor de Yoga plus een monitor. Dan ben ik thuis goed voorzien, met het voordeel van de meer draagbare 14 inch Yoga voor meenemen naar werk o.i.d.en een betere processor.
Misschien nog andere dingen om aan te denken?

[ Voor 9% gewijzigd door Sinsji op 29-11-2021 15:25 . Reden: toevoegen link naar laptops ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wankel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 14:40
Als je van de van de 70 euro verschil niet wakker ligt, zou ik zelf voor de 14" optie met hogere resolutie en centraal gelegen toetsenbord gaan.

Hoe lang denk je met de machine te doen, verwacht je het geheugen te willen uitbreiden? De platste mobellen van Lenovo hebben weinig of geen mogelijkheid het geheugen uit te breiden volgens mij (maar misschien geldt dat ook wel voor allebei je opties)

Wat is de resolutie en schermafmeting van je huidige laptop?

-- edit -- heeft @nightofthegun niet vrijwel dezelfde vraag?

[ Voor 13% gewijzigd door wankel op 05-12-2021 01:36 . Reden: @nightofthegun's vraag linken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 13:06

AdB

Lijkt mij keuze tussen alles net wat beter vs net wat goedkoper.
De Yoga heeft een beter scherm, betere proc, ultrabook uitstraling, etc.
De Ideapad 5 is traditioneler. Dan is het de vraag of het prijsverschil je waard is.

Die Yoga tikt de 900 aan. De Ideapad 5 zou wel klappen goedkoper kunnen. Op dit moment doet ie 570 (wel 14 inch).
Ik heb 'm zelf ook. Prima ding, maar de Yoga lijkt mij een nivo hoger
pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 14ALC05 (82LM00AGMH)

Wat betreft processor benchmarks zou ik er niet wakker van liggen. Naar mijn mening zijn ze beide bloedsnel en zul je het performance verschil hooguit bij heel specifieke, zware taken merken en niet zozeer bij dagelijks gebruik.

[ Voor 17% gewijzigd door AdB op 05-12-2021 10:27 ]

AdB