Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightofthegun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-06 02:06
Goedemiddag,

Na lang zoeken ben ik uitgekomen op twee laptops. Alleen heb ik nu moeite een beslissing te maken. Graag jullie feedback.

Wat ga je met je laptop doen?
Veel office werk, af en toe beeldbewerking. Een scherp scherm vind ik belangrijk daarom vallen laptops met HD resolutie af.

Wat is je budget?
800-900 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal mijn laptop 1-2 keer per week meenemen op locatie. De laptop dient dus tegen een stootje te kunnen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen apple, Acer of HP.

Ik heb twee kandidaten:
Lenovo Yoga Slim 7 Pro 14ACH5
Pro's:
Betere processor (AMD Ryzen 5 5600H) en benchmark resultaten.
Grotere accu'/

Con's
Weinig poorten/Geen HDMI
Resolutie 2240x1400
Lagere helderheid (300)

Lenovo IdeaPad 5 Pro 14ACN
Pro's:
Betere resolutie (2880x1800), refresh rate (90) en helderheid (400)
HDMI poort

Con's:
Kleinere accu (die met hoge refresh rate dus nog minder lang meegaat).
Minder goede processor ( AMD Ryzen 5 5600U) en dus lagere benchmark resultaten.

Ben benieuwd voor welke van de twee jullie zouden gaan? Wellicht heeft iemand nog een andere suggestie. Alvast dank! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 16:29
Dat scherm kan je oplossen door voor deze te kiezen :-)

pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 Pro 14ACH5 (82MS004DMH)

Het is dan wel een scherm met glasplaat.. maar de helderheid gaat ook omhoog dus dat is niet echt storend.. sterker nog.. het ziet er stuk strakker uit. Verder zouden dan alleen de aansluitingnen een minpunt zijn.. maar is dit onoverkomelijk? Je kan prima een USB-C naar HDMI of Displayport adaptertje gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:41
Ik weet niet of je evt. nog iets meer kunt besteden, maar je kunt ook op lenovo zelf kijken voor de Yoga Slim 7 Pro. Hier heb je AMD exemplaren (5800HS) met een mooi oled scherm (2880x1800, 90Hz) en Nvidia graphics (MX450).

Als je je bestelling via een cashback website zoals shopbuddies.nl plaatst, krijg je ook nog bijna 50 euro cashback.

Vorige week heb ik via deze weg een Yoga Slim 7 Pro gekocht. Oled was voor mij belangrijk om voor deze laptop te kiezen. Verder heb ik de laptop nog niet lang in gebruik uiteraard, maar tot nu toe bevalt die heel goed.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-06 20:29
ruudonline schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:33:
Ik weet niet of je evt. nog iets meer kunt besteden, maar je kunt ook op lenovo zelf kijken voor de Yoga Slim 7 Pro. Hier heb je AMD exemplaren (5800HS) met een mooi oled scherm (2880x1800, 90Hz) en Nvidia graphics (MX450).

Als je je bestelling via een cashback website zoals shopbuddies.nl plaatst, krijg je ook nog bijna 50 euro cashback.

Vorige week heb ik via deze weg een Yoga Slim 7 Pro gekocht. Oled was voor mij belangrijk om voor deze laptop te kiezen. Verder heb ik de laptop nog niet lang in gebruik uiteraard, maar tot nu toe bevalt die heel goed.

Succes met je keuze!
Zojuist heb ik ook deze Yoga Slim 7 Pro OLED gekocht. Direct via Lenovo / Digital River dus, ook al lees ik daar niet al te beste recensies over. Hoe is jouw ervaring m.b.t. levering en eventuele aftersales? Hopelijk heb ik geen service nodig en voldoet deze laptop aan alle verwachtingen.

Eerder bekeek ik o.a. een 16 inch Ideapad pro met GTX 1650, maar die versie schijnt erg warm te worden, terwijl de resultaten van de kaart (net als de RTX 3050 die in sommige Lenovo's geleverd wordt) erg tegenvallen. Dan maar met de desktop gamen, als ik daar tegenwoordig überhaupt tijd voor kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:41
Omnivore schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:32:
[...]

Zojuist heb ik ook deze Yoga Slim 7 Pro OLED gekocht. Direct via Lenovo / Digital River dus, ook al lees ik daar niet al te beste recensies over. Hoe is jouw ervaring m.b.t. levering en eventuele aftersales? Hopelijk heb ik geen service nodig en voldoet deze laptop aan alle verwachtingen.

Eerder bekeek ik o.a. een 16 inch Ideapad pro met GTX 1650, maar die versie schijnt erg warm te worden, terwijl de resultaten van de kaart (net als de RTX 3050 die in sommige Lenovo's geleverd wordt) erg tegenvallen. Dan maar met de desktop gamen, als ik daar tegenwoordig überhaupt tijd voor kan vinden...
Heb je hem al ontvangen? Levering bij mij was snel, 2 of 3 dagen. Gelukkig nog geen gebruik hoeven maken van de aftersales :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-06 20:29
ruudonline schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:13:
[...]

Heb je hem al ontvangen? Levering bij mij was snel, 2 of 3 dagen. Gelukkig nog geen gebruik hoeven maken van de aftersales :).
Nope hij is pas gister aangeboden bij UPS blijkbaar, dus 3 dagen na de bestelling. Nu nog geen leverdatum bekend helaas. Da's een tegenvaller want de website van Lenovo meldt 1-2 dagen verzending. Ik snap dat ontvangst wellicht nog wat langer duurt maar dit geeft toch te denken. De garantie is al wel 'geleverd' maar moet ik nog registreren.

Edit:
uiteindelijk 30-11 geleverd, iets later dan gehoopt maar ik ben er wél erg blij mee. Heel mooie laptop met een schitterend OLED scherm en (vooralsnog) zonder defecten of gebreken!

[ Voor 13% gewijzigd door Omnivore op 08-12-2021 15:00 ]

Pagina: 1