Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Klopt de volgende aanname:

Als je een bouwdepot kunt krijgen van 50.000 euro is deze na 2 jaar onderdeel van je reguliere hypotheek geworden. Dan is het dus zo dat ik ter voorbereiding kan uitrekening wat mijn nieuwe maandlasten zullen worden wanneer ik op een site als berekenhet.nl mijn huidige hypotheek, looptijd en rente +50.000 invul?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 17:55

Agent47

I always close my contracts.

Bel even met een hypotheekadviseur

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
Agent47 schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:33:
Bel even met een hypotheekadviseur
of je hypotheek verstrekker. Die kan je nieuwe maandbedrag zo doorrekenen op basis van de afgesloten voorwaarden etc.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:07

Herman

FP ProMod
Lensent schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:32:
Klopt de volgende aanname:

Als je een bouwdepot kunt krijgen van 50.000 euro is deze na 2 jaar onderdeel van je reguliere hypotheek geworden. Dan is het dus zo dat ik ter voorbereiding kan uitrekening wat mijn nieuwe maandlasten zullen worden wanneer ik op een site als berekenhet.nl mijn huidige hypotheek, looptijd en rente +50.000 invul?
Volgens mij haal je wat zaken door elkaar :)
Een hypothecaire geldlening is een schuld, een bouwdepot is een vordering. Over de hypothecaire geldlening betaal je rente terwijl over een bouwdepot je rente ontvangt. Een beetje afhankelijk van de bank, wordt na 24 maanden het saldo van het bouwdepot (voor zover dit nog niet besteed) gebruikt om je hypothecaire geldlening af te lossen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het niet zo dat je bouwdepot onderdeel is van je hypotheek/lening?

Dus dat is al berekend. Echter krijg je over je bouwdepot vaak dezelfde rente als je betaalt over je hypotheek, opgeteld dus 0.
Mocht je het bouwdepot niet gebruiken wordt dit in mindering gebracht op je hypotheek.

Wat herman dus zegt

[ Voor 3% gewijzigd door Viper® op 29-11-2021 10:04 ]