Poeh, deel 24 was me er eentje...
Uiteindelijk veel zitten rekenen op papier om tot een oplossing te komen
spoiler:Al snel gezien dat er 14 bijna identieke blokken waren, waarin telkens 3 getallen varieerden, en de x en y telkens op 0 werden gezet. Alleen w en z waren dus belangrijk, en w was telkens de input.
Uiteindelijke oplossing was om een inverse "functie" (kan meerdere outputs hebben) hiervoor te bouwen (met als input 5 waardes: uitkomst, w, en de 3 varierende getallen), en zo terug te itereren vanaf de uitkomst z=0. alle paden bijhoudend. Daarna alle paden naar getallen omzetten, lijst sorteren en onderste en bovenste pakken.
Niet megasnel, berekent veel te veel (namelijk alle mogelijke oplossingen, had gehoopt dat dat deel 2 zou zijn).
Maar goed, wel helemaal zelf gedaan, en blijf tot nu toe lekker elke dag de opgave van die dag oplossen.
spoiler:Trouwens, als er niet zoveel patronen in hadden gezeten (de mod 26 truc), had je met een known-start en known-end een mooie 2* 9 **7 oplossing nog kunnen bouwen). Ik was daar ook een heel eind mee, tot ik erachter kwam dat bij sommige stappen het aantal mogelijk paden drastisch gereduceerd werd.
[
Voor 15% gewijzigd door
FCA op 24-12-2021 17:26
]
Verandert z'n sig te weinig.