D43m0n schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 19:00:
Begrijp ik goed dat die LAN2RF gateway eerder al gekoppeld is geweest aan je Intergas CV-ketel? Welk model CV-ketel heb je? Ik kwam er zojuist achter dat ik de HRE 36/30 A variant heb, dus met de zuiniger pomp.
Yes, om even de situatie te schetsen, toen deze ketel (Intergas HReco 30) in 2018 geinstalleerd werd kreeg ik daar de
"Intergas Incomfort basisset met Honeywell Round thermostaat" bij geleverd. Eea is door de installateur uiteraard werkend opgeleverd. Echter na ongeveer een maand was ik dat systeem wel een beetje zat, het draaide gewoon niet stabiel, regelmatig was de verbinding verdwenen of hij ging een compleet eigen leven leiden. Nou weet ik dat het toen natuurlijk een relatief nieuw systeem was dus ja, kinderziektes hou je altijd. Maar in dit geval vond ik het wel welletjes. Aangezien ik van een Bosch ketel kwam had ik geen bijpassende thermostaat liggen (Bosch houdt er een compleet eigen protocol op na). Ik ben toen wat gaan rondlezen en heb destijds relatief goedkoop een Isense kunnen scoren, ik wist niet echt zeker of dit goed zou gaan met een Intergas maar het draaide meteen als een klokje. Ik had toen die LAN2RF gateway al uitgeschakeld, toen ik wist dat het werkte heb ik de boel losgekoppeld van mijn netwerk en samen met de Honeywell round weer in de doos gestopt.
Maar jouw LAN2RF gateway en je thermostaat zijn beiden aangesloten en er is geen conflict? Ik neem aan dat je een opentherm thermostaat hebt?
Nee, geen conflicten verder. Ketel draait gewoon zoals hij altijd deed. Ja, de Isense werkt ook gewoon met het opentherm protocol, de zg. "Display code" op de internet gateway geeft ook "Opentherm" aan als de verwarming aanslaat.
En als ik mijn boerenverstand er tegenaan gooi kan het eigenlijk ook niet anders dan fatsoenlijk werken, die Honeywell round was ook gewoon bedraad aangesloten en dat is ook een simpele algemene draaithermostaat (modulerend). Het klokprogramma moest je toen in de app maken maar nu doet je dat direct op de Isense.
Heeft Intergas nog een app met ondersteuning op die LAN2RF gateway? Of werkt die ook met de Intergas Comfort Touch app (v2) die zo slecht beoordeeld wordt in App Stores?
Volgens mij is dat de enige app die daar mee werkt, ik had natuurlijk V1 ofzo destijds maar dat was echt een drama. Vnl de reden waarom ik de boel er tussenuit gesloopt heb.
Het lijkt erop dat die LAN2RF gateway niet meer te koop is. Op MP wordt ie ook niet aangeboden.
Kan ik me ergens wel iets bij voorstellen gezien de reviews. Maar goed, voor wat simpele zaken uitlezen is hij prima geschikt ben ik achter.