Intergas Comfort Touch met Gateway II

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:12
Ons huis heeft vloerverwarming op de begane grond en radiatoren op de verdieping. Op de verdieping staat 1 radiator open, in de badkamer. De CV-ketel is Intergas HRE 36/30A, twee jaar oud.
Thermostaat die we nu in gebruik hebben is Honeywell Chronotherm Touch, inmiddels 13 jaar oud. Deze werkt op zich naar behoren en ik ben er tevreden over.
Ik mis alleen een ding, verwarming op afstand bedienen. Soms komt het voor dat we niet thuis zijn en de thermostaat onnodig verwarmt volgens ingestelde week-schema.

Dus ben ik naar zoek gegaan voor een slimme thermostaat. En gevonden de Comfort Touch van Intergas. Volgens de beschrijving doet ie hetzelfde als de Honeywell Chronotherm met als extra bediening met app via Gateway. En dat is precies wat ik zoek.

Ik zou graag ervaringen willen horen over de Intergas Comfort Touch met Gateway II. Met name werking en bediening op afstand. In de Google Play, app Intergas Comfort Touch zijn zoveel negatieve reviews dat ik twijfel om deze thermostaat aan te schaffen. Eigenlijk zijn het alleen negatieve reviews.

Heeft iemand deze thermostaat in gebruik? Op Tweakers kan ik zeer weinig over vinden.

Beste antwoord (via Wenzel op 31-12-2021 16:55)

• Dreejt
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-05 01:21
Wenzel schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:53:
In mijn meterkast zit een Ziggo modem en in mijn woonkamer heb ik een Router die met een kabel aangesloten is op de Ziggo modem. Op de router zit eigenlijk alles aangesloten en gekoppeld, ook mijn smartphone.
Kan die Gateway in de meterkast op de Ziggo modem ingeplugd worden of moet die op de router, net als mijn smartphone.
Het gaat er om dat bij het koppelen de Gateway II zich binnen hetzelfde netwerk bevindt als de telefoon, het maakt hierbij niet uit of dat rechtstreeks in je modem of router is (bij mij thuis hangt de Gateway II achter een Netgear Prosafe GS105E. Belangrijker is dat de afstand van je gateway naar je CV ketel niet te groot is. Voor mij destijds reden om de Gateway II te verplaatsen van de meterkast naar de slaapkamer (schuin boven de bijkeuken waar onze ketel hangt).

Overigens weet ik vrij weinig af van vloerverwarming, maar heb je bij je overweging voor aanschaf van een Gateway II rekening gehouden met de langere duur voor opwarmen?

https://vasco.eu/nl-be/bl...ing-overdag-uit-te-zetten

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dreejt
Ik heb een Intergas HRE 36/30 A ketel i.c.m. een Comfort Touch thermostaat en Intergas Incomfort Basis II gateway sinds 9 januari 2020. Hier geen vloerverwarming maar overal radiatoren.

In het begin was ik maar matig enthousiast omdat de verbinding tussen de gateway en de ketel nog wel eens wegviel, maar moet eerlijk zeggen dat sinds een aantal updates in de app, het inmiddels goed werkt. Met name de mogelijkheid om op afstand de verwarming aan te gooien is erg prettig en werkt feilloos. Handig is dat je in de app meerdere gebruikers kunt toevoegen zodat ook andere gebruikers de thermostaat kunnen bedienen. Daarnaast is het handig om de gegevens zoals waterdruk van de ketel te kunnen uitlezen en tapwatertemperatuur en max. CV aanvoertemperatuur te kunnen wijzigen.
Het is ook mogelijk om deze combi toe te voegen aan Domoticz (bij mij zit er nog een foutje in het script, maar heb nog niet echt tijd gehad om daar mee aan de slag te gaan).

Zou ik nu weer voor deze combi kiezen? Nee waarschijnlijk niet. Maar dat komt door veranderde wensen. Ik zou nu liever willen om per ruimte te kunnen bepalen of de verwarming aan moet en op welke temp. Daarnaast hebben we sinds dit jaar airco's die ook kunnen verwarmen, wat i.c.m. de zonnepanelen een economischer optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Bedankt voor je reactie.
Slechte reviews gaan inderdaad bijna allemaal over de verbindingsproblemen.

Ik heb nog een vraag. Alvast de handleiding opgezocht, doorgelezen en het volgende viel me op: <Om de cv-ketel te kunnen koppelen moeten zowel de Intergas gateway als uw smartphone gebruik maken van hetzelfde lokale netwerk>.

In mijn meterkast zit een Ziggo modem en in mijn woonkamer heb ik een Router die met een kabel aangesloten is op de Ziggo modem. Op de router zit eigenlijk alles aangesloten en gekoppeld, ook mijn smartphone.
Kan die Gateway in de meterkast op de Ziggo modem ingeplugd worden of moet die op de router, net als mijn smartphone.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Dreejt
Wenzel schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:53:
Het gaat er om dat bij het koppelen de Gateway II zich binnen hetzelfde netwerk bevindt als de telefoon, het maakt hierbij niet uit of dat rechtstreeks in je modem of router is (bij mij thuis hangt de Gateway II achter een Netgear Prosafe GS105E. Belangrijker is dat de afstand van je gateway naar je CV ketel niet te groot is. Voor mij destijds reden om de Gateway II te verplaatsen van de meterkast naar de slaapkamer (schuin boven de bijkeuken waar onze ketel hangt).

Overigens weet ik vrij weinig af van vloerverwarming, maar heb je bij je overweging voor aanschaf van een Gateway II rekening gehouden met de langere duur voor opwarmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wenzel
@Dreejt
In het voor-/najaar is de ingestelde temperatuur tussen laag/hoog 2°C. In de winter zet ik het terug naar 1,5°C. Het opwarmen duurt anders te lang.
De plaats van Gateway moet ik nog bepalen waar de kortste afstand is naar de ketel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:40

sanook

_/-\o_

Ik heb sinds okt '20 een Intergas Xtreme 30 met Intergas thermostaat en gateway. Dit omdat ik bij de ketel de thermostaat er bij kreeg. Daar voor had ik een Netatmo thermostaat waar ik zeer tevreden over was maar dit was geen modulerende thermostaat.
Op zich werkt alles zoals het hoort (al doet de app raar als je hem een tijdje niet afgesloten hebt, even opnieuw starten van de app en het werkt weer) maar ik mis toch wel wat opties/mogelijkheden die ik bij Netatmo wel had. Zoals een makkelijke tijdelijke instelling en een away optie, én een web interface. Het kan allemaal wel met de app maar allemaal via een (kleine) omweg zoals weekprogramma uitschakelen of vakantiemodus aanzetten. Ook kon ik de Netatmo via google home bedienen. De intergas is overigens wel zichtbaar in Domoticz maar lukt mij niet om de temperatuur aan te passen (override temperatuur wordt niet overgenomen door de thermostaat/gateway)
Kortom: Voor wat ik nu heb vind ik het niet waard om een andere thermostaat aan te schaffen want alle functionaliteit is er in principe, maar als ik deze thermostaat niet bij de ketel gekregen zou hebben zou ik een andere genomen hebben voor meer gebruiksgemak.

PS: ik heb de Gateway versie I maar volgens mij is dit alleen een andere uitvoering/behuizing en is de werking verder identiek aan de II uitvoering. De II die ik bij de ketel kreeg wilde niet connecten, deze is toen omgeruild voor de installateur voor de versie I.

[ Voor 10% gewijzigd door sanook op 06-12-2021 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:46
Ik heb sinds dit najaar mijn thermostaat ( Nefit Easy) die bij mijn oude ketel ( Nefit) hoorde vervangen door de Intergas Comfort Touch in combinatie met een nieuwe Intergas Extreme ketel. IK heb aanwarm vervroeging aan staan en nu valt mij op dat de ketel veel vroeger aangaat dan met de Nefit Easy thermostaat.
Als bv om 10.00 uur de gewenste temperatuur 20 graden is dan gaat hij al om 7.00 uur aan. En dan komt hij van een nacht temperatuur van 17,5 graden en een buitentemperatuur van 7 graden.
Het is al ver voor 10.00 uur al 20 graden.Ik heb het idee dat ik dus ook meer gas verstook.
Bij de Nefit begon hij een half uur van de voren met opwarmen.
Is dit anders in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Dreejt schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:13:
[...]

Ik heb de thermostaat met gateway nu enkele dagen in gebruik. Ben tevreden met werking, alleen vaak de storing melding in mijn app. Gateway hangt in de meterkast en ik denk dat dat het probleem is De CV-ketel staat op zolder en dat is flinke afstand. Ik denk dat ik een goedkope Poverline adapter koop en plug hem in op zolder.
Nog een ding vind ik vreemd. Volgens de installatiehandleiding moet op de Gateway 1-2-3-4 branden bij een succesvolle koppeling. Maar bij mij brandt af en toe 1-2-3 en dat is volgens de installatiehandleiding: Er is geen RF-verbinding met de ketel. Maar na een paar minuten springt de 4e lampje weer aan. Blijft trouwens werken ook met 1-2-3 aan. Heb je een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Mackeessie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:12:
Ik heb sinds dit najaar mijn thermostaat ( Nefit Easy) die bij mijn oude ketel ( Nefit) hoorde vervangen door de Intergas Comfort Touch in combinatie met een nieuwe Intergas Extreme ketel. IK heb aanwarm vervroeging aan staan en nu valt mij op dat de ketel veel vroeger aangaat dan met de Nefit Easy thermostaat.
Als bv om 10.00 uur de gewenste temperatuur 20 graden is dan gaat hij al om 7.00 uur aan. En dan komt hij van een nacht temperatuur van 17,5 graden en een buitentemperatuur van 7 graden.
Het is al ver voor 10.00 uur al 20 graden.Ik heb het idee dat ik dus ook meer gas verstook.
Bij de Nefit begon hij een half uur van de voren met opwarmen.
Is dit anders in te stellen?
Je kan beter je vraag stellen in Gas besparen door middel van CV tuning deel III Daar krijg je mischien een goede advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fausto47
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-02-2022
Hoi,

Ik vraag me af of de Intergas Comfort Touch ZONDER GATEWAY wel in te stellen is als klokthermostaat met weekprogramma?
Ik kan dat in de brochure, handleiding en video van intergas niet vinden: daar wordt alleen gezegd wat er allemaal kan als je wel de gateway hebt.

Heeft iemand de mogelijkheden zonder gateway geprobeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
@Fausto47 nee, dat kan niet. Weekprogramma stel je in in de app en daar heb je ook Gateway voor nodig.

• hjtv
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 12:57
Ook ik heb de thermostaat met gateway binnen. Helaas krijg ik de gateway niet gekoppeld.

De gateway blijft de lampjes 1 2 3 oplichten. Als ik naar de webserver ga dan zie ik bij heaters ook niets gekoppeld. Op de ketel staat de instelling voor de RF module op rF1-. Ook als ik de App gebruik krijg ik een fout bij het koppelen van de gateway. Ik heb de gateway proberen te koppelen zowel een meter afstand van de ketels als van de thermostaat.

Iemand een idee hoe ik de gateway toch gekoppeld krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvbgvb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 10:20
Ik loop tegen het volgende probleem aan en hopelijk heeft er iemand een oplossing. De helpdesk van Intergas heeft hem niet.
Bediening van de ketel met mijn telefoon, Samsung A50, heeft altijd prima gewerkt. Wel moest je na gebruik de app altijd afsluiten, anders kreeg je een foutmelding.
Na een app update werkt het som wel en soms niet.
Als het niet werkt krijg ik de foutmelding dat mijn telefoon niet verbonden is met het internet, terwijl dit wel degelijk het geval is. Heel irritant als je op afstand de verwarming aan of hoger wilt zetten. Kom nu geregeld in een koud huis thuis.
Frappante is dat ik het probleem niet heb met mijn Samsung tablet. Beide apparaten hebben android 11.
Wie heeft een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koranne
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23-03 14:33
Mijn intergas comfort touch app neemt wel de tijden over van mijn weekprogramma maar niet de temperaturen, hij geeft dus boven in het scherm wel de schakelt tijd aan maar dan staat er achter dat de temp handmatig is ingesteld.
Wie weet hiervoor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nisei
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-08 17:36
Koranne schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:13:
... hij geeft dus boven in het scherm wel de schakelt tijd aan maar dan staat er achter dat de temp handmatig is ingesteld.
Raar. Kun je een screenshot posten? Bij mij toont hij dit als het weekprogramma aan staat. En post ook even een screenshot van je weekprogramma.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yd8cUFce5wmSqOWN0asmM2kYRM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WZK1AsIFvce4MUBRRUFvtjav.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Nisei op 30-11-2024 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvt1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-09 00:01
Mocht je homebridge hebben en een intergas gateway, kun je dit gebruiken : https://github.com/starom...anced-accessory/issues/53

• Supahted
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 13:01
Ik heb een Intergas XTREME CV besteld met de Intergas Gatetway Comfort Touch. Ik zat in de appstore alvast naar de Intergas Comfort Touch app te kijken, maar lees ontzettend veel negatieve reviews sinds een 2.0 update vorig jaar December. Mensen klagen ook over functies die verwijderd zijn.

Is het werkelijke zo slecht?
Pagina: 1