Laptop op een op een 144 hz monit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levitati0n
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-12-2021
Mijn vraag
...
Of het mogelijk is om met doormiddel van een laptop op een 144 hz monitor te gamen?

Ook heb ik zelf al geprobeerd met een hdmi naar dvi kabel er op aan te sluiten maar hij blijf op 60 hz gelocked op mijn monitor. Heb het internet al een beetje wat rond gegoogled, maar kan niet echt vinden of het uberhaubt mogelijk is.
Dus wilde even kijken of een van jullie mij hier echt duidelijk antwoord op kan geven.

Hardware specs:
Laptop: Lenovo ideapad gaming 3 ( gtx 1650ti) HDMI port 2.0
Monitor: BENQ benq zowie xl2411

Heel erg bedankt alvast!

Beste antwoord (via Levitati0n op 27-11-2021 21:32)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

De XL2411 is eigenlijk ongeschikt voor laptops omdat Benq er niet bij nagedacht heeft om iets anders te integreren dan wijlen dual link DVI en dat zelden op een laptop zat, voor meer dan 60Hz.

Of je moet een veel te dure adapter halen of je haalt een andere 144Hz monitor die wel over Displayport of HDMI de volle snelheid kan halen.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:15
Zowel je monitor, als de grafische chip in je laptop, als de kabel ertussen moet geschikt zijn om 144hz x (resolutie monitor) aan te sturen.
Kwestie van specificaties onderzoeken dus…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HDMI 1.3 en hoger ondersteunen 144Hz als output. Maar, dan moet dat wel "passen" binnen de bandbreedte van de HDMI-poort dus welke resolutie?

Allicht gebruik je helemaal je 1650Ti niet maar mogelijk je IGP/APU; dus ik zou eens rustig gaan kijken welke driver nu wat aanstuurt en waarom daar (continu) 60Hz uit komt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Nauwelijks.

De monitor ondersteunt alleen 144hz via een dual link DVI-signaal.

Je zult dan een HDMI naar DVI dual link-converter moeten kopen.

Die zijn actief en al een jaar of 5 nauwelijks meer te vinden en flink prijzig.

Hoe krijg ik 144hz met een BenQ XL2411 & 2060Super?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

De XL2411 is eigenlijk ongeschikt voor laptops omdat Benq er niet bij nagedacht heeft om iets anders te integreren dan wijlen dual link DVI en dat zelden op een laptop zat, voor meer dan 60Hz.

Of je moet een veel te dure adapter halen of je haalt een andere 144Hz monitor die wel over Displayport of HDMI de volle snelheid kan halen.

I reject your reality and substitute my own