Intergas Xtreme met warmtepomp. (Mogelijk of niet?)

Pagina: 1
Acties:
  • 7.841 views

• glabbeer
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik wil een nieuwe CV aanschaffen en overweeg de Intergas Xtreme 36.

In de toekomst zou ik deze graag verbinden met een warmtepomp en volgens de brochure kan dit.
Als ik de installatiehandleiding lees zie ik echter alleen een vermelding van een zonneboiler en een warmtepompboiler aansluiting. Er staat niets over een warmtepomp aansluiting voor het CV gedeelte.

Is dit wel echt mogelijk?

Een alternatief is de Daikin/Intergas warmtepompcombi, maar deze is prijstechnisch voor nu even niet haalbaar.

Gr,
Willem

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat deze site wel je antwoord heeft ; maar ja, moet gewoon kunnen.

https://warmtepomp-weetjes.nl/soorten/hybride-warmtepomp/

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 06:21
Zeker mogelijk. Bijvoorbeeld met een Remeha Elga Ace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glabbeer
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-11-2024
Dank voor jullie info.

Ook nog even contact gezocht met Intergas en die geven ook aan dat deze mogelijkheid er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje555
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-04 17:22
Ik heb het ook aan Intergas gevraagd (ik heb een Xtreme 36), maar je zeggen dat het kan, maar geven geen ondersteuning. Zij geven alleen ondersteuning aan hun eigen hybride opstelling met de Daikin.
Hiervoor verwijzen ze je naar een installateur.
In principe kun je iedere hybride WP op je ketel aansluiten, maar veel leveranciers hebben een eigen interpetatie van OpenTherm.
Je kunt hem dan wel aansluiten, maar werkt de CV niet modulerend maar als aan/uit.
Er is een draadje waarin een Xtreme 36 niet goed met de Remeha Elga Ace werkt over OpenTherm en de ketel op aan/uit is gezet.
Remeha Elga Ace en Integas Xtreme Opentherm Issues

[ Voor 5% gewijzigd door Pietje555 op 11-12-2021 15:00 ]

SMA STP10000TL20 met 10440 Wp 35°Zuid, Intergas Xtreme36 met Remeha Elga Ace 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swingping
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-10-2022
Hello people

Ik heb een vraag. Wij hebben een zonneboiler met vloerverwarming en laag temperatuur verwarmingen. Wij hebben dan ook de cv ketel(Intergas Xtreme 36) op 55 graden staan. Nu is het zo wanneer de Honeywell Home system warmte vraagt dan slaat de ketel zeer kort aan en stopt hij en slaat de pomp uit omdat de aanvoer vanuit de zonneboiler al warmer is dan de ketel het warm doet maken.

Als de Honeywell warmte vraagt moet de cv pomp eigenlijk wel blijven draaien ondanks dat de ketel niet hoeft bij te verwarmen. Wij hebben stand 32 aangezet maar nu verlies de boiler snel zijn warmte omdat de pomp nu continue blijft circuleren.

Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

Gr john

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@Swingping het is niet de bedoeling om een oud topic van iemand anders te gebruiken voor jouw probleem. Daarnaast horen CV vragen in Duurzame energie en installaties

Dus stel gerust daar jouw vraag dan kunnen we jou helpen, gaat dit topic op slot :)

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.