Remeha Elga Ace en Integas Xtreme Opentherm Issues

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koss
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01-2022
Ik heb een Remeha Elga Ace 6kw lucht/water warmtepomp laten plaatsen in een hybride opstelling samen met een Intergas Xtreme 36 Cv ketel. Helaas heb ik nog de CV ketel nodig. Ik zag dat de installateur de ketel op AAN\UIT heeft aangesloten en niet op Opentherm. Ik heb vervolgens de aansluiting gewisseld naar de Opentherm aansturing op de CB12 bord van de warmtepomp(WP). Nu krijg ik een foutmelding - "Opentherm protocol error".

Heeft iemand ervaring met dit bericht en hoe kan ik het verhelpen? Excuses als mijn vraag niet in de correcte forum topic is.

Als ik dit probleem heb opgelost ik mijn volgende uitdaging: om de TADO thermostaat en radiatorknoppen goed te laten werken met de WP en de ketel in deze opstelling.

10x Jaga strada hybride radiatoren met DBH
1x Remeha elga ace 6kw
1x Intergas xtreme 36 (cw5)

[ Voor 12% gewijzigd door koss op 21-07-2021 16:44 ]

Alle reacties

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-06 16:24
Ik ga dezelfde opstelling aanschaffen.
Ik verwacht echter geen problemen met de Tado thermostaten.

Heb jij de combi inmiddels werkend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marten Hiemstra
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-04 00:54
Ik heb een Xtreme 36 samen met een Elga. Niet helemaal hetzelfde maar toch even dit: die zijn ingesteld op Open Therm. Dat lijkt wel goed te gaan, ik zoek nog wel naar mogelijkheden het beter af te stemmen. De Elga heeft software 12.77 en zou misschien geüpdate moeten worden maar ik kan niemand vinden om dat te doen. En de parameters van de Xtreme is ook wel even een puzzle. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artoervs
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-05 15:38
Nog op kunnen lossen, zelfde probleem hier met Elga ace en Intergas ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:49
Heb ik gehoord in dit filmpje: op 15 minuten
YouTube: De hybride warmtepomp: hoe wat en wanneer

[ Voor 4% gewijzigd door MijnCommentaar op 06-01-2022 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardwaz
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-06 16:22
Heeft er iemand een aansluitschema van een intergas xtreme i.c.m. een hybride warmtepomp.

N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Enkele Quatt,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.

Pagina: 1