Flexibel stroomtarief, automatisch inschakelen op dal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-05 13:16
Ik heb mijn huis vergaand geautomatiseerd met Domotica (domoticz) en schakel mijn ouderwetse boilers afhankelijk van zonnestroom teruglevering aan het net in en uit (8400Wp). Dit werkt best goed, ik ben wel bezig om de relaisschakeling om te gaan zetten naar SSR zodat ik vaker en met minder overshoot kan regelen.

Nu zie ik steeds vaker flexibele stroomtarieven voorbij komen. Tarieven dus die elk uur een andere prijs hebben, en de prijs dus aanpassen aan vraag en aanbod. Als je op https://www.easyenergy.com/nl/energietarieven kijkt dan zie je aardige verschillen, maar dat word pas echt interessant als je zo kunt sturen dat als de prijs laag is, je de meeste afname hebt. Ik denk dan aan het opwarmen van een boiler, je huis, een thuisaccu of je auto opladen.

Je zou dan dus realtime informatie ergens vandaan moeten halen en afhankelijk daarvan je domotica apparaten moeten laten inschakelen.

Is hier al iemand mee bezig? Op zich lijkt me het niet zo moeilijk als er een online informatiebron is en je kunt programmeren (Dat is voor mij wel een probleem)

Beste antwoord (via DjAntoon op 24-11-2021 20:10)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:21