Schoenen niet ontvangen. Verzender dreigt met politie en rec

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-09 11:52
Inmiddels alsweer een tijd geleden heb ik yeezies(€360) gekocht online("betrouwbare website") Helaas heb ik dezen nooit ontvangen.

De dag dat ze zouden komen was ik de hele dag thuis en heb ik geen post nl gezien. Volgens de t&t code zou het pakket afgeleverd zijn. Dit is niet het geval en er is ook niet getekend(wat ik frappant vind gezien de waarde van de schoenen).
Via mail en instagram contact gezocht met de verkoper. Na 4 dagen geen reactie. Toen contact gezocht met paypal. Via paypal heb ik een case geopend. Ongeveer 2uur nadat ik de case geopend had kreeg ik een vrij intimiderend bericht van de verkoper. Verkoper geeft aan dat hii niks fout gedaan heeft omdat post nl zegt bezorgd te hebben en dat ik zou liegen. Als ik geld terug zou krijgen van paypal dan zou hij naar de politie gaan en naar zijn jurist.

Na heen en weer geschreven te hebben is de case overgegaan naar een claim bij paypal. Verkoper heeft nooit gereageerd op deze claim, alleen toen het nog een case was.
Paypal heeft mij mijn geld terug gegeven 3weken geleden. Inmiddels ergens anders nieuwe besteld en wel ontvangen.

Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag een appje van de verkoper dat hij morgen aangifte gaat doen tegen mij en naar zijn jurist gaat. Verkoper wil dat ik alsnog ga betalen voor iets wat ik nooit gekregen heb...

Het interesseert de verkoper niet dat ik de schoenen niet gekregen heb. Hij wil alleen maar zijn geld. Heeft geen enkele moeite gedaan omij te helpen. Ik heb gevraagd om een onderzoek bij post nl en dat is na 3 weken nog niet gebeurt. Verkoper geeft aan dat hij heeft voldaan aan zijn afspraken en dus recht heeft op het geld.

Ik weet niet goed wat ik hiermee moet aangezien ik nooit de schoenen ontvangen heb, verkoper vrij aggressief is richting mij en geen moeite doet om te helpen.

Nog goed om te melden. Ik heb mijn camera systeem nagekeken en op het tijdstip dat post nl zegt geweest te zijn is geen bus te zien. Deze beelden heeft de verkoper maar boeit hem niet....

(Verkoper is een vrij groote reseller van schoenen op instagram en online)

Acties:
  • +72 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wie eist, bewijst.

Verkoper zal dus met PostNL tot sluitend bewijs moeten komen dat jij het pakket ontvangen hebt.

En als meneer zo bekend / grootverkoper is: dan kent ie alle rechten en plichten hieromtrent dus hij "babbelt" uit zijn nek vooralsnog.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met ^^

Geen aandacht aan geven, en blij zijn dat je via PayPal hebt betaald.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:30
Blaffende honden bijten niet. Je hebt er zo te lezen voldoende energie ingestoken met dekkende argumentatie.

Ik zou Verkoper lekker laten ratelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09 21:43
Gewoon geld terughalen en laat hem maar komen. Jij hebt bewijs en hij niks. Lijkt me niet heel lastig dit verhaal.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• vincie50
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10 21:18
Laat je niet intimideren. En wens hem veel succes.

Verkoper zal moeten bewijzen dat jij die schoenen hebt ontvangen.

https://www.sumrin.nl/tra...een-bewijs-van-ontvangst/
Zie ook de aangehaalde uitspraak

https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBMNE:2019:4491

Verkoper is verantwoordelijk voor de feitelijke aflevering van het pakket aan de koper. Bewijslast dat het pakket is ontvangen ligt bij de verkoper. Print van track en trace pagina is niet voldoende om te bewijzen dat gedaagde het pakket heeft ontvangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:01
Zuur dat de schoenen nooit geleverd zijn ondanks status "bezorgd". Hij had m.i. vrij makkelijk de Paypal claim kunnen "winnen" door te reageren met de verzendgegevens en bezorgd status. Dat heeft hij nagelaten en is in jouw voordeel beslist. Laat hem barsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Erwin schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:25:
Zuur dat de schoenen nooit geleverd zijn ondanks status "bezorgd". Hij had m.i. vrij makkelijk de Paypal claim kunnen "winnen" door te reageren met de verzendgegevens en bezorgd status. Dat heeft hij nagelaten en is in jouw voordeel beslist. Laat hem barsten.
Ik heb zelf de screenshot meegestuurd van post nl dat het geleverd zou zijn. Dit om alles zo kloppend mogelijk te hebben. Paypal heeft mij alsnog gelijk gegeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom.Seagal
vincie50 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:22:
Laat je niet intimideren. En wens hem veel succes.

Verkoper zal moeten bewijzen dat jij die schoenen hebt ontvangen.

https://www.sumrin.nl/tra...een-bewijs-van-ontvangst/
Zie ook de aangehaalde uitspraak

https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBMNE:2019:4491

Verkoper is verantwoordelijk voor de feitelijke aflevering van het pakket aan de koper. Bewijslast dat het pakket is ontvangen ligt bij de verkoper. Print van track en trace pagina is niet voldoende om te bewijzen dat gedaagde het pakket heeft ontvangen.
Hier heb ik heel erg veel aan! Heel erg bedankt. Ik denk dat ik deze linkjes ook even naar de verkoper ga sturen. Scheeld ons beiden weer veel tijd en werk.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:41
En even voor de duidelijkheid: de politie gaat niks voor hem doen. Dit is puur een civiele zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 22:35

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Vergeet ook Consuwijzer niet voordat er in brieven meteen gesmeten wordt met termen als jurisprudentie en politie: https://www.consuwijzer.n...den/aankoop-niet-geleverd
Mocht je nog wat extra bevestiging zoeken rondom je situatie kun je ook even bellen met Consuwijzer.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 11:29
@Thom.Seagal Verkoper lekker laten blaffen. Jij het de wet aan jou kant staan. Daarnaast heb je netjes de zaak uitgelegd en zelfs gelijk gekregen van PayPal.
Dus lekker negeren!

In het ergste geval komen er allerlei andere dreigementen in de vorm van brieven etc. Die post je lekker hier. Kunnen wij je erbij helpen (en ervan genieten). Genoeg Tweakers hier die voor hetere vuren hebben gestaan en je willen helpen mocht dat nodig zijn!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry via whatsapp bedreigingen... wat voor amateuristische toko is dit? Je gaat je klanten toch niet via whatsapp stalken...

Maar juridisch heeft hij geen poot op te staan en sowieso wordt ik al kotsmisselijk als dit soort figuren gaan dreigen met hun advocaat of hu jurist... alsof een klein bedrijf een eigen in dienst heeft.... doe even normaal ofzo is echt allemaal groot spraak om proberen te intimideren..

Laatst ook een concurrent welke een kleine ondernemer is die tegen mij tekeer ging en gelijk dreigen met zijn advocaat.... met een omzet van 200.000 per jaar heb je geen eigen advocaat in dienst dus daarmee dreigen is gewoon weg dom en maakt je alleen maar meer ongeloofwaardig.

Dat zal gezien zijn acties bij jou niet veel anders zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:03
Ik zou hem niks doorsturen en lekker laten zitten. Is waarschijnlijk gewoon een oplichter, die jou door intimidatie geld afhandig probeert te maken. Hij gaat ook geen jurist sturen - hoogstens krijg je een nepbrief. Daar dan gewoon formeel op reageren en klaar

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vergeet niet een review te schrijven over deze toko.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
online("betrouwbare website") is een eenmanszaak?
Heeft dit überhaupt een bedrijfspand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 16:34

dragonhaertt

@_'.'

Even er van uit gaande dat je niet gelogen hebt en stieken toch je handtekening aan PostNL hebt gegeven:

Je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken. De verkoper zal moeten bewijzen dat het product geleverd is. Een aangifte kan hij wel doen, maar zal waarschijnlijk niet eens verwerkt worden omdat er geen bewijs is.

Een juridische procedure kost bijna meer geld dan dat de verkoper kan winnen, en als hij verliest zal hij al die kosten ook moeten betalen.
Het lijkt me sterk dat hij dat extra risico wil nemen, zelfs als hij dat wél doet ga je deze zaak makkelijk winnen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-10 10:35
Thom.Seagal schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:29:
[...]

Hier heb ik heel erg veel aan! Heel erg bedankt. Ik denk dat ik deze linkjes ook even naar de verkoper ga sturen. Scheeld ons beiden weer veel tijd en werk.
Ik zou niets meer opsturen naar de verkoper. laat hem maar komen.

Vaak is het zo dat je zaken uit goedertrouw doorstuurt maar je rakelt er vaak meer mee op.

[ Voor 11% gewijzigd door BlueSS50 op 24-11-2021 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Laatst online: 13:59

OmeJoyo

This is me

Je zult vast nog een brief of mail krijgen van zijn "zogenaamde" jurist. Deze zaak is wettelijk nog al duidelijk en je hebt bewijs en bovendien de verkoper de kans gegeven met bewijs te komen of te reageren bij Paypal. Het is erg jammer voor hem, maar helaas.

Laat je niet gekmaken en hou ons hier op de hoogte! :)

Pak ik de popcorn vast.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkoper is een knuppel, maar ik snap zijn frustratie wel.

PayPal geeft 99% van de gevallen de koper gelijk, als verkoper heb je daar niks tegenin te brengen, hoe stom de claim ook is.

PostNL zegt dat er iets bezorgd is. Aangetekend betekent ook niks meer tegenwoordig want "door corona tekenen we zelf". Dus PostNL maakt pakketje kwijt en verkoper wordt genaaid.

Zullen ook genoeg kopers zijn die hier misbruik van maken. "Wie eist bewijst", hoe gaat een verkoper ooit bewijzen dat jij een pakketje hebt aangenomen als PayPal je al gelijk geeft zelfs als PostNL zegt dat het bezorgd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-10 19:57
👇🏻
Thom.Seagal schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:15:
Nog goed om te melden. Ik heb mijn camera systeem nagekeken en op het tijdstip dat post nl zegt geweest te zijn is geen bus te zien. Deze beelden heeft de verkoper maar boeit hem niet....
:)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:55

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hou vooral, moest er toch iets gebeuren, het bonnetje goed bij van je nieuwe aankoop. En de camerabeelden die je eerder vernoemde.

Je hebt niets verkeerd gedaan en dat valt ook prima te bewijzen door je. Maak je er dus niet te druk om en laat mijnheer maar blaffen. Je kan eventueel aangeven dat je verder geen communicatie meer wenst te doen via WhatsApp en hem daarna blokkeren. Als hij dan toch iets via een "jurist" zou willen doen dan komt dat wel per brief.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totaal niet relevant voor mijn punt. Vind het gewoon een interessante constatering. Vraag me af hoe vaak er misbruik van gemaakt wordt.

En daarnaast, camerabeelden kun je ook gewoon faken als je echt wil. Zeg niet dat OP dat gedaan heeft. Maar gepruts van PostNL kost heel veel verkopers een hoop geld op deze manier.

Niet dat ik niet dezelfde PayPal claim zou doen in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:50
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:31:
[...]

Totaal niet relevant voor mijn punt. Vind het gewoon een interessante constatering. Vraag me af hoe vaak er misbruik van gemaakt wordt.

En daarnaast, camerabeelden kun je ook gewoon faken als je echt wil. Zeg niet dat OP dat gedaan heeft. Maar gepruts van PostNL kost heel veel verkopers een hoop geld op deze manier.

Niet dat ik niet dezelfde PayPal claim zou doen in deze situatie.
Voegt niks toe aan dit topic.

@Thom.Seagal

Zoals meerdere mensen zeggen, wie eist bewijst.

Zou de camera beelden bewaren en alle berichten bewaren.
Hoe meer je bewaart hoe meer bewijs je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:27
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:31:
[...]

Maar gepruts van PostNL kost heel veel verkopers een hoop geld op deze manier.
Tsja.. het staat verkoper vrij om zaken te doen met DHL / UPS / DPD / etc. En dan nog, als verkoper in kwestie zijn zaken goed op orde heeft, dan heeft 'ie hier ook gewoon afspraken over met PostNL gemaakt.

Overigens,

Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag een appje van de verkoper dat hij morgen aangifte gaat doen tegen mij en naar zijn jurist gaat. Verkoper wil dat ik alsnog ga betalen voor iets wat ik nooit gekregen heb...
..
en
(Verkoper is een vrij groote reseller van schoenen op instagram en online)
Kan ik trouwens niet echt met elkaar rijmen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Dit voegt vrij weinig toe.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 24-11-2021 10:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
dragonhaertt schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:54:
Even er van uit gaande dat je niet gelogen hebt en stieken toch je handtekening aan PostNL hebt gegeven:

Je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken. De verkoper zal moeten bewijzen dat het product geleverd is. Een aangifte kan hij wel doen, maar zal waarschijnlijk niet eens verwerkt worden omdat er geen bewijs is.

Een juridische procedure kost bijna meer geld dan dat de verkoper kan winnen, en als hij verliest zal hij al die kosten ook moeten betalen.
Het lijkt me sterk dat hij dat extra risico wil nemen, zelfs als hij dat wél doet ga je deze zaak makkelijk winnen.
En dan de rechtszaal binnenstappen op de betreffende schoenen :+

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 11:01
Zover ik kan zien heeft de verkoper gewoon al de fout gemaakt door het als een standaardpakket te versturen, tenzij de koper (TS) de mogelijkheid had te kiezen. Als TS heeft gekozen voor de goedkoopste manier van zenden, dan wordt het nog wel een dingetje want waarom kiest die bij zulke dure schoenen voor de goedkoopste manier van verzenden, met alle risicos. Had hij de keuze niet, dan had de verkoper het pakket aangetekend en verzekerd tot 360 euro moeten versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heel belangrijk:

Stond er bij de advertentie: versturen op risico van de koper? Zo ja, dan is het wel degelijk jouw probleem.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
Erik070 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:58:
[...]

Dat zou helemaal mooi worden, bedrijf levert zelf hun producten, maar doet dat eigenlijk niet en vervolgens claimen dat hun klant liegt. Zo'n bedrijf komt er ongetwijfeld met veel moeite een paar keer mee weg, maar denk dat die de boel snel kan opdoeken als dat hun werkwijze is.
Ik snap je reactie niet...

Ik zeg juist dat het bedrijf een eigen bezorgdienst heeft (auto met opdruk/stickers met bedrijfsnaam).
Dus juist géén PostNL, DPD, UPS of ...

Als je dán nog gaat zeggen dat je je bestelling niet ontvangen hebt... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Kees-Jan op 24-11-2021 10:06 ]

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Thom.Seagal Maak je niet druk. Jij hebt niets ontvangen en hebt digitaal bewijs dat er geen bezorger is geweest. Soms wel handig zo'n camera, en ook nog opname. Laat de verkoper maar een zaak aanspannen, dat gaat ze nog veel meer kosten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik070
  • Laatst online: 04-10 23:05
Kees-Jan schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:04:
[...]

Ik snap je reactie niet...

Ik zeg juist dat het bedrijf een eigen bezorgdienst heeft (auto met opdruk/stickers met bedrijfsnaam).
Dus juist géén PostNL, DPD, UPS of ...

Als je dán nog gaat zeggen dat je je bestelling niet ontvangen hebt... 8)7
Verkeerd begrepen, dacht dat je bedoelde: eigen bezorgddienst, en stel dat ze dan gaan vertellen dat het bezorgd is en jij weet van niets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb een aantal reacties verwijderd. Laten we het bij de casus van TS houden hier en niet over televisies of andere xaken/producten.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

_eLMo_ schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:02:
Heel belangrijk:
Stond er bij de advertentie: versturen op risico van de koper? Zo ja, dan is het wel degelijk jouw probleem.
Dat gaat alleen op bij consument/consument koop. Een professioneel verkoper kan dit risico niet afwenden op de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehhh als de verkoper de optie aanbied gooi maar in een vuilniszak en hang het aan de deur is het nog steeds verantwoordelijkheid van de verkoper dat het goed wordt geleverd.

Pas als TS per mail specifiek vraagt om een afwijkende levermethode komt het risico bij hem te liggen. Dus nee optie in de webshop met onverzekerd verstuurd is risico van de webshop.

Vaak zie ik dit soort dingen staan bij kleine webshops die briefpost verzending doen en dat is dus gewoon pech voor de webshop hadden ze die optie maar niet moeten aanbieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hij gaat aangifte doen en naar zijn jurist.... Nou mooi toch, hoor je nooit meer wat van. Bij de politie sturen ze hem weg, want waar wil hij aangifte van doen? Verkoper meent een vordering op TS te hebben en TS betwist dat. Dit is een civiel geschil en daar kun je helemaal geen aangifte van doen. Zijn jurist stuurt hem weg, omdat hij geen zaak heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2021 10:27 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 15:38
renegrunn schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:36:
[...]

"(Verkoper is een vrij groote reseller van schoenen op instagram en online)"

Kan ik trouwens niet echt met elkaar rijmen..
Jij denkt nu waarschijnlijk aan een grote webwinkel, maar een "vrij grote reseller van schoenen op instagram" is waarschijnlijk nog steeds iemand op een zolderkamer met een laptop en een stapeltje schoenendozen. Dit is een high-margin low-volume business.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:36

sapphire

Die-hard pruts0r

SunnieNL schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:58:
Zover ik kan zien heeft de verkoper gewoon al de fout gemaakt door het als een standaardpakket te versturen, tenzij de koper (TS) de mogelijkheid had te kiezen. Als TS heeft gekozen voor de goedkoopste manier van zenden, dan wordt het nog wel een dingetje want waarom kiest die bij zulke dure schoenen voor de goedkoopste manier van verzenden, met alle risicos. Had hij de keuze niet, dan had de verkoper het pakket aangetekend en verzekerd tot 360 euro moeten versturen.
Die verzekering is anders ook een wassenneus, dan krijg je een vergoeding van X-euro per kilogram wat het pakketje weegt.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

sapphire schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:46:
[...]

Die verzekering is anders ook een wassenneus, dan krijg je een vergoeding van X-euro per kilogram wat het pakketje weegt.
nee, dat is de inkoopwaarde van het product

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou me geen zorgen maken. Met de politie dreigen is makkelijk. Maar zelfs ALS hij aangifte doet, zie ik geen arrestatieteam bij je 'aankloppen'. Juridisch heeft hij weinig bewijs. Jij hebt video beelden, er is geen handtekening (van jou). Rustig blijven, en proberen hier lering uit te trekken, b.v. dit soort extreem dure schoen niet on-line te kopen (als dat kan tenminste).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:53:
Ik zou me geen zorgen maken. Met de politie dreigen is makkelijk. Maar zelfs ALS hij aangifte doet, zie ik geen arrestatieteam bij je 'aankloppen'. Juridisch heeft hij weinig bewijs. Jij hebt video beelden, er is geen handtekening (van jou). Rustig blijven, en proberen hier lering uit te trekken, b.v. dit soort extreem dure schoen niet on-line te kopen (als dat kan tenminste).
Politie doet niets met civiele zaken. Je kunt ook geen "aangifte doen van een civiel geschil". Dat kun je aanhangig maken bij het kantongerecht. Als TS de man nou had bedreigd, mishandeld o.i.d. dan zit je wel in het strafrechtelijke en dan kun je dus aangifte doen.

Hier moet gewoon een rechter over oordelen. Dus wat mij betreft kan de verkoper de politie overslaan en meteen door naar zijn jurist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:07

ep667

It doesn't hurt to help

Schoenen resellen is een gouden handeltje, zeker als het om limited editions gaat. Lekker veel marge en weinig risico. Kopers laten betalen via PayPal natuurlijk, lekker efficiënt.

Althans, tot iemand een claim indient bij PayPal. En totdat een paar keer gebeurt en PayPal je account opheft. Want dat gebeurt gewoon als je net een claim teveel hebt gekregen (of standaard niet reageert).

Tussen de regels door heb ik meer het idee dat het om dat laatste gaat. Anders zou je kunnen zeggen: bedrijfsrisico.

EP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nihilissimis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 22:27
Vraag hem even een afschrift van de aangifte, zodat jij aangifte kan doen wegens het doen van valse aangifte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

_eLMo_ schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:02:
Heel belangrijk:

Zo werkt het niet. Versturen is risico verzender. Die kiest immers welke verzendmethodes hij aanbiedt en heeft een contract met de koerier. Dan sta je als klant immers met lege handen want bij bedrijven als postnl kun je niet eens een onderzoek laten starten als ontvanger van een pakket. Dat kan alleen de verzender.

Alleen als de klant zelf contact opneemt en vraagt om een verzendmethode die de shop niet aanbiedt kan het risico verschuiven naar de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nihilissimis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 22:27
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:56:
[...]

Politie doet niets met civiele zaken. Je kunt ook geen "aangifte doen van een civiel geschil".
Verkoper kan aangifte doen van verduistering. Vrij kansloos, maar dat kan. Tevens raar dat volgens verkoper TS de primaire verdachte is, of zelfs beweert te claimen te weten wie er verdachte is, terwijl er nog een hele PostNL keten tussenzit met onderbetaalde en overwerkte werknemers.
Er gaat ook weleens gewoon wat mis als je 450
pakketjes per dag te bezorgen hebt. Dus is er überhaupt wel sprake van een strafbaar feit?
De politie heeft wel kansrijkere zaken om zich in vast te bijten. Dus geen zorgen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nihilissimis schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:14:
[...]

Verkoper kan aangifte doen van verduistering. Vrij kansloos, maar dat kan. Tevens raar dat volgens verkoper TS de primaire verdachte is, of zelfs beweert te claimen te weten wie er verdachte is, terwijl er nog een hele PostNL keten tussenzit met onderbetaalde en overwerkte werknemers.
Er gaat ook weleens gewoon wat mis als je 450
pakketjes per dag te bezorgen hebt. Dus is er überhaupt wel sprake van een strafbaar feit?
De politie heeft wel kansrijkere zaken om zich in vast te bijten. Dus geen zorgen 😉
Probeer maar eens "zomaar" aangifte te doen van iets. Dat doen ze niet. Ze vragen eerst waar je aangifte van wil en doen en dan mag je je verhaal doen. Als ze dan na 5 zinnen doorhebben dat het verhaal niet matcht met het feit waarvan je aangifte wil doen.... dan nemen ze die aangifte niet op. Ze zullen je dan hooguit vertellen of ze wel iets anders strafrechtelijks zien en dan zou je eventueel aangifte kunnen doen van dát feit. Maar dit schuiven ze waarschijnlijk direct naar "civiel", dus geen aangifte. En natuurlijk kan de verkoper daar dan weer tegenin gaan.... en gaan klagen..... allemaal kansloos.

Maar verder inderdaad: zelfs als ze de aangifte wel opnemen, dan komt hij op de stapel "kansloos" en blijft hij daar. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
Er staat aardig wat halve informatie en halve waarheden in dit topic. Hoofdregel is dat het verzendrisico bij de verkoper ligt. Dit is alleen anders in het geval de verkoper niet handelt vanuit zijn bedrijf (en het dus geen consumentenkoop is) én expliciet is afgesproken dat verzendrisico bij de koper ligt. Je geeft aan dat deze verkoper een grote handelaar is, dus het lijkt er op dat hij niet als particulier optreedt. Dit zal echter van geval tot geval bekeken moeten worden en is afhankelijk van heel veel omstandigheden, zoals wat je ervan mocht verwacht en hoe de verkoper zich gepresenteerd heeft. Als de verkoper elke dag schoenen verkoopt en hij een bedrijfsnaam heeft is het logisch dat hij een professionele verkoper is. Maar als de verkoper een particulier is die onder zijn eigen naam af en toe een paar schoenen doorverkoopt is het alweer een heel ander verhaal. In dat geval valt namelijk echt niet zo eenvoudig te zeggen of het een particuliere verkoop of een consumentenkoop is.

Concluderend: gezegden als wie eist bewijst etc zijn leuke open deuren hier, maar zetten je op het verkeerde been. De verkoper kan hier namelijk prima aan voldoen door aan te tonen dat jullie als twee particulieren hebben afgesproken dat verzending jouw risico was en dat het pakket daadwerkelijk is verzonden. De verkoper heeft in dat geval aan zijn verplichtingen voldaan en jij niet. De kans lijkt me heel klein in dit geval, maar het is wel een belangrijke nuance t.a.v. wat hier veelal beweerd wordt.

Anyway: alleen al het feit dat deze verkoper aangifte gaat doen en dreigt met zijn jurist laat zien dat hij vooral een heel grote mond heeft, maar erg weinig kennis van zaken heeft. Een aangifte slaat nergens op, het is een puur civiele kwestie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:50
Lan Mandragoran schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:29:
Er staat aardig wat halve informatie en halve waarheden in dit topic. Hoofdregel is dat het verzendrisico bij de verkoper ligt. Dit is alleen anders in het geval de verkoper niet handelt vanuit zijn bedrijf (en het dus geen consumentenkoop is) én expliciet is afgesproken dat verzendrisico bij de koper ligt.

[...]
Inmiddels alsweer een tijd geleden heb ik yeezies(€360) gekocht online("betrouwbare website") ...
Ik ga er even van uit dat met "betrouwbare website" een bedrijf wordt bedoeld en geen particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Laatst online: 18-09 09:05
FrankHe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:47:
[...]

[...]

Ik ga er even van uit dat met "betrouwbare website" een bedrijf wordt bedoeld en geen particulier.
Daar lijkt het inderdaad op ja! Tenzij TS marktplaats oid bedoelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:36
@Thom.Seagal, als je je er mee bezig wil houden; OF als je vreest dat de verkoper het recht in eigen hand zou kunnen nemen; dan kan je aangifte doen van de bedreigingen van de verkoper; al was het maar omwille van dossiervorming (staat de verkoper dan plots te brullen aan TS' deur, dan moet de politie niet twijfelen wie ze meenemen).
Heb zo zelf al eens aangifte gedaan van een wegconflict om te vermijden dat de andere een vals verhaal zou verzinnen; kreeg paar uur later zelf telefoon van de politie, bleek die ander aangifte te hebben gedaan (waarin hij zo "slim" was om eerlijk te zijn, dus dat hij zelf een gevaarlijke situatie had gecreëerd en dat hij daarna mij achtervolgd en bedreigd had 8)7 ). Politie had het dan wel meteen goed ingeschat en die kansloze jongen een flinke bolwassing gegeven; maar blijkbaar was het wel nodig er achteraan te bellen (BE, mss anders in NL); en dan was het erg handig om te kunnen zeggen dat ik mijn relaas al via digitale aangifte had bezorgd (hadden ze nog niet gezien; maar bevestigde hun vermoedens). Had ik in de volgende dagen schade aan mijn auto gehad; dan was er vast nog een staartje aan gekomen; je weet maar nooit waar een ander toe in staat is.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
naftebakje schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:27:
@Thom.Seagal, als je je er mee bezig wil houden; OF als je vreest dat de verkoper het recht in eigen hand zou kunnen nemen; dan kan je aangifte doen van de bedreigingen van de verkoper; al was het maar omwille van dossiervorming (staat de verkoper dan plots te brullen aan TS' deur, dan moet de politie niet twijfelen wie ze meenemen).

[...]

Had ik in de volgende dagen schade aan mijn auto gehad; dan was er vast nog een staartje aan gekomen; je weet maar nooit waar een ander toe in staat is.
Laten we even hopen dat die niet van toepassing gaat zijn op deze casus.

Wel snel en goed gehandeld overigens in de situatie die je beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Laatst online: 16:39
Klote dit... Ik zou me er verder niet te druk om maken als je je geld al terug hebt.
Maar... als ik een snelle Google search doe, zijn de resultaten van vrijwel alle instagram resellers bij mij red flags... vooral de 1e...
Yeezie maffia... Hmmm ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Meldt deze gang van zaken ook even bij PayPal. De verkoop heeft zich zeer waarschijnlijk ook niet aan hun voorwaarden gehouden. En het dispuut is afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:56
sambalbaj schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:10:
Meldt deze gang van zaken ook even bij PayPal. De verkoop heeft zich zeer waarschijnlijk ook niet aan hun voorwaarden gehouden. En het dispuut is afgerond.
Klopt over het algemeen is het bindend en kan je er vrij weinig tegen in brengen. Hooguit binnen 2 maanden?(zoals bij geschillencommissie) naar de rechter stappen. Maar om je heen slaan ga je niets mee bereiken. En kost je ook nog eens punten bij PayPal/Rechter niet handig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
*knip* Dit is niet de bedoeling

[ Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 24-11-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GeeEs schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:06:
Klote dit... Ik zou me er verder niet te druk om maken als je je geld al terug hebt.
Maar... als ik een snelle Google search doe, zijn de resultaten van vrijwel alle instagram resellers bij mij red flags... vooral de 1e...
Yeezie maffia... Hmmm ;)...
Eerste wat ik ook dacht bij lezen van 'website' ipv 'webshop', ik ken diverse van deze jongens en het is soms humor tot welk niveau zij gaan blaffen, tot zelfs knokploeg op de klant afsturen 'want ik heb je adres!'.

100 verkopen gaan helemaal prima, alles tof, alles leuk, en toen ging het opeens een keertje mis. Hij had die paypal claim letterlijk in 2 minuten kunnen counteren door verzendbewijs daar neer te zetten, dat is nog steeds primaire uitgangspunt bij Paypal. Dan had je een best interessante case gehad.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Thom.Seagal schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:29:
[...]

Ik raad je aan om niets meer naar de verkoper of zijn jurist te sturen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 20:46
Klinkt mij dat de schoenen misschien ook wel eens namaak zouden kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Heel erg bedankt iedereen! Ik heb de aankoop gedaan via de webshop van de verkoper. Heb bewust de naam niet genoemt omdat dat meer ellende meebrengt. Leek mij een betrouwbare partij vanwege vele samenwerkingen met youtubers en zijn insta account.
Hij had mij gezegd dat ik vandaag zoi horen van zijn jurist maar natuurlijk niks gehoord. Ik ben in ieder geval gerustgesteld.
Heb ondertussen contact met paypal en die kunnen deze praktijken niet waarderen aangezien hij de claim verloren heeft.

Bedankt allen!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:21:
Probeer maar eens "zomaar" aangifte te doen van iets. Dat doen ze niet. Ze vragen eerst waar je aangifte van wil en doen en dan mag je je verhaal doen. Als ze dan na 5 zinnen doorhebben dat het verhaal niet matcht met het feit waarvan je aangifte wil doen.... dan nemen ze die aangifte niet op. Ze zullen je dan hooguit vertellen of ze wel iets anders strafrechtelijks zien en dan zou je eventueel aangifte kunnen doen van dát feit.
De politie is altijd verplicht je aangifte op te nemen. Hoewel ze kritisch kunnen zijn en je wellicht afraden om aangifte te doen, mogen agenten niet weigeren een aangifte op te nemen. Je doet niet specifiek een aangifte 'tegen iemand' of zo, maar je maakt melding van een gebeurtenis waar je kennis van hebt, hoe dat is gegaan en wie daar eventueel bij zijn betrokken. Daarna is het aan de politie om uit te zoeken of er daadwerkelijk een strafbaar feit heeft plaatsgevonden en of er een dader is die voor de rechter gebracht moet worden (of de aangifte direct op de plank leggen, omdat ze er geen brood in zien).

Zie wetboek van Strafvordering, artikel 163, lid 9:
9 Tot het ontvangen van de aangiften bedoeld in de artikelen 160 en 161, zijn de opsporingsambtenaren, en tot het ontvangen van de aangiften bedoeld in artikel 162, de daarbij genoemde ambtenaren verplicht.
Maar ik ben het met je eens: in dit geval zal aangifte doen de TS weinig helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Vandaag plots bericht gekregen van een incassobureau... Wat kan ik het beste doen?

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 03-12-2021 17:58 . Reden: Mail tussen mo-tags gezet ivm naam webwinkel ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hetzelfde als bij boze brieven van de verkoper zelf. Iedereen kan een incassobureau inhuren en zo'n bureau mag evenveel minder dan dat je zelf mag.

Bureau zal nog een tijd blijven dreigen, tot blijkt dat het meer kost dan opbrengt. (Maar goed, een brief automatisch printen en sturen kost weinig. Een mail nog minder). Loop even wat andere topics langs waar een incassobureau langs komt.

(Of tot men voldoende zeker van de zaak is dat er een rechtszaak komt).
Thom.Seagal schreef op donderdag 25 november 2021 @ 00:26:
Leek mij een betrouwbare partij vanwege vele samenwerkingen met youtubers en zijn insta account.
offtopic:
Als ik naar wat voorbeelden kijk, is dat eerder een reden om het te wantrouwen :X Deze week nog https://nos.nl/artikel/24...luencers-open-over-fouten

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-10 19:24
Incassobureau's snappen best hoe de vork in de steel zit als je het ze netjes en vriendelijk uitlegt. De webshop geeft hiermee eigenlijk aan dat ze niet meer met je willen praten. Prima toch? Zo'n heethoofd kom je toch geen steek verder mee.

Je hebt je bewijsmateriaal en je dossier. Dat is praktisch waterdicht. De verkoper zou eigenlijk dat incassobureau bij postnl moeten laten langsgaan :+ .

[ Voor 24% gewijzigd door Triggy op 03-12-2021 16:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009

Mavamaarten

Omdat het kan!

Thom.Seagal schreef op donderdag 25 november 2021 @ 00:26:
Leek mij een betrouwbare partij vanwege vele samenwerkingen met youtubers en zijn insta account.
Laat dat misschien een les zijn, alles wat via YouTube en Instagram verloopt is het wilde westen, iedereen kan posten wat hij of zij wil (behalve echt illegale zaken) en niets is wat het lijkt. Zaken doen via sociale media is net een signaal dat iets niet betrouwbaar is want: makkelijk te sturen/manipuleren.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:36

PauseBreak

derp!

Thom.Seagal schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:56:

Vandaag plots bericht gekregen van een incassobureau... Wat kan ik het beste doen?
1) De afbeelding beter anonimiseren.

2) Schriftelijk reageren. Beperk je tot de feiten. Verzoek hen je zo snel mogelijk te dagen voor de rechtbank.

Nee, merp!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

mailtje terug:

Beste Juristu,

Ik betwist de vordering, betaal niet, en zie een eventuele dagvaarding vol vertrouwen tegemoet.

joe joe,
TS

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 03-12-2021 16:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort cowboys krabbelen vanzelf terug als je de case voorlegt. Gewoon netjes reageren dat je de vordering betwist en waarom. Voor de rest niks delen (dus nooit bankgegevens, paspoort oid sturen, dat gaat ze niks aan)
Direct bewijs (als beelden etc) niet overleggen.. dat doe je bij een evt rechtzaak. Zover zal het niet komen, ze hebben geen bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Buiten dat; het bureau adverteert met een hoog slagingspercentage binnen x dagen. En daarna raden ze de klant aan de gang naar de rechtbank te maken.

Voor zover ik weet zal/mag in die x dagen de incassokosten niet veranderen; de vordering die er nu ligt proberen ze met mails & post & telefoon te "vorderen".

Tijdelijk wel even een voice-recorder op je smartphone installeren indien een gesprek nogal "op het randje van het fatsoenlijke" zou uitdraaien? ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Contact gehad met het incassobureau! De verkoper heeft maar de helft van het verhaal verteld en gezegd dat die nooit bericht heeft gehad van paypal en dat het pakket gewoon geleverd is! Ze gaven aan dat ze niet meteen beginnen met incasseren en tegenpartij graag de kans geven om een reactje te geven. Ik heb het hele verhaal uitgelegd en ze waren verbaasd over de gang van zaken. Ook omdat er gewoon bewijs is dat post nl niet gewerst is. Ze hebben mij gevraagd om alles op de mail te zetten incl bewijs en paypal gesprekken (die er volgens verkoper niet zijn) op te sturen. De whatsapp dreigementen van verkoper zien ze ook graag in! Maandag gaan ze de verkoper aanspreken hierop en ik hoor nog van ze! Het gesprek ging verassend goed en ze waren verbaasd over de gang van zaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel altijd op met alle bewijzen geven.. Daar kunnen hun het verhaal op afstemmen. Nu zal dag in dit geval wel anders zijn.. Ze zullen bij de opdrachtgever aankloppen, no cure no pay zal vast alleen gelden als zijn incasso enigsinds redelijk is.. Dit kost hun ook onnodig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupu1302
  • Laatst online: 01-01 21:48
Ze kunnen sowieso niks incasseren totdat ze een vonnis hebben van de rechtbank. Ik zou je er niet al te druk over maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Verwijderd schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:34:
Let wel altijd op met alle bewijzen geven.. Daar kunnen hun het verhaal op afstemmen. Nu zal dag in dit geval wel anders zijn.. Ze zullen bij de opdrachtgever aankloppen, no cure no pay zal vast alleen gelden als zijn incasso enigsinds redelijk is.. Dit kost hun ook onnodig geld.
Precies dit. Ik zou simpelweg aangeven dat je de vordering betwist, en daarmee basta. Ze kunnen toch niets doen, ze hebben zoals eerder aangegeven geen extra rechten t.o.v. de betreffende shop. Bovendien, mocht dit het eerste bericht zijn dat @Thom.Seagal krijgt van dit incassobureau, dan overtreden ze volgens mij ook nog e.e.a. aan regels, gezien ze gelijk wettelijke rente en incassokosten rekenen zonder dat daar vooraf over verteld is door de ondernemer (heeft deze je uberhaupt wel in gebreke gesteld?): https://nl.hellolaw.com/j...euwe-regels-incassokosten

Ook raar trouwens dat factuur- en vervaldatum gelijk zijn. M.a.w. je moest dezelfde dag nog betaald hebben? 8)7

M.a.w. ik zou oppassen met dit incassobureau. Hopelijk is hiermee de kous af, maar als ze zich inderdaad niet aan de wet houden omtrent incassobureau's, dan zou ik voorzichtig zijn met communicatie richting hun.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Thom.Seagal schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:21:
Contact gehad met het incassobureau! De verkoper heeft maar de helft van het verhaal verteld en gezegd dat die nooit bericht heeft gehad van paypal en dat het pakket gewoon geleverd is! Ze gaven aan dat ze niet meteen beginnen met incasseren en tegenpartij graag de kans geven om een reactje te geven. Ik heb het hele verhaal uitgelegd en ze waren verbaasd over de gang van zaken. Ook omdat er gewoon bewijs is dat post nl niet gewerst is. Ze hebben mij gevraagd om alles op de mail te zetten incl bewijs en paypal gesprekken (die er volgens verkoper niet zijn) op te sturen. De whatsapp dreigementen van verkoper zien ze ook graag in! Maandag gaan ze de verkoper aanspreken hierop en ik hoor nog van ze! Het gesprek ging verassend goed en ze waren verbaasd over de gang van zaken.
nah, helemaal niks sturen joh.
Je bent hen helemaal niets verplicht / verschuldigd.
Zie het als een 3e persoon, die even verhaal komt halen namens de verkoper, meer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hou je bank voor het zekerheid in het gaten.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0s
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 13:57

n0s

Dit is meermaals voorgekomen volgens de Google reviews. Ik zou er geen energie meer in steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Verwijderd schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:34:
In dit geval zal alles uitwijzen dat de verkoper naar PostNL moet en niet bij TS moet zijn. Neem aan dat iets met die waarde verzekerd verzonden is, in opdracht van de verkoper, dus het geschil tussen verkoper en PostNL heeft niks met TS te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk zou ik ze ook alleen laten weten, dat ik de vordering betwist. Je kunt er een kort verhaaltje bij zetten, waarom je dat doet.... maar eigenlijk schiet je daar niets mee op. Je bent het niet verplicht. Als verkoper denkt een zaak te hebben, dan stapt hij maar naar de rechter. Zo'n incassobureau kan niet veel anders dan "blaffen namens verkoper" en eventueel verkoper adviseren om toch maar eieren voor zijn geld te kiezen. Maarja... die wil dat laatste niet horen natuurlijk, dus daar is wel wat voor nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 09:29
Thom.Seagal schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:56:
***members only***

Even die zaak opgezocht en een paar reviews gelezen, maar hoe kom je er bij om hier toch te bestellen?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-10 20:29
Wat mij vooral opvalt aan deze winkel is dat ze op Trustpilot toch een 4.4 van 5 sterren hebben. Ik heb zo maar het vermoeden dat hier niet helemaal pluis is. Veel reviews ineens op dezelfde dag geplaatst, veel dezelfde woordkeuze etc.
Lijkt mij toch niet helemaal juist...

on: ben benieuwd wat TS nog heeft gehoord van het incassobureau.

[ Voor 11% gewijzigd door MusicMaikel op 06-12-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

New Yorker schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:55:
Hou je bank voor het zekerheid in het gaten.
Waarom dat dan weer? Ze mogen niet uit het niets incasseren met een automatisch-incasso. Zo werkt een incasso bureau niet. Die twee zijn niet één en hetzelfde.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
True schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:59:
[...]

Waarom dat dan weer? Ze mogen niet uit het niets incasseren met een automatisch-incasso. Zo werkt een incasso bureau niet. Die twee zijn niet één en hetzelfde.
Just in case?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dan zou ik TS ook aanraden om zijn auto te controleren of hij niet toevallig vier lekke banden heeft, $webshopeigenaar weet immers het afleveradres. 8)7

Zonder geldige machtiging krijgt de incassant een boete opgelegd van de bank (of fin. overheid?) én je kunt tot 8 weken terug zonder enig probleem storneren en tot 13 maanden terug met een uitgebreidere claim. Ik verwacht dat TS z'n rekening minimaal maandelijks controleert net zo goed ik verwacht dat iedereen dat wel doet die daarvoor niet iemand in dienst heeft. TS hoeft zich qua afschrijvingen niet drukker te maken dan enige ander Nederlander.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-08 19:12
*knip* Dit is geen PostNL-ervaringentopic.

[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 06-12-2021 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:06
onno oliver schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:25:
Aan de topic starter zou ik nog willen meegeven doe aangifte van diefstal. dwz mocht het tot een rechtzaak komen dan staat u sterker.
Diefstal van wat? De TS heeft de schoenen nooit in bezit gekregen en het geld is gewoon teruggestort door PP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:31
onno oliver schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:25:
..

Aan de topic starter zou ik nog willen meegeven doe aangifte van diefstal. dwz mocht het tot een rechtzaak komen dan staat u sterker.
Omdat TS al zijn geld terug heeft en het pakket nooit is aangekomen is webshop eigenaar van pakket en inhoud, dus webshop moet aangifte doen van diefstal/fraude, niet dat daar iets zal uitkomen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Vandaag telefonisch contact gehad. Ze snapten mijn verhaal en mijn keuze voor het niet betalen maar kunnen weinig zeggen omdat ze de opdrachtgeven moeten verdedigen. Heb aangegeven dat ik weiger te betalen en vol vertrouwen een dagvaarding tegemoet en ik al mijn advocaatkosten zal verhalen op hun cliënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 17:22
Leuk antwoord ook van hun (via TrustPilot):
Wij hebben de schoenen op de post gedaan track and trace code is aantoonbaar dat de schoenen geleverd zijn. PostNL zit hier dus waarschijnlijk fout, de klant heeft zijn geld teruggevorderd vandaar de Incasso. Wij zijn de dupe van iets wat niet ons propleem is. Wij gaan deze zaak natuurlijk voortzetten en wij hadden deze review al verwacht van deze klant. Updates volgen nog.
(emphasis mine)

Lekker alle verantwoordelijkheid van zich afschuiven... De verzender is toch verantwoordelijk tot aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:06
azerty schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:27:

[...]

(emphasis mine)

Lekker alle verantwoordelijkheid van zich afschuiven... De verzender is toch verantwoordelijk tot aflevering?
Best wel grappig/hypocriet dat ze dit bij een andere review zetten:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 07-12-2021 09:55 . Reden: Afbeelding in mo-tags gezet ivm naam van webwinkel. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
azerty schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:27:

[...]

(emphasis mine)

Haha. De klant moet dus maar de dupe zijn van iets wat niet zijn probleem is? :')

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig vind de wet en daarmee de rechter het wel zijn probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Thom.Seagal schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:52:
Vandaag telefonisch contact gehad. Ze snapten mijn verhaal en mijn keuze voor het niet betalen maar kunnen weinig zeggen omdat ze de opdrachtgeven moeten verdedigen. Heb aangegeven dat ik weiger te betalen en vol vertrouwen een dagvaarding tegemoet en ik al mijn advocaatkosten zal verhalen op hun cliënt.
Advocaatkosten zijn over het algmeen lastig te verhalen (en zeker maar deels). Maar die heb je ook niet nodig, je kan jezelf prima verweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 16:25
MusicMaikel schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:55:
Wat mij vooral opvalt aan deze winkel is dat ze op Trustpilot toch een 4.4 van 5 sterren hebben. Ik heb zo maar het vermoeden dat hier niet helemaal pluis is. Veel reviews ineens op dezelfde dag geplaatst, veel dezelfde woordkeuze etc.
Lijkt mij toch niet helemaal juist...

on: ben benieuwd wat TS nog heeft gehoord van het incassobureau.
Dat komt omdat ze zo goed hun best doen! /s
Wij zijn nu bezig met alleen maar goeie reviews te krijgen en alles zo goed en snel mogelijk te leveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Trustpilot is de laatste site die ik zou vertrouwen. Heel veel winkels die op google, facebook en andere keurmerken zware onvoldoendes scoren en op trustpilot dikke 9+... die site is zelf zo onbetrouwbaar als het maar kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:41

OMD

Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:00:
Trustpilot is de laatste site die ik zou vertrouwen. Heel veel winkels die op google, facebook en andere keurmerken zware onvoldoendes scoren en op trustpilot dikke 9+... die site is zelf zo onbetrouwbaar als het maar kan zijn.
En voor ondernemers zijn ze al helemaal verschrikkelijk. Je komt er niet vanaf terwijl je je nooit hebt aangemeld. Schijtbedrijf.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:38
Op Google reviews zijn ze een stuk gematigder met de reviews. Veel vergelijkbare reviews met niets of heeeeel lang wachten tot levering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:19
Die trustpilot response, da's toch gewoon in het voordeel van de TS ? Ze zeggen daar zelf dat ze verzonden hebben en postNL een fout gemaakt heeft. Wat zoveel zeggen is als "wij hebben niet aan onze leverplicht voldaan".
Prima zo lijkt me :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 09:30
rouchken11 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:42:
Die trustpilot response, da's toch gewoon in het voordeel van de TS ? Ze zeggen daar zelf dat ze verzonden hebben en postNL een fout gemaakt heeft. Wat zoveel zeggen is als "wij hebben niet aan onze leverplicht voldaan".
Prima zo lijkt me :)
Ja dat dacht ik ook precies! TS gelijk even een screenshotje maken met de datum tijd (als je hovert over de tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:43
@Thom.Seagal ik begrijp dat het bedreigend is al die reacties van de webshop en daar bovenop het incassobureau (is geen beschermd beroep, dus iedereen kan dit starten en doen). Er is hier al genoeg over geschreven in deze topic (en in anderen) dat je vertrouwen zou moeten geven, maar besluiten ligt bij je zelf.

Mijn handen zouden jeuken om de strijd aan te gaan, wetende dat je gaat winnen. Je moet alleen wel het vertrouwen hebben en niet onder de indruk zijn van incassobureau's, advocaten, e.a.. Als ze het voor de rechter brengen, ga je met je stapel bewijs je verweer doen en dan kunnen ze niet anders dan je gelijk geven. Jij hebt bewijs (die video-opname van de dag zou ik lekker opslaan), zij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Laatst online: 12-12-2024
*knip* Offtopic

[ Voor 99% gewijzigd door Yorinn op 07-12-2021 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

maar echt... 1 kort bericht retour volstaat. Gewoon 1 zin.
Alles daarna negeren.

Pagina: 1 2 Laatste