Opzoek naar een nieuwe bureaustoel

Pagina: 1
Acties:
  • 2.439 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k3v
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 02-01 00:04
Hi!

Graag zou ik jullie hulp willen krijgen bij het vinden van een bureaustoel d.m.v. mij van advies te voorzien. Ik zit dagelijks vrij veel (5+ uur) aan mijn bureau, dus het is van belang dat het een redelijk goede stoel is.

Ik heb de afgelopen jaren de volgende stoel gehad, namelijk: https://www.leenbakker.nl...elen/gamestoel-monza-rood

Mijn lengte is 1,85m - gewicht ongv. 70kg. Ik zit best vaak rechtop i.p.v. dat ik achterover in de stoel zit. Het zou fijn zijn als de armleuningen verstelbaar zijn. Ik wil er maximaal 150 euro aan uitgeven.

Heeft iemand een idee voor welk merk stoel ik zou kunnen gaan? Alvast bedankt voor jullie suggesties!

Mochten jullie meer informatie nodig hebben, dan hoor ik dat graag.

Groetjes!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik durf niet veel advies te geven, wel wil ik je als tip meegeven gezien je lengte let goed op de zithoogte van de bureau stoel.

Ben zelf 1.86 en heb mijn bureau vrij hoog waardoor ik ook een hogere zithoogte heb om mijn knieeën in juiste hoek te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:26
Wat had je zelf al aan stoelen gevonden? Als in.. heb je al uberhaupt iets gevonden en waarom zijn die wel of niet voldoende?
Zie ook eens: zoeken naar 'bureaustoel'

Zelf heb ik vorig jaar een stoel gekocht waar zowel mijn vrouw (1:81) als ik (1:71) prima in zitten.
Om de kosten wat te drukken maar toch geen ergonomie te verliezen heb ik hem gekocht via Jetchair.. ook wel bekend als: https://www.gebruiktebureaustoel.nl/
Heel erg tevreden over.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k3v
Markozv schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:28:
Ik durf niet veel advies te geven, wel wil ik je als tip meegeven gezien je lengte let goed op de zithoogte van de bureau stoel.

Ben zelf 1.86 en heb mijn bureau vrij hoog waardoor ik ook een hogere zithoogte heb om mijn knieeën in juiste hoek te houden.
De vorige keer heb ik weinig moeite gedaan om te zoeken naar een bureaustoel, daarom wilde ik bij het kijken naar een nieuwe bureaustoel het anders doen i.p.v. de eerste die ik tegenkwam te kopen. Alleen wanneer je eenmaal rondkijkt, zijn er zoveel verschillende stoelen en meerdere dingen waar je rekening mee moet houden, dat ik graag het advies (of tips!) van anderen krijg.

Dus de ervaringen van anderen zijn ook meer dan welkom, bedankt voor je tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:16

MsG

Forumzwerver

Vaak zijn die schreeuwerige gamestoeltjes helemaal niet zo geweldig qua zitcomfort.

Ik zelf zweer bij de IKEA Markus

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k3v
DonJunior schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:35:
Wat had je zelf al aan stoelen gevonden? Als in.. heb je al uberhaupt iets gevonden en waarom zijn die wel of niet voldoende?
Zie ook eens: zoeken naar 'bureaustoel'
Een tijdje geleden was mijn zoektocht begonnen i.v.m. het 'vervellen' van mijn huidige stoel (de bekleding - kunstleer v.d. stoel begint langzamerhand er helemaal vanaf te gaan en de stoel is sowieso al niet meer in de beste staat). Door het zien van de vele (verschillende) stoelen begon deze zoektocht wel moeilijk (en langdradig) te worden.

Maar ja, ik heb rondgekeken en kwam op een bepaald moment de stoelen van 'Paracon' tegen.
https://paracongaming.nl/...night-gaming-139920p.html (159 euro)
https://paracongaming.nl/...er-gamestoel-140520p.html (119 euro)
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Toch blijf ik verder kijken, want ik wil meerdere opties hebben i.p.v. voor 'de eerste' en 'de beste' te gaan.
DonJunior schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:35:
Zelf heb ik vorig jaar een stoel gekocht waar zowel mijn vrouw (1:81) als ik (1:71) prima in zitten.
Om de kosten wat te drukken maar toch geen ergonomie te verliezen heb ik hem gekocht via Jetchair.. ook wel bekend als: https://www.gebruiktebureaustoel.nl/
Heel erg tevreden over.
Dank voor de tip. Ik ga even een kijkje nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
Ben zelf ook lang opzoek geweest naar een goede bureaustoel echter lag mijn budget wat hoger.
Ik zou zeggen spaar door en ga voor een Secretlab https://secretlab.eu/nl/?...1KAAIIEAAYASAAEgJUAfD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k3v
MsG schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:40:
Vaak zijn die schreeuwerige gamestoeltjes helemaal niet zo geweldig qua zitcomfort.

Ik zelf zweer bij de IKEA Markus
De meeste gamestoelen zijn dan ook nog belachelijk duur ook. Meestal heeft het met het merk te maken, right? Daarom hou ik graag mijn opties open i.p.v. alleen maar te vragen om suggesties voor gamestoelen, want er zijn genoeg 'goede' bureaustoelen voor een mindere prijs (alhoewel het 'goede' voornamelijk persoonsgebonden is, hetgeen wat iemand prettig vindt zitten).

De IKEA Markus vind ik er anders ook wel prima uitzien. Die ga ik zeker onthouden, bedankt!
Markozv schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:50:
Ben zelf ook lang opzoek geweest naar een goede bureaustoel echter lag mijn budget wat hoger.
Ik zou zeggen spaar door en ga voor een Secretlab https://secretlab.eu/nl/?...1KAAIIEAAYASAAEgJUAfD_BwE
Ah ja, die kwam ik ook tegen. Het enige probleem is dat ik niet zoveel wil uitgeven voor een stoel, dus dat ligt echt aan mij. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
k3v schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:58:
[...]
Ah ja, die kwam ik ook tegen. Het enige probleem is dat ik niet zoveel wil uitgeven voor een stoel, dus dat ligt echt aan mij. :P
Dat geloof ik graag goedkoop zijn ze niet nee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:16

MsG

Forumzwerver

k3v schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:58:
[...]

De meeste gamestoelen zijn dan ook nog belachelijk duur ook. Meestal heeft het met het merk te maken, right? Daarom hou ik graag mijn opties open i.p.v. alleen maar te vragen om suggesties voor gamestoelen, want er zijn genoeg 'goede' bureaustoelen voor een mindere prijs (alhoewel het 'goede' voornamelijk persoonsgebonden is, hetgeen wat iemand prettig vindt zitten).

De IKEA Markus vind ik er anders ook wel prima uitzien. Die ga ik zeker onthouden, bedankt!

[...]

De Markus staat ook vaak voor een habbekrats op Marktplaats. Zo heb ik zelf mijn exemplaar gescoord.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 14:13
de Sharkoon pricewatch: Sharkoon Skiller SGS4 Gaming Seat (Zwart) is een zeer goede en redelijk betaalbare stoel.

Er is ook een pricewatch: Sharkoon Skiller SGS2 Zwart, maar die zijn vooral als je wat kleiner bent.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 09:57
https://www.conrad.com/p/...hair-arctic-white-1785243

Beste aankoop op mijn bureau na.

Edit: Iets te kort door de bocht :P maar ik zou gewoon niet besparen op een stoel. Die duurdere voegen echt wel toe aan comfort. Op mijn werk heb ik ook verschillende stoelen geprobeerd en vooral de rugsteun in de onderrug en de verstelbaarheid van de armleuningen zijn heel belangrijk.

[ Voor 55% gewijzigd door AcidBanger op 24-11-2021 13:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:26
Ding is uitverkocht en 2x boven budget van TS :?

edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door DonJunior op 24-11-2021 12:02 ]

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
k3v schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:15:
Hi!

Graag zou ik jullie hulp willen krijgen bij het vinden van een bureaustoel d.m.v. mij van advies te voorzien. Ik zit dagelijks vrij veel (5+ uur) aan mijn bureau, dus het is van belang dat het een redelijk goede stoel is.
Ik weet niet waarom er 'gaming chairs' aanbevolen worden hier, als je veel zit kan je naar mijn mening beter op zoek gaan naar een goede ergonomische bureaustoel. Zo eentje die goed verstelbaar is in alle richtingen, en ook de juiste ondersteuning kan bieden in bijvoorbeeld je onderrug. Een stabiele zit kan je veel last van je lichaam besparen op de lange termijn. Deze gaming chairs zijn vaak niet goed verstelbaar en ook is de zithouding niet natuurlijk. De ergonomische stoelen zijn als snel iets boven je budget, maar het is echt de moeite waard om een goede stoel te kopen. Vanaf zo'n 250euro moet je iets goeds kunnen krijgen.

Edit: Wat onduidelijke zinsopbouw aangepast

[ Voor 4% gewijzigd door Boris96 op 24-11-2021 22:53 ]

Boris96

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 23:10
Ik snap nooit waarom je een product wat je zoveel gebruikt, zo goedkoop zou willen hebben. Een bureaustoel is een investering in jezelf en een vrij belangrijke voor je lichaam.

Een Herman Miller Aeron ( b ) refurbished is interessant.

Dus geen gaming chairs. Dat is echt bagger.

[ Voor 9% gewijzigd door Inverted_World op 24-11-2021 22:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:46
Hier ook een Herman Miller Aeron, ook refurbished. Vrij snel na de start van het thuis ivm corona gekocht en geen spijt van, topding. Natuurlijk wel een hele andere stoel dan die Leen Bakker-gaming stoel maar daar is de prijs (helaas) ook naar.

Toevallig is hier gisteren ook een Interstuhl bezorgd, ook een uitstekende stoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05 22:51
Als ik één tip mag geven:

Er zijn tegenwoordig veel bureaustoelen die in plaats van een dichte bekleding een soort "net" hebben. Je kijkt dwars door de rugleuning heen. Ik heb een tijd in een ZZP ruimte gewerkt waar we met zijn tweeën op één kamer zaten, en wij hadden ook van die stoelen. Ik ben zo'n eikel die soms op vrijdagmiddag de zaken iets grondiger schoonmaakt als de schoonmakers doen. En heb dus onder andere ook geprobeerd die stoelen schoner te krijgen. Er zat stof en broodkruimels binnen het net... Dat krijg je er alleen uit met heel veel moeite. Vond het een vies gezicht. We hadden zelfs een spinnetje binnen het net...

Mijn collega zweerde echter bij zo'n stoel, het geeft een veel koelere rugleuning. Zijn vrouw -die wel eens langskwam- vond het ook niet netjes ogen, en heeft van een soort panty-stof een hoes gemaakt voor die rug. Zag er een stuk netter uit, maar die sleet snel stuk. Of zat voortdurend gedraaid met kreukels. De stoelen zijn uiteindelijk weggedaan, en er staan nu toch goedkope bureaustoelen van marktplaats. Inderdaad, dichte rug.

Voor mijzelf geloof ik niet zo dat -zolang ik geen rugklachten of iets dergelijks heb- dure stoelen nodig heb. De manier waarop je zit (je houding) is belangrijker. Niet hangen, in een actieve houding zitten. En als je gezond bent (lees: genoeg beweegt) denk ik dat je lichaam misschien wel toleranter is op dat punt. Ik wandel nog steeds elke lunchpauze, ook bij thuiswerk(!). Ook staat op mijn werkkamer een houten kruk die ooit (bijna 40 jaar geleden) als bouwpakket in de Hubo is gekocht door mijn vader. Toen ik naar de lagere school ging, kreeg ik een bureau op mijn kamer met die kruk. Nooit weggedaan, en ik wissel momenteel af. Overdag werk ik vaak vanaf de kruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Herman Miller Mira hier, ook vorig jaar refurbished gekocht. Reken op ca 400 refurbished.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 00:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Don't Buy a "Gaming Chair" - Office Chair vs. Gaming Chair Round-Up & Review

Staar je niet blind op gaming stoelen. Normale bureau stoelen zijn vaak beter.

Ik zit nu ook met gedult te wachten op een Herman Miller Aeron B, refurbished natuurlijk :P.
Deze heb ik deels bekostigd met die thuiswerkregeling van mijn werkgever.

[ Voor 10% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 25-11-2021 11:50 ]

• k3v
Als eerst was ik aan het rondkijken naar gaming stoelen, maar kreeg al gauw het besef dat het totaal onnodig is en dat ik voor een 'gewone' stoel kan / wil gaan.

Bedankt voor de tips / suggesties. Ik ga er zeker wat mee doen, heb o.a. al even kunnen 'proef zitten' in de IKEA Markus. Ga nog even verder kijken voordat ik daadwerkelijk 'n stoel koop. Nu even verdiepen in de stoelen van Herman Miller.

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:32
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:45:
[YouTube: Don't Buy a "Gaming Chair" - Office Chair vs. Gaming Chair Round-Up & Review]

Ik zit nu ook met gedult te wachten op een Herman Miller Aeron B, refurbished natuurlijk :P.
Ligt er maar net aan hoe je wilt zitten. De Aeron is een zeer goede stoel, maar verplicht het je wel om op een bepaalde manier te zitten. Even onderuit zitten of met je benen gekruist is blijkbaar niet echt comfortabel.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
The Best Chair for Programmers... (as an ex-Google tech lead) | Aeron vs Embody, Steelcase, Hyken...

Ik heb sinds een paar dagen de Secretlabs Titan XL 2022 met instelbare lende ondersteuning en hij zit geweldig. Deze heb ik specifiek gekozen om ook een beetje passieve entertainment te kunnen genieten zonder dat ik gedwongen wordt de optimale ergonomische houding te moeten aannemen.

Niet binnen het budget van de TS natuurlijk (net als een tweedehands Aeron).

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwispel
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-05-2023
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:45:
[YouTube: Don't Buy a "Gaming Chair" - Office Chair vs. Gaming Chair Round-Up & Review]

Ik ben het volledig met je eens dat je niet blind moet staren op gaming stoelen. meestal een korte levensduur en lastig met garantie. Ik ben zelf voor een geteste ergonomische bureaustoel gegaan, met alle instelmogelijkheden, 4D armleggers en 10 jaar garantie. Deze stoel gebruiken we ook op mijn werk waar we er 8 uur op moeten kunnen zitten: https://www.kantoor4all.nl/bureaustoel-se7en-lx111-ergo - ergonomisch en betaalbaar.

Mocht je toch voor een gamersstoel gaan, kijk dan eens naar de Xilium Gamingchair. Deze is wel getest en van een goed kantoor merk. Deze kan je ook vinden in de link hierboven.

Hier vind je een aantal andere post over gamingchairs: Nieuwe (bureau) gamestoel uitkiezen, ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:03
@kwispel topic is anderhalf jaar oud

[ Voor 16% gewijzigd door Aggressor op 07-05-2023 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 23:10
Markozv schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:50:
Als je dat budget hebt, koop dan alsjeblieft een 2e hands Herman Miller, veel betere inverstering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-05 17:47
Zijn over hele land zaken die refurbished zakelijke bureau stoelen aanbieden. Dat is vaak betere kwaliteit dan dat je iets "goedkoop" nieuw koopt bij een winkel.
Misschien dat je bij zoiets kan kijken en stoelen kan uitproberen?

€150 is wel redelijk krap qua budget, dit zou ik iets oprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.