Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob93
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-09 22:11
Goede avond,

Ik ben nu een paar maanden wat aan het proberen/ spelen met ontwikkeling van een full stack applicatie middels:
- VUE javascript frontend (+Quasar styling & build cross platform (SPA,PWA, native app)
- AWS based backend (relatief simpel met AWS amplify, graphql, cognito)

Vroeger heb ik zo nu en dan wel eens een website gemaakt (basic PHP, basic drupal, html, css,..) ontworpen en wat kleine dingen in python. Ik ben momenteel (32yr, msc) in loondienst buiten de IT gerelateerde sector. Ik merk dat programmeren wel erg leuk en ik zou graag de uitdaging willen verkennen om als zelfstandige freelancer aan de slag te gaan (uitdaging, zelfstandig, vrijheid met verplichtingen, salarisgroei,..) . Ik heb al het e.e.a. uitgezocht ivm belasting zaken, kvk, verzekeringen, enzovoorts.

[h2]Vraag: Ik ben benieuwd naar jullie mening en evt. tips van de haalbaarheid:[/h2]
1. Is het haalbaar om met beperkte programmeer ervaring in deze markt toch al voor een (kleine?) partij een app te maken (win-win?)? Hebben jullie hier misschien leuke tips voor hoe dit aan te pakken? Ik zou dit evt om risico te beperken kunnen opbouwen voor e.g. 18h per week totdat het goed loopt (momenteel heb ik een 32h contract, wil best 50h werken om te kijken of dit van de grond komt).
2. financiele haalbaarheid: ik ben het internet afgestruind en ik krijg het idee dat een "beginnende SW developer" met oog voor full stack/ architectuur toch zeker 40-60 euro moet kunnen krijgen ex. BTW, zijn jullie het hier mee eens?

Alvast erg bedankt! Ik ben benieuwd naar jullie ervaring en/of tips!

Bronnen mbt 1: ik heb al eens gekeken op e.g. computerfutures.com maar zie vooral veel jobs met minimaal verschillende (>3-5) jaren ervaring en niet echt iets in VUE.js en/of Quasar en/of AWS. Op andere platforms moet je je vaak registreren als ondernemer om een idee te krijgen van het anbod van opdrachten.
Bronnen mbt 2: bescheiden gemiddelde van sites zoals upwork, freelance.nl, uurtarief.tips, easydeploy.io,..)
Verder ben ik eens door
Bronnen rest: "het grote freelance ICT-ers topic" via Het freelance ICT-ers discussie topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:57
Goed dat je al flink wat zoekwerk hebt gedaan naar de mogelijkheden en allerlei randzaken waar je rekening mee moet houden als je wilt gaan freelancen. Daar begint het allemaal mee. :)

Dat gezegd hebbende: je moet letterlijk gaan beginnen. Of direct ZZP de beste keuze is weet ik niet. Je merkt zelf ook, niet onterecht, op dat de meeste klussen die je vindt een bepaalde hoeveelheid ervaring vragen. Dat is ook een beetje waar de markt ligt in "ZZP'end ICT Nederland": skills en ervaring. Dat verkoopt en hebben veel bedrijven simpelweg niet in huis.

Eigenlijk kun je vraag 1 het beste zelf beantwoorden. Wat voor een meerwaarde haalt een bedrijf uit het inhuren van jou als ZZP'er ten opzichte van iemand die zij zelf in loondienst kunnen nemen en eventueel opleiden?

Als het antwoord in de richting van "ik weet het niet" ligt dan is het misschien handiger om eerst een tijdje in loondienst te gaan werken voor je de stap maakt naar ZZP. Ik denk dat je als techneut in de ICT (even los van je niche) toch wel minstens 65-70 euro per uur moet/kunt/mag vragen. Alles wat lager is vind ik zelf persoonlijk amper de moeite waard. Laat je in ieder geval niet blind maken door geld. Een uurtarief is niet gelijk aan je boterham maar is er ook om je kosten zoals verzekeringen, materiaal, opleiding, vakantiedagen, ziekte te dekken. Het zijn nu hele mooie tijden maar het kan zo verkeren. Wie weet zit over 2 jaar wel niemand meer te wachten op externe inhuur. Op dat gebied is het altijd een glazen bol die stuk is. ;)

Maar goed, dat zijn mijn 2 centen en er komen vast nog genoeg andere reacties en inzichten. Veel succes en als je nog vragen hebt mag je mij altijd een berichtje sturen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gotangclan
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-08 09:10
Of het realistisch is: grofgezegd nee.

Zonder enige track-record zullen er over het algemeen geen bedrijven zijn die jou 40+ per uur gaan betalen om een app te bouwen. Dat gaat simpelweg gepaard met te grote risico's.

Ondanks dat je met zelfstudie (heb ik zelf ook gedaan) een hele goede software developer kan worden, zonder ervaring in loondienst, kijkt het gross hier anders naar.

Ondanks dat ik zelf goed voorbereid aan mijn eerste baan in de IT ben begonnen, is mijn kijk op het bouwen van enterprise level software flink veranderd: noem het ervaring.

Die ervaring kan je eigenlijk alleen maar op doen als je te maken hebt met stakeholders. In denk dat de meeste ontwikkelaars dat wel met mij eens zullen zijn.

Ondanks dat ik je niet wil ontmoedigen (niet geschoten is altijd mis): ik zou het geen eens proberen. Ga gewoon eerst lekker in loondienst en ervaring opdoen.

Dat heb ik zelf ook gedaan en na een half jaar heb ik de switch naar het freelancen kunnen maken. Overigens is dat niet de normale gang van zaken; het is bij mij een kwestie geweest van het spel goed spelen en geluk (juiste persoon tegen gekomen).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:27
Ik wil een dakkapel hebben.

Er komt iemand langs die wel wat ervaring heeft in het zagen van planken. Hij rekent 20 euro/uur wat niet duur is maak hij kan nog niet zeggen hoeveel dagen hij bezig is met de dakkapel.

Wel geeft bij aan dat, alhoewel hij nog nooit een dakkapel gemaakt heeft, hij oog heeft voor goede constructies die zeker een storm zullen overleven.

Zou jij hem aannemen? Het is hoe ik jou post een beetje lees.

De enige manier waarom ik jou zou inhuren is als jij fixed price een app zou maken waarbij je pas betaald krijgt als hij aan al mijn specificaties voldoet. Maar het risico van uren (en onduidelijkheid in wat ik wil) ligt dan volledig bij jou.

Bouw een app die echt wat nieuws doet. Krijg en in de Google en Apple stores. Verkijk je niet op hoeveel werk onderhoud daarop kan zijn. Zeker als je echt wat gebruik krijgt. Er is een reden waarom IT een 4 jarige opleiding is en CSS/HTML is slechts een onderdeel van het eerste vak in het eerste jaar. Beetje spelen met VUE klinkt ook erg soft.

Wat heb je nu echt gedaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Batavia op 23-11-2021 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:06
Ik denk dat voor jezelf beginnen zeker mogelijk is, maar niet op deze manier.

Zijn genoeg personen die vanuit een soort 'heitje voor karweitje' goed genoeg zijn geworden en zo steeds meer zijn gaan verdienen. Maar hebben wel (vaak studententijd) veel werk gedaan voor weinig geld om een soort track record op te bouwen en dan werk via een lokaal bedrijf/vereniging waar ze langs waren gegaan met hun kaartje ipv sites wat bedoeld is voor gekwalificeerde mensen.

Dus eerst naambekendheid opbouwen en een portfolio waarin je drive, motivatie en fun factor leidend is en dan van lief en leed komen er meer verdiensten als het steeds beter gaat.

Qua hardskills krijg je wellicht de app vast wel werkend met genoeg inzet, maar mijn ervaring is dat je zonder begeleiding alle beginnersfouten zult maken die normaal afgevangen worden door je collega's met meer ervaring en je dingen kunnen vertellen wat tijd scheelt. Niet erg, maar wees er van bewust. Blijf kritisch, lees boeken, zoek lotgenoten om evt. te sparren.

Kortom alles kan vanaf 0 opgebouwd worden, maar je inkomsten dus ook. Dat inkomstenbeeld vond ik het meest typerende van je verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:21

Mickey77

Allround ICT-er

Ik vind de bovenstaande reacties wat negatief getint. Ik ben er mee eens dat er risico's zijn verbonden aan een (te) vroege start, maar dat heeft vooral betrekking op de situatie dat je een opdracht aan neemt die je boven je pet groeit. Dat lijkt mij het voornaamste risico.

Als je op korte termijn een opdracht zou scoren voor een grote multinational (als je dat wilt), dan zou je in de problemen kunnen komen als je er niet klaar voor bent. Maar er is ook een andere route. Je kunt beginnen met kleine opdrachten voor jezelf, om dingen te leren. Dan komen er wellicht langzaam kleine opdrachten voor anderen, kan gewoon door via je huidige netwerk komen. Je kunt best een eerste jaar doen met 5k omzet, dan 10k, etc. Stap voor stap groeien, in complexiteit en verantwoordelijkheid.

Ik voer al heel wat jaren ICT opdrachten uit, ik let er gewoon op dat ik geen beloftes doe die ik niet na kan komen. Ik zie dat anderen daar wel eens in de mist gaan. Als ik ik wordt gepolst voor iets dat ik (nog) niet kan, zeg ik nog niet toe tot ik weet OF ik het kan. Dus eerst beoordelen wat in de opdracht zit dat ik nog niet kan. Twijfel ik daarover, dan kan ik altijd een of twee dagen een soort prototype maken. Ik neem de opdracht alleen aan als ik weet dat ik het tot een goed einde kan brengen.

Toevoeging: ik lees in je startpost niet wat je financiële verwachtingen zijn. Maar als die hoog zijn, dan moet ik mij aansluiten bij de anderen en zeggen dat je te hard van stapel loopt. Ook moet je niet denken dat alle uren dat je werkt declarabel zijn. Zeker in het begin ga je veel meer uren maken dan je in rekening kunt brengen. ga er dan ook niet van uit dat je met 18 uur per week heel productief kunt zijn. Als je het wilt combineren met een andere baan voor 32 uur, moet je jezelf er op instellen dat je avonden en weekenden door werkt. Je verdiensten per besteed uur, houden zeker in het begin geen verband met het uurtarief dat je rekent!

[ Voor 20% gewijzigd door Mickey77 op 23-11-2021 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik voer al heel wat jaren ICT opdrachten uit, ik let er gewoon op dat ik geen beloftes doe die ik niet na kan komen.
Da's denk ik precies TS' probleem: hij weet (nog) niet wat hij niet kan. Hoe secure is zijn schitterende nieuwe app/website? Als daar een gapend gat in zit, omdat TS nog nooit in z'n training SQL injection in actie gezien heeft, en de opdrachtgever hem aansprakelijk stelt (voor zeg 50k + gemiste omzet + verplicht oplossen etc), dan is dat einde oefening.

Zo lang TS niet kan aantonen wat hij bij kan dragen gaat hij als ZZP een bedroevend traject in. Als je een paar jaar aan domme fouten gemaakt hebt dan hoef je die niet nog een keer te maken, en ben je als ZZPer interessant.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:36
Je hebt zzp'ers die in hun eentje korte webdev klussen doen en zzp'ers die full-time ingezet worden door grote organisaties, ze werken dan in een team van de organisatie.

De eerste groep is wel bereikbaar als beginner als je vooral ook goed bent in netwerken en regelen van opdrachten.
Echter is dit werk vaak een stuk minder interessant, zowel technisch als financieel. Je kan ook niet doorgroeien naar de tweede groep. Je hebt geen idee nog wat er allemaal komt kijken bij het ontwikkelen van software voor een enterprise klant. Dit ga je op jezelf ook niet leren met kleine projectjes.

Het is prima om de ambitie te hebben maar gooi de korte termijn blik in de prullenbak. Stel een doel voor over 5 jaar en plan hoe je daar komt. De eerste hobbel is om in loondienst aangenomen te worden als ontwikkelaar zodat je daar ervaring op kan doen. Verwacht geen gouden bergen in het begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
rob93 schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:18:
2. financiele haalbaarheid: ik ben het internet afgestruind en ik krijg het idee dat een "beginnende SW developer" met oog voor full stack/ architectuur toch zeker 40-60 euro moet kunnen krijgen ex. BTW, zijn jullie het hier mee eens?
De meeste mensen die dit soort bedragen vangen hebben ergens tussen de 2-5 jaar ervaring. Het is gewoon enorm lastig om zonder enige vorm van ervaring opdrachten te gaan vinden. Maar of het mogelijk is; de enige die dit bepaalt ben jij. Opdrachten zoeken, moet je toch echt zelf doen.

Ik ben zelf ZZPer en kom om in de aandacht van recruiters. Maar met 20 jaar ervaring is dat gewoon anders dan met 0.

Ik denk dat eerst ervaring opdoen in loondienst een stuk makkelijker gaat zijn. En daar ga je het al lastig vinden om aan werk te komen. De behoefte ligt toch vooral bij ervaren ontwikkelaars, het liefst met een opleiding.

[ Voor 13% gewijzigd door Hydra op 23-11-2021 14:18 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 20:18
Eens met hierboven. Ik zeg niet dat het niet kan, maar je brengt niet echt veel mee.. toegegeven: juniors worden weleens gevraagd maar ik denk dat jij erg weinig mee brengt. Het gaat niet alleen om het inhoudelijke stuk, maar ook om je ervaring hoe om te gaan met bepaalde situaties, je staande te houden in grote(re) organisaties en people skills. Je brengt vrij weinig op tafel en een bedrijf zal in jou niet primair willen investeren. Dat doen ze liever in hun eigen medewerkers.

Kan het? Vast wel, maar of je heel gewild bent vraag ik mij af.. Maargoed, als je je het kan veroorloven is een sprongetje wagen niet erg.. daar is nooit iemand slechter van geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob93
Heel erg bedankt voor alle reacties die er al zijn gekomen, wordt gewaardeerd! Voor zover neem ik de volgende learnings mee:
1. Een groot langdurig project binnen een groot team zal lastig worden (ook niet mijn doel)
2. Ook voor de kleinere projectjes wil een opdrachtgever risico's beperkt zien. Mogelijkheid a. Met wat (evt zelf verzonnen) opdrachten een app maken als showcase. B. Bij een klein bedrijfje voor een vaste prijs de app ontwikkeling aannemen (met vooraf scope en req. Definitie).
3. Verstandig om eerst ervaring op te doen bij een bedrijf: dit is wat lastiger aangezien ik dit naast mijn huidige baan zou willen beginnen om zo uit te bouwen. Wellicht dat ik 10-20h pw bij een (bevriende?) Web/ SPA app developer in training kan via wat projectjes tegen een beperkt loon (win-win).

Andere ideen zijn natuurlijk nog steeds erg welkom! Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasibun
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07-2024
Zal nog even mijn ervaringen delen. Ik ben namelijk ook net voor mijzelf begonnen parttime.
Ik werk namelijk 40uur in loondienst en werk nu zn 10 tot 16uur ernaast als zzper.

Ik vond het zelf ook lastig om de stap te maken om echt te gaan beginnen.. uiteindelijk heb Ik via via een klus gekregen waar ik de komende 2 jaar nog wel kan blijven.

Heb helaas geen tips om echt goed te kunnen beginnen. Heb ook lang gezocht en afgelopen jaar wat kleine projectjes gedaan. Het was meer dat ik er actief mee bezig was, dat ik via via aan deze klus gekomen.
Mond op mond reclame is het beste denk ik persoonlijk voor kleine partime klusjes. Elk bedrijf heeft wel wat klusjes liggen voor x aantal uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engine77
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-01-2024
Ik had ook geprobeerd om kleine opdrachten te vinden in websites ontwikkeling, programmeren in Java om jaarlijks wat te groeien in het vak.

Wat ik toen opgemerkt heb is dat de bedrijven vooral op zoek zijn naar zeer ervaren programmeurs.

Zelfs voor een starter functie zonder informatica opleiding was zeer lastig binnen te komen.

Ik zag zoveel verschillende programmeertalen als eis staan dat ik schrok :)

Bij de meeste vakgebieden is hetzelfde denk ik maar als het om informatica gaat dan is er ook te kort aan zeer ervaren programmeurs. Voor lagere instapeisen kunnen de bedrijven kiezen uit elk haarstyle.

Maar als je een goede opdracht kan vinden dat gegund wordt dan kan je wel erin groeien. Ik denk dat de vacaturelijsten van ict veel moeilijker zijn dan het werk zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door Engine77 op 23-11-2021 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:36
rob93 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:30:
Heel erg bedankt voor alle reacties die er al zijn gekomen, wordt gewaardeerd! Voor zover neem ik de volgende learnings mee:
1. Een groot langdurig project binnen een groot team zal lastig worden (ook niet mijn doel)
2. Ook voor de kleinere projectjes wil een opdrachtgever risico's beperkt zien. Mogelijkheid a. Met wat (evt zelf verzonnen) opdrachten een app maken als showcase. B. Bij een klein bedrijfje voor een vaste prijs de app ontwikkeling aannemen (met vooraf scope en req. Definitie).
3. Verstandig om eerst ervaring op te doen bij een bedrijf: dit is wat lastiger aangezien ik dit naast mijn huidige baan zou willen beginnen om zo uit te bouwen. Wellicht dat ik 10-20h pw bij een (bevriende?) Web/ SPA app developer in training kan via wat projectjes tegen een beperkt loon (win-win).

Andere ideen zijn natuurlijk nog steeds erg welkom! Bvd!
Bij kleine projectjes waar je (wellicht) kans op maakt zul je snel uitkomen bij de type klant die technisch helemaal niks kan en er ook niet aan wil denken. Die heeft alleen een idee en wellicht wat visuals. Het mag allemaal niet te veel kosten daarom komen ze bij jou. Denk aan een statische website wat meestal gewoon in wordpress gedaan wordt.
Als er een wens bij komt zoals "Mijn klanten moeten wel in kunnen loggen om hun orders te zien" dan is er niet veel begrip hoeveel werk dit is tenzij je het inderdaad oplost met een CMS en wat plugins.

De klanten met een verzoek zoals het volgende zul je niet snel tegen komen als beginner:
- Ik heb een backend waar een frontend op gebouwd moet worden.
- Ik heb een VUE frontend die uitgebreid moet worden.
- Ik heb een VUE frontend die onderhouden moet worden.
Kortom, maatwerk frontend code. Zo'n klant heeft voldoende technische kennis om in te zien dat je nul professionele ervaring hebt. Die weet hopelijk ook dat software ook onderhouden moet worden en een zekere kwaliteit nodig heeft.

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 19:35
rob93 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:30:
Waarom is fulltime geen optie ? Meters maken kwa ervaring en dr is momenteel werk zat in de IT.

Gas dr op en gaan...vaak ben je te bang ;)

[ Voor 4% gewijzigd door descon op 25-11-2021 23:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rob93
Dank allemaal voor jullie input destijds! tijd voor een update!

- ik heb mijn baan drie jaar geleden opgezegd en ben voor mezelf begonnen. Ik heb een applicatie (frontend en backend) gemaakt en verkocht voor een klein bedrag
- sinds september vorig jaar ben ik in loondienst gegaan voor 5dpw. Hier heb ik binnen het AWS platform gewerkt aan CDK (iaac) microservices, re-usable building blocks (CDK constructs), gewerkt met CICD pipelines, PR`s, externe interfaces, systeemdenken, unit &integration testing, nodejs, nx monorepos,..
- aws services: rest Api, domains, certificates, lambdas, SQS, DDB, IAM roles&policies, S3, glacier, cognito, multi account Organisational architecture, Step functions,)

Op termijn (1jaar) zou ik graag als freelancer aan de slag kunnen gaan als AWS Serverless typescript backend developer.

Ik ben heel benieuwd naar tips om mij op het freelance werk voor te bereiden (technisch+hoe vinden,...). Ook ben ik benieuwd naar het soort bedrijven die op zoek is naar mij (AWS TS Serverless met 3 jaar ervaring) en een idee van bijbehorend factureerbaar uurloon (ex btw)

Erg bedankt alvast! Rob

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dus je hebt drie jaar de tijd gehad om je voor te bereiden op het zelfstandig worden, en je bent in die tijd een niche in gedoken, zonder te weten wat de kans is op opdrachten binnen die niche, noch welke tarieven er gerekend worden, en je komt met praktisch dezelfde vragen als toen je drie jaar geleden dit topic startte?

Dat kan drie kanten opgaan:
  1. YOLO, gewoon doen, mensen zoals jij horen minstens € 120/u te krijgen, chapeau dat je dit durft.
  2. Misschien moet je nog wat bijleren, verbreden, verdiepen, beter voorbereiden.
  3. Niet doen, de handjes-te-huur-markt is aan het instorten.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
rob93 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:34:

Op termijn (1jaar) zou ik graag als freelancer aan de slag kunnen gaan als AWS Serverless typescript backend developer.
Klinkt wel erg specifiek/niche. Ik kom nooit klanten tegen die maar naar iemand met één skill op zoek zijn. Die komen met een praktisch probleem waar techniek aan ondergeschikt is. Maargoed, als je echt dé expert bent op dat gebied zullen er vast ook wel weer klussen zijn waar men een extreem moeilijk AWS serverless probleem hebben waarvoor ze een expert nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

CodeCaster schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:05:
• Niet doen, de handjes-te-huur-markt is aan het instorten.
Met name dit.
Ik zit nu gedetacheerd bij een groot bedrijf waar heel erg veel externen zitten. Er begint echt wat onrust merkbaar te worden bij de ZZP-ers door het geklungel van de regering.
In het slechtste geval zijn wij eind december minimaal 1/3 van onze afdeling kwijt, terwijl andere afdelingen hun best zullen doen om zoveel mogelijk bij ons te gaan dumpen omdat zij ook hun ZZP-ers zien vertrekken.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01:57
Pietervs schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:47:
[...]

Met name dit.
Ik zit nu gedetacheerd bij een groot bedrijf waar heel erg veel externen zitten. Er begint echt wat onrust merkbaar te worden bij de ZZP-ers door het geklungel van de regering.
In het slechtste geval zijn wij eind december minimaal 1/3 van onze afdeling kwijt, terwijl andere afdelingen hun best zullen doen om zoveel mogelijk bij ons te gaan dumpen omdat zij ook hun ZZP-ers zien vertrekken.
En dan hebben we het alleen over ZZP wetgeving. Maar de 22% dat exit moet bij de overheid heeft ook grote gevolgen voor de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Avalaxy schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:24:
Klinkt wel erg specifiek/niche. Ik kom nooit klanten tegen die maar naar iemand met één skill op zoek zijn.
Misschien heb jij andere soort klanten? Ik zoek namelijk wel iemand met precies zo'n profiel en zijn moeilijk te vinden. Ik word juist moe van personen die denken alles te moeten kunnen, full-stack en dan eigenlijk van alles niks echt goed begrijpen.

Als toevoeging, dit is ook zo ongeveer mijn eigen profiel qua development. Ik heb inmiddels wat jaren ervaring en doe ook de architectuur in m'n rol.

[ Voor 13% gewijzigd door Cartman! op 30-10-2024 09:53 ]

Pagina: 1