g1n0 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 00:00:
[...]
Doordat je eigen mening niet aansluit bij die van anderen is dat toch nog geen reden om een stem als onterecht te bestemepelen? Dat zou leuk (of niet) zijn bij de stemmentellers bij de TK verkiezingen.
Ruikt nogal naar kritiek (met blijkbaar nogal wat draagvlak) webmoffelen.
Nee, deze discussie is al vaker voorgekomen. Laten we daar gewoon een streep onder zetten. Dat is absoluut irrelevant. Er wordt gehandhaaft naar de regels. Zoals ook wordt aangegeven, als je die offtopic discussie weglaat dan was er (waarschijnlijk) niets aan de hand. Wegmoffelen doe je door een reactie te verwijderen. Als iemand gewoon iets zinniger kan reageren was de reactie ook beter geplaatst. Heel dit topic is er juist voor om eens te kijken of het niet anders aangepakt kan worden.
Met alle respect, het maar gooien op 'wegmoffelen', verpest heel die discussie omdat het ongefundeerd is en het voegt ook totaal niets inhoudelijk toe...
Ook heel eerlijk terug. In deze discussie boeit het toch niet wat jij of ik vind? Maar goed, om nog eerlijker te zijn, die twee linkjes zijn interessanter dan het artikel zelf. Ik vind het enigsinds apart dat je aangeeft dat:
Redactionele discussies zijn gewoon niet interessant voor de lezer van het artikel, die wil inhoudelijke reacties over het onderwerp.
Ik heb meerdere discussies gezien en gevolgd en ik vraag mij ten zeerste af of dit wel zo is. Ik kan je natuurlijk puur en alleen mijn eigen mening geven. Ik heb vaak genoeg dat ik heel het artikel oversla en direct naar de reacties ga. Immers geven de reacties vaak een goed beeld of ik uberhaubt het artikel kan lezen of dat (en dit bedoel ik echt niet verkeerd, maar ik ben heel eerlijk) ik het artikel skip omdat het heel erg karig is en de kwaliteit van vele reacties veel beter is.
Ik snap dat je niet een ontspoorde reactie chain wilt hebben met een discussie of een artikel nu wel of niet goed is. Echter een enkele reactie met "dit artikel is slecht, hier twee linkjes die beter zijn" is, en ik weet niet hoe ik het netjes moet zeggen: jullie eigen schuld. Volgende keer misschien een krachtiger artikel of doe een update.
Mijn punt is, een redactionele
comment (jij maakt er discussie van, dat was het nog niet) biedt wel degelijk veel on-topic waarde.
Maar goed,
Waren die twee linkjes vergezeld gegaan met een verder informatieve/inhoudelijke reactie, dan was het direct een +1 of +2 geweest. Ik vermoed zelfs dat er dan niet op de score ingegrepen zou zijn, zelfs al had de opmerking richting de redactie er dan nog (op andere toon) ingestaan
Maar op dit moment blijft er zonder die 'constructieve kritiek' naar de redactie, niets anders over dan een linkdump. En dat is sowieso iets waarmee je weinig punten scoort.
Snap je hoe krom dit eigenlijk klinkt? Er mag niet op basis van mening gemod worden. Jij geeft nu exact aan dat er op basis van een mening er in feite schijt aan gegeven wordt omdat het de redactie de toon niet bevalt (en als ik het zelf mag invullen, voor de moderatie ook niet). Begrijp mij niet verkeerd. Ik snap het wel. Doch heel het punt is dat mijn vraag er ligt; moet dit dan op deze manier?
Er zijn een legio van andere oplossingen die het zowel voor de redactie, de meerwaarde van een nieuwsbericht, de community en de persoonlijke "feeling" voor zowel de poster als een reaguurder kan verbeteren.
Op dit moment is er comform de regels geacteerd. Maar wat nu, moeten we elkaar schouderklopjes geven? Het resultaat is toch niet positief? Dat is heel mijn punt. Ik ben echt oprecht van mening dat het op deze manier voor meerdere partijen niet goed is.
@
ZeehondMet die uitleg zou je echter voor elk scenario een uitzonderingsreden kunnen bedenken. Ja kritiek kan zeker terecht zijn maar wat maakt dat die kritiek dan perse door iedereen gelezen moet worden boven de op het artikel inhoudelijke reacties? Uiteindelijk is de redactie de club die er iets mee moet doen.
Je betoog (als ik het zo mag noemen

) is correct. Echter wil je nou de discussie met mij aangaan om te kijken of er meer waarde gecreeerd kan worden of wil je de discussie puur en alleen aangaan om het standpunt te verdedigen? Ik bedoel, als het het laatste is dan mag je de energie besparen. Ik heb allang aangegeven dat er conform de regels is opgetreden en dat is prima.
Waarom zou ik nou de moeite nemen om een topic te maken? Om te zeuren over een regel of om te kijken of er niet wat mooiers gemaakt kan worden? En ja, jullie ervaring en input is daar toch voor benodigd.