65" OLED Televisie gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHTAelitepwn
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-01-2022
Beste lezer,

Zoals de titel al weggeeft ben ik op zoek naar een 65" televisie die toekomstproof is, en ik geloof dat dit het moment is!

Waar gebruik ik hem voor:
Streamen, Gamen (PS5), televisie kijken.

Budget:
tussen de 1000 en 1700, maar hoger aan de budgetkant verwacht ik dat de extra kosten wel echt duidelijk merkbaar zijn, dit betaal ik niet zomaar voor een tv.

Wat verwacht ik:
OLED, een recente processor die geen moeite heeft vloeiende beelden te genereren. Ik wil eigenlijk 100 Hz.

Andere opmerkingen:
PS vouchers of een relatief goedkope soundbar als bundelkorting zie ik ook als korting.

Momenteel zijn de volgende modellen me al opgevallen: Philips 65OLED705 (1222 euro, mediamarkt) en Philips 65OLED854 (1208 euro, platteTV). Graag hoor ik of ik bepaalde modellen over het hoofd zie, of mijn criteria te streng/overbodig zijn (heb niet veel verstand van bijvoorbeeld processoren) en ontvang ik graag andere tips. Alvast ontzettend bedankt, ik kijk uit naar de discussie!

Alvast ontzettend bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

LG OLED65G1

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
LG OLED65C1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PRoCx
  • Laatst online: 22-09 11:08
Heb deze toevallig staan vanuit het Tweakers testpanel. Kan hem zeker aanraden als optie! :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

BHTAelitepwn schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:44:
Zoals de titel al weggeeft ben ik op zoek naar een 65" televisie die toekomstproof is, en ik geloof dat dit het moment is!
Toekomstproof? Dat bestaat mijns inziens niet meer, helaas ook niet in deze markt. 4K @120 Hz is nu de standaard voor nieuwe TV's en wat er gebruikt kan worden maar 8K TV's liggen ook al in de schappen. Allemaal HDMI 2.1 maar de kans dat er binnen nu en een paar jaar HDMI 2.2 (of 3.0) aan komt is aanzienlijk.

Verder met de heren hierboven. Als de TV strak tegen de muur (of überhaupt opgehangen) dient te moeten dan is de genoemde LG G1 een goede keuze. Als je de TV neer wilt zetten is de C1 wellicht de betere. Ook kijkende naar het budget. 65G1 is mogelijk al krap en als je een G1 neer wilt zetten komen er extra kosten bij. Voor prijzen check trouwens OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic, prijsvergelijkers en prijzen op websites genoemd zijn niet heilig.

Enfin, voor aankoopadvies is er Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 07:24
LG OLED65C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHTAelitepwn
  • Laatst online: 04-01-2022
Ik zie dat de C1 de duidelijke winnnaar is (ik wil graag een staand model). Hoe verhoudt dit model zich tegen bijvoorbeeld het philips model dat ik linkte? De specificaties zien er redelijk gelijk uit (voor een leek zoals ik).
Dank voor alle reacties tot nu toe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 15:30
FeaR schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:53:
[...]
Toekomstproof? Dat bestaat mijns inziens niet meer, helaas ook niet in deze markt. 4K @120 Hz is nu de standaard voor nieuwe TV's en wat er gebruikt kan worden maar 8K TV's liggen ook al in de schappen. Allemaal HDMI 2.1 maar de kans dat er binnen nu en een paar jaar HDMI 2.2 (of 3.0) aan komt is aanzienlijk.
Mja, deze consolegeneratie is HDMI 2.1 meer dan zat en wordt niet volledig benut. Best wel toekomstproof als je een PS5 gebruikt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Hulleman schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:10:
[...]
Mja, deze consolegeneratie is HDMI 2.1 meer dan zat en wordt niet volledig benut. Best wel toekomstproof als je een PS5 gebruikt.
Ik doelde meer dat nu een 4K TV kopen voor mij niet toekomstproof zou voelen als er al 8K TV's in de schappen liggen. Dus puur kijkende naar het aanbod en wat er in de pijplijn zit, niet kijkende naar wat er voor aanbod is qua bronnen. Niets tegen 4K op 120 Hz en de PS5 trouwens. * FeaR aait zijn LG G1 en PS5 :)

De term "toekomstproof" komt op mij altijd over dat men nu een TV wil kopen en over tien jaar nog steeds up to date is.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 22-11-2021 17:16 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoCx
  • Laatst online: 22-09 11:08
Het hangt ook wel van je eisen af. Ik heb nu een 49 inch LG staan (gewoon full hd met webos). Deze is een jaar of 6 volgens mij. Doet z'n ding en werkt goed, maar nu ik tijdelijk die LG C1 heb staan merk ik wel een flink verschil. Voornamelijk wat FeaR zegt mbt de PS5. Die combinatie is gewoon erg goed werkend.

Daarnaast ook een stukje snelheid en functies. Zorg dat je een goed model hebt die van zichzelf aardig sterk is. Het OS van je tv zal meegaan met de tijd, maar je tv qua hardware niet natuurlijk. Daarin investeren maakt hem "toekomstbestendiger" lijkt me.
Pagina: 1