Data recovery

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik heb gister een SSD gekocht en aangesloten (via een USB kabel), mijn bestanden overgezet van mijn externe HDD naar die SSD en vervolgens de SSD unplugged terwijl de PC aanstond (er was verder niets bezig op de schijf zover ik kon zien)

Toen ik de SSD weer inplugde kreeg ik deze error.. iemand enig idee hoe ik de data kan herstellen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgTsbJRlTszva099pjn4cN9IRcI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Fv7I6cUlP5V8dzwWk0Lumz5P.png?f=user_large

Ik heb al "SFC/Scannow" geprobeerd maar durf andere opties niet te gebruiken zonder dat ik zeker weet dat ik m'n data niet kwijt ben.

Verder ben ik benieuwd of dit daadwerkelijk kwam door het disconnecten van de SSD of dat er andere dingen mis kunnen zijn.

SSD is een Samsung 870 QVO 4TB
Kabel is Sabrent USB 3.0 naar Sata

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-05 16:21
Je schrijft nergens dat je de bestanden van de externe HDD hebt verwijderd. Je hoeft dus je bestanden niet te herstellen maar opnieuw kopiëren na een format van je SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:37
Als je bij het afkoppelen ook niet "veilig hardware verwijderen" hebt gebruikt, dan kan de SSD corrupt raken.
Opnieuw via USB de schijf aansluiten. Dan heb je kans dat er een recovery wordt opgestart.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
nielsn schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:41:
Je schrijft nergens dat je de bestanden van de externe HDD hebt verwijderd. Je hoeft dus je bestanden niet te herstellen maar opnieuw kopiëren na een format van je SSD.
Van 1 folder (de grootste en belangrijkste) heb ik gelukkig meerdere versies op verschillende HDD's. Van de ander helaas niet.
JukeboxBill schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:42:
Als je bij het afkoppelen ook niet "veilig hardware verwijderen" hebt gebruikt, dan kan de SSD corrupt raken.
Opnieuw via USB de schijf aansluiten. Dan heb je kans dat er een recovery wordt opgestart.
Dat heb ik niet gebruikt nee (terwijl ik dit normaliter wel altijd doe.. :F stressvolle dag.. let 5 tellen niet op en dan gebeurt dit), hoe kan ik handmatig die recovery starten? Daar kwam Windows niet zelf mee.

Overigens staat de SSD er nu zo bij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCJtwCqOQKE38bdB8lTc3jIHQHE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JPW8oL1Gg1QGduxMK7Cn0UGK.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Horizons op 22-11-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:18
Het is een externe schijf waarbij de filesysteem/partitie informatie is beschadigd?
Waarschijnlijk kan je het wel terug halen met de gangbare recovery tools zoals bijvoorbeeld Recuva

Check:
Externe harde schijf niet veilig verwijdert, data weg!
meneer william schreef op zondag 1 mei 2016 @ 15:27:
Oke het is gelukt ik heb met Recuva alle bestanden terug kunnen halen.
Als je wil weten hoe ik dit gedaan heb zie deze superuser post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-05 20:37
"SFC /scannow" doet niets met datarecovery, het is een integriteitstest van de interne Microsoft Windows installatiebestanden, dus "een Windows-interne check".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
The_Doman schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:34:
Het is een externe schijf waarbij de filesysteem/partitie informatie is beschadigd?
Waarschijnlijk kan je het wel terug halen met de gangbare recovery tools zoals bijvoorbeeld Recuva

Check:
Externe harde schijf niet veilig verwijdert, data weg!

[...]
Ik heb met Diskgenius in ieder geval kunnen zien dat de bestanden er nog op staan, alleen de recovery functie van die software zit achter een paywall van 100 dollar..

Recuva doet verder niets, geeft alleen aan dat hij er niets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:18
Horizons schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:05:
Recuva doet verder niets, geeft alleen aan dat hij er niets mee kan.
Met Recuva toch wel een volledige DEEP scan gedaan van de hele drive?
Wel vreemd als deze er helemaal niets mee kan aanvangen of vinden.
De SSD was toch wel NTFS en niet EXFat neem ik aan?

Testdisk misschien?
Daar lees ik ook wel succesvolle ervaringen mee hier.

Zelf gebruik ik eigenliik altijd Runtimes GetDataBack , ook echter geen freeware.

Maar pas op met recovery schrijfacties naar de SSD, eigenlijk moet je alleen recoveren naar ander medium totdat de data terug is.
Pagina: 1