Plisee gordijnen - Smart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-05 14:53
Hey,

Wij zijn zojuist klaar met een verbouwing thuis, en willen ook nieuwe raamdecoratie hebben. We zitten te denken aan Plisee raamdecoratie, zodat je boven en beneden een ander standje kan zetten.

Natuurlijk wil ik deze "smart" hebben, welke in kan connecten met Home assistant ( voorkeur via Zigbee - Zigate) . Ik wil ook geen kabels trekken, dus de motoren moeten op een accu kunnen draaien.

Heeft iemand hier ervaringen mee, waar ik dit soort oplossingen kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 10:44

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Verkeerd gelezen!

[ Voor 102% gewijzigd door xven0mxz op 22-11-2021 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:10
Androo schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:02:
Hey,

Wij zijn zojuist klaar met een verbouwing thuis, en willen ook nieuwe raamdecoratie hebben. We zitten te denken aan Plisee raamdecoratie, zodat je boven en beneden een ander standje kan zetten.

Natuurlijk wil ik deze "smart" hebben, welke in kan connecten met Home assistant ( voorkeur via Zigbee - Zigate) . Ik wil ook geen kabels trekken, dus de motoren moeten op een accu kunnen draaien.

Heeft iemand hier ervaringen mee, waar ik dit soort oplossingen kan kopen?
Een vriend van me had een product van Luxaflex 4 jaar geleden gekocht voor z'n hele huis. Kon elke maand rond de 150 AA batterijen vervangen. Nou, daar was 'ie snel klaar mee :+

Wellicht dat ze tegenwoordig met oplaadbare accu's werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-05 19:55

de Peer

under peer review

Kijk ook even hier:
Moffin in "Domotica - Plisse (duettes)"

Het hangt er ook vanaf of je iets kant en klaars wilt of zelf wilt/kunt klussen.

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 22-11-2021 10:24 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-05 08:51
@Androo
Ik denk dat je dan op zoek bent naar zoiets

In de Nederlandse markt zijn er niet veel opties voor Top down bottom up gemotoriseerde systemen op accu.
Je komt dan op Hunter Douglas Powerview of op Motion Blinds systemen uit. Die laatste kun je vinden bij bijvoorbeeld Kwantum of bij Zonnelux. En in de komende jaren zullen er meerdere Nederlandse bedrijven gaan beginnen met de TDBU.

Je zult maar weinig motoren gaan vinden die werken op zigbee, de meeste motoren gebruiken een bridge om te werken met bijvoorbeeld Home Asssistant. Power view werkt volgens mij alleen met scenario's. Je bent dus enigszins beperkt in mogelijkheden. Met Motion Blinds krijg je de positie, batterij status en nog wat andere dingen.

Ik heb zelf TDBU's, duo rolgordijnen, rolgordijnen, gordijnen en buitenzonwering van MotionBlinds en dit allemaal in Home Assistant.

Mocht je wat willen weten dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Jerry_bboy schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:55:
@Androo
Ik denk dat je dan op zoek bent naar zoiets

[YouTube: Honeycomb TDBU Motor CM-08]

In de Nederlandse markt zijn er niet veel opties voor Top down bottom up gemotoriseerde systemen op accu.
Je komt dan op Hunter Douglas Powerview of op Motion Blinds systemen uit. Die laatste kun je vinden bij bijvoorbeeld Kwantum of bij Zonnelux. En in de komende jaren zullen er meerdere Nederlandse bedrijven gaan beginnen met de TDBU.

Je zult maar weinig motoren gaan vinden die werken op zigbee, de meeste motoren gebruiken een bridge om te werken met bijvoorbeeld Home Asssistant. Power view werkt volgens mij alleen met scenario's. Je bent dus enigszins beperkt in mogelijkheden. Met Motion Blinds krijg je de positie, batterij status en nog wat andere dingen.

Ik heb zelf TDBU's, duo rolgordijnen, rolgordijnen, gordijnen en buitenzonwering van MotionBlinds en dit allemaal in Home Assistant.

Mocht je wat willen weten dan hoor ik het wel.
Thanks voor je reply!
Dit lijkt er inderdaad op wat ik zoek.

Ik vind het niet erg om een extra bridge te hebben, die kan ik nog wel kwijt in mijn meterkast.
Als ik naar Motionblind kijk, ziet het er wel goed uit..

Moet ik dan die bridge / hub apart los erbij kopen? Ik neem aan dat HA, dan die hub zelf kan uitlezen, en volledig kan bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
@Androo klopt, bridge kun je bijvoorbeeld bij de Hornbach kopen. Integratie installeren en wat gegevens invullen. En anders even deze pagina checken.

https://www.home-assistant.io/integrations/motion_blinds/

Mocht je verder vragen hebben vooral doen, en anders kun je ook altijd hier eens kijken.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2094852

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Jerry_bboy schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:13:
@Androo klopt, bridge kun je bijvoorbeeld bij de Hornbach kopen. Integratie installeren en wat gegevens invullen. En anders even deze pagina checken.

https://www.home-assistant.io/integrations/motion_blinds/

Mocht je verder vragen hebben vooral doen, en anders kun je ook altijd hier eens kijken.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2094852
thanks, wat ik eigenlijk nergens kan vinden is het volgende.
Jij gaf aan dat je bijv. de TDBU plisee gordijnen bij de Kwantum kan kopen, zoals de volgende link?
https://www.kwantum.nl/ca...atend%3bproduct%3d4300623

Ik zie ik nergens iets staan m.b.t automatisch / remote ? Want ik zie daar ook nergens Motionblind terug komen op de site.

En daarnaast, zal dit dan de juiste bridge zijn?
https://www.hornbach.nl/s...nen/10251930/artikel.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerry_bboy
@Androo ik denk dat de website nog niet is voorzien van de gemotoriseerde systemen. Dat is alleen maar koordbediend zie ik.

Hier zie je de systemen wel gemonteerd in de reclame van ze.
Ik denk dat je naar de winkel moet om het te kunnen bekijken/bestellen.

Daarnaast heeft kwantum niet de bridge, dus vandaar de tip van de Hornbach.
En dat is inderdaad de bridge die ze daar verkopen.

Correctie : het was even zoeken, maar heb het toch gevonden op de website van de kwantum.

https://www.kwantum.nl/go...45mm-lot-espresso-4300671
Deze kun je configureren tot een gemotoriseerd systeem. Was alleen niet heel erg duidelijk.

[ Voor 23% gewijzigd door Jerry_bboy op 22-11-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Jerry_bboy schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:34:
@Androo ik denk dat de website nog niet is voorzien van de gemotoriseerde systemen. Dat is alleen maar koordbediend zie ik.

[YouTube: Kwantum - Altijd een oplossing voor je raam]
Hier zie je de systemen wel gemonteerd in de reclame van ze.
Ik denk dat je naar de winkel moet om het te kunnen bekijken/bestellen.

Daarnaast heeft kwantum niet de bridge, dus vandaar de tip van de Hornbach.
En dat is inderdaad de bridge die ze daar verkopen.
thanks! ga ik binnenkort eens bij de Kwantum kijken.
Volgens motionblind verkopen ze ook bij de Hornbach , maar daar op de site staat ook helaas geen gemotoriseerde systemen..

beetje vreemd dat ze daar nog niet echt mee aan het adverteren zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerry_bboy
@Androo ik durf niet te zeggen of maatwerk van Hornbach ook te koop is met Motion, maar je kan bij de hornbach wel losse motoren kopen voor bijvoorbeeld rolgordijnen. Ik weet voor TDBU dat je in iedergeval bij kwantum terecht kan en bij Zonnelux.

Heb net ook een link toegevoegd zodat je kan configureren en een prijs kunt krijgen voor gemotoriseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Androo
Jerry_bboy schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:43:
@Androo ik durf niet te zeggen of maatwerk van Hornbach ook te koop is met Motion, maar je kan bij de hornbach wel losse motoren kopen voor bijvoorbeeld rolgordijnen. Ik weet voor TDBU dat je in iedergeval bij kwantum terecht kan en bij Zonnelux.

Heb net ook een link toegevoegd zodat je kan configureren en een prijs kunt krijgen voor gemotoriseerd.
I see! thanks , hier kan ik mee vooruit :)
Pagina: 1