Ik woon mijn hele leven al in rijtjeshuizen, twee keer noodbouw van net na de oorlog. Je hoort inderdaad wel eens wat, als er ook echt lawaai wordt gemaakt.martyw schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:52:
Tja, ik woon in een rijtjeshuis uit 1890 - dat is een tijd waarin huizen behoorlijk goed gebouwd werden, ook daar hoor ik wel eens wat van de buren. Zoals je zegt: er wordt geleefd in huizen, en dat hoor je af en toe....
Nu hoor ik echter normale leefgeluiden, alsof het in mijn eigen huis gebeurt. Denk aan een stoel die verschoven wordt, of een schroefje dat op de grond valt. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt, en is ook niet iets wat ik verwacht van een nieuwbouwwoning in het hogere segment.
Het is projectbouw van Heijmans, in een nieuwbouwwijk. De tussen muren zijn van celbeton blokken gebouwd.bbbrumbrum schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:35:
Wat zegt de aannemer en/of de gemeente?
Dit is wel heel slecht anno 2021… Wat voor bouw is het?
Heb je de bouwtekeningen al opgevraagd, zo ja kun je die delen?
Je kunt overal voorzetwanden plaatsen, plafond verlagen en zwevende vloer plaatsen, maarja…. Dat zou niet nodig moeten zijn.
/f/image/pxNOSb3c3ZelrnEl0j0TTwFy.png?f=fotoalbum_large)
Fundering
De woningen, buitenbergingen en de garages worden gefundeerd op betonnen funderingspalen.
Onder de woningen en de aangebouwde garages wordt een raster van betonnen
funderingsbalken gelegd. Onder de woningen is een kruipruimte aanwezig. Volgens het
bouwbesluit worden er geen eisen gesteld aan de kruipruimte en is het toegestaan dat er door
hevige regenval en/of een hoge grondwaterstand mogelijk water in de kruipruimte blijft staan. De
kruipruimte is i.v.m. de indeling van de fundering beperkt bereikbaar.
Vloeren
De begane grondvloer van de woning wordt uitgevoerd met een geïsoleerde betonnen
systeemvloer. De Rc-waarde bedraagt 4,0 m² K/W.
De betonnen verdiepingsvloeren van de woningen worden in het werk gestort op prefab
betonnen vloerplaten. De V-naden aan de plafondzijde die bij de aansluitingen tussen de
vloerplaten ontstaan blijven in het zicht.
Tussen de woonkamer en, indien van toepassing, de erker wordt het plafond plaatselijk iets lager
uitgevoerd, waardoor er een sprong in het plafond zichtbaar is.
In de gehele woning worden de vloeren afgewerkt met een afwerkvloer van circa 70 mm dik.
Behoudens op zolder achter de knieschotten.
Wanden
De volgende wanden worden in kalkzandsteen uitgevoerd:
- stabiliteitswanden van de woningen;
- binnenspouwbladen van de woningen in alle voor-, achter- en zijgevels.
- binnenspouwbladen van de aangebouwde bergingen.
De woningscheidende wanden worden uitgevoerd als een zogenaamde “ankerloze” spouwmuur.
De niet dragende binnenwanden worden uitgevoerd als lichte scheidingswanden.
De binnenwanden onder hellende daken worden uitgevoerd als metalstudwanden.
Alle wanden worden afgewerkt volgens de afwerkstaat. Er worden geen vloerplinten geleverd
en/of aangebracht.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 33% gewijzigd door Gijs007 op 22-11-2021 09:33 ]
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T