Geluidsoverlast contactgeluid vloer tegengaan

Pagina: 1
Acties:
  • 9.198 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-05 22:13
Ik ben sinds kort de troste bezitter van een nieuwbouwwoning. (bouwjaar 2021).
De woning is heel goed geïsoleerd en ik hoor eigenlijk geen geluiden van buiten, en heb gelukkig normale buren waar ik bijna geen last van heb. Behalve de geluiden van de vloer en trap.

De geluiden van de vloeren en trap komen zo hard binnen, dat het in mijn eigen huis had kunnen zijn. Zelfs iets kleins als iemand die een schroefje laat vallen is heel goed te horen. :? Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt in andere woning. Dit is iets waar ik graag wat aan zou willen doen, ook als dat een wat ingrijpendere of duurdere investering is. (Verhuizen naar een vrijstaande woning zit er voorlopig helaas niet in. ;)

Helaas lijkt het erop dat de vloeren, of de fundering, van de huizen met elkaar in verbinding staan. Mijn vermoeden is dat daar het probleem zit. Tijdens het verbouwen voelde we namelijk al flinke trillingen van twee huizen verderop, omdat de stukadoors toen zware zakken op de begane grond neergooiden.
Ik hoop er dus eigenlijk op dat we het contactgeluid op de een of andere manier kunnen wegnemen. Door die verbinding tussen de huizen te isoleren of zelfs te ontkoppelen. Is dit iets wat technisch haalbaar is?

Stukje achtergrond:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

TLDR: Contactgeluid van rennende kinderen bij de buren, en andere buren die regelmatig spullen schuiven.
Opzicht normale woongeluiden, maar zijn helaas toch erg goed hoorbaar. Gesprek met de buren heeft weinig opgeleverd.
Vraag: Zijn er technische oplossingen (die ik aan mijn woning kan maken), om de geluidsoverlast te verminderen?

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wat zegt de aannemer en/of de gemeente?
Dit is wel heel slecht anno 2021… Wat voor bouw is het?

Heb je de bouwtekeningen al opgevraagd, zo ja kun je die delen?

Je kunt overal voorzetwanden plaatsen, plafond verlagen en zwevende vloer plaatsen, maarja…. Dat zou niet nodig moeten zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door bbbrumbrum op 21-11-2021 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:07
Tja, ik woon in een rijtjeshuis uit 1890 - dat is een tijd waarin huizen behoorlijk goed gebouwd werden, ook daar hoor ik wel eens wat van de buren. Zoals je zegt: er wordt geleefd in huizen, en dat hoor je af en toe....

[ Voor 16% gewijzigd door martyw op 21-11-2021 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
martyw schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:52:
Tja, ik woon in een rijtjes huis uit 1890, ook daar hoor ik wel eens wat van de buren. Zoals je zegt: er wordt geleefd in huizen, en dat hoor je af en toe....
Tsja, maar nieuwbouw kan nagenoeg helemaal ontkoppeld van elkaar gebouwd worden, en dan heb je dus nergens last van. Hoogstens van slaande buitendeuren. Mijn vorige woning (2014, kzs blokken) was nou niet het toonbeeld van bouwkwaliteit maar geen centje pijn qua contactgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:47
@ topic starter.

In het vorige huis waar ik woonde met m’n vriendin hadden we ook heel veel last van de buren. Stoelen, trap, alles hoorde je. Huis stamde uit 2010. Vorig jaar verhuist naar een andere woning (woning uit 2009) en enige wat we horen is de trap soms (kinderen) of als de buren zwaar lopen in de nacht. Buiten deuren die dicht slaan hoor je bijna altijd. We hebben een hoek woning en wat we wel heel goed horen zijn kinderen die op zijn klein stepje voorbij komen. 😛

Wat zouden je buren kunnen doen? Trap bekleden. Ook wat voor vloer er ligt speelt mee. Liggen er pluizen of PVC bijv.

De geluids overlast was niet de reden dat we gingen verhuizen maar ik zou het ook niet veel langer hebben vol gehouden.

Volgens mij is een rijtjes woning nooit helemaal geluids stil.

[ Voor 4% gewijzigd door Kepro op 22-11-2021 09:14 ]

Twitch kanaal Kepro_ - WoT Statistieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
martyw schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:52:
Tja, ik woon in een rijtjeshuis uit 1890 - dat is een tijd waarin huizen behoorlijk goed gebouwd werden, ook daar hoor ik wel eens wat van de buren. Zoals je zegt: er wordt geleefd in huizen, en dat hoor je af en toe....
Ik woon mijn hele leven al in rijtjeshuizen, twee keer noodbouw van net na de oorlog. Je hoort inderdaad wel eens wat, als er ook echt lawaai wordt gemaakt.

Nu hoor ik echter normale leefgeluiden, alsof het in mijn eigen huis gebeurt. Denk aan een stoel die verschoven wordt, of een schroefje dat op de grond valt. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt, en is ook niet iets wat ik verwacht van een nieuwbouwwoning in het hogere segment.
bbbrumbrum schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:35:
Wat zegt de aannemer en/of de gemeente?
Dit is wel heel slecht anno 2021… Wat voor bouw is het?

Heb je de bouwtekeningen al opgevraagd, zo ja kun je die delen?

Je kunt overal voorzetwanden plaatsen, plafond verlagen en zwevende vloer plaatsen, maarja…. Dat zou niet nodig moeten zijn.
Het is projectbouw van Heijmans, in een nieuwbouwwijk. De tussen muren zijn van celbeton blokken gebouwd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LLtsxVUj97nw8FyG8dRsieEul4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pxNOSb3c3ZelrnEl0j0TTwFy.png?f=fotoalbum_large
Fundering
De woningen, buitenbergingen en de garages worden gefundeerd op betonnen funderingspalen.
Onder de woningen en de aangebouwde garages wordt een raster van betonnen
funderingsbalken gelegd. Onder de woningen is een kruipruimte aanwezig. Volgens het
bouwbesluit worden er geen eisen gesteld aan de kruipruimte en is het toegestaan dat er door
hevige regenval en/of een hoge grondwaterstand mogelijk water in de kruipruimte blijft staan. De
kruipruimte is i.v.m. de indeling van de fundering beperkt bereikbaar.

Vloeren
De begane grondvloer van de woning wordt uitgevoerd met een geïsoleerde betonnen
systeemvloer. De Rc-waarde bedraagt 4,0 m² K/W.
De betonnen verdiepingsvloeren van de woningen worden in het werk gestort op prefab
betonnen vloerplaten. De V-naden aan de plafondzijde die bij de aansluitingen tussen de
vloerplaten ontstaan blijven in het zicht.
Tussen de woonkamer en, indien van toepassing, de erker wordt het plafond plaatselijk iets lager
uitgevoerd, waardoor er een sprong in het plafond zichtbaar is.
In de gehele woning worden de vloeren afgewerkt met een afwerkvloer van circa 70 mm dik.
Behoudens op zolder achter de knieschotten.

Wanden
De volgende wanden worden in kalkzandsteen uitgevoerd:
- stabiliteitswanden van de woningen;
- binnenspouwbladen van de woningen in alle voor-, achter- en zijgevels.
- binnenspouwbladen van de aangebouwde bergingen.
De woningscheidende wanden worden uitgevoerd als een zogenaamde “ankerloze” spouwmuur.
De niet dragende binnenwanden worden uitgevoerd als lichte scheidingswanden.
De binnenwanden onder hellende daken worden uitgevoerd als metalstudwanden.
Alle wanden worden afgewerkt volgens de afwerkstaat. Er worden geen vloerplinten geleverd
en/of aangebracht.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 33% gewijzigd door Gijs007 op 22-11-2021 09:33 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Staat het huis wellicht op heipalen waardoor een een gedeelde funderingsbalk is? Die balk zit dan dieper maar met name geluid over de vloer kan dan toch doorkomen, ook al is er verder goed gebouwd. Wat voor vloer hebben de buren? Als er bijvoorbeeld een massieve tegelvloer is dan wil het geluid ook nog wel wat eerder doorkopen tov een pvc vloer of houten vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:45
Met de hogere isolatiewaarden neemt het buitengeluid af, en zal je dus leefgeluiden van de buren beter horen doordat er minder omgevingsgeluid is.

De huizen hebben onderling wel een spouwmuur maar geen geluidsisolatie.
Funderingen worden vaak gedeeld (tenminste als ik zo om mij heen kijk in de nieuwbouwwijken hier)

Wat je er aan kan doen is voorzetwanden plaatsen, maar zelfs dan zal je nog wel iets blijven horen omdat de vloer in de muur vast zit.

Eigenlijk word het met de huidige isolatienormen steeds prettiger om vrijstaand te wonen.

[ Voor 9% gewijzigd door FRANQ op 22-11-2021 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Avvd schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:36:
Staat het huis wellicht op heipalen waardoor een een gedeelde funderingsbalk is? Die balk zit dan dieper maar met name geluid over de vloer kan dan toch doorkomen, ook al is er verder goed gebouwd. Wat voor vloer hebben de buren? Als er bijvoorbeeld een massieve tegelvloer is dan wil het geluid ook nog wel wat eerder doorkopen tov een pvc vloer of houten vloer.
Volgens mij loopt er inderdaad een gedeelde funderingsbalk in de kruipruimte, waarop de tussenmuren zijn gebouwd. Maar kan dat uit de tekeningen niet opmaken.

De buren met het schuifgeluid hebben volgens mij een tegelvloer. De andere buren hebben een PVC vloer, en hoor ik eigenlijk niet (behalve de kinderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Gijs007 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:39:
[...]

Volgens mij loopt er inderdaad een gedeelde funderingsbalk in de kruipruimte, waarop de tussenmuren zijn gebouwd. Maar kan dat uit de tekeningen niet opmaken.

De buren met het schuifgeluid hebben volgens mij een tegelvloer. De andere buren hebben een PVC vloer, en hoor ik eigenlijk niet (behalve de kinderen).
We hebben hier hetzelfde, ook hebben we diverse onderzoeken laten doen door externe partijen. Het was allemaal goed gebouwd en werd onder normale leefgeluiden geschaard, bijvoorbeeld kinderen die springen op een tegelvloer en dat in combinatie met een gedeelde funderingsbalk is gewoon niet tegen te houden (of zware stoelen met bijv 4 van die spitse poten). Huizen kunnen losgekoppeld staan echter de fundering zit eigenlijk altijd aan elkaar vast.

Je gaat hier niet veel aan kunnen doen, vooral zorgen dat je er niet teveel op gaat letten (makkelijker gezegd dan gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-05 23:08
gewoon erg slecht voor een nieuwbouwwoning. blijkbaar gaat de kwaliteit ook sterk achteruit de laatste jaren.
Ik heb in 2015 ook een nieuwbouwwoning gekocht die was net zo slecht. nu in een woning uit begin 2000 en geen issues je hoort elkaar totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 14:57
Ik ben bovenbuurman en heb Silent Socks onder de stoelen gedaan, ondertapijt onder mijn (grote) vloerkleden (kijk bv naar Lileno Home en dan de jute variant), loop op pantoffels of slippers en draai bijna geen muziek meer. Is natuurlijk allemaal niet genoeg volgens de onderburen, maar wel het max wat ik kan doen. Ik woon in een oud pand met Farmacell platen op de vloer, met laminaat erop (geen -10db ondervloer overigens, maar wordt afgeraden icm de Fermacell vloer).

Als je op de begane grond woont kan het zijn dat er bij de buren onder de PVC vloer geen -10db ondervloer is gelegd wat misschien wel moet van de VVE. Daar is een aflevering van de Rijdende Rechter over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:59
Hier zijn we in 2019 ingetrokken in onze nieuwe gebouwde rijwoning gebouwd op gedeelde fundering met ankerloze spouwmuur, maar ook wij ervaren soortgelijke klachten. Tijdens de bouw toen specifiek opgelet of de muren/vloeren niet gekoppeld stonden met die van de buren door o.a. bouwafval maar dat was allemaal goed gegaan.

Zoals eerder gezegd is er weinig aan te doen of je moet letterlijk al je muren gaan voorzien van voorzetwanden, verlaagde plafonds nemen en een zwevende dekvloer laten plaatsen en dan nog is de vraag of het echt veel gaat helpen.

Enige optie die je heb is om te vragen aan je buren om nog wat stiller te zijn, maar je kan ze moeilijk op hun tenen laten lopen. Daarnaast ligt het ook heel erg aan de buren zelf. Wij hebben maar van een kant wat overlast, de andere kant horen we nagenoeg nooit wat van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Contactgeluid is niet zomaar op te lossen met voorzetwanden etc. Eerst de oorzaak van het contactgeluid proberen te achterhalen.
Is de woningscheidende wand echt ankerloos is gemaakt?
Ligt de begane grondvloer wel op vilt? Of hebben ze die zo koud op de funderingsbalk gelegd?

Gezien het hele verhaal ben ik bang dat de vloeren gewoon kaal op de fundatie liggen. Funderingsbalken lopen altijd door en als daar dan een harde betonvloer op ligt, is contactgeluid gewoon onvermijdelijk.
Ik zou zeggen kruip onder de vloer (en ga eventueel het dak op, trek wat dakpannen eraf om te kijken of de woningscheidende wanden wel losgekoppelt zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-05 22:04
Ik vind het er eerlijk gezegd niet bij horen zoals sommigen hier zeggen.
Zelf woon ik in een huis gebouwd in 2006/2007 maar vanuit de bouw voorzien van goede isolatie en bodemwarmtepomp. Ik hoor letterlijk helemaal niets van de buren. Mijn vorige buren waren behoorlijk luidruchtig, het enige wat ik daarvan hoorde was als er eens met deuren gesmeten werd of een van de kinderen pissig de trap op liep.

Nu er 'normale' mensen aan beide kanten wonen hoor ik gewoon echt helemaal niks. Geen leefgeluiden wat je onder 'normaal' moet scharen. Enkel als er eens geklust wordt (boren in plafonds en draagmuren hoor je wel, zelfs als dat 3 deuren verder gebeurt) of eens hele harde muziek. Ja die hoor je, maar niet op een niveau dat het storend is.

Dat een vlamnieuwe woning wel last heeft van geluidsoverlast is best slecht vind ik.

De buitenmuren zijn allemaal voorzien van voorzetmuren en ook geluid van buiten hoor ik maar nauwelijks.
Het enige wat ik hoor is als ik in mijn badkamer ben en de buurman/vrouw gaat in hun badkamer naar het toilet. Dat is letterlijk het enige dat ik hoor. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Aomi op 24-11-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Ik denk dat het hem niet alleen in de vloer zit, maar in iets anders:
Vannacht had ik ook weer overlast, hoorde eerst wat spullen schuiven (krukje o.i.d.) en wat geklik (klonk als een lichtschakelaar die werd omgezet of een plastic keuken bakje o.i.d. dat dicht werd gelikt).
Verbaas mij er over dat ik dat soort geluiden dus door twee ankerloze cel betonblok binnenmuren kan horen... Het zijn geen scheidingswanden van een of ander dun materiaal...

Verder nog tussen 0:30 en 2:00 regelmatig iets van geritsel, klonk een beetje alsof de touwtjes van de raambekleding tegen de muur aan waaide. of alsof er iets in een holle ruimte gebeurt, bijv. iemand die een kabel trekt door een buis (maar dat zal niet rond dat tijdstip...)
Ben daarom nog naar buiten gegaan, om te kijken of het niet door de regen kwam, maar buiten was niks te zien of te horen.
De ramen bij de buren waren ook dicht, en die hebben trouwens nog geen raambekleding boven, dus een touwtje van de raambekleding zal het ook niet geweest zijn. Dacht nog even aan muizen in de dakgoot of zo, maar met het raam open werd het geluid overstemd door de regen, dus het zal toch iets van binnen geweest zijn.

Ik denk trouwens dat de geluiden toch via een andere weg dan uit de funderingsbalk komt.
Kan mij niet voorstellen dat dit soort normale (zachte) woon geluiden (op de verdieping) via de binnenmuur van de buren naar beneden gaan, via de funderingsbalk naar mijn binnenmuur gaan, en dat het vervolgens op de verdieping nog zo goed hoorbaar is. Daar zouden die geluidstrillingen toch niet krachtig genoeg voor moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:09
Trillingen kunnen ook versterkt worden adhv oppervlak enzo. Moeilijke materie. In Veghel ook een nieuwbouwwijk waar diverse woningen last hebben van overmatig contactgeluid. Alles binnen de norm. Het is al gemeten. Mijn conclusie: de normen zijn ronduit slecht en niet met de bewoner als hoogste belang maar de bouwsector als hoogste belanghebbende (lees: het bouwkartel).

Als je er gek van wordt kun je het beste verhuizen. Het helpt ook om in je eigen huis de nagalmtijd te beperken door veel spullen en kleden enzo in de ruimtes te hebben.

@Gijs007 als je woning is gedekt door Woningborg of iets soortgelijks kunnen zij mogelijk een meting uitvoeren.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkeRipper op 28-11-2021 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 14:57
Heb je geen doorlopende raampartijen oid?Dat er iets in de gevels doorloopt naar de buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:12
Gijs007 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:23:
Ik denk dat het hem niet alleen in de vloer zit, maar in iets anders:
Vannacht had ik ook weer overlast, hoorde eerst wat spullen schuiven (krukje o.i.d.) en wat geklik (klonk als een lichtschakelaar die werd omgezet of een plastic keuken bakje o.i.d. dat dicht werd gelikt).
Verbaas mij er over dat ik dat soort geluiden dus door twee ankerloze cel betonblok binnenmuren kan horen

(…)
De ramen bij de buren waren ook dicht, en die hebben trouwens nog geen raambekleding boven, dus een touwtje van de raambekleding zal het ook niet geweest zijn.
Ik denk dat de muren toch ergens nog contact maken. Als de buren hun vloer hebben doorgelegd tegen de muur, hoor je echt duidelijk herkenbare geluiden die je niet zou moeten horen. Ik heb dat met mijn buren aan de ene kant ook; daar ligt de vloer (laminaat en deels plavuizen) tegen de muur aan. Geluiden als schuiven en dingen laten vallen hoor ik heel goed, om het maar niet te hebben over muziek (boxen stonden op de grond). Buren hadden geen idee hoe dat bij mij doorklonk. Van ons en hun andere buren hoorden zij niets. Van mijn andere buren hoor ik ook helemaal niks.
Ook de trapgeluiden kunnen versterkt worden als de muren contact maken. En het helpt overigens niet dat de buren nog geen raambekleding hebben; daardoor wordt hun kamer een klankkast en is het effect nog sterker.
Ik vrees dat jij er niet veel aan kunt doen, anders dan met de buren in gesprek gaan en kijken naar mogelijkheden. Ik zou wel een expert inschakelen om het contact tussen de muren te onderzoeken. Dat lijkt me echt een constructiefout als daar sprake van is, of een bouwfout als er bijv afval tussen ligt.

Verder verbaas ik me een beetje over het gebruik van celbetonblokken als scheidingswanden tussen de woningen (maar ik ben geen expert). Is dat gebruikelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linux
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-03 17:57
Ik ben sinds 2022 ook eigenaar van een nieuwbouwwoning en ervaar exact dezelfde geluiden. Het is een prefab beton woning met gedeelde fundering op heipalen en uiteraard spouwmuren. Ik hoor praktisch alles wat gebeurt op de vloeren en trappen erg goed, maar niets van mensen die praten/schreeuwen. Vooral het lopen van de buren op de vloer dreunt erg door (ik hoor dat zelfs op zolder nog) en het verschuiven van stoelen klinkt alsof het in mijn eigen huis is. Kwalitatief Uitermate Teleurstellend dus anno 2022. Mijn buren (met pvc vloer) zeggen niets van mij te horen en ook niet van hun andere buren.

Op zoek naar antwoorden kwam ik dit topic tegen. Wat mij opvalt is de identieke breedte van de woning. Hier is de constructie daarvoor verstevigd met een metalen steunpaal in de hal langs de trappen van de bg tot de zolder. Ik vermoed dat deze wellicht de boosdoener is van het overdragen van geluid uit de gedeelde fundering. Ben benieuwd of deze woning van Heijmans ook die steunpaal heeft? En of er nog oplossingen gevonden zijn om het contactgeluid te verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Bij mij geen metalensteunpaal.

Helaas geen oplossing gevonden. Het is wel minder geworden, misschien let ik er minder op/is het gaan wenen. Of maken de woningen alleen geluidsoverdragend contact bij bepaalde temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steve45643
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-07-2024
Of probeer misschien een kurk onderlaag. Eén van 10 mm dik zou dergelijke geluiden kunnen dempen.

Welkom op tweakers :) het is goed bedoeld, maar oude topics kicken we niet voor zoiets op tweakers, dit topic krijgt een slotje

[ Voor 42% gewijzigd door twain4me op 05-07-2024 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:39

Saven

Administrator

Gijs007 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:26:
[...]
en is ook niet iets wat ik verwacht van een nieuwbouwwoning in het hogere segment.
Hoe nieuwer hoe goedkoper gebouwd allemaal. Prijs zegt helaas niks over de kwaliteit van een nieuwbouwwoning. Ik zie vaker mensen 'genaaid' worden met een dure nieuwbouwwoning (of appartement) waarbij je van tevoren kunt uittekenen hoeveel overlast iedereen van elkaar gaat hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Saven op 05-07-2024 10:07 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.