Nou even een update. Inmiddels dik 2 uur prutsen verder maar ik heb het ontdekt hoor.Fr33z schreef op maandag 22 november 2021 @ 07:27:
bij mij komt het voor dat het doorloopt omdat het rubber + de arm die je omhoogtrekt bijnhet doorspoelen net niet lekker op het gat uitlijnen.
ik had dus ook dat mijn wisa-reservoir steeds doorliep. beetje frutten met de positie van die arm/het rubber lost het op...
Bovenstaande antwoord was inderdaad wat het probleem leek te zijn.
Waardoor het veroorzaakt werd?
Het zogenoemde brugstuk (de rechtse)

moet geklikt worden op de grijze 'staaf' rechtsonder

Hierdoor wordt het spoelmechanisme goed op zijn plek gedrukt
Bij het demonteren heb ik goed gekeken hoe alles zat en alles op dezelfde plaats terug gezet. De vorige eigenaar van mijn huis (of misschien zelfs de installateur) heeft dat niet gedaan. Dat is dus jarenlang goed gegaan en recent heeft dat toch een klein lek veroorzaakt. Ik heb bij het terugplaatsen van de rotzooi dit ook niet terug gezet zo. Na urenlang pielen ging ik me toch eens afvragen of die grijze staaf geen functie had
Nog even fingers crossed want ik heb het hele spul net pas teruggezet, maar vooralsnog lijkt er geen water meer weg te lopen.
Iig bedankt voor het meedenken allemaal!
(ojah, ik ben uiteraard begonnen met de tips die hier eerder al gegeven werden. De hele bak, inclusief het gat onderin is nu schoon en kalkvrij maar dat was dus niet de oplossing
[ Voor 4% gewijzigd door Aomi op 22-11-2021 16:21 ]