Beste tweakers,
Even een vraag van een luierik
Momenteel gebruiken we thuis een oudere Windows laptop om "tv" mee te kijken (torrents, Netflix en via webbrowser), aangesloten op onze 1080p TV via HDMI. Hoewel dit hartstikke goed werkt, is het wat onpraktisch. Immers moet ik steeds het scherm openen, de laptop aanzetten, de laptop dicht doen en terug in de kast zetten om te kunnen starten.
Eigenlijk zoek ik dus een oplossing om de laptop te kunnen booten vanaf m'n luie stoel
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Even een vraag van een luierik
Eigenlijk zoek ik dus een oplossing om de laptop te kunnen booten vanaf m'n luie stoel
- De laptop is te oud om te kunnen booten op keypress van het (bluetooth of extern) toetsenbord. Idem voor boot on power.
- Ik zou de laptop permanent in slaapstand kunnen laten staan en vervolgens wekken met het bluetooth toetsenbord, maar dat lijkt me niet zo energiezuinig (zeker met de hogere stroomkosten in het achterhoofd...).
- De laptop te laten starten via het netwerk lukt niet, helaas.
- Een chromecast of android tv gebruiken is te beperkt (wil per se kunnen torrenten / vlc gebruiken voor ondertiteling).
- Ik zou het scherm van de laptop kunnen verwijderen, maar dat is nogal een lelijke oplossing. Bovendien is er dan geen bescherming voor stof / kunnen we de laptop niet meer op schoot gebruiken.
- Eventueel zou ik ook een klein pc'tje kunnen kopen; dat zou intensief gebruikt worden, dus zou op zich de investering waard zijn. Ik heb echter geen idee wat ik daar allemaal in moet steken, bestaan er relevante prebuilds?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
[ Voor 24% gewijzigd door Tweaker2020 op 20-11-2021 14:51 ]