Hulp bij aankoop 4K TV gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTvTwijfelaar
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe 4K tv

Wat is je budget?
Tussen de €1000-1500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de TV vooral gaan gebruiken om te gamen (PS5). Zo nu en dan kijk ik een film of serie maar het belangrijkste is dat de TV het beste is voor gaming.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf mijn oog laten vallen op de LG OLED55C16LA en SAMSUNG QLED 4K 65Q80T.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel heel erg tussen een 55 of 65 inch. Ik kan maximaal 3 meter van de tv vandaan zitten. Nu heb ik begrepen dat de LG OLED55C16LA echt perfect is voor gamen maar heb momenteel niet het geld voor de 65 inch variant. Vandaar dat ik ook mijn oog heb laten vallen op de SAMSUNG QLED 4K 65Q80T. Ik heb niet heel veel verstand van alle technieken die gebruikt worden in een TV en vraag me af of ik, als leek, überhaupt het verschil (qua kwaliteit) zal gaan zien tussen de twee bovenstaande TVs. Zo nu en dan lees ik ook dat mensen die een 55 inch hebben gekocht achteraf spijt hebben dat zijn geen 65 inch hebben gekocht.

Wat adviseren jullie mij? Gaan voor de LG of Samsung? Of misschien adviseren jullie mij wel een ander model/merk tv? Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden, bij voorbaat dank :*) :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 14:12
Waarom kijk je niet eens bij Philips.
heeft alles wat je vraagt binnen je budget.
-Oled
-65"
-geschikt voor 120Hz gamen
-En vooral Ambilight.
https://www.coolblue.be/n...lf9c2%2Caclr_1100liCdzV3t

Ik heb dezelfde wensen zoals jij en heb deze gisteren besteld, wordt binnen 3 uurtjes geleverd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@DeTvTwijfelaar Gebruik de zoekfunctie eens op het forum, dit onderwerp is al zo vaak besproken.

OLED > QLED

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 20-11-2021 13:27 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTvTwijfelaar
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-02-2022
@sn0w13

Bedankt voor je suggestie! Ziet er qua specs inderdaad goed uit en valt binnen mijn budget. Het enigste nadeel voor mij is Ambilight. Ik ben eigenlijk niet geinstresseerd in een TV met Ambilight. Ik denk dat dat ook de prijs van een TV duurder maakt. Maar voor de rest ziet die er eg goed uit!

@Greatsword
Ik dacht dat dit een onderdeel in het forum was waarbij ik persoonlijk advies kon vragen, zie titel "Consumentenelektronica Aankoopadvies". Ik neem aan dat de eisen en vragen van elke consument variëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 14:12
DeTvTwijfelaar schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:43:
@sn0w13

Bedankt voor je suggestie! Ziet er qua specs inderdaad goed uit en valt binnen mijn budget. Het enigste nadeel voor mij is Ambilight. Ik ben eigenlijk niet geinstresseerd in een TV met Ambilight. Ik denk dat dat ook de prijs van een TV duurder maakt. Maar voor de rest ziet die er eg goed uit!

@Greatsword
Ik dacht dat dit een onderdeel in het forum was waarbij ik persoonlijk advies kon vragen, zie titel "Consumentenelektronica Aankoopadvies". Ik neem aan dat de eisen en vragen van elke consument variëren.
Ambilight kan je natuurlijk ook uitzetten.
Ik was al een tijdje deze tv in de gaten aan het houden.
Normaal kost deze 1999 maar nu 1499 met Blackfriday korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

DeTvTwijfelaar schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:13:
Nu heb ik begrepen dat de LG OLED55C16LA echt perfect is voor gamen maar heb momenteel niet het geld voor de 65 inch variant.
Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic. Als ik een snelle search in dat topic doe op een LG OLED65C1 kom ik op prijzen precies in budget.
DeTvTwijfelaar schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:43:
@Greatsword
Klopt maar op GoT verwachten we ook eigen inzet, eigen onderzoek. Ik gok dat @Greatsword doelt op dat je dan ook kan zoeken wat een betere keuze is QLED of OLED. Al was met het initiële budget het natuurlijk ook een 65" QLED versus 55” OLED wat niet één op één vergelijkt. Enfin, een OLED kan er dus zeker wel inzitten. Nu de vraag, welke :)

Edit:
Bovenstaande is puur mijn idee bij de opmerking en geen oordeel. Kijkende naar de topic start is er niets mis met dit topic.

[ Voor 49% gewijzigd door FeaR op 20-11-2021 15:05 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De 65C1 valt na prijsaanvraag en cashback binnen budget, zelfs ook zonder. De 65QN95A is na cashback €1550. Betere gaming tv's zijn er niet. Welke voor jou beter is, is afhankelijk van je gebruik, zie hieronder.

Pagina: 1