Van de week toevallig een zelfde soort aansluiting gerealiseerd. Belangrijkste vraag voor nu; waar gaat je huidige thermostaat kabel heen? Vaak zie je met deze soort ketels een aan/uit thermostaat, dan is het het 24v circuit, waar je precies geen foto van gemaakt hebt 🤪
28x URE 350Wp Enphase iQ7+ - PVOutput
De ketel waarop ik de aansluiting gedaan heb was de volgende foto, aansluiting heb ik gedaan op 6 en 7 van het linker deel, 24v circuit
Hierzo ook een Nest met een Intergas Hre, bij mij zit de aansluiting op 11/12 van het linker gedeelte.
En ja de Nest laat de ketel netjes moduleren, dus niet 100% aan of uit.
En ja de Nest laat de ketel netjes moduleren, dus niet 100% aan of uit.
@twieren
Naar een draadloze honeywell thermostaat. Maar ben zelf niet technisch op cv vak. Dus vandaar dat ik t hier vraag
Naar een draadloze honeywell thermostaat. Maar ben zelf niet technisch op cv vak. Dus vandaar dat ik t hier vraag
Dus daar moet ik de kabels vandaan trekken naar de heat link?twieren schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:35:
De ketel waarop ik de aansluiting gedaan heb was de volgende foto, aansluiting heb ik gedaan op 6 en 7 van het linker deel, 24v circuit[Afbeelding]
Je kerel is nu al aangesloten op een draadloze ontvanger van je huidige thermostaat, deze kabels kan je voor de heat link opnieuw gebruiken. Check de huidige aansluiting op je terminal-bord even, desnoods plaats je hier een paar foto’s van het linker deel ;-)jdve1999 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:58:
[...]
Dus daar moet ik de kabels vandaan trekken naar de heat link?
@twieren heeft de aansluiting op 6/7 daar staat toch echt een ander symbool bij als 11/12 toch of ben ik nou gekjdve1999 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:57:
@etienne001
De aansluitingen zijn precies t zelfde als de foto die @twieren heeft geplaatst hier.

Kan het niet goed zien, maar het lijkt erop dat hij bij jou aangesloten is op 6/7 (rode / zwarte kabels), kan je die eens volgen?jdve1999 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:04:
@twieren [Afbeelding]
Welke kabels zouden van de huidige ontvanger zijn dan?
@twieren die lopen naar een plek die ik niet kan zien 🤣
@twieren
Is t niet mogelijk om gewoon een kabeltje van 6 en 7 te trekken naar de heat link van Google nest. En t dan te laten?
Is t niet mogelijk om gewoon een kabeltje van 6 en 7 te trekken naar de heat link van Google nest. En t dan te laten?
Kan je proberen, ik zou je eerst aanraden te controleren hoe je ketel de communicatie nu ontvangt van je thermostaat. Ik zeg het er even bij als disclaimer; don’t try this at home, geen ervaring of onbekend waarmee je bezig bent? Doe het dan niet en vraag naar hulp, voor het weet zit je in de kou en heb je een CV ketel reparatie op de loer liggen ;-)jdve1999 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:17:
@twieren
Additionele vraag voor je; welke Honeywell thermostaat heb je?
Een ronde hineywell wireless. Werkt op 2 batterijentwieren schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:25:
Additionele vraag voor je; welke Honeywell thermostaat heb je?
Misschien heb je hier wat aan om te achterhalen hoe de ketel nu opdrachten krijgt om aan te gaan; RF module thermostaat, hoe aan te sluiten
Volgens mij zit v er 1 draadloos ingebouwdtwieren schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:58:
Misschien heb je hier wat aan om te achterhalen hoe de ketel nu opdrachten krijgt om aan te gaan; RF module thermostaat, hoe aan te sluiten
De honeywell zal nu draadloos aan de ketel gekoppled zijn. Heat link aansluiting kan 6-7 voor aan uit of 11-12 voor opentherm, ingewikkelder is het niet.
[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]
Hij is aangesloten op de open therm 🥳 krijg alleen nu voor geen goud de thermostaat aan de heatlink verbonden
Hij is aangesloten en al. Maar word wel mega traag warm met open therm valt me op
Ik sta nog voor de aanschaf van een nest. Ik heb ook een Intergas HRE ketel. Nu nog met een bedrade Honeywell thermostaat die helaas op een ongeschikte plek hangt. Daarom wil ik over naar draadloos.
Sluit je die heatlink direct aan op de ketel en verbindt de nest dan draadloos, waardoor mijn (ingestucte) draad niet meer in gebruik is, of sluit je de heatlink aan op de plek waar nu de thermostaat hangt?
Sluit je die heatlink direct aan op de ketel en verbindt de nest dan draadloos, waardoor mijn (ingestucte) draad niet meer in gebruik is, of sluit je de heatlink aan op de plek waar nu de thermostaat hangt?
Beide opties kunnen, je kan hem draadloos (op een standaard) gebruiken als aan de muur op de origine plek.Schanul72 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:26:
Ik sta nog voor de aanschaf van een nest. Ik heb ook een Intergas HRE ketel. Nu nog met een bedrade Honeywell thermostaat die helaas op een ongeschikte plek hangt. Daarom wil ik over naar draadloos.
Dank voor je reactie. Heb je het dan over de heatlink, of over de thermostaat?twieren schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:31:
[...]
Beide opties kunnen, je kan hem draadloos (op een standaard) gebruiken als aan de muur op de origine plek.
Thermostaat. De heatlink moet bekabeld aangesloten worden op de ketel, dat is vaak ook bij/ naast de ketel.Schanul72 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:08:
[...]
Dank voor je reactie. Heb je het dan over de heatlink, of over de thermostaat?
[Voor 6% gewijzigd door twieren op 25-11-2021 23:26]
De aansluitingen van de Intergas ketel kan je bereiken in twee stappen.
1. De witte behuizing van de ketel afhalen. (Zoals bij jou al gebeurd is)
2. Daarna het bedieningspaneel vast pakken en naar voren trekken.
1. De witte behuizing van de ketel afhalen. (Zoals bij jou al gebeurd is)
2. Daarna het bedieningspaneel vast pakken en naar voren trekken.
Pagina: 1