Toon posts:

RF module thermostaat, hoe aan te sluiten

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 17:45
Hardware

- Intergas HRE Kompakt ketel
- beneden vloerverwarming WTH
- aansturing door WTH UMR Eco Sense
- op de UMR zitten twee bedrade thermostaten van WTH zelf

Probleemstelling

Ik wil één van de twee bedrade thermostaten vervangen door een draadloze. Hiervoor heb ik een Honeywell Round aan/uit draadloos gekocht, met RF-module. Dit is een aan/uit thermostaat dus géén Opentherm.

Volgens de handleiding van de UMR kunnen er diverse soorten thermostaten op de UMR worden aangesloten:
Op deze ingangen kunnen powerstealing en standaard ruimte of klokthermostaten
worden aangesloten. Het schakelcontact van de standaard thermostaat moet
potentiaalvrij zijn. Indien het contact van de thermostaat gesloten is betekent dit
dat er in de verwarmingsmodus warmtevraag is.
Dit zijn de thermostaten die er nu op zitten (incl. aansluitschema).

Mijn vraag is hoe ik de RF-module nu moet aansluiten. Deze ziet er zo uit

http://i64.tinypic.com/260wd9z.png

Via Google vond ik dit stukje tekst maar ik ben niet goed met stroom dus ik snap er weinig van :o Wie helpt? Kan ik überhaupt deze combinatie laten werken?
Terminals A and B are the switch connections.

The switching contacts from the BDR are A and B and they can be used to switch a mains supply or a low voltage supply but they cannot be mixed. The two connections marked L are Live terminals, not switched terminals.

The BDR91 needs to have a permanent Neutral and Live supply connected to terminals N and L.

If "volt free" then just take A & B to the volt free switching connections. If it's 230V, then link the 2nd L to A and B to the 230V switch; the N goes to neutral.

The switched input will be equal to the switched output. If the switched input is 230V, the switched output will be 230V. If the switched input is 24V, the switched output will be also 24V
.
Please refer to the boiler manufacturer's installation instructions for the specific connections to be made. Honeywell does not have specific individual information on boiler requirements.
[edit]

Ik vond ook nog dit topic

En hier nog een aansluitschema, waar ik ook weinig van begrijp.

https://www.diynot.com/diy/media/untitled.58931/full?d=1364145290

[Voor 6% gewijzigd door havana op 20-11-2018 16:39]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Heb ik laatst nog voor een maat gedaan. Wat je zoekt is het plaatje rechts bovenin. De ketel heeft namelijk zijn eigen 220v, die schakel je niet via het kastje.
220V Neutraal aan de N, live aan de linker L.
Draadjes A en B naar je ketel ( er van uit gaand dat het werkt via een maak-contact)

[Voor 16% gewijzigd door Microkid op 20-11-2018 17:00]

3800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ben zelf iemand met weinig verstand van electische schema's die een nest thermostaat aangesloten heeft.
Als het geen openterm is, is het eigenlijk heel eenvoudig: De 2 contacten in de ketel waarmee je huidige bedrading naar de thermostaat is aangesloten (die bedrading moet er dus eerst uit) zijn de contacten waarnaar je RF module nu moet verbinden (naar A en B dus).

[Voor 7% gewijzigd door boe2 op 20-11-2018 16:46]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• havana
Microkid schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:43:
Heb ik laatst nog voor een maat gedaan. Wat je zoekt is het plaatje rechts bovenin. De ketel heeft namelijk zijn eigen 220v, die schakel je niet via het kastje.
220V Neutraal aan de N, live aan de linker L.
Draadjes A en B naar je ketel ( er van uit gaand dat het werkt via een maak-contact)
Ik heb het nu aangesloten zoals jij het zegt. Nu begint het testen, voortekenen zijn goed! De CV slaat aan wat ie eerst niet deed (ik heb 'm eerst aangesloten op de rechter L). En omdat ik de andere thermostaat heel laag heb gezet, ben ik er vrij zeker van dat het komt door de Honeywell.

Nu een vraagje mijnerzijds, wat is precies het verschil tussen de linker L en de rechter L?

ik wil het toch een beetje begrijpen :P

[Voor 12% gewijzigd door havana op 20-11-2018 17:06]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Microkid

Microkid

Sunglasses and beards

Feitelijk niks, omdat linker en rechter L intern doorverbonden zijn. Het is alleen makkelijker als je de rechter L wilt gebruiken om weer door te lussen naar je ketel of naar A.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• havana
Maar hoe kan het dan dat ie het niet deed toen ik 'm op de rechter L had?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Microkid

Microkid

Sunglasses and beards

Geen idee. Volgens de plaatjes moet het niet uitmaken.

• havana
Hmmz het lijkt toch niet goed te werken.

Als ik de Honeywell thermostaat hoger zet dan de kamertemperatuur gaat het lampje op de RF-module groen banden, hoor je een klik en springt de UMR ook een lampje op geel (CV in bedrijf volgens handleiding).

Goed nieuws zou je zeggen. Maar de CV doet helemaal niks (ik heb er een camera op gericht dus ik kan precies zien wanneer ie aanspringt).

Als ik de 2e thermostaat (met draad) aanzet gebeurt ook niks.

De CV gaat pas aan als de RF-module uit het stopcontact haal (en ik thermostaat 2 hoger zet uiteraard).

Wat doe ik fout?

[Voor 6% gewijzigd door havana op 20-11-2018 18:28]

DIT IS MIJN WEBSITE

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:20

lytjepole

Schier?

hoe heb je een en ander nu aangesloten? De beide L-aansluitingen wil je in geen geval aan de 24v van de ketel knopen!

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

• havana
220v op N en L.

De overige twee draadjes (die naar de UMR gaan) op A en B.

DIT IS MIJN WEBSITE

• lytjepole

lytjepole

Schier?

Heb je hem op ingang 1 aangesloten? Zo ja kijk dan nog even de jumper-instellingen.

https://www.wth.nl/upload..._Bus_Klok_thermostaat.pdf

of

https://www.wth.nl/upload...tandaard_Configuratie.pdf

[Voor 95% gewijzigd door lytjepole op 20-11-2018 18:47]

• havana
Yes.

DIT IS MIJN WEBSITE

• lytjepole

lytjepole

Schier?

(zie edit)

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:03

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Heeft die intergas ketel van jou geen ingebouwde RF ontvanger voor je honeywell? Mijn intergas HRE ECO namelijk wel. Gewoon draadloos linken en klaar.

Appeltaart is lekker!

• havana
LED-Maniak schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:05:
Heeft die intergas ketel van jou geen ingebouwde RF ontvanger voor je honeywell? Mijn intergas HRE ECO namelijk wel. Gewoon draadloos linken en klaar.
Dat zou goed kunnen maar dan stuur je de ketel als geheel aan terwijl ik wil dat ie alleen maar één zone van de vloerwarming aanstuurt.

Ik heb de dipswitch omgezet, resultaat is alsvolgt

- de UMR reageert nu niet meer op de Honeywell (lampje springt niet meer naar geel)
- de UMR reageert nu wél weer op de 2e bedrade thermostaat

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
Ik heb eens gebeld met WTH. Volgens hen zou het gewoon moeten werken. Zo lang het relais potentiaalvrij is, zou het moeten werken. Volgens Google is het retail van Honeywell potentiaalvrij.

Vreemd dat het dan toch niet werkt. Ik ga de bedrade WTH thermostaat eens afkoppelen en kijken of het dan wél werkt.

Wat zou kunnen is dat beide thermostaten met elkaar interfereren.

[Voor 22% gewijzigd door havana op 22-11-2018 15:44]

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee