Het Hyundai Ioniq 5 Automatische Handgrepen topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Dit topic is bedoeld voor discussie over de niet-geleverde Automatische Handgrepen op een specifieke versie van de Hyundai Ioniq 5.

Het gaat om de Lounge versie die kort na het openen van de bestellingen (eind april - tot eind juni) zijn besteld. Op dat moment stond in de prijslijsten genoemd dat de Lounge versie geleverd zou worden met (o.a.)

'Handgrepen exterieur, Automatisch'

De prijslijst is vanaf 1 juli aangepast en deze uitrusting is toen verwijderd. Dit onder het mom van chip/onderdelen tekort. Er zijn echter wel degelijk auto's geproduceerd en geleverd met de Automatische handgrepen, waardoor dit geen sluitend argument is en ook geen goede reden om eenzijdig de uitrusting van de auto (zonder enige compensatie) te wijzigen. Bovendien zijn auto's in andere landen wel degelijk met de Automatische Handgrepen uitgerust. Zelfs op het moment van schrijven staan ze in de Konfugrator op de Duitse Hyundai website. Ook staat het genoemd in de Duitse prijslijst, wat het argument dat we in NL te horen krijgen tegenspreekt.

Doel is om hier alle gedupeerden te verzamelen en gezamenlijk tot een oplossing met Hyundai te komen.

Hieronder volgt een tabel met de belangrijke gegevens die we op dit moment willen verzamelen:

-Tweak-ID
- Kenteken
- Besteldatum
- Leveringsdatum
- Productiedatum

De productiedatum is te achterhalen via: https://service.hyundai-m...oginCommon.tiles?siteCd=H
Je kunt hier een gratis account aanmaken en via het zoekveld bovenin kun je op je VIN zoeken

• bilgy_no1
  • Nu online
Overzicht

Tweak-IDKentekenBesteldatumLeverdatumProductiedatum
bilgy_no1N-278-KB4-5-202110-11-202101-09-2021
DNF1971N-788-FR30-4-20217-10-202113-7-2021
SjoerdvtN-024-FH12-7-202107-10-2021 05-07-2021
lictorianN-222-KH25-05-20212021-11-252021-09-02
haraldstollN-278-DV01-07-202130-09-20212021-07-02

Wel geleverd met Automatische Handgrepen:
Tiggy80 - Besteld op 10-07-2021 - Geleverd op 12-11-2021 - Productiedatum 23-08-2021

Dit laatste is mede relevant omdat mijn dealer heeft verklaard dat er na 23-05-2021 geen modellen meer met de automatische handgrepen zouden zijn geproduceerd. Dit is dus aantoonbaar niet correct.

Graag hieronder je gegevens posten als je ook tot de groep gedupeerden behoort.

[ Voor 61% gewijzigd door bilgy_no1 op 22-11-2021 21:11 . Reden: Nieuwe regels aan tabel toegevoegd ]

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:34

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Ik zal eens in de brochure kijken die ik kreeg bij het tekenen van de koopovereenkomst. Dat is mijns inziens vrij hard bewijs. Dat ik dan iets wel of niet op het internet had kunnen vinden doet daar niets aan af.

• bilgy_no1
  • Nu online
de meester01 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:36:
Ik zal eens in de brochure kijken die ik kreeg bij het tekenen van de koopovereenkomst. Dat is mijns inziens vrij hard bewijs. Dat ik dan iets wel of niet op het internet had kunnen vinden doet daar niets aan af.
Ja, ik heb destijds de prijslijst gedownload en afgedrukt. Maar als je het zo hebt meegekregen van de dealer is het natuurlijk nog harder.

• de meester01

de meester01

Het stond dus echt apart vermeld? Niet ergens weggemoffeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
de meester01 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:41:
Het stond dus echt apart vermeld? Niet ergens weggemoffeld?
In het lijstje met de uitrusting van Lounge. Het staat nog steeds zo in de Duitse prijslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eliseth
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-09-2022
De prijslijst zoals ik hem kreeg begin juli, welke dus dateert van mei. Hier staan de automatische handgrepen niet in (maar “Raamomlijsting, chroom” dan weer wel gek genoeg… die zijn toch écht zwart :D )

De mijne is dus zonder de automatische grepen geleverd, maar wel volgens specs. Het was leuk geweest, maar ben er niet minder blij om.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbhonJZmkzwSgK5Z34k1Pjcfu70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MUMUJtPb6YTbqCzp99Pc8ywz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yw1jT64ACXz1ZLmP-YrerLLPZHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XJsZbnIa6GyrTsztWlBGL7Am.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
Eliseth schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:03:
De prijslijst zoals ik hem kreeg begin juli, welke dus dateert van mei. Hier staan de automatische handgrepen niet in (maar “Raamomlijsting, chroom” dan weer wel gek genoeg… die zijn toch écht zwart :D )

De mijne is dus zonder de automatische grepen geleverd, maar wel volgens specs. Het was leuk geweest, maar ben er niet minder blij om.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja klopt dat het per begin juli is aangepast en dat de datum op de prijslijst altijd "per 1 mei 2021" is gebleven. Dat staat nu nog steeds op de prijslijst die sinds deze maand op de website staat.

Het gaat dus om mensen die voor deze wijziging hebben besteld. Er zijn dus wel degelijk auto's gemaakt met de automatische handgrepen en sommige daarvan zijn uitgeleverd aan mensen die nog veel later hebben besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermeer10
  • Laatst online: 11-05 22:03
Volg het, onze auto wordt dit jaar nog geleverd. Hopelijk met de automatische handgrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:27
ik heb uiteindelijk 1 van de laatst geproduceerde autos met de handgrepen dus voo rmij is het niet relevant meer om er werk van te maken. de kleinere bagageruimte is misschien nog een dingetje, maar dat valt waarschijnlijk onder de "onder voorbehoud van drukfouten" disclaimer. ik hoop dat jullie wat voor elkaar krijgen

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:05
Op de laatste pagina van de prijslijst is het volgende te lezen:
Hyundai behoudt zich het recht voor om modellen, kleuren en uitrustingen te
wijzigen zonder voorafgaande aankondiging en zonder verplichting de reeds op de markt zijnde auto’s
te wijzigen. Het is mogelijk dat sommige van de getoonde of omschreven opties in deze modelprijslijst
niet tot de standaarduitrusting behoren. Deze zijn veelal beschikbaar tegen meerprijs. Raadpleeg voor
alle zekerheid de Hyundai-dealer.
Ik weet dat dit min of meer een standaard tekst is, maar fabrikanten/dealers zullen zich hierachter proberen te verschuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
Tiggy80 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:26:
ik heb uiteindelijk 1 van de laatst geproduceerde autos met de handgrepen dus voo rmij is het niet relevant meer om er werk van te maken. de kleinere bagageruimte is misschien nog een dingetje, maar dat valt waarschijnlijk onder de "onder voorbehoud van drukfouten" disclaimer. ik hoop dat jullie wat voor elkaar krijgen
Zou je iets willen controleren voor ons?

Kun je met de VIN code de productiedatum achterhalen? En wil je ook doorgeven wat de besteldatum was en de uiteindelijke leverdatum? En wel/niet met panoramadak (ik meen me te herinneren van niet)?

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door bilgy_no1 op 19-11-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
Amersfoort schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:11:
Op de laatste pagina van de prijslijst is het volgende te lezen:

[...]

Ik weet dat dit min of meer een standaard tekst is, maar fabrikanten/dealers zullen zich hierachter proberen te verschuilen.
Ja, dat is uiteraard het eerste dat ze zeggen.

Maar:
- er zijn wel degelijk Lounge modellen afgeleverd met automatische handgrepen
- de automatische handgrepen zijn nu nog steeds bestelbaar in bijv. Duitsland.

Er is jurisprudentie over fouten in brochures en prijslijsten. Tenzij het een overduidelijke fout is (bijvoorbeeld bij product van €1000 staat per ongeluk €10,00) moet een fabrikant in principe leveren wat is aangeprezen. En de lat ligt daarbij heel hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
bilgy_no1 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:40:
[...]

Zou je iets willen controleren voor ons?

Kun je met de VIN code de productiedatum achterhalen? En wil je ook doorgeven wat de besteldatum was en de uiteindelijke leverdatum? En wel/niet met panoramadak (ik meen me te herinneren van niet)?

Alvast bedankt!
productie datum was 23-08-2021, besteld op zaterdag 10 juli bij de dealer, dus de order zal de maandag erop wel naar de importeur zijn gegaan. uiteindelijk was hij 4nov bij de dealer en heb ik hem 12 nov opgehaald.

is een 19" RWD 73kw mystic olive lounge zonder panodak

geen probleem ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DNF1971
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-09-2023
Mijn auto (N-788-FR) is op 30 april besteld, 13 juli geproduceerd en 7 oktober geleverd.
Model is 20" Lounge RWD 73kW met panoramadak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
Hier nog een recente review met een RWD (zie frunk) en wel met de deurgrepen: YouTube: The electric car that will change perceptions of EVs - Hyundai IONIQ...

Zie 2:30

Hyundai blijft dus review auto's uitdelen met de automatische handgrepen. En het is volgens deze dame nog niet eens de meest volledige uitrusting.

[ Voor 8% gewijzigd door bilgy_no1 op 19-11-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lictorian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08-2024
@bilgy_no1 bedankt voor het starten van de topic.

Mijn auto is nog niet geleverd, zou één van deze dagen moeten aankomen volgens de dealer.

Ik heb over het feit geklaagd bij de dealer die me verwees naar Hyundai NL. Uiteraard daar mijn beklaag alsl geruime tijd gedaan, maar nog geen reactie. De dealer gaf al aan dat Hyundai NL vrijwel zeker gaat verwijzen naar de kleine lettertjes. Maar zoals dat hierboven al is aangegeven mag dat in dit geval zomaar gezien het onderdeel is van een bestelling.
Is was van plan het pas weer op te pikken als ik de auto in mijn bezit heb. Maar een bijkomend 'probleem' is dat die van mij een leaseauto is. Dus wat zou mijn compensatie zijn? Gratis trekhaak zou mooi zijn (of gratis upgrade afneembaar naar automatische).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Helaas tenenkaas. Of liever nul problemo. Geen valse beloftes aan mijn adres.

Dan maar drammen over chroom raamomlijsting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHc-DT6MYI6dUiswy-4YamwuJzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGDzTQpZ7jIQ76MnAa7bwOJR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
de meester01 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:39:
Helaas tenenkaas. Of liever nul problemo. Geen valse beloftes aan mijn adres.

Dan maar drammen over chroom raamomlijsting.

[Afbeelding]
Wanneer heb je precies besteld? Ben namelijk ook benieuwd per wanneer de prijslijst precies is gewijzigd. Ik weet ergens per begin juli, maar niet precies. Dus als jij dit bij het tekenen hebt meegekregen is dat een indicatie?

Ik kreeg zelf begin mei nog geen brochures mee, aangezien die er nog niet waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
lictorian schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:23:
@bilgy_no1 bedankt voor het starten van de topic.

Mijn auto is nog niet geleverd, zou één van deze dagen moeten aankomen volgens de dealer.

Ik heb over het feit geklaagd bij de dealer die me verwees naar Hyundai NL. Uiteraard daar mijn beklaag alsl geruime tijd gedaan, maar nog geen reactie. De dealer gaf al aan dat Hyundai NL vrijwel zeker gaat verwijzen naar de kleine lettertjes. Maar zoals dat hierboven al is aangegeven mag dat in dit geval zomaar gezien het onderdeel is van een bestelling.
Is was van plan het pas weer op te pikken als ik de auto in mijn bezit heb. Maar een bijkomend 'probleem' is dat die van mij een leaseauto is. Dus wat zou mijn compensatie zijn? Gratis trekhaak zou mooi zijn (of gratis upgrade afneembaar naar automatische).
Tja, de dealer die verwijst naar Hyundai is niet oprecht. Je hebt een koop afgesloten met de dealer en die heeft de leveringsplicht.

Hij mag zich dus wel wat meer aan jouw kant opstellen.

Kun je ook jouw gegevens (kenteken, besteldatum, productiedatum) delen? Als je die niet bij elkaar op het forum wilt hebben dan kun je het me ook in een privébericht sturen en laat ik bijv. het kenteken deels weg in de tabel.

+++
Voor wat betreft de compensatie goed om wat ideeën te verzamelen. Wat is redelijk?

Aangezien het erop lijkt dat de automatische deurgrepen gewoon nog worden uitgeleverd (in ieder geval in andere landen) heeft Hyundai geen argument waarom het er niet op zit, anders dan een productiefout. Nakoming kan bestaan uit naleveren (wat volgens Hyundai zelf niet kan) of een vervangend product leveren dat wel aan de productopgave voldoet (de facto dus een gloednieuwe auto vervangen door een met automatische deurgrepen). Beide opties zijn zeer kostbaar.

De meerprijs van het Lounge pakket tov Connect+ lijkt me een soort bovengrens, mede omdat de andere zaken wel lijken te zijn geleverd.

Ik weet ook niet hoe hard we het kunnen spelen; ben geen jurist...

[ Voor 22% gewijzigd door bilgy_no1 op 19-11-2021 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:41:
[...]

Wanneer heb je precies besteld? Ben namelijk ook benieuwd per wanneer de prijslijst precies is gewijzigd. Ik weet ergens per begin juli, maar niet precies. Dus als jij dit bij het tekenen hebt meegekregen is dat een indicatie?

Ik kreeg zelf begin mei nog geen brochures mee, aangezien die er nog niet waren.
Midden september besteld als voor-geconfigureerde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
de meester01 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:45:
[...]

Midden september besteld als voor-geconfigureerde auto.
OK ja op dat moment werd inderdaad niet aangegeven dat de handgrepen automatisch zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-07-2023
Hier ook geen automatische handgrepen op basis van VIN nummer.
Kenteken nog niet bekend, productiedatum 4 september, leverdatum waarschijnlijk 10 december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:52:
[...]

OK ja op dat moment werd inderdaad niet aangegeven dat de handgrepen automatisch zouden zijn.
Het zat wel op de demo en de verkoper heeft niet de moeite genomen om de verschillen met Lounge aan te geven. Heb ik niet naar geïnformeerd maar het is ook niet spontaan ter sprake gekomen. Zal wel wat relaxisme aan de verkopende kant zijn met het idee: voor jou 10 anderen.

Whatever, ik kwam er 's avonds al achter dankzij het Hi5 topic hier :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
HJ92 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:01:
Hier ook geen automatische handgrepen op basis van VIN nummer.
Kenteken nog niet bekend, productiedatum 4 september, leverdatum waarschijnlijk 10 december.
En op welke datum heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
de meester01 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:03:
[...]

Het zat wel op de demo en de verkoper heeft niet de moeite genomen om de verschillen met Lounge aan te geven. Heb ik niet naar geïnformeerd maar het is ook niet spontaan ter sprake gekomen. Zal wel wat relaxisme aan de verkopende kant zijn met het idee: voor jou 10 anderen.

Whatever, ik kwam er 's avonds al achter dankzij het Hi5 topic hier :F
Ja, de verkopers weten vaak bar weinig. Zeker bij relatief nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ92
  • Laatst online: 17-07-2023
bilgy_no1 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:24:
[...]

En op welke datum heb je besteld?
Auto is besteld op 30 september.
Dealer mailde net dat hij meer klanten had waar het als aandachtspunt geld en hij is benieuwd of er nog wat aan te doen is. Ze zijn daar blijkbaar mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
HJ92 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:12:
[...]

Auto is besteld op 30 september.
Dealer mailde net dat hij meer klanten had waar het als aandachtspunt geld en hij is benieuwd of er nog wat aan te doen is. Ze zijn daar blijkbaar mee bezig.
Aha, OK. Maar stonden de Automatische handgrepen op dat moment nog/weer in de prijslijst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lictorian
bilgy_no1 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:44:
[...]

Tja, de dealer die verwijst naar Hyundai is niet oprecht. Je hebt een koop afgesloten met de dealer en die heeft de leveringsplicht.

Hij mag zich dus wel wat meer aan jouw kant opstellen.

Kun je ook jouw gegevens (kenteken, besteldatum, productiedatum) delen? Als je die niet bij elkaar op het forum wilt hebben dan kun je het me ook in een privébericht sturen en laat ik bijv. het kenteken deels weg in de tabel.
Tja, juist 'mijn connectie' met de dealer is apart: ik heb de order geplaatst bij Arval, en die hebben het neergelegd bij Hyundai Nieuwegein.

Zoals al veel mensen hier klagen over de communicatie, weet ik nog steeds niet mijn VIN of kenteken, alles blijft mistig omtrent de bestelling. Zal vandaag weer eens bellen.

Omdat ik nooit de eigenaar wordt van de auto is een eventuele compensatie moeilijk. Een gratis trekhaak dealer-af verlaagd niet de fiscale waarde, maar in mijn geval wel de eigen bijdrage. Gratis fietsendrager zou wel mooi zijn, daar ben ik dan wel de eigenaar van (maar heb er al één). Een korting oid heb ik niets aan, dat is alleen voor de leasemaatschappij, denk niet dat ze die lagere prijs doorberekenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
lictorian schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:01:
[...]

Tja, juist 'mijn connectie' met de dealer is apart: ik heb de order geplaatst bij Arval, en die hebben het neergelegd bij Hyundai Nieuwegein.

Zoals al veel mensen hier klagen over de communicatie, weet ik nog steeds niet mijn VIN of kenteken, alles blijft mistig omtrent de bestelling. Zal vandaag weer eens bellen.

Omdat ik nooit de eigenaar wordt van de auto is een eventuele compensatie moeilijk. Een gratis trekhaak dealer-af verlaagd niet de fiscale waarde, maar in mijn geval wel de eigen bijdrage. Gratis fietsendrager zou wel mooi zijn, daar ben ik dan wel de eigenaar van (maar heb er al één). Een korting oid heb ik niets aan, dat is alleen voor de leasemaatschappij, denk niet dat ze die lagere prijs doorberekenen....
Ja, dat is deels waar van die leasemaatschappij, maar jij betaalt wel een leasebedrag en bijtelling obv de volledige uitrusting. In die zin ben je ook benadeeld en is een schadevergoeding niet onterecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Laatst online: 08-04 12:08
bilgy_no1 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:19:
Overzicht

DNF1971N-788-FR30-4-202113-7-20217-10-2021

Sjoerdvt N-024-FH 12-7-2021 09-09-2021 Bij Dealer afgeleverd 07-10-2021 Bij klant afgeleverd 05-07-2021 productiedatum

Ook interessant, productiedatum ligt voor besteldatum, nu begrijp ik dat ik mijn auto ruim 2 maanden eerder kreeg dan verwacht. Schijnbaar paste mijn bestelling bij een productie waar geen bestelling meer aan hing.

Verder heb je het over auto's die t/m juni zijn besteld. Maar op 12 juli is de auto ook nog expliciet aan mij met automatische deurgrepen beloofd en stond het ook nog in de prijslijst in Waddinxveen. De dealer heeft dit zelf later ook beaamd. En beroept zich ook op de kleine lettertjes dat de importeur de schuldige is en dat deze al bestelde uitvoeringen schijnbaar zonder overleg mag wijzigen 8)7

Verder vraag ik mij af of het echt wel zo is dat die automatische deurgrepen niet achteraf zijn te monteren. Want die dingen kunnen ook kapot gaan en moeten dan vervangen worden. Okay, de hendels zijn iets anders dus die moeten ook vervangen. En er moet dus een motortje in voor de actie zelf. Een signaal op afstand ontvangen om te openen kan de auto ook al (Bluelink voor ontgrendelen op afstand, de key fob voor detectie achterklep opening en automatisch openen.) Dus zou het dan echt zo zijn dat op de hoofdunit in de auto een of andere chip ontbreekt waardoor het niet meer kan?? Ik ben wat dit betreft nogal argwanend wat de dealer hierover zegt.....

[ Voor 17% gewijzigd door Sjoerdvt op 20-11-2021 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
Sjoerdvt schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:54:
[...]

Sjoerdvt N-024-FH 12-7-2021 09-09-2021 Bij Dealer afgeleverd 07-10-2021 Bij klant afgeleverd 05-07-2021 productiedatum

Ook interessant, productiedatum ligt voor besteldatum, nu begrijp ik dat ik mijn auto ruim 2 maanden eerder kreeg dan verwacht. Schijnbaar paste mijn bestelling bij een productie waar geen bestelling meer aan hing.

Verder heb je het over auto's die t/m juni zijn besteld. Maar op 12 juli is de auto ook nog expliciet aan mij met automatische deurgrepen beloofd en stond het ook nog in de prijslijst in Waddinxveen. De dealer heeft dit zelf later ook beaamd. En beroept zich ook op de kleine lettertjes dat de importeur de schuldige is en dat deze al bestelde uitvoeringen schijnbaar zonder overleg mag wijzigen 8)7

Verder vraag ik mij af of het echt wel zo is dat die automatische deurgrepen niet achteraf zijn te monteren. Want die dingen kunnen ook kapot gaan en moeten dan vervangen worden. Okay, de hendels zijn iets anders dus die moeten ook vervangen. En er moet dus een motortje in voor de actie zelf. Een signaal op afstand ontvangen om te openen kan de auto ook al (Bluelink voor ontgrendelen op afstand, de key fob voor detectie achterklep opening en automatisch openen.) Dus zou het dan echt zo zijn dat op de hoofdunit in de auto een of andere chip ontbreekt waardoor het niet meer kan?? Ik ben wat dit betreft nogal argwanend wat de dealer hierover zegt.....
OK ik voeg hem toe en pas de intro aan over de prijslijst en datum. Maar er zijn dus ook mensen die in juli wel de prijslijst zo der handgrepen hebben gekregen.

Ik ben het met je eens wat je zegt over de mogelijkheid om de handgrepen te kunnen repareren. De spiegels klappen wel zelf open, dus het enige dat mist is een signaal naar en actuator in de handgreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
Iets anders: ook de chromen raamlijsten ontbreken. Ik weet alleen niet goed hoe dat er dan uitziet. Iemand een voorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DNF1971
bilgy_no1 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:19:
Overzicht

DNF1971N-788-FR30-4-202113-7-20217-10-2021

De kolomkoppen Leverdatum en Productiedatum staan trouwens precies verkeerd om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lictorian
Yes, de mijne kan ik deze week ophalen.
Bij deurgrepen staat: manual type, dus neem aan dat het niet de automatische deurgrepen zullen zijn.

Production: 2021-09-02
Aflevering: 2021-11-25
Kenteken: N-222-KH
Besteldatum: 2021-05-25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• haraldstoll
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-05 21:23
Hier helaas ook geen automatische deur hendels. Brochure inmiddels weggegooid.

Maar online vindt je de brochure van 1 mei:
https://www.h-point.nl/me...hyundai_ioniq_5-02pdf.pdf
pagina 6 "• Deurgrepen exterieur, automatisch"

Tweaker-id: haraldstoll
Production: 2021-07-02
Aflevering: 2021-09-30
Kenteken: N-278-DV
Besteldatum: 2021-07-1 (bestelling besproken op 2021-06-29)

73kw rdw blauw lounge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Sjoerdvt schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:54:
[...]

Wil het even een klein beetje opnemen voor de dealer.
Bij de meeste merken kan een dealer achteraf gemonteerde opties niet programmeren. Zelfs als alles met originele onderdelen gedaan word en de kabelboom bijvoorbeeld wel de aansluiting heeft.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
Ik heb de tabel aangepast met de correctie bij @DNF1971 en de nieuwe gegevens van @lictorian , @Sjoerdvt en @haraldstoll .

Verder ook dank aan @Tiggy80 voor het aanleveren van de besteldatum en productiedatum van een auto die wel met de automatische handgrepen is geleverd. Dat ontkracht weer een argument dat ik van de dealer terugkreeg (niet meer met automatische handgrepen geproduceerd na 23-05-2021).

Teller staat hier nu op 5 gedupeerden met bekende gegevens.

Wat ik voorstel is dat ik een mail opstuur de dealer met nogmaals de argumentatie en het verzoek om herstel.

Verder zou ik graag willen peilen wat fair is qua vergoeding (indien nalevering ook echt niet mogelijk blijkt). Idee van @lictorian om bijv. de trekhaak gratis te leveren of te upgraden van wegneembaar naar inklapbaar. Wat zijn andere ideeën? Welk bedrag vinden jullie fair?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:05
haraldstoll schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:26:
Maar online vindt je de brochure van 1 mei:
https://www.h-point.nl/me...hyundai_ioniq_5-02pdf.pdf
pagina 6 "• Deurgrepen exterieur, automatisch"
De officiële prijslijst op de Hyundai site is te vinden op https://s7g10.scene7.com/...slijst-Hyundai-IONIQ-5pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Laatst online: 08-04 12:08
bilgy_no1 schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:21:
Ik heb de tabel aangepast met de correctie bij @DNF1971 en de nieuwe gegevens van @lictorian , @Sjoerdvt en @haraldstoll .

Verder ook dank aan @Tiggy80 voor het aanleveren van de besteldatum en productiedatum van een auto die wel met de automatische handgrepen is geleverd. Dat ontkracht weer een argument dat ik van de dealer terugkreeg (niet meer met automatische handgrepen geproduceerd na 23-05-2021).

Teller staat hier nu op 5 gedupeerden met bekende gegevens.

Wat ik voorstel is dat ik een mail opstuur de dealer met nogmaals de argumentatie en het verzoek om herstel.

Verder zou ik graag willen peilen wat fair is qua vergoeding (indien nalevering ook echt niet mogelijk blijkt). Idee van @lictorian om bijv. de trekhaak gratis te leveren of te upgraden van wegneembaar naar inklapbaar. Wat zijn andere ideeën? Welk bedrag vinden jullie fair?
Trekhaak gratis is voor mij een reeele compensatie. Overigens wacht ik al 4 maanden op de elektrisch wegklapbare trekhaak |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
Ja, de brochure is meermaals gewijzigd. Het gaat erom dat ten tijde van de lancering de prijslijst wel die handgrepen noemde als onderdeel van het Lounge pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• organisatie
  • Laatst online: 01-12-2021
Bij mij ook geen automatische deurgrepen. Volgens de VIN info. Besteld in augustus.
Volgens mij mag ik heel blij zijn dat ik hem uberhaupt nog heb gekregen. Maar vind het de moeite om een gezamenlijke claim te onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
organisatie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:25:
Bij mij ook geen automatische deurgrepen. Volgens de VIN info. Besteld in augustus.
Volgens mij mag ik heel blij zijn dat ik hem uberhaupt nog heb gekregen. Maar vind het de moeite om een gezamenlijke claim te onderzoeken.
Ja, maar voor zover ik weet stonden er in de prijslijst in augustus toch geen automatische handgrepen meer? Of is dit je expliciet door de dealer verteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjonker
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-03 16:13
Ik heb een Lounge versie en heb wel(!) de automatisch uitklappende deurgrepen. Misschien helpen de gegevens:
- productiedatum: 20-07-2021
- leveringsdatum: 15-10-2021
- besteldatum: 31-08-2021
- kenteken: N-531-FX

In de folder die ik heb meegekregen bij het bestellen van de auto stonden de deurgrepen niet(!) vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNF1971
wimjonker schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:54:
Ik heb een Lounge versie en heb wel(!) de automatisch uitklappende deurgrepen. Misschien helpen de gegevens:
- productiedatum: 20-07-2021
- leveringsdatum: 15-10-2021
- besteldatum: 31-08-2021
- kenteken: N-531-FX

In de folder die ik heb meegekregen bij het bestellen van de auto stonden de deurgrepen niet(!) vermeld.
Volgens mij is het volstrekte willekeur welke auto's die automatische grepen hebben en welke niet. Zoiets zei de dealer ook tegen mij toen ik de auto kwam ophalen in oktober.
Ik zie dat de productiedatum van jouw auto en de mijne slechts een week verschilt (13-07 tov 20-07) en toch heeft mijn auto ze niet en die van jou wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
DNF1971 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:07:
[...]

Volgens mij is het volstrekte willekeur welke auto's die automatische grepen hebben en welke niet. Zoiets zei de dealer ook tegen mij toen ik de auto kwam ophalen in oktober.
Ik zie dat de productiedatum van jouw auto en de mijne slechts een week verschilt (13-07 tov 20-07) en toch heeft mijn auto ze niet en die van jou wel..
deze info geeft jullie misschien wel een sterkere positie richting HMNL om een tegemoedkoming te krijgen..... overigens mijn beroerde klantervaring door de slechte informatie voorziening vanuit HMNL leverde 100,- aan vvv bonnen en een exuus op.... hopelijk krijgen jullie meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lictorian
@bilgy_no1

Wachten we op meer personen die zich aansluiten?
En wat zullen we vragen ter compensatie? Dat zal ook lastig worden, niet iedereen wil hetzelfde, bijv niet iedereen wil een trekhaak. Dan VVV bonnen of Hyundai accessoirebon past de meeste wel. Maar vooral excuses voor de chaos en slechte communicatie zou ik willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:49
lictorian schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:51:
@bilgy_no1

En wat zullen we vragen ter compensatie? Dat zal ook lastig worden, niet iedereen wil hetzelfde, bijv niet iedereen wil een trekhaak. Dan VVV bonnen of Hyundai accessoirebon past de meeste wel. Maar vooral excuses voor de chaos en slechte communicatie zou ik willen.
Van de versie Lounge AWD is er voor zover ik weet nog niet een uitgeleverd, die van mij wordt waarschijnlijk februari. Hopelijk krijg ik wel eerder een VIN nummer om het alvast te controleren. Ik snap dat jullie niet zo lang willen wachten.

Tien minuten nadat ik dit schreef kreeg ik via mail van mijn dealer het goede nieuws: leverdatum 27 december. Via VIN kan ik zien dat het helaas "FLUSH HANDLE MANUAL TYPE" zal worden

[ Voor 11% gewijzigd door MB1962 op 27-11-2021 12:51 ]

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05 08:13
Mijn Lounge 73kwh AWD wordt in januari uitgeleverd. Hou jullie op de hoogte :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
lictorian schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:51:
@bilgy_no1

Even een korte update. Ik heb mijn dealer een mail gestuurd waarin ik benadruk dat de argumenten van Hyundai (drukfout of chip tekort) niet opgaan, aangezien de functie nu in andere landen actief wordt aangeboden door Hyundai. Dat de eerste wens is dat het alsnog wordt geleverd (hetzij installatie achteraf, danwel een vervangend model) en als dat niet mogelijk is een restitutie van de meerkosten van het Lounge pakket. Dat is immers niet volledig geleverd.

Maar ik heb ook aangegeven dat het vooral aan Hyundai is om één gelijke oplossing aan alle gedupeerden aan te bieden en dat ik dat graag tegemoet zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lictorian
@bilgy_no1

Ok thnx.

Ben erg benieuwd naar de reactie.
Had het feit ook nog aan mijn leasemaatschappij doorgeven (Arval), maar lijkt ze koud te laten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:47

Blokker_1999

Full steam ahead

Toch even opmerken dat het verwijzen naar een uitrustingslijst van bijv. Duitsland redelijk nutteloos is. De importeur van een land bepaald de uitvoering die hij wenst te importeren, de opties die erop zitten en welke kleuren beschikbaar zijn. Het is zelfs de importeur die bepaald welke opties er ook nog eens verkocht worden. Eenvoudig voorbeeld, mijn klassieke Ioniq heeft geen dakraam omdat de Belgische importeur blijkbaar iets tegen dakramen heeft. In Nederland was dit op de premium uitvoering gewoon standaard voorzien. Soms denk ik wel eens dat ik hem beter in NL had kunnen aankopen. Al had ik niet echt zin in alle papierwerk dat daar bij komt kijken.

En ook zij die besteld hebben na de aanpassing van de prijslijst zullen vermoedelijk achter het net vissen. Zij hadden duidelijk kunnen lezen in de beschikbare documentatie dat deze handgrepen niet meer tot de uitrusting behoren.

En voor hen die besteld hebben voor de aanpassing van de prijslijst lijkt het mij vooral belangrijk dat zij de uitrusting ook op de bestelbon hebben staan. Niet enkel de uitvoering, maar ook de opties die erbij horen. Anders is de kans groot dat men zich inderdaad kan verschuilen achter die disclaimer in de brochure dat dit op elk moment kan aangepast worden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
lictorian schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:52:
@bilgy_no1

Ok thnx.

Ben erg benieuwd naar de reactie.
Had het feit ook nog aan mijn leasemaatschappij doorgeven (Arval), maar lijkt ze koud te laten....
Is het een zakelijke lease?
Bij Capgemini hebben we een speciale accountmanager die behoorlijk wat voor elkaar kan krijgen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tiggy80
Blokker_1999 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:29:

En voor hen die besteld hebben voor de aanpassing van de prijslijst lijkt het mij vooral belangrijk dat zij de uitrusting ook op de bestelbon hebben staan. Niet enkel de uitvoering, maar ook de opties die erbij horen. Anders is de kans groot dat men zich inderdaad kan verschuilen achter die disclaimer in de brochure dat dit op elk moment kan aangepast worden.
dit lijkt mij niet helemaal te kloppen, ik heb na de aanpassing in de digitale prijslijst besteld en heb de automatische handgrepen wel. het vermelden van deze optie op de bon gebeurt niet omdat het een standaard optie/ feature zou zijn op de lounge, dan zou je ook op de bon moetn laten zetten dat er inklapbare spiegels, speakers, bedienbare ramen enz op moet zitten; wordt een lange lijst hoor O-) . bij mijn proefauto (connect+ zaten de automatische grepen er ook op, dus dan verwacht ik dat ze bij een versie hoger er zeker op zouden zitten, als je dat als consument allemaal moet verifieren is het onbegonnen werk. het argument van chiptekorten is vreemd omdat omringende landen blijkbaar wel de automatische grepen geleverd krijgen en zoals hier eerder aangegeven zijn er voor de productie datum van mijn auto ook al auto's geweest zonder automatische grepen. dat lijkt dus op willekeur; zo van het bakje was leeg bij de productielijn dus manuele grepen erop en de volgende dag was het bakje autmatische handgrepen weer gevuld dus konden ze er weer op :?

Volgens mij moeten jullie gewoon met een zo groot mogelijke groep bezwaar maken; tegenwoordig kom je met een grote bek het verst (om het maar plat te zeggen, wel correct blijven in je communicatie ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
Tiggy80 schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:15:
[...]

dit lijkt mij niet helemaal te kloppen, ik heb na de aanpassing in de digitale prijslijst besteld en heb de automatische handgrepen wel. het vermelden van deze optie op de bon gebeurt niet omdat het een standaard optie/ feature zou zijn op de lounge, dan zou je ook op de bon moetn laten zetten dat er inklapbare spiegels, speakers, bedienbare ramen enz op moet zitten; wordt een lange lijst hoor O-) . bij mijn proefauto (connect+ zaten de automatische grepen er ook op, dus dan verwacht ik dat ze bij een versie hoger er zeker op zouden zitten, als je dat als consument allemaal moet verifieren is het onbegonnen werk. het argument van chiptekorten is vreemd omdat omringende landen blijkbaar wel de automatische grepen geleverd krijgen en zoals hier eerder aangegeven zijn er voor de productie datum van mijn auto ook al auto's geweest zonder automatische grepen. dat lijkt dus op willekeur; zo van het bakje was leeg bij de productielijn dus manuele grepen erop en de volgende dag was het bakje autmatische handgrepen weer gevuld dus konden ze er weer op :?

Volgens mij moeten jullie gewoon met een zo groot mogelijke groep bezwaar maken; tegenwoordig kom je met een grote bek het verst (om het maar plat te zeggen, wel correct blijven in je communicatie ;) ).
Eens met alles wat je schrijft.

Juridisch gezien is het contract getekend op grond van de destijds beschikbare prijslijst en die maakt dus onderdeel uit van het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:13:
[...]

Eens met alles wat je schrijft.

Juridisch gezien is het contract getekend op grond van de destijds beschikbare prijslijst en die maakt dus onderdeel uit van het contract.
Tenzij in de algemene voorwaarden iets staat over modelwijzigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
de meester01 schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:33:
[...]

Tenzij in de algemene voorwaarden iets staat over modelwijzigingen.
Ik denk niet dat het in dit geval beargumenteerd kan worden dat het een drukfout is of dat ze dit om andere redenen niet konden leveren. Bovendien is er 'dringend recht' wat altijd boven een contract of algemene voorwaarden gaat. Het uitgangspunt is dat de geleverde zaak moet voldoen aan wat volgens het contract de eigenschappen zouden zijn.

Zo'n eenzijdige wijziging vereist dat ze het expliciet aan je communiceren en dat je dan het recht hebt de koop te ontbinden.

Niemand is geïnformeerd over de wijziging, voordat de auto werd opgehaald. En ook bij het ophalen is het in mijn geval niet pro-actief gecommuniceerd. Op dat moment heb je als koper al je vorige auto verkocht/ingeruild, verzekering geregeld en eventueel geïnvesteerd in een laadpaal. Je kunt dus niet zomaar weglopen bij het afhalen. En een vervangende elektrische auto vinden kost vele maanden wachttijd. Voor sommigen speelt vervolgens dat je een stuk belastingvoordeel kwijtraakt. Je zit dus eigenlijk klem als koper.

Juridisch gezien staat dan ook de 'redelijkheid en de billijkheid' boven de algemene voorwaarden en het contract. Maar dat is een afweging die een rechter zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Juridisch gezien moet je eerst een splitsing maken tussen zakelijke of privé aankoop. Zakelijk moet je alles vrij letterlijk nemen, consumentenkoop kent bredere rechten.

Maar als in de voorwaarden staat dat de uitvoering zonder overleg vooraf gewijzigd kan worden en jij niet per sé hebt aangegeven dat die uitklap deurgrepen een belangrijke aankoop motivatie vormden ten tijde van het ondertekenen van het koopcontract dan mag je je afvragen waar je juridisch staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tiggy80
zo te zien heeft mortalisq5 een niet- lounge met automatische handgrepen geleverd gekregen; zie post in het leveringen draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
de meester01 schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:59:
Juridisch gezien moet je eerst een splitsing maken tussen zakelijke of privé aankoop. Zakelijk moet je alles vrij letterlijk nemen, consumentenkoop kent bredere rechten.

Maar als in de voorwaarden staat dat de uitvoering zonder overleg vooraf gewijzigd kan worden en jij niet per sé hebt aangegeven dat die uitklap deurgrepen een belangrijke aankoop motivatie vormden ten tijde van het ondertekenen van het koopcontract dan mag je je afvragen waar je juridisch staat.
Nee hoor, ik schat dat anders in. De ANWB ook trouwens:

https://www.anwb.nl/exper...chaf-auto-optie-ontbreekt

Dit gaat weliswaar over een occassion, maar voor het recht maakt dat niet uit.

"
Aanbod advertentie
In beginsel mag een consument ervan uitgaan dat het aanbod in de advertentie juist is, tenzij de verkoper het aanbod herroept of dat er naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid sprake is van een kennelijke vergissing.

Op grond van het aanbod in de desbetreffende advertentie hoefde u er niet aan te twijfelen dat beide opties ook aanwezig waren op de auto. De verkoper heeft het aanbod niet herroepen, noch is het aanbod onwaarschijnlijk.

Wettelijke garantie
U heeft een auto geleverd gekregen die niet voldoet aan de verwachting die u ervan zou mogen hebben mede op grond van de mededelingen door de verkoper (advertentie).

Op grond van de wettelijke garantie ex art 7:17 BW juncto 7:21 BW heeft u recht op aflevering van de ontbrekende opties. Vraag is echter of beide opties technisch gezien nog kunnen worden ingebouwd. Mocht dit onmogelijk zijn, dan kunt u een schadevergoeding vorderen."

E wordt in de link ook verwezen naar uitspraken van de geschillencommissie die ook uitkwam op het oordeel: naleveren of schadevergoeding.

Dit is precies de situatie die zich hier ook voordoet:
- Uitgangspunt is dat het aanbod in de 'Advertentie' (in casu de gepubliceerde prijslijst, de ter beschikking gestelde auto's voor reviews etc.) juist is en hier hoef je als consument niet aan te twijfelen.
- Je hoeft dus echt niet per item dit op het contract te hebben als het gewoon in de prijslijst staat.
- De verkoper heeft het aanbod niet herroepen: Hyundai heeft op geen enkele manier naar de kopers gecommuniceerd dat het uitrustingsniveau is gewijzigd.
- En het aanbod is ook niet onwaarschijnlijk: we hebben allemaal de reviews gezien waarin de automatische handgrepen worden gedemonstreerd (ook nog heel recent) en deze worden ook in andere landen gewoon nog aangeboden en geleverd.

Ik denk dat iedereen die heeft getekend op grond van de eerste prijslijst een ijzersterke casus heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
bilgy_no1 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:32:
[...]

Ik denk dat iedereen die heeft getekend op grond van de eerste prijslijst een ijzersterke casus heeft.
aangevuld met eventueel een proefrit in een auto die de functie ook had en de geleverde auto's van verschillende productie data waardoor de willekeur wel duidelijk is.

gewoon proberen, kan hooguit niets opleveren.....nou dan heb je een aantal mailtjes voor jan je-weet-wel gestuurd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
Ik heb een reactie van de dealer op mijn mail. Ze hebben me uitgenodigd voor een gesprek. Ik ga even kijken wanneer dat lukt en houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:29:
Ik heb een reactie van de dealer op mijn mail. Ze hebben me uitgenodigd voor een gesprek. Ik ga even kijken wanneer dat lukt en houd jullie op de hoogte.
Heb je de auto privé of zakelijk gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
de meester01 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:37:
[...]

Heb je de auto privé of zakelijk gekocht?
Privé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Dan geef ik het nog een redelijke kans.

Zakelijk schat ik het al een stuk lastiger in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lictorian
bilgy_no1 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:29:
Heb je nog de dealer gesproken? Ik heb nog maar eens een email gestuurd naar de Hyundai klantenservice, maar uiteraard nog geen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
lictorian schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:39:
[...]

Heb je nog de dealer gesproken? Ik heb nog maar eens een email gestuurd naar de Hyundai klantenservice, maar uiteraard nog geen reactie.
Ja, ik heb inderdaad gesproken met de dealer. Was een beetje teleurstellend.

Hyundai NL doet niets, maar de dealer zelf wil wel wat aanbieden. Ik had zelf gezegd dat het Lounge pakket niet volledig is geleverd en dus de meerprijs daarvan gerestituteerd zou moeten worden.

Dat vond hij te gortig ("geen marge op nieuwe auto's"), maar hij komt met een voorstel voor een stukje restitutie en een paar jaar gratis onderhoud. Ik ben benieuwd waar dat op uitkomt, maar het voelt karig. Zodra ik iets heb gehoord laat ik het weer weten.

Ik ga ook eens juridisch navragen wat redelijk is. Ben ook benieuwd of jullie al iets geboden hebben gekregen via de dealer.

[ Voor 7% gewijzigd door bilgy_no1 op 08-12-2021 10:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
Ik heb inmiddels juridisch advies gekregen via de ANWB. Dat bevestigt mijn lezing volledig. Als 'herstel' niet mogelijk is dient de prijs te worden verlaagd.

Het bedrag van €200 dat door de dealer is genoemd is lijkt de expert van de ANWB te laag. Hij vindt een bedrag tussen €1000 en €1500 redelijker.

In zijn antwoord benoemt hij dat het voor een zakelijke aankoop anders kan zijn (mogelijk betreft dit dus leasemaatschappijen en langs die weg leaserijders). Mijn aankoop was wel degelijk privé, in tegenstelling tot wat er in het antwoord staat.

Ik heb twee weken na mijn gesprek met de dealer nog geen aanbod ontvangen. Ik ga maar eens een rappel sturen.

Zie hieronder de opinie van de expert:
https://www.anwb.nl/exper...atische-deurgreep-ioniq-5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suffuhrt
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-06-2023
Hi all, gisteren mijn full option auto gekregen. Geen automatische deurgrepen. teleurstelling hierover groot.
Ik heb even nog geen VIN nummer omdat ik de auto direct heb teruggebracht omdat hij trilt rond de 100kmh en dat is bloedirritant. (maar dat is niet voor dit draadje).

ik heb hem op 22 juli besteld op basis van de lijst met auto's die volgens de dealer nog dit jaar konden worden geleverd.
Zodra ik vin nummer heb zal ik de rest van de gegevens doorgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickU
  • Laatst online: 26-04-2022
Ik heb ook een Ioniq 5 Lounge 73Kw rwd 20" besteld door Leaseplan, in Nederland eind Oktober aangekomen productie zal dus ergens juli /augustus zijn geweest gaan rijden op 15-12-2021 Kenteken N-036-GG ik vind de deurklinken erg vervelend/lastig om te openen.
Ik hoop dat er snel een aanpassing komt zodat dit zoals beloofd automatisch gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
suffuhrt schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:02:
Hi all, gisteren mijn full option auto gekregen. Geen automatische deurgrepen. teleurstelling hierover groot.
Ik heb even nog geen VIN nummer omdat ik de auto direct heb teruggebracht omdat hij trilt rond de 100kmh en dat is bloedirritant. (maar dat is niet voor dit draadje).

ik heb hem op 22 juli besteld op basis van de lijst met auto's die volgens de dealer nog dit jaar konden worden geleverd.
Zodra ik vin nummer heb zal ik de rest van de gegevens doorgeven.
Voor zover bekend was eind juli de prijslijst al aangepast op dit punt. Dat maakt het lastig om een gebrek te claimen, tenzij er bijvoorbeeld specifiek op het contract staat deze deurgrepen wel automatisch zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
NickU schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:37:
Ik heb ook een Ioniq 5 Lounge 73Kw rwd 20" besteld door Leaseplan, in Nederland eind Oktober aangekomen productie zal dus ergens juli /augustus zijn geweest gaan rijden op 15-12-2021 Kenteken N-036-GG ik vind de deurklinken erg vervelend/lastig om te openen.
Ik hoop dat er snel een aanpassing komt zodat dit zoals beloofd automatisch gaat.
Er zal geen aanpassing komen; de hardware en software zijn hiervoor niet aanwezig. Cruciaal is op welke datum je de bestelling hebt geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
bilgy_no1 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:12:
Dit topic is bedoeld voor discussie over de niet-geleverde Automatische Handgrepen op een specifieke versie van de Hyundai Ioniq 5.

Het gaat om de Lounge versie die kort na het openen van de bestellingen (eind april - tot eind juni) zijn besteld. Op dat moment stond in de prijslijsten genoemd dat de Lounge versie geleverd zou worden met (o.a.)

'Handgrepen exterieur, Automatisch'

De prijslijst is vanaf 1 juli aangepast en deze uitrusting is toen verwijderd. Dit onder het mom van chip/onderdelen tekort. Er zijn echter wel degelijk auto's geproduceerd en geleverd met de Automatische handgrepen, waardoor dit geen sluitend argument is en ook geen goede reden om eenzijdig de uitrusting van de auto (zonder enige compensatie) te wijzigen. Bovendien zijn auto's in andere landen wel degelijk met de Automatische Handgrepen uitgerust. Zelfs op het moment van schrijven staan ze in de Konfugrator op de Duitse Hyundai website. Ook staat het genoemd in de Duitse prijslijst, wat het argument dat we in NL te horen krijgen tegenspreekt.

Doel is om hier alle gedupeerden te verzamelen en gezamenlijk tot een oplossing met Hyundai te komen.

Hieronder volgt een tabel met de belangrijke gegevens die we op dit moment willen verzamelen:

-Tweak-ID
- Kenteken
- Besteldatum
- Leveringsdatum
- Productiedatum

De productiedatum is te achterhalen via: https://service.hyundai-m...oginCommon.tiles?siteCd=H
Je kunt hier een gratis account aanmaken en via het zoekveld bovenin kun je op je VIN zoeken
-Tweak-ID. Suffuhrt
- Kenteken N913SL
- Besteldatum 22 juli
- Leveringsdatum 22 december
- Productiedatum 13 october

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suffuhrt
Ik lees net in de configurator dat er nog maar 2 uitvoeringen zijn. De core en de balance.
Bij de details van de balance staat: Automatische “flush handles” deurgrepen
Wasda?

Duitse site geeft bij hoogste uitrusting: Türgriffe elektrisch ausklappbar,

We zijn gewoon genaaid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
suffuhrt schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:55:
Ik lees net in de configurator dat er nog maar 2 uitvoeringen zijn. De core en de balance.
Bij de details van de balance staat: Automatische “flush handles” deurgrepen
Wasda?

Duitse site geeft bij hoogste uitrusting: Türgriffe elektrisch ausklappbar,

We zijn gewoon genaaid
Klopt. Ik vind het ook schandalig en daarom maak ik er bij de dealer een punt van. In andere landen wordt dit niet alleen nog aangeboden, maar ook actief gepromoot door test-auto's voor reviews ter beschikking te stellen.

Het is gewoon geen ethische manier van zaken doen. Ik hoop ook dat ze er bij Hyundai van leren en gewoon overal dezelfde auto's aanbieden. Als je hoort van de VS, waar ze de grotere batterij krijgen en 2 of 3 aar gratis snelladen, vind ik ze hier ook extreem karig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• suffuhrt
bilgy_no1 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 23:23:
[...]

Klopt. Ik vind het ook schandalig en daarom maak ik er bij de dealer een punt van. In andere landen wordt dit niet alleen nog aangeboden, maar ook actief gepromoot door test-auto's voor reviews ter beschikking te stellen.

Het is gewoon geen ethische manier van zaken doen. Ik hoop ook dat ze er bij Hyundai van leren en gewoon overal dezelfde auto's aanbieden. Als je hoort van de VS, waar ze de grotere batterij krijgen en 2 of 3 aar gratis snelladen, vind ik ze hier ook extreem karig.
Ik denk dat de dealer er niet veel aan kan doen. Gezamelijke actie naar hyundai nederland is de weg.
In alle promoties wordt het feature genoemd. In de demo auto’s zit het ook. Bij bestelling wordt er niet over gesproken. Leverbaarheid is obvious gezien de configurators. Dus het tijdelijk (?) niet leveren van het feature is bewust stil gehouden zodat de koper er bij aflevering mee wordt geconfronteerd. Zeker niet ethisch en wellicht reden voor een aanklacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lictorian
@suffuhrt

Daar zit precies het probleem. De dealer kan er niets aan doen, en die verwijst dus naar Hyundai zelf. Hyundai verwijst vervolgens weer naar de verkopende partij, in principe ook zoals het hoort.

Dit is de reactie van Hyundai:
Hartelijk dank voor uw bericht.

Wat vervelend om te vernemen dat u dit ervaart. Om hier een oplossing voor te vinden moet u naar uw Hyundai dealer toe. Samen met de dealer kan er wellicht gekeken worden voor een oplossing. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice

Hyundai Motor Netherlands b.v.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
Ik heb een mail met een aanbod van de dealer. Dit is echter wat onduidelijk opgeschreven, dus ik heb hem een verduidelijking gevraagd. Kreeg alleen een auto reply dat hij nu op vakantie is tot 4 januari...

Ik houd jullie op de hoogte. Het is in ieder geval al een stuk meer dan de €200 die eerder werd genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lictorian
@bilgy_no1

Bedankt voor de inspanningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
Ja, uiteraard ook in het eigen belang. Ik weet niet in hoeverre deze oplossing ook door Hyundai en andere dealers zal worden aangeboden, maar in ieder geval is er dan een precedent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LheeFM
  • Laatst online: 23-01-2022
Ioniq 5 N-558-FX geleverd 5 december 2021, model was al op voorraad in NL. Mijn proefrit in oktober met standaard Lounge was met automatische deurhandgrepen. Op mijn auto zitten ze niet en vind het een groot gemis. Zelfs geen lampje dus in de donker wrijven en drukken over het deur oppervlakte om de deur open te krijgen ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
LheeFM schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:26:
Ioniq 5 N-558-FX geleverd 5 december 2021, model was al op voorraad in NL. Mijn proefrit in oktober met standaard Lounge was met automatische deurhandgrepen. Op mijn auto zitten ze niet en vind het een groot gemis. Zelfs geen lampje dus in de donker wrijven en drukken over het deur oppervlakte om de deur open te krijgen ..
Hi, ja het blijft een gemis. In jouw geval hangt het af van de afspraken die je hierover hebt gemaakt en hebt vastgelegd met de dealer. Op dat moment in oktober stonden ze vziw niet genoemd in de uitrustingslijst in de prijslijst. Daar staat tegenover dat de testauto (zelfde uitvoering) wel de automatische handgrepen had.

Ik raad je aan om er bij de dealer melding van te maken dat het niet aan je verwachtingen voldoet. En dan te kijken hoe hij reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suffuhrt
Ik had de impressie dat er een massa aktie door gedupeerden aan hyundai nederland gedaan zou worden?
Of gaan we nu toch ieder voor zich een paar 💶 bij de dealer scoren?

How about radar of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
suffuhrt schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:28:
Ik had de impressie dat er een massa aktie door gedupeerden aan hyundai nederland gedaan zou worden?
Of gaan we nu toch ieder voor zich een paar 💶 bij de dealer scoren?

How about radar of zoiets?
Ja, goed om te kijken of Radar hier iets mee wil/kan. Wie wil die actie ondernemen?

Verder: ik ben geen massa-claim jurist en volgens mij niemand hier... Ik ben zelfs geen jurist en kan niemand vertegenwoordigen.

Ik probeer met deze thread te achterhalen hoeveel mensen in hetzelfde schuitje zitten en of we kunnen afdwingen dat er een goede regeling komt voor de gedupeerden.

Mijn advies aan jou om contact te zoeken met de dealer is:

- de eerste stap om het aanhangig te maken bij de dealer.
- omdat jouw besteldatum in een periode is waarin de automatische handgrepen niet meer in de uitrustingslijst stonden. Dat maakt jouw situatie anders dan die van degenen bij wie het wel nog in de prijslijst en/of het contract stond. Tenzij het bij jou expliciet is vastgelegd.

Zodra ik meer duidelijkheid heb van de dealer laat ik dat hier weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suffuhrt
Ok, na enige overdenking neem ik als eerste de stap naar de verkoper die mij in juli heeft "geholpen.
Ik heb hem een email gestuurd waarin ik hem met reden omkleed beschuldig van bewuste misleiding, aangezien hij al wist dat er niet meer werd geleverd en mij heeft doen geloven dat het wel zo was, waardoor ik de duurste optie heb gekozen.

even afwachten op repliek. Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suffuhrt
Blokker_1999 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:29:
Toch even opmerken dat het verwijzen naar een uitrustingslijst van bijv. Duitsland redelijk nutteloos is. De importeur van een land bepaald de uitvoering die hij wenst te importeren, de opties die erop zitten en welke kleuren beschikbaar zijn. Het is zelfs de importeur die bepaald welke opties er ook nog eens verkocht worden. Eenvoudig voorbeeld, mijn klassieke Ioniq heeft geen dakraam omdat de Belgische importeur blijkbaar iets tegen dakramen heeft. In Nederland was dit op de premium uitvoering gewoon standaard voorzien. Soms denk ik wel eens dat ik hem beter in NL had kunnen aankopen. Al had ik niet echt zin in alle papierwerk dat daar bij komt kijken.

En ook zij die besteld hebben na de aanpassing van de prijslijst zullen vermoedelijk achter het net vissen. Zij hadden duidelijk kunnen lezen in de beschikbare documentatie dat deze handgrepen niet meer tot de uitrusting behoren.

Ik ben het hier niet mee eens. Dit is een zeer significante optie die bij alle demomodellen op de auto zit. De verkoper heeft daarom de uitdrukkelijke plicht om erop te wijzen dat deze optie niet meer geleverd wordt. Dit verzwijgen beschouw ik als misleiding. In mijn geval heeft de verkoper nog laten zien hoe dit werkt. Dus iedereen: schrijf je klacht betreffende het verkoopproces en beschuldig de verkoper van misleiding indien van toepassing.

• NickU
  • Laatst online: 26-04-2022
bilgy_no1 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:01:
[...]

Er zal geen aanpassing komen; de hardware en software zijn hiervoor niet aanwezig. Cruciaal is op welke datum je de bestelling hebt geplaatst.
In de demo auto's en in andere landen zijn er toch ook automatische deurklinken dus moet software en hardware aangepast worden.
Ben ook benieuwd wanneer het heel hard heeft gevroren ik kreeg de deur eerste kerstdag al bijna niet open doordat deze bevroren was.

• bilgy_no1
  • Nu online
NickU schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:25:
[...]

In de demo auto's en in andere landen zijn er toch ook automatische deurklinken dus moet software en hardware aangepast worden.
Ja, zou je denken. Maar de dealer was hier heel stellig in dat het niet achteraf in reeds gebouwde auto's kan worden ingebouwd.
Ben ook benieuwd wanneer het heel hard heeft gevroren ik kreeg de deur eerste kerstdag al bijna niet open doordat deze bevroren was.
Had ik ook een beetje last van. Wellicht helpt voorverwarmen. Ik weet dat Tesla het zo ontwerpt dat er dan warme lucht langs de handgrepen en de laadpoortklep komt.

Anoniem: 1302638

bilgy_no1 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:35:

Had ik ook een beetje last van. Wellicht helpt voorverwarmen. Ik weet dat Tesla het zo ontwerpt dat er dan warme lucht langs de handgrepen en de laadpoortklep komt.
Ik rij al 2 jaar een Tesla model 3 en die heeft geen automatisch handgrepen en dat was vorige week al drama, en toen was het slechts -5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
Anoniem: 1302638 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:39:
[...]

Ik rij al 2 jaar een Tesla model 3 en die heeft geen automatisch handgrepen en dat was vorige week al drama, en toen was het slechts -5.
Misschien is dat dan een van de incrementele innovaties die Tesla heeft doorgevoerd. Ik meen dit ergens dit jaar te hebben gezien bij Teslabjörn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vermeer10
Prijslijst
MPIONIQ52105A. 1 mei. Hyundai Nederland met handgreep automatisch
MPIONIQ52105 1 mei Hyundai Nederland zonder handgreep automatisch

Wat een puinhoop maakt Hyundai Nederland hiervan.

Wil er wel verder mee gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Vermeer10 op 03-01-2022 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:49
Zaterdag ga ik mijn Lounge ophalen, helaas handmatige handgrepen. De gegevens:
Tweak-ID MB1962
Kenteken N-089-ST
Besteldatum 24-6-2021
Leverdatum 8-1-2022
Productiedatum 13-10-2021

Bij mij stond nog in de pdf prijslijst van 23-4-2021 "Deurgrepen exterieur, automatisch". Het staat ook in mijn overeenkomst.

Pas 6-7-2021 kreeg ik de papieren prijslijst, daar staat het niet meer in.

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanWillem74
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-07-2023
Hoi allemaal.

Ook ik was verbaasd dat de deurgrepen niet automatisch openklappen.
De keyless entry werkt ook niet bij mij, evenals de welkom-verlichting in de spiegels.
Gaat in mijn geval om een 58KW Lounge versie.
Er is mij meerdere malen verzekerd dat de bestelde auto identiek was aan de demo-auto die wel automatisch openende deurgrepen had. Ik wilde morgen de dealer bellen maar kwam toen dit forum tegen.

Mijn gegevens:
Tweak-ID Kenteken Besteldatum Leverdatum Productiedatum
JanWillem74 N-915-PR 31-10-2021 17-12-2021 07-09-2021

Er is mij nooit iets verteld over wijzigingen ivm chiptekorten.
Ben erg benieuwd waar dit op uit gaat komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahvin
  • Laatst online: 19-06-2023
Hoi
Ik heb sinds maandag 3 januari een i5 73kw Lounge (N-238-RV), zonder electrische deurgrepen. Ik vind het erg onhandig! In het donker is het zoeken en het is ook vervelend/lastig om het 1 hand de deur te openen. Ik heb de auto redelijk last minute (derde week nov) besteld vanuit de bestelde Leaseplan-voorraad. Ik heb dus geen beloftes van de dealer gehad. Blijft het punt dat het nu erg onpraktisch is en gewoon op een auto van 54k euro hoort te zitten. Ik doe dan ook graag mee in het lijstje.
mvg
mahvin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
mahvin schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:52:
Hoi
Ik heb sinds maandag 3 januari een i5 73kw Lounge (N-238-RV), zonder electrische deurgrepen. Ik vind het erg onhandig! In het donker is het zoeken en het is ook vervelend/lastig om het 1 hand de deur te openen. Ik heb de auto redelijk last minute (derde week nov) besteld vanuit de bestelde Leaseplan-voorraad. Ik heb dus geen beloftes van de dealer gehad. Blijft het punt dat het nu erg onpraktisch is en gewoon op een auto van 54k euro hoort te zitten. Ik doe dan ook graag mee in het lijstje.
mvg
mahvin
Hi! Ja, helemaal met je eens.

In jouw geval kan ik je echter alleen adviseren contact op te nemen met de dealer en aangeven dat je het anders had verwacht. Aangezien op dat moment echter niet meer in de prijslijst werd genoemd dat het onderdeel van de uitrusting zou zijn, is je rechtspositie afhankelijk van andere zaken zoals toezeggingen door de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyundaimis
  • Laatst online: 18-09-2022
T.a.v. Bilgy_01:

"Wel geleverd met Automatische Handgrepen:
Tiggy80 - Besteld op 10-07-2021 - Geleverd op 12-11-2021 - Productiedatum 23-08-2021

Dit laatste is mede relevant omdat mijn dealer heeft verklaard dat er na 23-05-2021 geen modellen meer met de automatische handgrepen zouden zijn geproduceerd. Dit is dus aantoonbaar niet correct."

Mijn Ioniq 5 is geleverd 19.11.21, productiedatum 25.08.21 en besteld 29.07.21 en lijdt onder hetzelfde euvel: GEEN automatisch handgrepen!
Opmerking dealer na reclameren: "Wij betreuren het dat de specificatie van uw auto, voor wat betreft de deurgrepen, afwijkt van uw verwachtingen. Echter wij wijzen erop dat kleine wijzigingen in de specificatie door de fabrikant van de auto worden voorbehouden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermeer10
Geachte heer

Hartelijk dank voor uw bericht.

U kunt het beste contact opnemen met uw dealer de dealer is geïnformeerd over dit probleem.
Excuus voor het ongemak! Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice

Hyundai Motor Netherlands b.v.
Hub van Doorneweg 14, 2171 KZ Sassenheim
P.O. Box 281, 2170 AG Sassenheim, The Netherlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermeer10
Dealer zegt. Pech gehad we doen niks.

[ Voor 86% gewijzigd door Vermeer10 op 10-01-2022 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
Vermeer10 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:10:
Dealer zegt. Pech gehad we doen niks.
Ben benieuwd wat Hyundai zegt als je dit terug stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollenR
  • Laatst online: 19-11-2023

PollenR

RWD 58KW Lounge 19"

Kratos schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:30:
[...]

Ben benieuwd wat Hyundai zegt als je dit terug stuurt.
Hyundai NL zegt:
Hartelijk dank voor uw reactie.

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u niet tijdig bent geïnformeerd van de product wijziging. De dealer zou hier toen der tijd namelijk al van op de hoogte gebracht moeten zijn.

Heeft u al eens contact gehad met de dealer die u hierover heeft geïnformeerd? Zij zouden dit namelijk verder met u moeten opnemen en wij raden het dan ook aan eerst contact met hen te hebben om de miscommunicatie te bespreken.

Bij mij was namelijk niets gezegd over dat ze er niet opzaten. Dat werd een weekje na het tekenen gezegd. 🙄
Pagina: 1 2 Laatste