Die doorgaans van veel betere kwaliteit zijn dan het gemiddelde splitterprul dat te koop is. Dikkere draden, betere connectors die meer warmte kunnen verdragen etc.
dus ik snap niet precies waarom iedereen dat hier zo logisch vindt om het niet op die manier aan te sluiten. Dat is hetzelfde als ik hier heb gedaan dus zou moeten kunnen. Tenzij er een waarschuwing staat maar die heb ik nog nooit ergens duidelijk op zien staan, iets wat sinds 3090 kaarten zeker de moeite waard is, zelfs op de doos van de 3090 kaarten staat niks over stroomverbruik en het gebruik van twee pcie kabels. Dikkere kabels zou het probleem zeker oplossen maar tegelijkertijd is het onhandig omdat sommige kabels nu al stug zijn.
Waarom zou je uberhaupt met splitters werken als je voeding met voldoende kabels wordt geleverd? Splitters, extensions en dergelijken maken de kabel langer, en tezamen met de extra connector de weerstand hoger . Hoe langer de kabel, des te hoger de weerstand des te lager het voltage aan het einde van de kabel. Vooral met de recente high-end videokaarten kan dat behoorlijk wat stabiliteits problemen opleveren.
Ik heb nu 6 losse pcie kabels aangesloten, nu zou het goed moeten gaan.
Met welk merk en type voeding?
Edit:
Overigens heb ik nog een aantal 3080 kaarten draaien en die zitten allemaal met splitters aangesloten en gaat goed, dus het is puur de 3090 die teveel stroom vraagt.
Het is niet de 3090 die teveel stroom vraagt, daar kan die kaart niets aan doen. Het is de manier waarop het is aangesloten. De gebruiken moet zich van tevoren goed informeren ipv klakkeloos troep gebruiken om het draaiende te krijgen. Ook met een 3080 moet je geen splitter gebruiken. Vroeg of laat gaat het fout.
Welke voeding(en) gebruik je met die 3080's.