Toon posts:

December Gift Guide: Welke techcadeaus raad jij aan? Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 49.452 views

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:02
Naam: LEGO Ideas Home Alone
Prijs: 249,99
Link: https://www.lego.com/nl-n...go-ideas-home-alone-21330
Beschrijving:

Ervaar nu de avonturen van Kevin vs. de Wet Bandits net zoals de film klassiekers met deze 18+ lego home alone building! Deze set zit vol verrassingen en met 3955 steentjes gegarandeerd uren bouw plezier.

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:28

nst6ldr

Down with Big Tech.

Naam van product: Wake-Up light
Link naar product: (lange URL ivm winkel filter)
Prijs van het product: €59,99 t/m €118,99
Beschrijving/onderbouwing:
Als je problemen hebt met opstaan dan is dit iets wat je in ieder geval geprobeerd moet hebben. Zo'n 10 jaar geleden heb ik de mijne gekocht, en nu nog steeds is het de beste elektronica-aankoop die ik ooit heb gedaan - iedere dag weer.

[Voor 4% gewijzigd door nst6ldr op 16-11-2021 10:13]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-02 22:39

HKS-Skyline

Vroooom ?

TP-link Deco X20 set van 3
link: pricewatch: TP-Link AX1800 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco X20 (set van 3 s...
Prijs: 249,-

Sinds een paar maanden heb ik de TP-link Deco X20 set van 3 staan en dit is naar mijn mening een uitstekend kado, is het niet voor jezelf dan is het ideaal om kado te doen aan een familielid dat niet zo handig is met netwerkapparatuur. De instelmogelijkheden zijn niet zo uitgebreid als andere high end routers of semi pro oplossingen, maar daar zit nu juist ook het voordeel. Installatie kan niet veel eenvoudiger en het werkt stabiel. De x20 is 249 euro voor 3 stuks, Ik geloof niet dat er een goedkopere mes wifi set van 3 is die aan deze prestaties komt. Wat ook heel handig is is de optie om per kind een profiel aan te maken en zo het surfgedrag in de gaten te houden of internet toegang te ontnemen wanneer het bedtijd is. Mesh wifi is voor mij de aanwinst van het afgelopen jaar.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

Naam van product: Sanjie cup warmer
Link naar product: https://nl.aliexpress.com/item/1005001993881914.html
Prijs van het product: €40,83 (wit, vierkant), €32,87 (zwart, rond)

Thuiswerkers herkennen dit misschien wel. Net koffie of thee gezet, video vergadering, de koffie of thee vergeten en is inmiddels koud. Nu met de koudere dagen gebruik ik deze warmhouder die onder de Xiaomi paraplu verkocht wordt.

Ik vind het een fijn apparaat, houdt de drank goed op temperatuur, is netje afgewerkt en heeft een aan/uit toets maar als ik een nadeel mag noemen is dat de bijgeleverde adapter geen Europese stekker heeft. Natuurlijk zijn er alternatieven maar zeker handig voor de koudere dagen.

[Voor 18% gewijzigd door Chocoball op 16-11-2021 10:40]

• whistler
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 10:26
Naam van product: Lego Krokodil locomotief
Link naar product: Bol
Prijs van het product: €139
Welke Tweaker speelt er nu niet graag met treintjes? En met een extra uitbreidingsset van een paar tientjes (zie amazon) kun je hem laten rijden of kun je verlichting inbouwen. Plezier gegarandeerd. Deze staat hoog op de lijst als cadeautje-voor-mezelf in december.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:02
Nog een mooi Lego pareltje

Naam: Nintendo Entertainment System
Prijs: 229,99
Link: https://www.lego.com/nl-n...-SP-RN-THEME_PRICE_POINTS

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010

nst6ldr

Down with Big Tech.

Naam van product: Mooltipass Hardware Authenticator
Link naar product: https://www.tindie.com/pr...s-mini-ble-authenticator/
Prijs van het product: €145,- (incl. shipping)
Een lokale of cloud based password manager is handig, totdat je op netwerken komt waar geen internet aanwezig is of software installaties niet zijn toegestaan. Dit project is een fysieke password manager die met bluetooth of direct via USB kabel zich als HID apparaat voordoet en zo keystrokes kan versturen. Met de software is het apparaat verder in te stellen naar wens, voor de consument is het nét niet vriendelijk genoeg, voor de Tweaker is het een interessant ding :)

[Voor 22% gewijzigd door nst6ldr op 16-11-2021 10:10]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Sba1995
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-03 13:04

Naam van product: Amazfit Neo retro fitness watch
Link naar product: https://www.amazfit.com/us/neo.html
Prijs van het product: $27,99
Afgelopen jaar kwam ik deze tegen op Tweakers en vond het een mooi retro horloge. Aangezien ik wilde beginnen met sport en een stappenteller en hartslagmeter wilde hebben had ik deze toen aangeschaft. Een jaar later gebruik ik 'm nog steeds wekelijks. De app die erbij hoort is niet geweldig, maar voldoet. Voor de prijs een heel leuk (smart) horloge, voor jezelf, of om cadeau te doen. Houd wel rekening met een iets langere levertijd.

[Voor 21% gewijzigd door Sba1995 op 16-11-2021 10:12]

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-03 21:17

GS88

π raat

Naam van product: Amazon Fire TV Stick
Link naar product: https://www.amazon.nl/fir...BZ/ref=lp_16241549031_1_3
Prijs van het product: €40,-
Beschrijving/onderbouwing: Een chromecast, maar dan anders.

[Voor 39% gewijzigd door GS88 op 16-11-2021 10:20]

Rotterdam

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:57

Moonsugar

Communitymanager
Naam van product: Philips Hue Go v2
Link naar product: pricewatch: Philips Hue Go v2
Prijs van het product: € 58,99
Beschrijving/onderbouwing: Een betaalbare lamp uit de Philips Hue serie die ook zonder bridge gewoon te bedienen is via de app. Geeft heel veel sfeer aan een (donkerdere) kamer of hoek en kan ook gebruikt worden als wake-up light. Perfect nu het weer vroeg donker wordt en je het huis gezellig wilt maken. Twee van deze waren voor mij de perfecte finishing touch voor onze office/gameroom!

[Voor 3% gewijzigd door Moonsugar op 16-11-2021 10:26]

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:45

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Naam van product: Mini i8 draadloos toetsenbord

Link naar product: € 12 via Bol.com, nog een paar euro goedkoper op AliExpress (maar wel veel langere levertijd)
Prijs van het product: 12 euro
Ik troubleshoot nog wel eens een (desktop) pc'tje en was het zat om telkens mijn eigen muis en toetsenbord om te pluggen: dan moet ik achter m'n bureau kruipen én kan ik mijn eigen pc niet meer bedienen. Dit draadloze toetsenbordje met touchpad werkt met een 2,4GHz-usb-ontvanger die je in elke pc kunt pluggen, of die nou Bluetooth heeft of niet. Hij werkt ook met bijvoorbeeld mediaspelers en consoles waar je een normaal toetsenbord mee zou kunnen verbinden. Dit is de variant met backlit toetsenbord en een oplaadbare accu, maar een versie met batterijen bestaat ook. Tip: is het bereik uit de doos slecht? Wissel dan naar een andere frequentie met de (niet in de handleiding genoemde) RF-knop, dan haal je makkelijk 10 meter.

[Voor 11% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 16-11-2021 12:16]

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03 23:50

peternator

Shoop da whoop.

Naam van product: Andy Weir - Artemis
Link naar product: https://www.amazon.nl/Art...er-Martian/dp/1785030256/
Prijs van het product: 10-25 euro (afhankelijk van waar je 'm koopt, en of het een e-book of paperback/hardcover is)
Wat een fantastisch boek, met enorm veel toffe wetenschappelijke thema's die op een enorm 'leuke' en vermakelijke manier worden verpakt (vacuüm, effect van zwaartekracht, ruimtevaart). Het verhaal is meeslepend, de (gedachten van de) hoofdpersoon soms tot op het irritante goed weergegeven. Echt een aanrader. Ook de andere boeken van Andy Weir zijn aan te raden; The Martian (ja, die is verfilmd), en recenter Project Hail Mary (iets taaier, maar ook erg gaaf).

[Voor 12% gewijzigd door peternator op 16-11-2021 10:47. Reden: Cover toegevoegd]

Meshify C: Ryzen 5 5600G - Radeon RX 6700XT 12GB - B550 AORUS PRO AC - 32GB Kingston FURY Beast DDR4-3200 - Kingston A2000 1TB

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Naam van product: POWERUP 4.0: Smartphone Controlled Paper Airplane
Link naar product: https://www.poweruptoys.c...anes/products/powerup-4-0
Prijs van het product: $69.99
Wie wil niet met je papieren vliegtuigje vliegen en bedienen met je Smartphone? 8)

~ Voordelig Leren Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• schmeintje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-11-2021
Naam van product: Gerber Diesel Multi-Plier multitool
Link naar product: https://www.gerbergear.co...-plier-stainless-22-01470
Prijs van het product: € 89,-
Als je een multitool handig vindt... probeer dit eens. Ooit eentje gekocht jaren geleden als alternatief voor Leatherman, want de Leatherman neigde nogal m'n hand te knijpen. Toen bleek ook gelijk het enorme voordeel van dit ding: met één hand te openen en bedienen. Ze zijn sterk gebouwd (heb 'm nog altijd), zeer precies en het is superfijn in gebruik. Als je het hebt over duurzame investeringen, dit is er wel eentje.

[Voor 18% gewijzigd door schmeintje op 16-11-2021 10:57]

• Merkin Muffley
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-01 21:37
Naam van product: Seiko 5 SRPG31K1
Link naar product: https://www.horloge.nl/se...et-dag-datum-srpg31k1.htm
Prijs van het product: 270 euro
Ik blijf altijd een zwak houden voor automatische horloges. Deze Seiko is een mooi automatisch klokje.
http://www.simpleimageresizer.com/_uploads/photos/b510cda2/seiko-seiko-5-sports-srpg31k1-12982692_27.jpg
De techniek van een mechanisch horloge vind ik altijd wel mooi. Je kan aan de onderkant ook zien hoe het uurwerk er uit ziet.

Linkje naar een unboxing:

Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room!

• WirelessPoE
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-01-2022
Naam: Enter Key
Link: https://eu.flyingtiger.com/products/enter-key-3015609
Prijs: 5 euro
Omschrijving werkende enter key kussen

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:44

Vagax

Hehe

Naam van product: Gloomhaven: Jaws of the Lion
Link naar product: Bol.com
Prijs van het product: 49,99 Euro

Bordspellen zijn al een tijdje weer in een grote opmars en steeds meer mensen herontdekken bordspelletjes wat voor de verandering niet Catan, Mens Erger Je Niet, Monopoly of Risk is.

Gloomhaven: Jaws of the Lion is de prequel van Gloomhaven wat als een introductie gezien kan worden tot Gloomhaven, de originele Gloomhaven is een 10 kilo (en 110 euro) zware kist van een spel wat op dit moment vaak word geprezen als boordspel van de eeuw.

Jaws of the Lion is een dunnen en iets simpelere versie hier van en bied een leuke introductie tot tabletop gaming waarbij jij met andere spelers verschillende scenario speelt, een van de sterke punten van JotL is dat je langzaam je dek opbouwt en character progressie mee gaat zodat je over meerdere avonden en weken je campagne kan voortzetten. Het spel is te spelen alleen maar natuurlijk 10x leuker als je je met familie of vrienden gaat spelen.

[Voor 4% gewijzigd door Vagax op 16-11-2021 11:16]

Hoe heet de man die naast Superman woont? ... Buurman

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:36

Blamm

Niet meer Smart

Naam van product: Google Nest Audio
Link naar product: https://store.google.com/nl/product/nest_audio?hl=nl
Prijs van het product: €99 maar zie nu dat hij €59 is bij Google zelf
Beschrijving/onderbouwing:Best aardig geluid, helemaal voor de prijs. Daarbovenop alle voordelen van de Google Assitent ingebouwd. Ideaal op de werkkamer: "Hey Google - speel Radio 10" of "Hey Google -
wat voor weer is het buiten". Bovendien als je er al een had per ongeluk, kun je er met behulp van de app een stereopaar van maken!

[Voor 5% gewijzigd door Blamm op 16-11-2021 11:20]

• hooibergje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-01 07:53
Naam van product: LEGO space shuttle
Link naar product: playtoday.nl
Prijs van het product: 179.99 euro.

De LEGO space shuttle is echt aan aanrader (en natuurlijk bij een winkel die *wel* bekend staat om goede service. Iedereen kan een doos op de post doen, maar je wil ook een goede afhandeling als er toevallig iets mis gaat.)

Ja kan er dagen over doen om hem in elkaar te zetten, zelf in je eentje, of samen met familie.
Nieuwe LEGO is echt een stuk hipper geworden.
Je kan nog eens terug denken aan het Space Shuttle era, en films als The Right Stuff nog eens opzetten.

Zo wordt het al met al een prima kerst!

[Voor 45% gewijzigd door hooibergje op 16-11-2021 11:31]

• tendmex
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:50
Het topic waar ik op zat te wachten!

Mijn tip is toch deze beker houder van de ikea voor 8 euro!

https://www.ikea.com/nl/n...mokhouder-zwart-90507844/

• Helium-3
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-03 20:00
Naam van product: Creality Ender 3 V2 - 3D Printer
Link naar product: De Ender 3 V2 in de Tweakers Pricewatch
Prijs van het product: € 210 incl. belasting en verzending, volgende dag in huis bij Bol.com

De Creality Ender 3 V2 is een van de meest bekende en daarmee ook meest ondersteunde 3D printers van dit moment. Er zijn veel handleidingen, modificaties en communities voor te vinden waarmee je alle hulp kan vinden die je nodig hebt om als beginner of gevorderde aan de slag te gaan met thuis 3D printen. Van speelgoed tot alledaagse huishoudelijke zaken tot reparaties en het bouwen van dingen, de 3D printer lijkt onmisbaar te worden.

Waar je veel Creality printers origineel vanuit China moet verschepen met ingewikkelde belastingen en langdurige shipping tijden is hij nu gewoon voor €210 beschikbaar op Bol.com; de volgende dag in huis! Kan je op 4 december in paniek toch nog een geweldig cadeautje kopen! En dan mischien wat filament onder de kerstboom leggen ;)

• Ectra
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-03 17:20
Naam van product: Xbox Series S
Link naar product: pricewatch: Microsoft Xbox Series S Wit
Prijs van het product: 290 EUR (paar keer gezien voor 250 al)

Compacte "Next-Gen" console die voor ieder wat heeft. Vooral in combinatie met Game Pass zijn er zat spellen om te spelen. Ideaal om het Xbox Eco systeem uit te proberen of in een reserve kamer te plaatsen.

[Voor 25% gewijzigd door Ectra op 16-11-2021 12:21]

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-03 23:21
Mijn beste koop van minder dan €5, de lazy glasses.

Op bed de tablet erbij en de fysio is ook blij (gratis sinterklaas gedicht regel).

https://nl.aliexpress.com/item/1005001914837140.html

Team anti-scalp

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:24
Steampunk Deep-sea Anglerfish 3D Metal Ocean Model DIY Kit with Luminous Bulb

Type: puzzel 1064pcs+
Materiaal: metaal/leer
Prijs: ongeveer 160 dollar

Voorbeeld link:
https://www.moyustore.com...sh-3d-metal-model-diy-kit

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:55

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik ben ook altijd op zoek naar een wat lagere prijs categorie, ik vind de Bosch IXO V super handig om er bij te hebben.

Naam van product: Bosch IXO V
Link naar product: https://www.conrad.nl/p/b...-incl-accessoires-1844956
Prijs van het product: vanaf € 35,- voor een basis set.
Beschrijving/onderbouwing: Klein, licht maar o zo fijn om bij je te hebben.

Een koffertje/case vind ik zelf niet echt nodig, hij is zo klein dat je hem los gemakkelijk ergens in je tas kan wegstoppen. Hij voelt degelijk aan, kan zeker tegen een stootje en de accuduur is ook meer dan prima.
Het leuke is dat je voor een €12 to €20 euro ook diverse accessoires/gadgets hebt:
De basis opzet stukken (hoek, excentrer en draaimoment) zijn erg praktisch al is het draaimoment opzetstuk in verhouding wat aan de 'logge' kant. De beschikbare 'gadgets' zijn verder erg persoonlijk en niet echt goedkoop maar soms wel eens in de aanbieding te vinden voor ~ €15.

Dit setje bij Conrad voor €35,49 vind ik netjes geprijsd, alleen het bit setje los is al ~ €9,50

Bij Amazon incl. opberg koffer en een paar bitjes voor €39,99
Of bij de Hornbach, met koffertje én 2 opzet stukken voor €66,45 wat op zich de meeste bang for buck is.

Ik heb ook nog een gras- en struikschaaropzet stuk maar ik denk dat die niet meer verkrijgbaar is.

Er is ook een ander (nieuwer) model (IXO 6) maar die is wat duurder en vind ik persoonlijk minder fijn vasthouden, de bestaande accessoires passen daar overigens ook gewoon op.
GrooV schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:03:
Ik zou het niet aanraden, het is een leuk machientje maar echt zwaar underpowered, zowel kwa kracht als accu (die niet verwisselbaar is).
Vandaar:
..super handig om er bij te hebben..
Daarnaast is het voor de meeste ICT-ers echt niet under-powered. Mijn maatstaf is altijd het gemiddelde IKEA meubel, als ik deze er mee in elkaar kan zetten dan is hij voor mij goed genoeg (en dat kan overigens met de IXO).

Als je een bouwvakker bent dan heb je er inderdaad niet veel aan maar ik ben nog niets in mijn ICT gerelateerde werkzaamheden tegengekomen waar deze niet krachtig genoeg voor was.

De accu is echt niet snel leeg en als je hem echt zo veel nodig hebt dan heb je gewoon niet het juiste gereedschap voor de klus uitgekozen, het is geen vervanging van een accu schroef/boor machine. Mocht je hem echt nodig hebben voor de afmetingen dan kan je voor wat zo'n ding kost er ook meerdere aanschaffen en om en om aan de lader hangen. Het is inderdaad jammer dat je hem niet kan gebruiken als de lader is aangesloten, anders had dat ook nog een optie geweest.

Ik moet regelmatig disk kabinetten voorzien van nieuwe HDD's. Met gemiddeld 16 drives per kabinet (4 schroeven per drive) ben ik al snel blij dat ik ze niet met het handje moet in én uitdraaien.

@weebl Ja, eigenlijk precies wat jij schrijft.

Er is ook eigenlijk geen negatieve review te vinden.

[Voor 124% gewijzigd door DukeBox op 16-11-2021 15:36. Reden: stukje over lego prijs/brick verwijderd, was al eerder genoemd.]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Dit gyroscopisch ding kan je draaiend houden door met je pols te 'wiebelen'. De sport is om hem zo hoog mogelijk op te toeren. Gegarandeerd hou je de hele familie (om de beurt) er een hele dag mee van de computer en de telefoon.
Ik had er 2 van. 'Dan raak je ze allebei kwijt' is voor mij een tragische levensles......

https://powerball.shop/

[Voor 52% gewijzigd door Bruin Poeper op 16-11-2021 14:22]

• lakemens
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-03 14:51

Naam van product: The Ultimate Hitchhiker's Guide to the Galaxy - The 42nd Anniversary Edition
Link naar product: https://www.bol.com/be/nl...lEJw.2_15.17.ProductImage
Prijs van het product: € 17,99
Beschrijving/onderbouwing: De meest recente en complete versie van één der meest briljant boeken ooit geschreven mag natuurlijk niet ontbreken als cadeausuggestie, zeker niet de 42nd Anniversary Edition. Heb deze uitvoering nog niet in gebonden versie gezien, maar deze editie is natuurlijk de leukste om cadeau te doen

Er had hier een heel intelligente tekst kunnen staan

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-03 12:57

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Omdat ik er zelf toch wel echt veel plezier van heb...

Naam van product:Magnetische USB kabels
Link naar product:AliExpress
Prijs van het product:Vanaf €2,-
Beschrijving/onderbouwing:Er ligt tegenwoordig best veel apparatuur op je bureau dat allemaal een kabel nodig heeft, vaak met net een andere aansluiting. Micro-USB, USB-C, zelfs USB-mini kom ik tegen. In het gevecht tegen een spaghetti aan kabels heb ik nu 1 kabel die overal op past en magnetisch vast klikt. Echt ideaal.

Op alle apparaten zit een klein stekkertje om van de native USB naar de male-magneet te komen. Daarna is het kwestie van in de buurt komen met de voedingskabel (ook gewoon USB-A naar female-magneet)... *klik*

Eenmaal aan gewend wil je niet meer terug.

Waarschuwing: Kennelijk zijn er gevallen bekend waarbij apparatuur stuk gaat bij het gebruik van dergelijke kabels. bertware geeft hier een paar links. Bij mij werkt alles na een jaar nog, maar goed te weten dat het ook fout kan gaan.

[Voor 20% gewijzigd door Kaastosti op 19-11-2021 17:07]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-03 13:27

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Naam van product: GameBall Trackball
Link naar product: https://www.gamingtrackball.com/
Prijs van het product: €139,90 (+31 euro inklaringskosten)
Beschrijving/onderbouwing: Gamen met een trackball? Ja! Een van de meest soepele trackballs die ik heb geprobeerd al ik gebruik hem voornamelijk voor kantoorwerk. Hij ligt prettig in de hand en heeft 6 buttons :)

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• thoenk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-02 15:33
Naam van product: {VKB Gladiator NXT joystick}
Link naar product:https://flightsimcontrols.com/product/gladiator-nxt/
Prijs van het product: {afhankelijk van variant 142€ - 185€}
In mijn ogen de beste "budget" joystick die er te krijgen is op dit moment, tenzij je twee of drie keer meer uitgeeft. Goede kwaliteit, nieuw product in een uitgebreide lijn voor flightsim producten. Alom geprezen om zijn robuustheid, precisie en goede passing. Voor links en rechts te krijgen, premium variant heeft wat meer knoppen en twist (alternatief voor voetroer).
Voorraad fluctueert wel eens wat, maar meestal hebben ze sticks direct op voorraad, sinds met een kleine levertijd. Verzending vanuit Nieuwegein. Top service.
Echt een premium stick waar je jaren plezier van gaat hebben.

Panasonic TX-P55VT60 - Minix Neo X8-H - Teufel Cinebar 52 THX - Raumfeld Connector - Nexus 6P

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-03 16:37

Electrowolf

Mod met Liefde!

Naam van product: iFixit tools - The Classic Bundle
Link naar product: https://eustore.ifixit.com/products/the-classic-bundle
Prijs van het product: Normaal €95,95, nu €65,95
Ondertussen ook bijna een traditie om deze (of een andere variant) op te nemen in de lijst. Ik heb hem ondertussen al een paar jaar en al menig laptop, telefoon of ander stuk electronica met rare schroeven en irritante sluiting goed weten te openen (en sluiten!). Het is z'n prijs meer dan waard. Kwaliteit is ook erg goed.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Naam van product: Sailfish OS
Link naar product: https://shop.jolla.com/
Prijs van het product: €49,90
Wil je want anders dan iOS of Android als mobiele besturingssysteem? Wil je niet dat Google of Apple alles van je (kunnen) weten en controle hebben over jouw eigen telefoon? Dan is het interessant om eens te kijken naar Sailfish OS en jezelf wat privacy en controle cadeau te doen deze kerst! Het is een op Linux gebaseerd telefoon OS dat zelfstandig alle basisfunctionaliteiten heeft die je van een telefoon mag verwachten. Ook heeft het een sandbox voor Android support voor Android apps, dus Whatsapp, Signal, Buienradar, spelletjes etc werken ook. En hiernaast krijg je, voor de echte tweakers, ook root toegang tot de telefoon in de developersmodus. Zie https://sailfishos.org/ voor meer informatie over het OS zelf.

Enige nadeel is dat Sailfish maar voor een beperkt aantal toestellen beschikbaar is, kijk dus even of je telefoon hier tussen staat en/of je deze ergens goedkoop op de kop kan tikken: Wikipedia: Sailfish OS

[Voor 7% gewijzigd door Electrowolf op 17-11-2021 21:15]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Naam van product: PowerCube Rewireable
Link naar product: https://www.powercubes.eu...ercube-rewirable-duo-usb/
Prijs van het product: €24.95
Er zijn meerdere varianten van de powercubes, maar deze is speciaal voor reizen naar landen met andere type stekkeraansluitingen. Handig en compact zodat je niet een hele verzaming verloopjes hoeft mee te nemen als je gaat reizen. Ook zijn de normale powercubes interessant in de huiskamer of andere plekken waar je centraal een aantal aansluitingen wil hebben, incl USB.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Zag hierboven 'Brennenstuhl' voorbij komen, daar heb ik ook nog wat moois van :)

Naam van product:Master/slave stekkerblok
Link naar product:Hornbach.nl
Prijs van het product:€24,95
Beschrijving/onderbouwing:Aan een PC hangt vaak nogal wat randapparatuur die alleen gebruikt wordt samen met de PC. Met dit stekkerblok kun je voor 5 'slave' apparaten de stroom automatisch aan/uit zetten op het moment dat de 'master' (PC) boven een instelbaar wattage komt. Daarnaast ook nog twee aansluitingen die gewoon permanent aan blijven.

Als de PC hier schakelt, komen de monitoren en speakers automatisch mee. Scheelt weer extra knopjes indrukken en je vergeet ze ook nooit uit de zetten, wat stroom scheelt. Dus hey, deze verdient zichzelf gewoon terug ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

En nog iets van m'n eigen mogelijke verlanglijstje ;)

Naam van product: ANAVI Gardening uHAT
Link naar product: https://www.crowdsupply.c...logy/anavi-gardening-uhat
Prijs van het product: $28 - $46 excl verzendkosten
Voor de tweakers onder ons die nog wat te klussen willen hebben tijdens de kerst heeft Crowdsupply nog leuke dingen die je direct kan kopen: https://www.crowdsupply.com/available. Hiernaast hebben ze ook nog een boeld die je kan backen.

Een hiervan is voor de tweakende (huis)tuiniers onder ons: de ANAVI Gardening uHAT. Hiermee kan je je planten goed in de gaten houden en zo nodig automagische water geven. Of moet hij op een zonnigere plek? Je kan het allemaal zien! Je kan zelf lekker aan het klussen en je eigen oplossingen ontwikkelen. Je kan die rondzwervende Raspberry Pi zo nuttig inzetten!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Het wordt winter, buiten is het koud en guur, dus waar denk je dan aan? Juist, een ventilator! Dit type schijnt al bij menig tweaker te staan, sinds afgelopen zomer ben ik ook de erg blije eigenaar.

Naam van product:Duux Whisper ventilator
Link naar product:Duux.nl
Prijs van het product:€120
Beschrijving/onderbouwing:Een airco unit is vooralsnog veel te veel werk en niet fatsoenlijk weg te werken, dus die valt nog even af. Dan toch maar weer een ventilator in de slaapkamer voor op z'n minst een briesje. Nadeel is dat die dingen maar drie standen hebben en alsnog best herrie maken. Tot nu dan!

Deze ventilator heeft 26 standen, waarvan de onderste vier echt fluisterstil zijn, maar wel een lekker briesje produceren. Daarnaast kan hij zowel horizontaal als verticaal draaien, welke beide afzonderlijk te schakelen zijn. Afstandbediening zit er bij, dus je hoeft het bed niet eens meer uit. Er zijn ook versies met een app, het is maar net of je dat de meerprijs waard vindt.

Ook tijdens het werken prettig, je hoort 'm echt niet.

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-12-2022
Naam van product: Nixie FunKlock Kit With Tubes Included
Link naar product: https://www.pvelectronics...o&cPath=1&products_id=140
Prijs van het product: € 80,-
Zo'n mooie retro nixie klok om zelf in elkaar te solderen. Is dat moeilijk? In dit geval niet. De bouwinstructie is heel duidelijk en het zijn allemaal makkelijke te plaatsen en solderen componenten (lees: geen smd).
Dit is de versie met de nixie-buisjes, maar zonder behuizing. Als je zelf geen behuizing wilt ontwerpen, dan heeft de ontwerper van de kit verschillende behuizingen in de aanbieding. Van plexiglas of metaal, variërend in prijs van € 23,- tot € 46,-. Zie ook dit artikel.

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-12-2022
Naam van product: Nanoleaf Shapes Hexagons Starter Kit
Link naar product: https://www.tink.nl/nanol...kit-9pack-expansion-3pack
Prijs van het product: € 239,-
Versier je muur met zelf te plaatsen zeshoekige tegels waarvan je zelf de kleur kunt instellen. Dit is een set van 12 tegels. Sets van 9 tegels zijn ook verkrijgbaar en je kunt eventueel ook extra tegels kopen. Aan te sturen via Google, bijvoorbeeld de Google Nest Hub. Er zijn ook driehoekige tegels. Ook verkrijgbaar bij andere shops dan deze.
Overigens: voor de echte knutselaar zijn er op the interwebz ook heel veel zelfbouwvarianten van dergelijke wandlampen te vinden. Misschien nog leuker. Maar ja, niet zo geschikt als cadeau...

[Voor 9% gewijzigd door Paul Hulsebosch op 23-11-2021 10:40]

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-03 19:34

Kiswum

Gadget reviewer

Paul Hulsebosch schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:07:
Naam van product: Nanoleaf Shapes Hexagons Starter Kit
Link naar product: https://www.tink.nl/nanol...kit-9pack-expansion-3pack
Prijs van het product: € 239,-
Versier je muur met zelf te plaatsen zeshoekige tegels waarvan je zelf de kleur kunt instellen. Dit is een set van 12 tegels. Sets van 9 tegels zijn ook verkrijgbaar en je kunt eventueel ook extra tegels kopen. Aan te sturen via Google, bijvoorbeeld de Google Nest Hub. Er zijn ook driehoekige tegels. Ook verkrijgbaar bij andere shops dan deze.
Overigens: voor de echte knutselaar zijn er op the interwebz ook heel veel zelfbouwvarianten van dergelijke wandlampen te vinden. Misschien nog leuker. Maar ja, niet zo geschikt als cadeau...
[Afbeelding]
Het is nu nog niet beschikbaar, maar wellicht kan het over 2 maanden ook in de Benelux worden gekocht met een aardig prijskaartje:
https://us.yeelight.com/s...t-smart-led-light-panels/

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kire schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:28:
[...]

"niet op voorraad" ;(
Was wel een goede deal anders!
Er lijkt een workaround te zijn. Via de US shop kan je hem in je winkelwagen plaatsen waarna je vervolgens switched naar de NL site.

Levertijd is overigens wel lang (Levering jan 26–27) dus niet hel geschikt voor de December cadeaus :+

update: Nogmaals een poging gewaagd maar lijkt inderdaad zoals @MazeMouse aangeeft niet meer te werken :(

[Voor 11% gewijzigd door Napo op 24-11-2021 12:35]

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Wellicht te laat.. maar bedacht dat dit nog leuk is:

Naam van product: Huzzle Cast Iron puzzels
Link naar product: https://www.internet-toys.com/merken/?ae-merk=huzzle
Prijs van het product: €12 - €15
Puzzels zijn altijd leuk om jezelf en later je bezoek meer bezig te houden. Huzzle heeft meerdere best pittige metale puzzels die heerlijk degelijk zijn. Voor de 5 en 6 ster puzzels ben je vast wel even, tot frustratie toe, mee bezig.

Officiele website is https://www.huzzle.eu/, maasr die verkopen niet online. De intertoys lijkt een redelijk aanbod te hebben, maar zo zijn er vast nog meer online te vinden.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005

P_Tingen

omdat het KAN

Naam van product: Privacy Is Hard and Seven Other Myths (Jaap-Henk Hoepman)
Link naar product: https://www.bol.com/nl/nl...r-myths/9300000021854199/
Prijs van het product: €27,19 (ebook €19,99)
In dit (Engelstalige) boek legt Jaap-Henk Hoepman uit wat er mis is met veel systemen, waarom privacy helemaal niet moeilijk is, zolang je het maar vanaf het begin meeneemt in je ontwerpproces.

Een voorbeeld uit het begin van het boek: bij het binnenrijden van een parkeergarage wordt je kenteken gescand. Dat is handig, want door dit ook bij de uitgang te doen kun je gemakkelijk weer wegrijden. Maar hoe wordt je kenteken opgeslagen in het systeem? En is dat erg? Okee, maar stel je voor dat de parkeergarage pal naast een ziekenhuis ligt waar op vaste tijden een spreekuur is voor <insert enge ziekte>. Of een locatie waar elke week de Anonieme Alcoholisten bij elkaar komen. Of Satudarah. En stel dat jij daar elke week heen gaat. Of juist niet.

Door de twee systemen aan elkaar te knopen (of te wachten tot de gegevens op straat komen te liggen) kan het zijn dat er een verband ontdekt wordt. En dat kan best belastend zijn. Hoepman legt in het boek uit hoe dat anders kan.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:07
@KC Boutiette @ocf81 Het is voor zo ver ik weet nog steeds niet december, maar gewoon november vandaag en morgen. Aangezien we het hier over de december giftguide hebben kun je er denk ik vanuit gaan dat die op 1 december geplaatst zal worden.

OT: Ik weet dat ik de te laat ben met indienen, maar meer voor het geval mensen in dit topic neuzen voor ideeën.

Totaal geen tech cadeau, maar wel gaming gerelateerd.

Naam van product: Ikea Brogrund toiletrolhouder
Link naar product: https://www.ikea.com/nl/n...roestvrij-staal-00328540/
Prijs van het product: €4,99
Wil je je headset op een handige manier opbergen, maar zit je niet te wachten op een grote headset standaard of andere oplossingen die plek innemen op je bureau? Met deze toiletrolhouder van Ikea heb je voor 5 euro een perfect headset beugel die je onder je bureau kunt schroeven. Hij is van metaal en niet plastic, dus zal nooit afbreken als je er toch tegenaan stoot met je bureaustoel. Ideaal.

En voor de mensen die iets willen geven aan een gamer, maar niet weten wat
Naam van product: Steam giftcard
Link naar product: https://store.steampowered.com/digitalgiftcards/
Prijs van het product: €20 - €100
Ik krijg al jaren lang een steam cadeaukaart voor kerst en zijn toch altijd een welkome korting op die games in de sale of releases.

YouTube: MotorcycleGeek | Kawasaki Vulcan S te koop

• Pimirene
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-03 19:43
Naam van product: Ultrasone elektrische tandenplak verwijderaar
Link naar product: https://nl.aliexpress.com/item/1005003202093390.html
Prijs van het product: rond de 30 euro
Beschrijving/onderbouwing: zelf je tandplaque verwijderen met een app op je telefoon als spiegel. Scheelt weer tandarts bezoek (en geld).

[Voor 37% gewijzigd door Pimirene op 13-12-2021 13:06]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee