thomas_n schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:54:
[...]
Dan laat je fabrikanten er wel heel makkelijk mee wegkomen. Wanneer de productieketen zo ondoorzichtig is dat het voor een journalist die een review schrijft te lastig is uit te vinden hoe duurzaam die is, dan is dat op zichzelf een teken van niet-duurzame productie waar de fabrikant op afgerekend kan worden en zou dat in elke review aan de orde moeten komen.
Dat was ook wel een beetje mijn idee.
Maar blijkbaar is duurzaamheid voornamelijk een "moetje" waar men toch met bijna weerzin over schrijft.
Ik begrijp het wel hoor, duurzaamheid is niet flitsend of goedkoper. Hier bij Tweakers is de meer bang voor je dollar belangrijker dan duurzaamheid, mensenhandel of kinderarbeid.
Ik zou zeggen, elke smartphone die niet eerlijk durft te zijn over haar duurzaamheid is de maximale score een 6,5 De maximale score van een Smartphone waar men wel eerlijk over is maar totaal niet duurzaam of sprake van uitbuiting daar is de maximale score een 7.
Natuurlijk kan je een nog betere smartphone produceren als je kinderarbeid uitbuiting, of delfstoffen uit oorlogsgebieden haalt.
Iets netjes doen, betekend dat hij bijna automatische duurder wordt. Maar waarom is dat dan waarom men het afkraakt. Die anderen zijn gewoon "te goedkoop" voor wat je er voor krijgt.
[
Voor 37% gewijzigd door
Anoniem: 1367312 op 15-11-2021 17:37
]