Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
[ Voor 9% gewijzigd door Frieda op 11-11-2021 20:26 ]
~
I have stability. The ability to stab.
Niet helemaal eens met je reflectie op de situatie, maar ik zal alleen ingaan op hoe je een tweede kans kan beginnen:HB_1991 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:55:
***members only***
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
HB_1991 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:55:
***members only***
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
[ Voor 87% gewijzigd door Outerspace op 13-11-2021 10:53 ]
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
[ Voor 74% gewijzigd door Outerspace op 13-11-2021 10:55 ]
Ik word eerder kriebelig van reacties als dit, waarin vrouwen blijkbaar moeten voldoen aan een bejaard achterhaald wereldbeeld waarin mannen nog verafgood worden.Harm_H schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:09:
***members only***
[ Voor 17% gewijzigd door SmurfLink op 12-11-2021 10:17 ]
Ik verafgood mijn vrouw. Werkt veel beter binnen een relatie.SmurfLink schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:16:
[...]
Ik word eerder kriebelig van reacties als dit, waarin vrouwen blijkbaar moeten voldoen aan een bejaard achterhaald wereldbeeld waarin mannen nog verafgood worden.
Lordy79 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:18:
[...]
Ik verafgood mijn vrouw. Werkt veel beter binnen een relatie.
Laat dit soort incelreacties aub op Reddit o.i.d.Harm_H schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:09:
***members only***
[ Voor 19% gewijzigd door -tom-562 op 12-11-2021 10:24 ]
Vaak bu'j te bang!
Hehe, thanks voor de reality check. Daar heb ik het ook wel echt verkloot. Maar goed, zoals ik al zei, ik ben bezig om dat aan mezelf te veranderen. Toen mijn vrienden zeiden dat ik dat inderdaad vaker doe en dat het een irritatiepuntje aan mij was, gingen de oogjes wel open ja...SmurfLink schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:19:
[...]
Da's dan weer de andere kant. Maar ik ga er even voor het gemak vanuit dat jullie elkaar wel degelijk zien als gelijkwaardig en dusdanig behandelen.
En dat als zij een ongeluk heeft gehad jij daar je wél direct om bekommert, ipv je spelletje uit te spelen.
Ook lekker suggereren dat je dan maar in het buitenland een vrouw moet zoeken waar mensenrechten nog niet zo'n ding zijn en vrouwen echt als minderwaardig gezien worden, zodat je lekker aan je trekken komt zonder gezeurSmurfLink schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:16:
[...]
Ik word eerder kriebelig van reacties als dit, waarin vrouwen blijkbaar moeten voldoen aan een bejaard achterhaald wereldbeeld waarin mannen nog verafgood worden.
Van de incel cultuur wordt niemand beter. Echt niet.
Oon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:28:
[...]
Ook lekker suggereren dat je dan maar in het buitenland een vrouw moet zoeken waar mensenrechten nog niet zo'n ding zijn en vrouwen echt als minderwaardig gezien worden, zodat je lekker aan je trekken komt zonder gezeur
Maar om op TS te reageren: Niet. Klinkt alsof je een kans had om haar te laten zien dat je een leuke vent maar dat niet hebt gedaan. Zeker dat ze in de tijd dat jullie aan het 'daten' waren nog bij haar (ex)vriend woonde en dat ze het niet tegen haar familie wilde zeggen was gewoon een rode vlag waar je iets mee had gemoeten. Daarnaast geef je zelf al twee situaties aan waarin je het wel héél erg duidelijk hebt gemaakt dat ze voor jou geen prioriteit was.
Lekker laten gaan en volgende keer beter. Je wint er niks mee als je nu tegen de stroming in haar ervan gaat overtuigen je nog een kans te geven, terwijl er intussen weinig veranderd is. Dan kom je alleen weer op hetzelfde punt, maar dan met heel wat frustratie achter de rug.
Het is echt goed dat je dit nu doorhebt en bereid bent eraan te werken. Dat is zeker het begin. Maar dit zou je vooral moeten doen voor jezelf, om er beter van te worden, en niet om je ex terug te krijgen. Het is het hoe dan ook waard om aan te werken, wie weet kom je daarna wel een nóg leukere meid tegen waar 't wel goed mee klikt. Dan weet je nu je eigen valkuilen en kan je ze voorkomen. We hebben allemaal zo wel een aantal dingen waar we aan kunnen werken, soms moet je er alleen op de harde manier achter komen. Ben ik zelf ook tegenaan gelopen, mijn ex heb ik er niet mee teruggekregen, maar ik ben er wel een leuker persoon op geworden voor de volgende.HB_1991 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:23:
[...]
Hehe, thanks voor de reality check. Daar heb ik het ook wel echt verkloot. Maar goed, zoals ik al zei, ik ben bezig om dat aan mezelf te veranderen. Toen mijn vrienden zeiden dat ik dat inderdaad vaker doe en dat het een irritatiepuntje aan mij was, gingen de oogjes wel open ja...
Be nice, You Assholes :)
Dan moet je het gewoon lekker proberen, bel haar op en heb een goed gesprek met d'r, of vraag of ze nog een keer een drankje wil doen zodat jullie kunnen praten.
PSN: TyKashin
Ik geloof sterk in wederkerigheid en gelijkwaardigheid in mij relatie.SmurfLink schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:19:
[...]
Da's dan weer de andere kant. Maar ik ga er even voor het gemak vanuit dat jullie elkaar wel degelijk zien als gelijkwaardig en dusdanig behandelen. .
wErudite schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:40:
Ik mis het allerbelangrijkste: haar interesse nog in jou?
Is dat er nog wel? Anders kom je heel snel tot een antwoord.
Ik heb echt nooit het idee gehad dat ik op eieren moest lopen. Ik heb altijd mezelf kunnen zijn. Het feit dat ook mijn vrienden beamen dat haar punten voor hun ook een irritatiepunt zijn, geeft bij mij gewoon aan dat ik dit aan mezelf moet aanpassen. Niet voor haar of voor mijn vrienden, maar omdat ik niet meer die persoon wil zijn die, laten we eerlijk zijn, af en toe gewoon een klootzak is als het hem dat uit komt.millerman_sf schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:12:
Als ik vanuit mijn huidige relatie terugkijk op eerdere relaties, is het niet meer goed zodra je moet gaan denken in geven en nemen. Op dit moment willen we allebei vooral aan elkaar geven. Dan hoef je niets meer te nemen, het komt vanzelf wel. En de ene keer zij meer, de andere keer ik meer. Maar vooral omdat we het de ander gunnen, niet omdat we iets zelf willen en niet krijgen. De rest praten we gewoon over en dan begrijpen we elkaar weer.
Voor TS betekent dit vooral dat ik zou onderzoeken of die gelijkwaardigheid er nog kan zijn. Kan zij jou vergeven en wil ze het opnieuw proberen, zonder te veroordelen op voorhand. En voor jou of je het kunt opbrengen zonder dat het voor jou voelt alsof je op eieren moet lopen of er onnodig veel energie in moet steken om iemand te zijn die je niet bent.
Zo nuchter is die niet als die iedere keer alcohol op heeft.Zinowor schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:06:
Jullie zijn moeilijk compatibel.
Jij bent nuchter en zij is een gevoelsmens.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah
Bedankt voor je inzicht. Het liefst wil ik haar natuurlijk als partner terug. Maar we hebben ook voordat we een romantische relatie hadden veel lol gehad en we hebben bij elkaar wel aangegeven dat als ik er weer klaar voor ben je weer contact hebben. Wellicht als vrienden, maar wie weet meer. Ik vind het zonde om zo'n connectie met iemand dood te laten gaan, zelfs als we niet meer bij elkaar zijn.htca schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:11:
In het kader van beter spijt hebben van dingen die wel gedaan hebt dan spijt hebben van dingen die je niet gedaan hebt.
Ik ben geen relatietherapeut, maar zoek contact, maar loop zeker niet te hard van stapel. Vraag je vooral af wat wil je eigenlijk echt? Wil je haar terug als "vriendin" zoals in jullie eerste jaren als collega's of wil je haar terug als je partner?
Als ze je accepteert als vriend zonder dat je kans maakt om weer partner te worden.... waarschuw ik je alvast dat dat een pijnlijke en hopeloze excercitie kan worden (en redeneer zeker niet als: als ze mijn vriendin niet kan zijn, dan ben ik liever vrienden... elke keer als ze een date heeft, heb je buikpijn laat staan als ze haar nieuwe vriendje aan je voorstelt). Vrienden blijven/worden nadat je een relatie hebt gehad, het is slechts heel weinig mensen gegegeven, meestal heeft of houdt een van ex-partners namelijk altijd een vorm van hoop.
Voor de rest, wees jezelf, doe je niet beter voor dan je bent. Geen enkele partner is perfect, maar de liefde zit vooral in het accepteren van elkaars te kortkomingen ;-).
Tenslotte, sommige mensen zijn verliefd op herinneringen.... just my 2cents...
UnMercable schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:55:
Het is natuurlijk vrij lastig om (goed) advies te geven wanneer je een hoop context mist en wanneer je maar 1 kant van een verhaal te lezen krijgt.
Maar wat mij vooral opvalt, jij doet dingen fout en jij moet je aanpassen. Terwijl ik (als ik 't zo lees) haar manier van communiceren nou ook niet echt ijzersterk te noemen vind. Als mijn vriendin bijna doodgereden wordt door een vrachtwagen stuurt ze niet dat ze net een ongeluk gehad heeft, maar dat 't wel gaat.
Ik wil dus eigenlijk zeggen dat het geen gezond uitgangspunt is dat in een mislukte relatie eigenlijk 1 iemand "de schuld" krijgt. En dat 1 iemand zich moet aanpassen. Ik vind dat vrij manipulerend.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Wat zou jij een goede manier vinden om zo'n brief te sturen? Ik vind het moeilijk te bepalen wat ik er in zou moeten zetten.vanaalten schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:02:
Eens met @htca in htca in "Hoe kan ik mijn ex terugkrijgen"
Als je dit niet uitzoekt, blijf je nog heel lang met een 'wat als' rondlopen.
En eens met @Playa del C. in Playa del C. in "Hoe kan ik mijn ex terugkrijgen"
De kans is heel groot dat zij er heel anders in staat of al door is gegaan met haar leven, dus wees voorbereid op teleurstelling. Maar terug naar het vorige punt: je hebt een 'wat als' die je het beste maar kan uitzoeken.
En eens met @Hackus in Hackus in "Hoe kan ik mijn ex terugkrijgen"
Een fysieke brief komt wel zo goed over. Dat je er wat meer moeite in gestoken hebt dan enkel een appje sturen. En dan inderdaad laten weten dat er aan jouw kant dingen beter kunnen en gaan worden en graag weer eens wil afspreken. Hopelijk realiseert ze zich dat dat aan haar kant ook zo is.
Dus: ga er achteraan op de juiste manier, want anders kan je dit niet afsluiten maar wees voorbereid op teleurstelling. Ben benieuwd wat er uitkomt, veel succes alvast.
Op wie is ze dan verliefd geworden? De persoon die je was of de persoon die je zou kunnen zijn. Als dit het laatste is dan is ze niet op jou verliefd geworden, maar simpelweg op een ander.Ik ben nu dus hard aan het werk om dit aan mezelf te veranderen en ik hoop dat ik dan weer iets met haar zou kunnen beginnen.
Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!
Je hebt zeker een goed punt, maar ik vind niet dat als je 1 irritatie kan oplossen aan je persoonlijkheid dat je dan opeens een compleet ander persoon bent. Vroeger durfden mijn vrienden niks tegen me te zeggen omdat ik alles doorlulde naar anderen. Daar heb ik toendertijd ook aan gewerkt en nu kunnen ze al hun geheimen bij me kwijt. Ik ben verder geen ander persoon, maar dat ene stukje is wel verbeterd.liberque schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:14:
[...]
Op wie is ze dan verliefd geworden? De persoon die je was of de persoon die je zou kunnen zijn. Als dit het laatste is dan is ze niet op jou verliefd geworden, maar simpelweg op een ander.
Hoe zie je het daarnaast voor je dat "veranderen". De volgende keer als ze valt, zich niet lekker voelt of haar teen stoot direct haar in de auto gooien, met 250km/u naar het ziekenhuis crossen en laten opnemen voor een volledige CT-scan, MRI en puncties?
Laten we wel wezen. Ze valt en heeft een nare ervaring en appt jou.. maar vraagt niet of je wilt komen. Ze geeft dus niet aan dat ze je nodig heeft. Dat moet jij dan maar ruiken? Er staat dan een vriend bij die het allemaal ernstig vind en de boel wellicht een beetje opblaast en hoogstwaarschijnlijk ook op haar inpraat dat jij wel erg lauw reageert. Later blijkt zelfs dat ze het vaker met haar vrienden over je heeft en dingen bespreekt die ze niet met jou bespreekt. Heb je dan een relatie met haar of met haar vrienden?
Je zegt dat je mooie tijden meegemaakt heb met haar. Koester die en laat dat niet verpesten door nu opnieuw te proberen. Je loopt dan het gevaar dat je straks met rancune naar de relatie met haar gaat kijken. .. en jezelf veranderen? Als je op die manier in het leven staat dan is het enige dat je echt moet veranderen je zelfvertrouwen.
Iets doorlullen is gewoon iets wat je jezelf heb aangeleerd om iets te vertellen te hebben. Een gevoel van sensatie en aandacht. Is geen goede gewoonte, maar niet meer dan dat: een gewoonte.HB_1991 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:17:
[...]
Je hebt zeker een goed punt, maar ik vind niet dat als je 1 irritatie kan oplossen aan je persoonlijkheid dat je dan opeens een compleet ander persoon bent. Vroeger durfden mijn vrienden niks tegen me te zeggen omdat ik alles doorlulde naar anderen. Daar heb ik toendertijd ook aan gewerkt en nu kunnen ze al hun geheimen bij me kwijt. Ik ben verder geen ander persoon, maar dat ene stukje is wel verbeterd.
Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!
[ Voor 72% gewijzigd door Outerspace op 13-11-2021 01:13 ]
Dude, je bent haar kwijt - terwijl je haar nooit heb gehad.HB_1991 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:17:
[...]
Je hebt zeker een goed punt, maar ik vind niet dat als je 1 irritatie kan oplossen aan je persoonlijkheid dat je dan opeens een compleet ander persoon bent.
[ Voor 85% gewijzigd door Ardana op 13-11-2021 12:26 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
[ Voor 85% gewijzigd door Ardana op 13-11-2021 12:27 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 13-11-2021 12:28 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 13-11-2021 12:29 ]
*insert random grapje over pins in de verkeerde socket duwenMetalfreak schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:44:
Niet, blijkbaar zijn jullie niet compatible met elkaar.
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Is wel tweakerswaardigMaD_co schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:16:
[...]
*insert random grapje over pins in de verkeerde socket duwen
Ik denk dat je hier iets heel belangrijks zegt waar je nu wat aan kunt hebben en verder in je leven, namelijk dat in de basis er niets zoveel te veranderen valt. Je bent wie je bent en dat heb ik hier vaker gezegd. Dat betekent ook voor de relatie die je had en je gevoel van verliefdheid. Maar je relatie is over en niet zomaar. En als je dan graag in termen als goed en fout wilt denken, het is niet jouw fout geweest, maar jullie fout. Ik zie dat je haar gedrag verdedigt, terwijl jullie relatie al niet gelijkwaardig is begonnen. De gedachten en gevoelens die je nu hebt hoeven dan ook niet goed te zijn. Gevoelens geven niet altijd de juiste richting aan en uiteindelijk zijn er dan meer verliezers dan winnaars. Ik zeg je zat er dichtbij, maar ze was het net niet. Koester dat.HB_1991 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:17:
[...]
Je hebt zeker een goed punt, maar ik vind niet dat als je 1 irritatie kan oplossen aan je persoonlijkheid dat je dan opeens een compleet ander persoon bent. Vroeger durfden mijn vrienden niks tegen me te zeggen omdat ik alles doorlulde naar anderen. Daar heb ik toendertijd ook aan gewerkt en nu kunnen ze al hun geheimen bij me kwijt. Ik ben verder geen ander persoon, maar dat ene stukje is wel verbeterd.
Ik ken dat topic en dat is totaal niet vergelijkbaar omdat er niet eens een date is geweest of ook maar iets van romantiek van 2 kanten.
[ Voor 19% gewijzigd door Ardana op 13-11-2021 12:29 ]
Ach, als ik dan mensen heb kunnen vermaken, dan is dat maar zo. Het kan natuurlijk alle kanten op. Soms komen mensen elkaar 10 jaar later tegen en zijn ze opeens wel elkaar soulmate. Soms gebeurd er niks meer. Soms proberen mensen het nog eens en lukt het gewoon echt niet. Wat dat betreft kan alles gebeuren.sambalbaj schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:32:
Ik vind het eigenlijk al best knap dat je de relatie op deze manier weet te analyseren en ook je eigen tekortkomingen weet te benoemen.
Eigenlijk geeft dat al aan dat je er al met een afstandje naar kan kijken, maar nog wel de emoties hebt.
Volgens mij ben je dan al een heel eind om het ook los te kunnen laten.
Maar verwacht verder niet teveel van dit topic. Hier kunnen we nog 20 pagina's doorgaan en dat gaat uiteindelijk toch naar allerlei theorieën en inzichten waar je weinig aan hebt. Voor velen is dit ook een popcorn topic; vermaak dus.
Heerlijk dit. Ik moest lachen. Bedankt, wie weet vind ik wel weer iemand anders jaliberque schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:29:
[...]
Is wel tweakerswaardig
In die context: adapters tussen verschillende types verbindingen wil je zo veel mogelijk voorkomen. Het levert altijd onverwachte problemen op. Zo wil je bijvoorbeeld echt geen HDMI naar Displayport adapter gebruiken als je de volledige HDMI 2.1 specificatie wilt benutten. Je mist dan een hoop. Adapteer je dus niet aan een vrouw en besef dat als het niet in elkaar klikt je gewoon een ander moet zoeken.
[ Voor 30% gewijzigd door HB_1991 op 12-11-2021 23:06 ]
Anoniem: 459533
Denk dat je hier de getypte woorden misschien iets te letterlijk neemt. De vraag "hoe krijg ik haar terug?" heb ik door meerdere mensen uitgesproken horen worden in het verleden, maar nooit had ik het gevoel dat ze die persoon dan ook echt zagen als bezit. Krijg ook niet het gevoel bij de woorden van TS die ik hier lees dat hij er zo in zit. Dus volgens mij zit het wel snor.CurlyMo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:16:
Het gaat eigenlijk al mis bij de titel. Terugkrijgen klinkt in mijn oren als bezittelijk. Alsof je een boek hebt uitgeleend en dat wil terugkrijgen.
Je hebt gelijk. Zo heb ik er nog niet naar gekeken... Maar ik zie haar echt niet als bezit. Snap wel dat het zo overkomt.CurlyMo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:16:
Het gaat eigenlijk al mis bij de titel. Terugkrijgen klinkt in mijn oren als bezittelijk. Alsof je een boek hebt uitgeleend en dat wil terugkrijgen. Terwijl in navolging van mijn vorige reactie de vraag moet zijn: "Hoe ontdekken mijn ex en ik of er nog iets mogelijk is." Dat laatste is een proces dat jullie beiden zouden moeten ingaan en waarin je ook al direct je ex zonder al te stellige verwachtingen hebt betrokken.
Thanks voor je woorden. Ik hoop hetAnoniem: 459533 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:30:
Over het algemeen is een ex, exit bij mij. Iemand terugnemen is hetzelfde als een afgelebberde boterham eten.
Als ik alles zo lees en over nadenk, denk je inderdaad teveel via haar bril over jezelf, niet doen.
Er komt heus wel een ander ooit op je pad die je volledig accepteert zoals je bent en gelooft in goede en minder goede kanten.
[ Voor 32% gewijzigd door HB_1991 op 13-11-2021 00:07 ]
Thanks ik had het ook niet over jou toen ik dat schreef hoor. Ik moet wel zeggen dat ik erg ben gaan twijfelen door alle reacties hier. Ik laat het gewoon op me inwerken dan neem ik later een besluit. Bedankt voor je eerlijkheidUnMercable schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:05:
Het is uiteraard jouw leven en wij kunnen je keuzes niet voor je maken. Met mijn vorige post wou ik je alleen behoeden voor een fout die ik (en vele andere mannen en vrouwen met mij) gemaakt heb(ben). Namelijk, een relatie forceren die er eigenlijk niet is.
Ik heb ook niks gezegd over dat je ex "crazy" is. Maar als ik je verhalen lees zijn er gewoon een hoop dingen die niet kloppen, die niet passen in een gezonde relatie. En het valt me op dat je alles recht weet te praten en voor alles een excuus hebt.
Ook lees ik een aantal keer dat je het hebt over die mensen die elkaar jaren later weer tegenkomen. Dit is niet echt te vergelijken. Alleen al omdat je na jaren wel meer levenservaring hebt en anders in het leven staat. En eigenlijk een ander persoon bent. Er zit geen druk achter, dus je leert elkaar spontaan weer opnieuw kennen. Terwijl je nu heel erg gaat forceren, je best gaat doen (wat meestal maar een tijdje goed gaat omdat je nogsteeds dezelde persoon bent). En nog belangrijker dan al het bovenstaande, er is momenteel 0 contact of interesse uit haar kant.
Nogmaals ik schrijf dit met de beste bedoelingen. Maar hier ga je waarschijnlijk heel veel tijd en moeite in stoppen terwijl je er heel veel verdriet voor terug krijgt. Terwijl je deze tijd ook kan steken in het vinden van iemand waarin het hebben van een relatie vanzelfsprekend is.
Mocht je het toch gaan proberen wens ik je uiteraard het alle beste!
~
Dat is een andere kijk dan de meerderheid hier. Hoe zou jij het aanpakken in mijn situatie?JJ Le Funk schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:45:
het advies: 'plenty of fish, vergeet deze vrouw' vind ik niet erg romantisch. als TS zijn liefde overtuigend neerzet kan zijn crush daar best eens op een andere moment in haar leven aan denken en opeens reageren uit hernieuwde nieuwsgierigheid. Vaak weet je ook niet of iemand door een bepaalde fase heen gaat en daardoor wat terughoudend of stil is.
zolang het niet obsessief wordt (daar zie ik al wel wat signalen van als communicatie wat eenzijdig is) kan een beetje doorzettingsvermogen en overtuigingskracht ook als sterke punten worden gezien die raken aan eerlijkheid en oprechtheid. Maar het is aan haar om dat te ontdekken, forceren zal alleen maar averechts werken.
het bericht nog één keer overbrengen uit de grond van je hart en daarna ligt de bal bij haar. geef het tijd, als ze je intenties voelt en er is nog ruimte in haar leven dan komt ze wel met een reactie. Voordeel is dat je elkaar al goed kent waardoor je niet die onzekerheid hebt van een eerste ontmoeting.HB_1991 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 01:48:
[...]
Dat is een andere kijk dan de meerderheid hier. Hoe zou jij het aanpakken in mijn situatie?
~
Bedankt voor je reactie (op dit tijdstip). Ik ga alle adviezen eens goed naast in me opnemen en dan denk ik gewoon op mijn gevoel af.JJ Le Funk schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:12:
[...]
het bericht nog één keer overbrengen uit de grond van je hart en daarna ligt de bal bij haar. geef het tijd, als ze je intenties voelt en er is nog ruimte in haar leven dan komt ze wel met een reactie. Voordeel is dat je elkaar al goed kent waardoor je niet die onzekerheid hebt van een eerste ontmoeting.
Strijden voor iets wat je heel graag wilt is ook logisch. Hopelijk snapt ze hoe belangrijk zij voor jou is gebleven. Als ze dat op waarde weet te schatten kan er weer iets gaan groeien. Maar ze moet het wel weten om er over na te kunnen denken.
[ Voor 27% gewijzigd door Z-Dragon op 13-11-2021 03:24 ]
^ Wat hij zegt.
Bedankt voor je eerlijke en open reactie. Ook op dit tijdstip. Ik ben niet autistisch, laat ik dat voorop stellen, maar ik snap dat mijn enorme focus op haar misschien wel zo overkomt. Ik vind het fijn dat je er ook bij vermeld hoe jij het aan zou pakken. Erg interessant om te lezen.Z-Dragon schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 03:04:
Zomaar in dit topic beland, en kijk nou, ik ga nog reageren ook...
Direct beginnen over de toekomst is een no-no. Aangezien ze kennelijk vond dat je te weinig leerde van de incidenten die zich hebben voorgedaan, zou je kunnen aangeven dat je aan jezelf werkt, en graag haar perspectief nog eens wilt horen. Ervan uitgaande dat ze nog steeds het beste met je voor heeft, zou ze daarvoor open moeten staan (en zo niet, weet je meteen genoeg). Dat is een kans om je van je betere kant te laten zien, maar belangrijk is dat je hier oprecht in geïnteresseerd moet zijn, zonder verdere verwachtingen of bedoelingen, ook al snap ik dat je die niet helemaal opzij kunt zetten. Het mag in elk geval geen "truc" zijn. Als het tot zo'n afspraak kan komen, zie je vanzelf hoe het gevoel daarna is. Zelf heb ik ondervonden dat de klik waaraan je met warme gevoelens terugdenkt zomaar weg kan zijn, maar ook dat is een uitkomst waar ieder voor zichzelf verder mee kan. Hoewel je subtiel kunt laten weten dat je fijne herinneringen hebt aan jullie betere momenten, en jammer vindt hoe het gelopen is, moet het initiatief wat mij betreft nu verder bij haar liggen. Eigenlijk overbodig, maar weet waar je aan begint door een met pijn en moeite gesloten boek weer te openen.
Overigens geef ik enkele andere posters gelijk dat je erg analytisch overkomt. Ik zou bijna spreken van autistische trekjes. Zoiets gaat inderdaad niet zomaar weg, en dat mag een partner ook niet van je verlangen.
^ Wat hij zegt.
Haha, ik weet niet hoe lang het gaat duren, maar zodra ik meer weet, zal ik hier een update plaatsen!Z-Dragon schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 03:59:
Vergeet in elk geval niet te laten weten hoe het afloopt.
Sterker soms na 25 jaar. Toen kwam mijn ex-vriendin nog eens aankloppen. Ik was inmiddels gescheiden en weer opnieuw samenwonend, zij getrouwd… als ik had gewild waren er nu 5 kinderen ongelukkig, 2 andere relaties kapot en was een nieuwe relatie ook uiteindelijk kapot gegaan (bij wijze van spreken, je weet nooit hoe het loopt). Het was mooi, ooit, klote geëindigd, maar dat was het dan ook. Onze levens waren verder gegaan en nu wilde zij terug naar 25 jaar geleden, terwijl ik altijd terug wilde maar nooit de guts had dat uit te spreken. Om het in de lijn van tweakers te houden; we waren ooit compatible, maar hadden allebei een andere branch in de ontwikkeling van een nieuwe standaard. We hebben nu af en toe oppervlakkig via app contact. Heeft het niets gebracht? Ja, dat zeker, het gaf inzicht waarom eea was gebeurd en ook “eindelijk” tijd om daarover te rouwen op de een of andere manier en het echt af te sluiten. Maar het gaf vooral inzicht dat ik nooit meer terugwilde.HB_1991 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:04:
[...]
Ach, als ik dan mensen heb kunnen vermaken, dan is dat maar zo. Het kan natuurlijk alle kanten op. Soms komen mensen elkaar 10 jaar later tegen en zijn ze opeens wel elkaar soulmate. Soms gebeurd er niks meer. Soms proberen mensen het nog eens en lukt het gewoon echt niet. Wat dat betreft kan alles gebeuren.
Ja dat is wel heftig om het zo te bekijken inderdaad. Zo zie je maar dat alles mogelijk is. Bedankt voor het delen van je verhaal.htca schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:02:
[...]
Sterker soms na 25 jaar. Toen kwam mijn ex-vriendin nog eens aankloppen. Ik was inmiddels gescheiden en weer opnieuw samenwonend, zij getrouwd… als ik had gewild waren er nu 5 kinderen ongelukkig, 2 andere relaties kapot en was een nieuwe relatie ook uiteindelijk kapot gegaan (bij wijze van spreken, je weet nooit hoe het loopt). Het was mooi, ooit, klote geëindigd, maar dat was het dan ook. Onze levens waren verder gegaan en nu wilde zij terug naar 25 jaar geleden, terwijl ik altijd terug wilde maar nooit de guts had dat uit te spreken. Om het in de lijn van tweakers te houden; we waren ooit compatible, maar hadden allebei een andere branch in de ontwikkeling van een nieuwe standaard. We hebben nu af en toe oppervlakkig via app contact. Heeft het niets gebracht? Ja, dat zeker, het gaf inzicht waarom eea was gebeurd en ook “eindelijk” tijd om daarover te rouwen op de een of andere manier en het echt af te sluiten. Maar het gaf vooral inzicht dat ik nooit meer terugwilde.
Plat gezegd @HB_1991 zoek het uit!
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Haha ben het helemaal eens met deze verandering. Ik kan van jou nog een hoop leren denk ik
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Marzman schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:49:
Je kan het gewoon proberen, stuur haar een bericht of mail dat je nog steeds gevoelens voor haar hebt en aan jezelf werkt (of hebt gewerkt) en vraag haar of ze ook nog gevoelens voor jou heeft en wat ze wil. Als je er te lang mee wacht komt ze iemand anders tegen.
Maar ik zou ook wel even nadenken over die rode vlaggen die verschillende mensen zien. Dat je 100 procent zeker dat ze niet al een andere vriend had toen ze bij je weg ging en dat het echt uit was met haar vorige vriend toen ze met jou ging.
[ Voor 14% gewijzigd door HB_1991 op 13-11-2021 14:00 ]
[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 13-11-2021 15:17 ]
mitsumark schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:46:
Misschien ook weer erg eenzijdig, zonder alle details te kennen, maar hierbij mijn visie.
Bij beide incidenten heb ik het idee dat zij gewoon aandacht wil.
Waarschijnlijk in beide gevallen geen lichamelijke klachten, maar vooral psychisch.
Als deze aanhankelijkheid haar manier is ben ik bang dat straks al haar geluk afhankelijk is van jou, dat moet je niet willen imo.
Ook het minder met vriendinnen willen zijn en steeds meer aan jou hechten geeft me dat idee.
Dat jij die psychische behoeften niet (altijd) kan of wilt (wilde) invullen laat mij eerder denken dat jullie niet perse bij elkaar passen.
Los daarvan, denk ik dat zij het grotere (psychishe) probleem heeft, niet jij (al kun je natuurlijk altijd aan jezelf werken).
Ik hoop niet dat je in zo'n soort relatie terecht komt, waarbij alles om haar draait en je jezelf helemaal weg moet cijferen (dat komt later met kinderen wel)
Heel herkenbaar dit. Afgelopen zomer een leuke meid gedate die ik na jaren weer eens sprak en daar kwam meer van. (leren kennen toen ik nog een relatie had)
En mijn bericht verwijderd. Voor wat? Voor je illusie dat 'mannen vroeger met een biertje op de bank zaten'? Dat is harder discriminerend. Mijn bericht was geen spam dus had je ten minste kunnen later staan en eronder je scheve disclaimer kunnen zetten.
Waarvan akte.Harm_H schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:58:
[...]
En mijn bericht verwijderd. Voor wat? Voor je illusie dat 'mannen vroeger met een biertje op de bank zaten'? Dat is harder discriminerend. Mijn bericht was geen spam dus had je ten minste kunnen later staan en eronder je scheve disclaimer kunnen zetten.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Zenomyscus schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:38:
***members only***
[ Voor 30% gewijzigd door HB_1991 op 13-11-2021 21:46 ]
Nou ja, als ik besluit om niks te doen, hoef ik ook niks te doen. We hebben nu geen contact meer omdat ik aangegeven had dat ik tijd nodig had om de breuk te verwerken.janklo schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:08:
Moet je vooral bij jezelf kijken? Makkelijk is dat, 2 dimensionaal denken, altijd maar kijken wat de ander fout doet zonder jezelf te analyseren. Ik zou dr deze link toesturen en er voor bedanken en op zoek gaan naar iets waardigs.
https://www.jeffgaspersz....l_denken_-_dr_jeff_br.pdf
Het is al bijzonder dat ze je vorige relatie geheim heeft gehouden, ik vraag mij af in hoeverre zij dat eigenlijk als relatie zag? Want ze woont dus gedurende eulkie 2 jaar durende relatie gewoon nog samen met haar ex? En daarbij hoop je maar dat ze geen seks hebben gehad? Weet je wel zeker dat ze niet gewoon met hem samen is en dat jij gewoon 'voor erbij' bent? Want anders zou ik toch echt na een jaar gezegd hebben 'kom bij mij wonen'?HB_1991 schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:47:
***members only***
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq