Goedemiddag, voor mijn vader ben ik op zoek naar een nieuwe desktop. Hopelijk kunnen jullie mij helpen bij het maken van de juiste keuzes.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op de nieuwe builld zal eigenlijk alleen fotobewerking gedaan worden en normaal gebruik van de computer, hier moet de pc ook op gebouwd gaan worden. gamen gaat niet gebeuren dus een cpu met een geintegreerde videokaart (lijkt mij) de geschikte oplossing. ?
Wat mag het systeem gaan kosten?
het budget is ongeveer de 1000 €
[b][/i]De wens is voor een intel core i7, SSD en natuurlijk genoeg ram (=> 32GB) [/i]
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle randapparatuur is aanwezig, het gaat enkel om de behuizing, mobo, cpu, koeler, ram, voeding en SSD. .
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst dus een intel core i7 voorderest is de keuze vrij
Ga je overklokken?
nee, gewoon de standaard instellingen.
Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag aan jullie is dan ook of jullie een goede, prestatiegerichte (dus geen rgb, fancy behuizing etc) hebben met het liefst een intel core i7 zodat er voor ongeveer 1000 euro een goede fotobewerk/alledaagse pc gebouwd kan worden
zelf al eerder een build voorbij gekomen met een I5 vanuit dit topic:
Sanity check - nieuwe Photoshop pc voor schoonbroer
als ik enkel de i5 met een i7 vervang heb ik dan een goede configuratie te pakken of hebben jullie hier andere adviezen voor? (hij zit dan wel boven het budget, misschien is nog wat te besparen op de andere componenten?)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op de nieuwe builld zal eigenlijk alleen fotobewerking gedaan worden en normaal gebruik van de computer, hier moet de pc ook op gebouwd gaan worden. gamen gaat niet gebeuren dus een cpu met een geintegreerde videokaart (lijkt mij) de geschikte oplossing. ?
Wat mag het systeem gaan kosten?
het budget is ongeveer de 1000 €
[b][/i]De wens is voor een intel core i7, SSD en natuurlijk genoeg ram (=> 32GB) [/i]
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle randapparatuur is aanwezig, het gaat enkel om de behuizing, mobo, cpu, koeler, ram, voeding en SSD. .
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst dus een intel core i7 voorderest is de keuze vrij
Ga je overklokken?
nee, gewoon de standaard instellingen.
Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag aan jullie is dan ook of jullie een goede, prestatiegerichte (dus geen rgb, fancy behuizing etc) hebben met het liefst een intel core i7 zodat er voor ongeveer 1000 euro een goede fotobewerk/alledaagse pc gebouwd kan worden
zelf al eerder een build voorbij gekomen met een I5 vanuit dit topic:
Sanity check - nieuwe Photoshop pc voor schoonbroer
als ik enkel de i5 met een i7 vervang heb ik dan een goede configuratie te pakken of hebben jullie hier andere adviezen voor? (hij zit dan wel boven het budget, misschien is nog wat te besparen op de andere componenten?)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700K Boxed | € 449,- | € 449,- |
| 1 | Moederborden | ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | € 225,68 | € 225,68 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 63,90 | € 63,90 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit) | € 40,- | € 40,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 147,90 | € 147,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design Ion Gold 550W | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung PM9A1 1TB | € 149,- | € 149,- |
| Totaal | € 1.130,38 | |||
[ Voor 50% gewijzigd door REDN4S op 11-11-2021 13:25 ]