Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
11j geleden heb ik voor mijn schoonbroer een pc samen gesteld op basis van een X6 Phenom AMD processor en OCZ Vertex 2 SSD
Na 11j begint het systeem nu kuren te vertonen (random crashes) die gelinkt lijken aan het moederbord (memtest draait zonder probleem meerdere dagen, Furmark stress test of Prime lukken ook maar plots bij het opstarten 3 biepjes - RAM probleem).
Bedoeling is dus om een nieuw systeem te bouwen die terug een vergelijkbare periode mee kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 1000€. Indien hij met een opleg van 100€ een serieus betere machine krijgt zal dat met veel pleizer meegenomen worden in het budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
DVD-rw (SATA)
1TB SATA HDD
Be Quiet Shadow Rock 3 CPU koeler
RX550 GPU
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren in principe, maar liefst bij gekende merken (buikgevoel).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij wil een stil systeem aangezien het op zijn slaapkamer staat.
Met de CPU koeler heeft hij al een goeie basis; volgens mij zou die in combinatie met de case voldoende moeten zijn.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een sanity check naar de componenten die ik gekozen heb. Zien jullie problemen of verbeteringen mogelijk of ziet het er goed uit zoals het is?
11j geleden heb ik voor mijn schoonbroer een pc samen gesteld op basis van een X6 Phenom AMD processor en OCZ Vertex 2 SSD
Na 11j begint het systeem nu kuren te vertonen (random crashes) die gelinkt lijken aan het moederbord (memtest draait zonder probleem meerdere dagen, Furmark stress test of Prime lukken ook maar plots bij het opstarten 3 biepjes - RAM probleem).
Bedoeling is dus om een nieuw systeem te bouwen die terug een vergelijkbare periode mee kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 1000€. Indien hij met een opleg van 100€ een serieus betere machine krijgt zal dat met veel pleizer meegenomen worden in het budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
DVD-rw (SATA)
1TB SATA HDD
Be Quiet Shadow Rock 3 CPU koeler
RX550 GPU
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 389,04 | € 389,04 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-E GAMING | € 219,- | € 219,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio S400 | € 75,- | € 75,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 147,90 | € 147,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850 (2019) | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Solid state drives | WD Black NVMe SSD SN850 500GB (zonder heatsink) | € 96,04 | € 96,04 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.016,88 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren in principe, maar liefst bij gekende merken (buikgevoel).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij wil een stil systeem aangezien het op zijn slaapkamer staat.
Met de CPU koeler heeft hij al een goeie basis; volgens mij zou die in combinatie met de case voldoende moeten zijn.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een sanity check naar de componenten die ik gekozen heb. Zien jullie problemen of verbeteringen mogelijk of ziet het er goed uit zoals het is?