Webwinkel levert gebruikt product (laadpaal), mag dat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:09
Vorige week heeft webwinkel bij ons een laadpaal geïnstalleerd. Tijdens de installatie viel het de installateur dat er vogelpoep op de afdekkap van de laadpaal zat die uit de doos kwam. Ik zag het ook maar heb daar verder niet bij nagedacht wat de reden zou kunnen zijn. Vandaag kreeg ik de toegangscode voor de backoffice van de paal maar die werkte in eerste instantie niet. Na een aantal keren heen en weer gemaild werkte het dan toch. Alleen tot mijn grote verbazing stonden er al oude laadsessies van iemand anders met een ander laadpasnummer in. Nu valt bij mij natuurlijk het kwartje waarom er vogelpoep op de kap van de paal zat. Het is namelijk een laadpaal die al gebruikt is geweest maar aan mij als nieuw is verkocht. Mag dat zomaar?

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 10-11-2021 18:54 . Reden: Naam winkel weggehaald volgens beleid ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 08:40
Ja dat mag, al was het netjes geweest als ze 'm iets beter hadden gecontroleerd toen deze retour kwam.

Als dat niet zou mogen dan moet een webwinkel alles wat binnen 14 dagen retour komt weggooien of tegen gereduceerd bedrag verkopen. En dat is behoorlijk wat gezien je wettelijk binnen 14 dagen zonder reden mag retourneren.

Je kunt er vanuit gaan dat je niet een laadpaal hebt ontvangen die al een jaar bij iemand aan de muur heeft gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
RobinL94 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:49:
Ja dat mag, al was het netjes geweest als ze 'm iets beter hadden gecontroleerd toen deze retour kwam.

Als dat niet zou mogen dan moet een webwinkel alles wat binnen 14 dagen retour komt weggooien of tegen gereduceerd bedrag verkopen. En dat is behoorlijk wat gezien je wettelijk binnen 14 dagen zonder reden mag retourneren.

Je kunt er vanuit gaan dat je niet een laadpaal hebt ontvangen die al een jaar bij iemand aan de muur heeft gehangen.
Oke bijzonder. Ik dacht dat ze gebruikte artikelen als tweedekans verkocht. Hij heeft in totaal circa een maand aan de muur bij iemand anders gehangen gezien de datums dat er door diegene is geladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:33

Waar haal je de info vandaan dat dit zomaar mag? Of vind jij dat dit wel mag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dacuuu schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:54:
[...]

Waar haal je de info vandaan dat dit zomaar mag? Of vind jij dat dit wel mag?
Onder andere reviews: Hoe duidelijk is het herroepingsrecht in de Wet koop op afstand? en ''Nieuw'' product blijkt al te zijn gebruikt

Het zijn dan al wel iets oudere links, maar er is verder weinig veranderd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
Maar in dat tweede topic ging het over een bureaustoel dat een keer uitgepakt is geweest. In mijn geval om een elektrisch product wat al een maand is gebruikt en in weer en wind heeft gehangen.... Daarnaast staan er gegevens in de backoffice van de laadpaal van de vorige gebruiker. Zit daar geen verschil in? Als ik dat niet erg had gevonden had ik er net zo goed een op marktplaats kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 21:27
Sunri5e schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:05:
[...]

Maar in dat tweede topic ging het over een bureaustoel dat een keer uitgepakt is geweest. In mijn geval om een elektrisch product wat al een maand is gebruikt en in weer en wind heeft gehangen.... Daarnaast staan er gegevens in de backoffice van de laadpaal van de vorige gebruiker. Zit daar geen verschil in? Als ik dat niet erg had gevonden had ik er net zo goed een op marktplaats kunnen bestellen.
De tweede kans producten bij bijvoorbeeld Coolblue zijn meestal beschadigd en kunnen niet meer als nieuw verkocht worden. Als het niet beschadigd is zal het gewoon als nieuw verkocht worden.
Nu is het niet netjes dat hij niet schoon is maar verder zal de installateur hem van binnen zien en zal er technisch geen probleem zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

[...]

In dat topic gaat het niet alleen over een bureaustoel, maar ook over de algemene interpretatie.

Heb je verder trouwens al contact gehad met de verkoper en wat zei die hierover?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:40
In die 14 dagen mag je een product proberen, maar niet gebruiken. Lees: Kleding mag je passen, maar niet naar een feestje dragen.

Hoe vertaalt dat zich naar een laadpaal? 1 of 2 laadsessies om te kijken of het ding aan je verwachtingen voldoet lijkt me niet onredelijk, maar een maand lang laden lijkt me toch niet de bedoeling.

Daarnaast mag je als koper wel een product verwachten wat "zo goed als nieuw" is.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Veel televisies hebben kijkuurtjes, veel kleding is zeker een keer aangetrokken, een lamp zal zeker aantal keer zijn aangezet, alles binnen die 14 dagen onder principe 'testen/proberen'.

Werkt de lader conform hetgeen wat jij gekocht hebt? Krijg jij wel volledige garantie (wat je niet hebt op marktplaats), heeft de lader een laadcycles/levensduur die door deze 'eerder gebruik' dusdanig beinvloed is dat deze simpelweg niet meer nieuw is? Kleding 2-3 passen, TV paar avondjes aanhebben, relatief tot levensduur is het de vraag hoeveel invloed dit heeft.

Maar een maand, dan weer een kleine maand, praten we dan eerder 4 weken of meer 2 weken 'en paar dagen'? Zelfs nog, hoeveel laadsessies zijn er al geweest? 3 in 3 weken is niet bepaald 'actief' gebruiken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
Xander schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:09:
[...]

In die 14 dagen mag je een product proberen, maar niet gebruiken. Lees: Kleding mag je passen, maar niet naar een feestje dragen.

Hoe vertaalt dat zich naar een laadpaal? 1 of 2 laadsessies om te kijken of het ding aan je verwachtingen voldoet lijkt me niet onredelijk, maar een maand lang laden lijkt me toch niet de bedoeling.

Daarnaast mag je als koper wel een product verwachten wat "zo goed als nieuw" is.
Het zijn 10 laadsessies geweest in 4 weken tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 13:57
[...]

Maar in dat tweede topic ging het over een bureaustoel dat een keer uitgepakt is geweest. In mijn geval om een elektrisch product wat al een maand is gebruikt en in weer en wind heeft gehangen....
Maar even eerlijk, buiten het juridische om, als ie bij jou een maand heeft er ook wel een keer een vogel op gescheten. En als je hem straks 5 jaar hebt, is ie dus 61 ipv 60 maanden in gebruik geweest. Het lijkt me niet echt een ding wat erg aan slijtage onderhevig is.
Als ik dat niet erg had gevonden had ik er net zo goed een op marktplaats kunnen bestellen.
Dan had je geen garantie of rechten gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:54
Een laadpaal zal na een paar weken als het goed is nog steeds alle eigenschappen hebben van een nieuwe paal... Als men tenminste even een doekje er langs haalt en herinitialiseert 8)7

Overigens kunnen er vele redenen zijn waarom een product retour komt. WKOA, bovenwettelijke uitprobeertermijnen, defecten die de fabrikant niet op locatie kan herstellen, etc.
The Realone schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:14:
[..]

Als dat ding een maand oud was wel. Garantie (wettelijke, conformiteit) is een qualitatief goed en overdraagbaar naar nieuwe eigenaren.

[ Voor 29% gewijzigd door Rukapul op 10-11-2021 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nu kun je uiteraard gaan uithuilen bij de leverancier. Heeft weinig zin, want: "Je hebt toch geleverd gekregen wat je besteld hebt?" Veel beter kun je die leverancier een voorstel doen voor €xxx van het aankoopbedrag terug, dan laad/t je de paal lekker staan en zijn beide partijen nog steeds tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
Maar het gaat hier niet om de vraag wanneer een product wel of niet geretourneerd mag worden binnen WKOA. Het gaat er om of je een product hebt gekregen en wat redelijkerwijsvoor nieuw door kan gaan.

Zoals hierboven al door een aantal mensen vermeld lijkt me dat wel het geval, los van het feit dat hij niet netjes is nagekeken voordat hij opnieuw verkocht werd. Als dat wel was gedaan had je niet eens in de gaten gehad dat hij eerder bij iemand anders is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 16:23

Glewellyn

is er ook weer.

RobinL94 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:48:
Maar het gaat hier niet om de vraag wanneer een product wel of niet geretourneerd mag worden binnen WKOA. Het gaat er om of je een product hebt gekregen en wat redelijkerwijsvoor nieuw door kan gaan.

Zoals hierboven al door een aantal mensen vermeld lijkt me dat wel het geval, los van het feit dat hij niet netjes is nagekeken voordat hij opnieuw verkocht werd. Als dat wel was gedaan had je niet eens in de gaten gehad dat hij eerder bij iemand anders is geweest.
Het probleem is nu net dat het artikel dus duidelijk niet (net als) nieuw was. En een gebruikt artikel is in de regel minder waard dan een nieuwe.

Als een verkoper vraagt "Wil je een echt nieuwe, of eentje die al een maand buiten heeft gehangen?" dan zullen de meeste mensen de echt nieuwe kiezen, of naar korting vragen op de gebruikte.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
Glewellyn schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:04:
[...]

Het probleem is nu net dat het artikel dus duidelijk niet (net als) nieuw was. En een gebruikt artikel is in de regel minder waard dan een nieuwe.

Als een verkoper vraagt "Wil je een echt nieuwe, of eentje die al een maand buiten heeft gehangen?" dan zullen de meeste mensen de echt nieuwe kiezen, of naar korting vragen op de gebruikte.
Ja, omdat er vogelpoep op zat en de laadgeschiedenis er niet uit gehaald was. Anders was het gewoon 'nieuw' geweest, en zoals aangegeven zal dat maandje dat die in gebruik is geweest nou niet echt veel afdoen aan de levensduur.

Op de vraag van TS, 'mag dit?', zeg ik dus ja, dit lijkt me geen probleem. Is het netjes van de verkoper, nee dat niet. Maar ja, fouten worden wel eens gemaakt. Je zou een paar euro korting kunnen vragen voor het ongemak maar meer zal er niet in zitten verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06

FreakNL

Well do ya punk?

Bij jou hangt hij waarschijnlijk ook in weer in wind? Dus dat is verder geen argument.

Ze hadden je wel wat korting kunnen geven, daar ben ik het wel mee eens.

Verder lijkt het me alleen maar goed voor het milieu om die dingen een 2e leven te geven, iets wat je als EV-rijder zou moeten aanspreken.

Ik zou wat korting vragen achteraf. En verder gewoon doorgaan met je leven, ding is gewoon ZGAN. Het is een laadpaal, geen vaatwasser ofzo. Lijkt me dat er weinig tot geen slijtage-onderdelen inzitten? Wat is de economische levensduur van een laadpaal eigenlijk?

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 10-11-2021 21:25 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Een laadpaal met vogelpoep en oude sessies van de vorige gebruiker is niet meer nieuw en zou in die staat ook niet meer als nieuw mogen worden verkocht.
Dan had de winkelier de paal schoon moeten maken en een reset uitvoeren. Dat is niet gebeurd dus een bepaalde korting is hier wel op z'n plaats.
Ook vraag ik mij dan altijd af waarom die terug is gestuurd. Wie weet zit er wel een niet direct merkbaar defect aan.

[ Voor 16% gewijzigd door JukeboxBill op 10-11-2021 21:28 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Je koopt een product in de veronderstelling dat het ongebruikt is, of even getest is.
Anders had je zelf wel een product 2e hands gekocht.

In dit geval zou ik niet akkoord gaan. En het gewoon terugsturen of een korting bedwingen.

PSN: plexforce (ps4)

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 15:38
WeHoDo schreef op woensdag 10 november 2021 @ 23:55:
Je koopt een product in de veronderstelling dat het ongebruikt is, of even getest is.
Anders had je zelf wel een product 2e hands gekocht.

In dit geval zou ik niet akkoord gaan. En het gewoon terugsturen of een korting bedwingen.
Precies dit.

Je koopt nieuw omdat je nieuw wil hebben en niet jong gebruikt.
Ik zou er ook weer geen halszaak van maken.
Doe ze een voorstel dat je een korting wil hebben van 10 a 15%, afhankelijk van de aanschafprijs.

Doen ze dat niet, dan komen ze dat ding weer bij je ophalen en mogen ze je als nog een nieuwe leveren.
Kost ze veel meer tijd en energie.

Leg je dit voor aan je rechtsbijstandsverzekering dan ga je geheid je gelijk halen.
Als ze niet van tevoren hebben gemeld dat je een jong gebruikt artikel gaat krijgen dan zijn ze de sjaak...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Zou toch even bij de winkel melden dat je iets geleverd krijgt met stront er op. En of dat normaal is.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:39
Wat kon je eigenlijk nog qua gegevens zien van de vorige eigenaar? Het kan ook zomaar zijn dat de winkel een datalek aan z'n broek heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:52

OMD

Als er gegevens van de vorige klant in het systeem staan zou ik toch maar een nieuwe vragen en ze vriendelijk attenderen dat ze beter moeten letten op hun privacy beleid.

[EDIT]

Zie dat boven me hetzelfde heeft gezegd, ben nog niet wakker |:(

[ Voor 19% gewijzigd door OMD op 11-11-2021 09:37 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:24
The Realone schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:14:
[...]

[...]

Hele andere discussie, maar is niet waar. Ook bij 2de hands heb je wel degelijk rechten, of je er een met succes een beroep op kunt doen is weer een andere discussie.

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
JukeboxBill schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:26:
Een laadpaal met vogelpoep en oude sessies van de vorige gebruiker is niet meer nieuw en zou in die staat ook niet meer als nieuw mogen worden verkocht.
Dan had de winkelier de paal schoon moeten maken en een reset uitvoeren. Dat is niet gebeurd dus een bepaalde korting is hier wel op z'n plaats.
Ook vraag ik mij dan altijd af waarom die terug is gestuurd. Wie weet zit er wel een niet direct merkbaar defect aan.
Of het mag of niet, ik vind dat de webshop niet netjes heeft gehandeld. Als TS een gebruikte paal had willen hebben, dan had hij daar we specifiek naar gezocht.

En als het nu een auto was die je nieuw gekocht hebt, maar bij aflevering 10 ritjes van 100km heeft gereden, de navigatie niet is gereset en de auto ook nog onder de vogelpoep zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Medione1210 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:33:
[...]

Of het mag of niet, ik vind dat de webshop niet netjes heeft gehandeld. Als TS een gebruikte paal had willen hebben, dan had hij daar we specifiek naar gezocht.

En als het nu een auto was die je nieuw gekocht hebt, maar bij aflevering 10 ritjes van 100km heeft gereden, de navigatie niet is gereset en de auto ook nog onder de vogelpoep zit?
Dan zijn we het toch met elkaar eens?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
JukeboxBill schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:45:
[...]

Dan zijn we het toch met elkaar eens?
Misschien was mijn reactie onduidelijk, want ik ben het inderdaad helemaal met je eens!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:37
Nieuw is nieuw. En jouw laadpaal is duidelijk niet nieuw. Product uitproberen binnen het retourrecht, afijn. Vogelpoep op de deksel valt daar duidelijk niet onder. Al had ik in jouw geval bij het uitpakken en het zien van vogelpoep de verkoper direct gebeld met het verzoek om uitleg en een spoedige omwisseling.

• A-E-W
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 23:44
Nieuw is nieuw? ... Wat is 'nieuw' eigenlijk? :D Anyway interessant topic @Sunri5e.

Het gaat hier denk ik niet om of het product wel of niet écht nieuw is, daar is gewoon bijna niet de vinger op te leggen.

Ik denk dat je het beste vanuit een waarde oogpunt naar die laadpaal kan kijken:

Stel dat een webwinkel twee palen verkoopt: eentje mooi glimmend en de ander onder gekakt. Dan zal de marktwaarde van een ondergekakte paal lager liggen. Namelijk als je de paal installeert, moet je zelf nog tijd investeren om 'm schoon te maken.

Stel dat ze ook een ongeverfde paal verkochten, die de nieuwe eigenaar zelf eerst moest verven. Dan had de al geverfde paal ook een hogere waarde gehad. Ze hebben namelijk een deel van de installatie, het verven, uit handen genomen.

Hoeveel garantie geven ze op zo een paal? Als dat 2 jaar is, en hij is al 1 maand oud is dat al 1/24 van de levensduur. Stel die paal is €2000.- (ik heb geen idee wat zoiets kost) dan schrijf je eigenlijk die paal af voor €83.- in de maand. Dan is er al dus €83 besteed aan die paal, voor een maand dat je 'm niet had.

De webwinkel zal het wel niet eens zijn met deze manier van denken.... maar ik zou in ieder geval een financiële tegemoetkoming vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

A-E-W schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:29:
Hoeveel garantie geven ze op zo een paal? Als dat 2 jaar is, en hij is al 1 maand oud is dat al 1/24 van de levensduur. Stel die paal is €2000.- (ik heb geen idee wat zoiets kost) dan schrijf je eigenlijk die paal af voor €83.- in de maand. Dan is er al dus €83 besteed aan die paal, voor een maand dat je 'm niet had.

De webwinkel zal het wel niet eens zijn met deze manier van denken.... maar ik zou in ieder geval een financiële tegemoetkoming vragen.
Normaal zal je afschrijven tegen de verwachtte levensduur, voor zo'n paal zal dat 10/20 jaar zijn oid. :?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:07
Laten we vooral doorslaan.. Paal is eigenlijk nieuw (oke paar keer gebruikt), hangt gewoon buiten (net als hiervoor) en kan nog jaren mee.. wat maakt het uit dat hij een paar keer gebruikt is op die vele keren die nog gaan komen?
Al dat moeilijke gedoe hierover.. wees blij dat hij wordt hergebruikt en niet wordt weggegooid na 10 laadsessies. Dat zou pas zonde zijn van de grondstoffen en energie. Geniet ervan en laad lekker je auto op..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij hier het meeste zou storen is het feit dat de paal een terugkomer is, niet nagekeken is (stront) en bovenal de verkeerde 'code' is meegeleverd, wat er op kan wijzen dat iemand de verkeerde uit het magazijn heeft meegenomen.
Wellicht moest deze inderdaad nog nagekeken worden (1 maand is simpelweg te lang voor terugname onder wkoa), misschien is de fabrieksgarantie inderdaad al ingegaan, etc etc.

Ik zou m toch echt terug sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
ID-College schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:21:
Laten we vooral doorslaan.. Paal is eigenlijk nieuw (oke paar keer gebruikt), hangt gewoon buiten (net als hiervoor) en kan nog jaren mee.. wat maakt het uit dat hij een paar keer gebruikt is op die vele keren die nog gaan komen?
Al dat moeilijke gedoe hierover.. wees blij dat hij wordt hergebruikt en niet wordt weggegooid na 10 laadsessies. Dat zou pas zonde zijn van de grondstoffen en energie. Geniet ervan en laad lekker je auto op..
Ow, dus als consument moet je je altijd filantropisch opstellen en genoegen nemen met spullen waarvan de leverancier vind dat ze 'nog prima werken' (en een product dus twee keer als nieuw verkoopt). Want dan ben je zelfs nog groen bezig ook!!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:07
warhamstr schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:58:
[...]

Ow, dus als consument moet je je altijd filantropisch opstellen en genoegen nemen met spullen waarvan de leverancier vind dat ze 'nog prima werken' (en een product dus twee keer als nieuw verkoopt). Want dan ben je zelfs nog groen bezig ook!!
Dat gebeurt continue.. Je wilt niet weten hoeveel producten je hebt gekregen die een ander al geretourneerd heeft.. We moeten eens ophouden met dat gedoe over niks.. Als er geen vogelpoep op zat en je niet kon zien dat hij niet gebruikt was, had er geen haan naar gekraaid.. Het product is nog als nieuw en kan gewoon nog jaren mee.. We zijn echt veel te verwend hier in Nederland en moeten eens wat minder aan onszelf denken en meer aan alle andere facetten die komen kijken bij het produceren en verkoop van zo'n paal.. Er zit garantie op dus als hij niet werkt dan heb je gewoon recht op vervanging/reparatie..

[ Voor 5% gewijzigd door ID-College op 12-11-2021 09:08 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sunri5e
Het is opgelost. Ze hebben excuus gemaakt en dit had niet mogen gebeuren. Ze hebben uiteindelijk de totale prijs van het leveren van de laadpaal + het installeren daar van verlaagd met 20 procent. Uiteindelijk was er ook geen datalek aangezien ik alleen kon zien hoeveel, wanneer en met welke laadpas er was geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-10 10:46
Sunri5e schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:18:
Het is opgelost. Ze hebben excuus gemaakt en dit had niet mogen gebeuren. Ze hebben uiteindelijk de totale prijs van het leveren van de laadpaal + het installeren daar van verlaagd met 20 procent. Uiteindelijk was er ook geen datalek aangezien ik alleen kon zien hoeveel, wanneer en met welke laadpas er was geladen.
Prima oplossing. Tevreden neem ik aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunri5e
-Muncky- schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:25:
[...]

Prima oplossing. Tevreden neem ik aan?
Jazeker. Prima oplossing.

Ik had ook nog even gevraagd naar de reden van retour van de vorige gebruiker. Deze heeft hem retour gestuurd omdat hij/zij toch liever een laadpaal wilde zonder vaste kabel... Dat verbaast me dan weer wel want met een vaste kabel is toch veel makkelijker dan dat je telkens je losse kabel uit je auto moet pakken :?

[ Voor 45% gewijzigd door Sunri5e op 12-11-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-10 10:46
Sunri5e schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:50:
[...]

Jazeker. Prima oplossing.

Ik had ook nog even gevraagd naar de reden van retour van de vorige gebruiker. Deze heeft hem retour gestuurd omdat hij/zij toch liever een laadpaal wilde zonder vaste kabel... Dat verbaast me dan weer wel want met een vaste kabel is toch veel makkelijker dan dat je telkens je losse kabel uit je auto moet pakken :?
Top!

Heb hier ook een laadpaal met vaste kabel inderdaad. Kan zijn dat die persoon meerdere EVs heeft met verschillende stekkers? (geen idee hoor..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-E-W
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 23:44
Mooi dat t zo snel is opgelost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar ondertussen wel tien dingen bestellen om er negen terug te sturen zeker? En dat bedrijf moet die spullen dan maar met verlies verkopen? Mede door deze wetgeving gaan de kleine winkels kapot en blijven alleen de mega grote bedrijven over. Wat uiteindelijk alleen maar slecht is voor de consument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Tja, laatst een stoomreiniger gekocht. Uitgeprobeerd, beviel niet, ding gaat terug. Krijgt de volgende klant dus een die al gebruikt en nat is. Nieuwe besteld, komt nat uit doos :') Ding werkt verder prima dus boeie.
Van de week ook een paar dekens besteld om thuis de juiste kleur te kunnen kiezen. Gaan 2 van de 3 terug.
Mes snijdt aan twee kanten.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ja goed. Dat gebeurd dus blijkbaar. Ik heb me daar nooit schuldig aangemaakt.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Nou, het is nog niet helemaal opgelost. Ik heb gekozen voor een Plus abonnement bij de laadpaal van 7 euro per maand. Met dit Plus abonnement zou het volgend moeten kunnen: "Zelf een tarief instellen op jouw eigen laadprofiel". Nu wilde ik dit dus aanpassen maar dat kun blijkbaar niet zonder tussenkomst van de verkopende winkel. Die zeggen dat mijn werkgever daarvoor moet tekenen. Daar snap ik dus helemaal niets van want ik heb deze laadpaal zelf aangeschaft en betaald. De KW prijs staat lager ingesteld dan dat ik bij mijn energieleverancier betaal dus als ik mijn auto oplaad moet ik privé bijleggen. Mijn werkgever doet er niet moeilijk en gaat dit document gewoon ondertekenen aangezien ik echt overal tegen welke prijs dan ook mag laden maar ik vind dit toch wel vreemd. Zijn er meerdere mensen die tegen dit soort dingen aanlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:06
Dit is bij mij ook het geval. De kosten die ik kan instellen zijn van de “huidige” marktwaarde. Alleen ze lopen wel iets achter. Bij mij heeft de leverancier 2 weken geleden de range aangepast, maar daarvoor kon ik hem maximaal op 32 cent zetten per kWh, wat veel te laag was t.o.v. de huidige marktwaarde.

Het is volgens mij de leverancier van de laadpaal die dat softwarematig bepaald al dan niet in overleg met een leasemaatschappij/werkgever.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-10 00:05

ITsEZ

parttime all-rounder

Sunri5e schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:42:
Nou, het is nog niet helemaal opgelost. Ik heb gekozen voor een Plus abonnement bij de laadpaal van 7 euro per maand. Met dit Plus abonnement zou het volgend moeten kunnen: "Zelf een tarief instellen op jouw eigen laadprofiel". Nu wilde ik dit dus aanpassen maar dat kun blijkbaar niet zonder tussenkomst van de verkopende winkel. Die zeggen dat mijn werkgever daarvoor moet tekenen. Daar snap ik dus helemaal niets van want ik heb deze laadpaal zelf aangeschaft en betaald. De KW prijs staat lager ingesteld dan dat ik bij mijn energieleverancier betaal dus als ik mijn auto oplaad moet ik privé bijleggen. Mijn werkgever doet er niet moeilijk en gaat dit document gewoon ondertekenen aangezien ik echt overal tegen welke prijs dan ook mag laden maar ik vind dit toch wel vreemd. Zijn er meerdere mensen die tegen dit soort dingen aanlopen?
Dat is vrij standaard bij dit soort privé abonnementen. Als particulier is het dacht ik verboden om winst te maken op stroom, vandaar die instelling. Het zou ook in veel situaties niet wenselijk zijn als jij het tarief instelt op 50 cent en lekker met de pas van de baas gaat laden ;)

What you see is always what you get.

Pagina: 1