Silent7 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:57:
klopt het dat enkel het plastic gebroken is en de contactpunten gewoon nog goed zitten?
zo ja, dan zou ik met een klein beetje JB Weld (das een makkelijk toepasbare twee componenten epoxy die je zelf mengt hoeveel je nodig hebt in dit geval een druppel van elk) het plastic weer terug plakken, dan zit het zo vast als je maar kan hebben (ik heb er zoveel mee gemaakt onder andere een tuinslang aan buitenkraan vast gemaakt wat nu 5 jaar later onder de zon/vorst en alleen op koude maanden na onder druk nog steeds lek vrij vast zit.)
Waarom JB weld ipv normale epoxy? JB weld voegt op plastic echt niets toe. Het hele punt van JB weld is dat er metaal in zit, waardoor het wat sterker is bij gebruik op metaal.
Ik weet eigenlijk niet of het geleid, maar met het toegevoegde metaal kan ik me voorstellen dat het geleid.
Jb weld is ook knetterduur, en niet heel makkelijk te krijgen in Nederland.
Ze hebben wel goede marketing, want het reikt zelfs tot in Nederland, en iedereen is er lyrisch over. Het is prima spul, begrijp me niet verkeerd. Maar het is gewoon een goede kwaliteit epoxy, met toegevoegd metaal. Zo speciaal is het niet. Er zijn in Nederland ook gewoon merken die zo'n soort product hebben.
Hier kan je gewoon normale epoxy voor gebruiken. Alleen denk ik dat je die pinnen nooit meer echt goed op hun plek gaat krijgen. (het omgevouwen stukje zit normaal in de stekker, dat krijg je nooit meer voor elkaar)
Als je goed kan solderen zie ik ook niet echt een probleem met solderen en hem gewoon permanent gebruiken. Dan zou ik er wel alsnog wat epoxy of hete lijm overheen doen, zodat de pinnen gewoon stevig blijven, en niet kunnen bewegen. Anders kunnen ze natuurlijk heel makkelijk afbreken. Maar wat eigenlijk nog veel beter is, om de pinnen te volgen naar de print, en rechtstreeks op de print te solderen. (Maar dat zijn waarschijnlijk maar kleine puntjes, moet je ook maar kunnen solderen)
[Voor 11% gewijzigd door WEBGAMING op 10-11-2021 17:53]