AMD radeon rx460 vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bondai
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-11-2021
Ik zoek een?
Ik zoek een iets beter alternatief voor amd radeon rx460, liefst ook moderner want mijn pc is al 5 jaar oud and ik veronderstel dat er al veel betere/modernere gpus beschikbaar zijn in dezelfde prijscategorie. Laatste tijd wordt mijn scherm zwart, hoor ik een windows disconnect geluid, mijn scherm gaat weer aan en er komt een waarschuwing van adm op dat er iets fout gelopen is. Na wat zoekwerk ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn videokaart wrs aan het sterven is.

Wat is je budget?
Rond de 200, wil hoger gaan als de videokaart een lange levensduur heeft.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren maar het moet aansluitbaar zijn op mijn 5 jaar oude pc. Ik weet niet precies hoe dit werkt. Toen de voeding van mijn pc verbrand was en ik een nieuwe kocht, heb ik alles kunnen aansluiten behalve het dvd gedeelte, de kabel van dvd onderdeel was niet compatibel met de nieuwe voeding, da's niet erg want ik gebruik het toch nooit. Maar was wel verveeld dat ik dit niet vooraf wist want voor hetzelfde geld was het een belangrijke kabel die niet paste.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik speel graag warcraft, ik kijk veel films, ik speel soms fortnite maar nu niet meer omdat ik veel te zwaar lag en scherm bevriest soms.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Bondai
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFkQ29FN-4BXP0_GzmyteWrY8mo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BI46RtepWDb2oxr8t7zlzFH9.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HuBLway8c5V4h9vhWrady7POWik=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eAYdQ8GoHkOXiasyTbnAuE61.png?f=user_large

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Bondai schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:50:
liefst ook moderner want mijn pc is al 5 jaar oud and ik veronderstel dat er al veel betere/modernere gpus beschikbaar zijn in dezelfde prijscategorie.

Wat is je budget?
Rond de 200, wil hoger gaan als de videokaart een lange levensduur heeft.
Rond de 200 ga je nieuw niets vinden dat significant sneller is dan je huidige videokaart. Gebruikt zou je richting een GTX 1060 kunnen kijken. Sneller zou ik daarnaast ook niet adviseren met een trage quadcore als de i5-6402P.
Toen de voeding van mijn pc verbrand was en ik een nieuwe kocht
Welk merk en type voeding?
, heb ik alles kunnen aansluiten behalve het dvd gedeelte, de kabel van dvd onderdeel was niet compatibel met de nieuwe voeding,
Vreemd want DVD drives uit die tijd (2015/2016) hebben sata aansluitingen en alle voedingen vanaf 2006 ook.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Medion akoya P5360 E is uit 2016 zo ongeveer. zo zal je voeding ook uit die tijd zijn, je had 3j garantie via Medion. En een voeding houdt het vaak wel langer uit dan 3j, als je zelf niet gaat sleutelen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bondai
Beste Uszka, bedankt voor je antwoord. Je hebt mijn vraag perfect beantwoord namelijk, de nieuwe videokaart moet kunnen samenwerken met de rest die er in zit. Maar nu denk ik, mss moet ik van eerste keer alles vervangen. Mijn pc was afkomstig uit aldi en had maar 600 euro gekost maar blijft meegaan! Dus geen spijt van deze aankoopt.
De voeding die ik ter vervanging had gekocht is deze, was afkomstig uit mediamarkt:
EMINENT Profesionele PC-voeding 600 W met passieve PFC (EW3905)
EMINENTArtikelnummer:
1603158

Maximaal vermogen: 600 W Verpakkingsinhoud: Voeding / Handleiding Producttype: PC stroomvoeding Compatibel met: SATA / FDD / Molex / MB 20 + 4 pin / P4 4 pin 12 V / PCI Express 6 + 2 pin Uitgangsspanning: 3.3 / 5 / 12 V Stabiele spanning: ja Overbelastingsbeveiliging: ja

• Bondai
Hackus schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:15:
Medion akoya P5360 E is uit 2016 zo ongeveer. zo zal je voeding ook uit die tijd zijn, je had 3j garantie via Medion. En een voeding houdt het vaak wel langer uit dan 3j, als je zelf niet gaat sleutelen.
Beste Hackus, de voeding was binnen de twee jaar kapot gegaan, dus heb pc opgestuurd naar Medion, is een maand weg geweest, kwam onhersteld terug! Ik had nochtans zelf het probleem gevonden, ze moesten er zelfs niet achter zoeken, voeding was overduidelijk kapot aangezien pc constant uitviel en de logboeken dit aangaven. Kreeg hem dus onhersteld terug maar er stond hersteld op de formulier, ik opende de pc en zag een overduidelijke bruine vlek van oververhitting op de voeding. Met een zucht gewoon zelf een nieuwe gekocht toen ik dag dat het niet zo duur was en zag het niet zitten om hem weer op te sturen. De reparatie dienst van medion had ook super slechte reviews dus ik dacht, dit heeft geen zin. Behalve dat, is de pc heel goed.

Verwijderd

Bondai schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:16:
Beste Uszka, bedankt voor je antwoord. Je hebt mijn vraag perfect beantwoord namelijk, de nieuwe videokaart moet kunnen samenwerken met de rest die er in zit. Maar nu denk ik, mss moet ik van eerste keer alles vervangen. Mijn pc was afkomstig uit aldi en had maar 600 euro gekost maar blijft meegaan! Dus geen spijt van deze aankoopt.
De voeding die ik ter vervanging had gekocht is deze, was afkomstig uit mediamarkt:
EMINENTArtikelnummer:
1603158

Maximaal vermogen: 600 W Verpakkingsinhoud: Voeding / Handleiding Producttype: PC stroomvoeding Compatibel met: SATA / FDD / Molex / MB 20 + 4 pin / P4 4 pin 12 V / PCI Express 6 + 2 pin Uitgangsspanning: 3.3 / 5 / 12 V Stabiele spanning: ja Overbelastingsbeveiliging: ja
Het probleem is voornamelijk dat er een enorme videokaartenschaarste is de afgelopen 2 jaar - kaarten rond de 200 euro bestaan eigenlijk niet meer, die prijsklasse is naar 500-600 euro gegaan (ja, echt waar, dat is nu lage middenklasse)

Vervangen in je huidige systeem is nu dus echt niet de moeite waard, 2ehands kaarten zijn gelijkwaardig omhoog geschoten in prijs. Een Geforce 1080 kost nu zo'n beetje hetzelfde als in 2017-2018, maar dan tweedehands.

• Bondai
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:20:
[...]

Het probleem is voornamelijk dat er een enorme videokaartenschaarste is de afgelopen 2 jaar - kaarten rond de 200 euro bestaan eigenlijk niet meer, die prijsklasse is naar 500-600 euro gegaan (ja, echt waar, dat is nu lage middenklasse)

Vervangen in je huidige systeem is nu dus echt niet de moeite waard, 2ehands kaarten zijn gelijkwaardig omhoog geschoten in prijs. Een Geforce 1080 kost nu zo'n beetje hetzelfde als in 2017-2018, maar dan tweedehands.
Oh jee, dat is slecht nieuws voor mij :( ik heb dit al wel eens zien passeren op 9gag enzo maar wist niet dat het zo erg was en dat dit gold voor goedkope videokaarten. Mijn budget is laag. Mss koop ik weer een nieuwe medion pc van aldi, ze hebben er regelmatig.

• Uszka
  • Nu online
Bondai schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:16:

EMINENTArtikelnummer:
1603158

Dat is een hele slechte voeding. Daar zou ik geen enkel systeem aan toevertrouwen. Kan makkelijk zijn dat die je huidige videokaart heeft gesloopt.
Het is niet eens een 600w voeding want met 22A op 12v kom je aan 264w.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bondai schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:20:
[...]

Beste Hackus, de voeding was binnen de twee jaar kapot gegaan, dus heb pc opgestuurd naar Medion, is een maand weg geweest, kwam onhersteld terug! Ik had nochtans zelf het probleem gevonden, ze moesten er zelfs niet achter zoeken, voeding was overduidelijk kapot aangezien pc constant uitviel en de logboeken dit aangaven. Kreeg hem dus onhersteld terug maar er stond hersteld op de formulier, ik opende de pc en zag een overduidelijke bruine vlek van oververhitting op de voeding. Met een zucht gewoon zelf een nieuwe gekocht toen ik dag dat het niet zo duur was en zag het niet zitten om hem weer op te sturen. De reparatie dienst van medion had ook super slechte reviews dus ik dacht, dit heeft geen zin. Behalve dat, is de pc heel goed.
Vraag dan voortaan advies, wat te doen of te kopen. Voeding advies en informatie topic - Deel 34
Voor garantie afhandeling = > Shopping Forum

Nu met deze voeding ben je ook niet beter uit, zonde van je geld.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Bondai schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:24:
[...]

Oh jee, dat is slecht nieuws voor mij :( ik heb dit al wel eens zien passeren op 9gag enzo maar wist niet dat het zo erg was en dat dit gold voor goedkope videokaarten. Mijn budget is laag. Mss koop ik weer een nieuwe medion pc van aldi, ze hebben er regelmatig.
De moderne versie van je rx460 - de rx6600 kost zo'n 500 a 600 euro afhankelijk van het model, is en amper leverbaar. Hou dus in je achterhoofd dat ook een nieuwe Medion met degelijke GPU 1000+ euro gaat worden.

• Bondai
Uszka schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:25:
[...]

Dat is een hele slechte voeding. Daar zou ik geen enkel systeem aan toevertrouwen. Kan makkelijk zijn dat die je huidige videokaart heeft gesloopt.
Het is niet eens een 600w voeding want met 22A op 12v kom je aan 264w.
Komt door puur gebrek aan kennis, was al een klein mirakel dat ik het probleem zelf vond :'( zo zieje, goedkoop, duurkoop.

• Uszka
  • Nu online
Bondai schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:32:
[...]

Komt door puur gebrek aan kennis, was al een klein mirakel dat ik het probleem zelf vond :'( zo zieje, goedkoop, duurkoop.
Inderdaad. Zou eerst maar eens de voeding vervangen en bekijken hoe het daarmee gaat. pricewatch: Fractal Design Ion Gold 550W

@Bondai En vervolgens op je gemakje kijken of hier is tussen zit voor je.

[ Voor 23% gewijzigd door Uszka op 10-11-2021 13:35 ]

• Bondai
Uszka schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:33:
[...]

Inderdaad. Zou eerst maar eens de voeding vervangen en bekijken hoe het daarmee gaat. pricewatch: Fractal Design Ion Gold 550W

@Bondai En vervolgens op je gemakje kijken of hier is tussen zit voor je.
Dankjewel voor de wegwijzer! Grote hulp :) Nieuwe voeding bestel ik vandaag nog.

• Bondai
loool toepasselijke meme https://9gag.com/gag/aGzVQRw?ref=android
Pagina: 1