Mijn vraag
Hoe kan ik het handigs mijn zonnepanelen installatie met 10/12 gebruikte 240 wp panelen uitbreiden? Wij vragen ons af of de capaciteit van de huidige omvormer wel is afgestemd op de capaciteit van de zonnepanelen. 4000 —> 20x 280 = 5600. De partij die deze installatie heeft geïnstalleerd geeft aan dat dit verschil normaal is.
Als de bestaande installatie niet optimaal is zouden we het dan kunnen verbeteren met een nieuw installatie. Ik zit dan te denken aan onderstaande opties:
- een aantal bestaande panelen aansluiten op de nieuwe omvormer
- een nieuwe omvormer aansluiten op de bestaande panelen en de nieuwe zonnepanelen aansluiten op de bestaande omvormer.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Onze huidige installatie bestaat uit:
20 x Trina solar 280 wp panelen op een hellend dak
Voorzien van optimizers
1x SolarEdge SE4000H
Ik ben benieuwd naar jullie ideeen/tip/aanbevelingen.
Gr Tom
Hoe kan ik het handigs mijn zonnepanelen installatie met 10/12 gebruikte 240 wp panelen uitbreiden? Wij vragen ons af of de capaciteit van de huidige omvormer wel is afgestemd op de capaciteit van de zonnepanelen. 4000 —> 20x 280 = 5600. De partij die deze installatie heeft geïnstalleerd geeft aan dat dit verschil normaal is.
Als de bestaande installatie niet optimaal is zouden we het dan kunnen verbeteren met een nieuw installatie. Ik zit dan te denken aan onderstaande opties:
- een aantal bestaande panelen aansluiten op de nieuwe omvormer
- een nieuwe omvormer aansluiten op de bestaande panelen en de nieuwe zonnepanelen aansluiten op de bestaande omvormer.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Onze huidige installatie bestaat uit:
20 x Trina solar 280 wp panelen op een hellend dak
Voorzien van optimizers
1x SolarEdge SE4000H
Ik ben benieuwd naar jullie ideeen/tip/aanbevelingen.
Gr Tom