Mijn vraag
Ik ben hier totaal nieuw in en probeer in mijn vrije tijd één en ander uit. Nu heb ik een Arduino Yun en een Rasberry Pi en zou die graag met elkaar laten communiceren zodat ik contacten kan sturen op de Arduino.
Jammer genoeg lukt dit niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik hiervoor File Editor (Home Assistant) , MQTT en Node Red.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.
Verschillende Youtube filmpjes geprobeerd maar geen enkele werkt.
Heb van nul uit al zelf programma geschreven maar werkt niet..Dus ergens zit ik fout.
Doel van onderstaand programma is om een relais te schakelen (of licht). Een simpele aan/uit dus waar ik maar niet in slaag. Misschien kunnen jullie mij wat op weg helpen
Alvast bedankt
Ik ben hier totaal nieuw in en probeer in mijn vrije tijd één en ander uit. Nu heb ik een Arduino Yun en een Rasberry Pi en zou die graag met elkaar laten communiceren zodat ik contacten kan sturen op de Arduino.
Jammer genoeg lukt dit niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik hiervoor File Editor (Home Assistant) , MQTT en Node Red.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.
Verschillende Youtube filmpjes geprobeerd maar geen enkele werkt.
Heb van nul uit al zelf programma geschreven maar werkt niet..Dus ergens zit ik fout.
Doel van onderstaand programma is om een relais te schakelen (of licht). Een simpele aan/uit dus waar ik maar niet in slaag. Misschien kunnen jullie mij wat op weg helpen
Alvast bedankt
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| # Configure a default setup of Home Assistant (frontend, api, etc) default_config: binary_sensor: - platform: workday country: BE workdays: [mon, tue, wed, thu, fri] excludes: [sat, sun] mqtt: broker: 192.168.1.44 sensor: - platform: mqtt name: "Yun data" state_topic: "/kamer/verlichting" light: - platform: binary name: "relay" output: light_output if state_topic == 'on': on_turn_on: - logger.log: "Light Turned On!" if state_topic == 'off': on_turn_off: - logger.log: "Light Turned Off!" output: - id: light_output platform: gpio pin: GPIO05 # Text to speech tts: - platform: google_translate group: !include groups.yaml automation: !include automations.yaml script: !include scripts.yaml scene: !include scenes.yaml |
[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 08-11-2021 14:18 ]