Thuis heb ik een Raspberry Pi server draaien. Hij draait veelal services voor mijn domotica. Om alles een beetje samen te vatten heb ik een lokale website gemaakt in HTML. Deze website benader ik via een ip-adres, maar ik wil eigenlijk deze website benaderen met een eigen URL. Ik heb alles in docker draaien. Om de specifieke services te benaderen hoef ik simpelweg homeserver.local:'poort' in te voeren. Maar ik zou nu mijn lokale website graag benaderen via control.homeserver.local om maar een voorbeeld te noemen.
Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik ben vrij handig met linux en dat soort zaken, maar mijn netwerken kennis is wat beperkter. Ik heb zelf een router op DDWRT draaien en mijn website draait in een nginx container.
Met deze configuratie draait de service. Ik heb poort 80 en 443 al in gebruik voor mijn pi-hole. Maakt dat nog iets uit?
Bij voorbaat dank.
Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik ben vrij handig met linux en dat soort zaken, maar mijn netwerken kennis is wat beperkter. Ik heb zelf een router op DDWRT draaien en mijn website draait in een nginx container.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| services: nginx: image: 'nginx:latest' container_name: webserver restart: always ports: - 8082:80 volumes: - ./data/website:/usr/share/nginx/html - ./data/configuration:/etc/nginx |
Met deze configuratie draait de service. Ik heb poort 80 en 443 al in gebruik voor mijn pi-hole. Maakt dat nog iets uit?
Bij voorbaat dank.