-
[ Voor 99% gewijzigd door MooDyBLueS op 05-11-2021 23:31 ]
Dit is vrij veel voor een huishouden.MooDyBLueS schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:04:
Als ik 3,0 kWh deel door 24 uur dan is het dus 125 Watt per uur.
Daarom 2 vragen:
1. Is dit veel of valt het wel mee?
Goed plan. Heb je al iets van domotica?2. Wat zou de handigste methode zijn om erachter te komen waar dit verbruik vandaan komt? Ik denk eraan om een slimme stroommeter te kopen die ook grafieken bijhoudt en per apparaat eens 24 uur bij te houden wat het verbruik is, juist omdat zoiets als een router amper zal fluctueren maar een koelkast des te meer, evenals de MV wanneer die met koken/douchen harder draait.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
[ Voor 25% gewijzigd door AUijtdehaag op 05-11-2021 11:29 ]
[ Voor 106% gewijzigd door MooDyBLueS op 05-11-2021 23:31 ]
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Als je als een dood vogeltje in je huis zit wel ja, mijn vijver pomp is al 50 watt. Standby van twee omvormers en twee warmtepompen is al 50 watt. En ga zo maar doorProton_ schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:05:
@MooDyBLueS <50W standby is met wat moeite wel te halen, maar met meer slimme spullen wordt het steeds lastiger.
Hier ontopic:
Serieus elektriciteit besparen
1 PVoutput . Dongen NB
Zit er dan geen abonnement aan?MooDyBLueS schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:51:
[...]
Ja, die heb ik zeker. Die Wi-Fi P1 meter voor € 29,95 is een no-brainer volgens mij. Ik zie daar ook een Energy Socket zoals ze die noemen, wat enorm lijkt op de Eve Energy die ik wou bestellen. Weet je toevallig of dit in dezelfde app integreert om zo met evt. meerdere Energy Sockets inzicht te krijgen én geïntegreerd in de grafieken?
...
Edit: Dat de Homewizard P1 meter en Energy Socket middels een API te exporteren zijn vind ik echt al een grote plus. Enphase heeft dat wel, maar per kwartier dus en Zappi heeft dat totaal niet.
[ Voor 6% gewijzigd door AUijtdehaag op 05-11-2021 13:20 ]
Het valt me op dat je vergeleken met mijn installatie, een vrij hoog sluipverbruik hebt. Hier mijn waarden:Martin7182 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:19:
Mijn 2 GoodWe omvormers hebben denk ik geen sluipverbruik; ze gaan helemaal uit 's nachts. Vorig jaar ook alle standby verbruikers opgespoord; grootste waren pomp vloerverwarming (30 a 60W), mechanische ventilatie (30W), motor verstelbaar bed (7W).
12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV
Had😀 We zitten nu op 30W totaal (zonder koelkast/vriezer).cville schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:42:
[...]
Het valt me op dat je vergeleken met mijn installatie, een vrij hoog sluipverbruik hebt.
Dat zijn natuurlijk niet allemaal "sluipverbruikers".
Zwerius Kriegsman
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Mijn Goodwe DNS-omvormer heeft (volgens de specs) een nachtverbruik van <1 Watt. Dat is weinig, maar dus niet helemaal nul. Ik heb het zelf nooit nagemeten.Martin7182 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:19:
Mijn 2 GoodWe omvormers hebben denk ik geen sluipverbruik; ze gaan helemaal uit 's nachts.
[ Voor 6% gewijzigd door thesaxofonist op 06-11-2021 14:16 ]
Dat zijn natuurlijk niet allemaal "sluipverbruikers".
Zwerius Kriegsman
Waarom verwijder je al je reacties?
Wise enough to play the fool
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq