Beste mede-tweakers,
Nu de koudere maanden weer voor de deur staan wordt het toch tijd dat ik actie ga ondernemen in huis op het gebied van verwarmen, en daarbij wel duurzaamheid voorop heb staan.
Ik woon nog niet erg lang in dit huis, dus ben niet bij de aanleg/installatie van bijv. de vloerverwarming geweest. Daarnaast heb ik (nog) niet veel ervaring op gebied van verwarmingen, maar zou dit wel graag willen leren. Vandaar deze discussie en tegelijkertijd oproep. Ik zoek advies, maar idealiter iemand in de omgeving Deventer die mij zou willen helpen, zodat ik dit in de toekomst zelf kan.
De situatie is als volgt:
Daarnaast lees ik ook regelmatig dat men de radiatoren waterzijdig inregelt. Is deze combinatie te doen?
Enfin, lang verhaal kort, wie zou mij kunnen helpen? Al doende leert men!
Foto's van de CV + Vloerverwarming:
:strip_exif()/f/image/4UkrKNHdhsnLjd2EHq0ELPBX.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu de koudere maanden weer voor de deur staan wordt het toch tijd dat ik actie ga ondernemen in huis op het gebied van verwarmen, en daarbij wel duurzaamheid voorop heb staan.
Ik woon nog niet erg lang in dit huis, dus ben niet bij de aanleg/installatie van bijv. de vloerverwarming geweest. Daarnaast heb ik (nog) niet veel ervaring op gebied van verwarmingen, maar zou dit wel graag willen leren. Vandaar deze discussie en tegelijkertijd oproep. Ik zoek advies, maar idealiter iemand in de omgeving Deventer die mij zou willen helpen, zodat ik dit in de toekomst zelf kan.
De situatie is als volgt:
- Intergas Kompakt HRE ketel (2016)
- Op de begane grond ligt overal vloerverwarming (water, gasgestookt) in 7 zones
- Op de begane grond bevindt zich ook de Honeywell draaithermostaat (niet modulair? al weet ik ook niet of de ketel dat kan)
- Op de 1e en 2e verdieping bevindt zich in iedere kamer 1 radiator zonder thermostaatknop, enkel aan-uit
- In de badkamer is een wandradiator met thermostaatknop aanwezig.
Daarnaast lees ik ook regelmatig dat men de radiatoren waterzijdig inregelt. Is deze combinatie te doen?
Enfin, lang verhaal kort, wie zou mij kunnen helpen? Al doende leert men!
Foto's van de CV + Vloerverwarming:
:strip_exif()/f/image/4UkrKNHdhsnLjd2EHq0ELPBX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K5veZUeUeus6wdV3V4GK8fGo.jpg?f=fotoalbum_large)
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W