Ik merkte het in de pakweg 10 minuten voordat ik dit topic startte. Ik log zelden opnieuw in, sowieso niet recentelijk, en ik ben nog nooit zomaar uitgelogged zonder dat ik bewust iets doe wat dat veroorzaakt.
Desktop, laptop en smartphone. Ik weet niet of de sessies overeen
komen kwamen. Zou er een sessie-id-geschiedenis in mijn browser moeten staan? Ik kan het nu niet meer nagaan denk ik, omdat ik mijn wachtwoord heb veranderd (en dus overal opnieuw moet inloggen).
Nee, sowieso niet bewust, hoewel het inmiddels misschien wel de meest plausibele uitleg is. Niet dat ik ze heb weggegooid, maar dat mijn browser (Brave) ze misschien heeft weggegooid,
hoewel dat me nog nooit eerder spontaan is overkomen.Om 13:54:44 kom je daar zelf achter, en krijg je van ons ook een nieuw sessieid (dus uitgelogt)
Die tijd klinkt goed. Daarna heb ik dit topic geopend en mijn wachtwoord gewijzigd.
Dirk schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:35:
Ik was zojuist ook spontaan uitgelogd. Kijkend naar mijn cookies zag ik dat ik er in totaal
50 veel meer, zo bleek na een keer vernieuwen had, waaronder een hele serie die begonnen met 'wteid_', gevolgd door een cijferreeks. Allemaal waren ze gemaakt tussen 30 april en 6 mei 2021.
Kan het zijn dat er gewoon te veel cookies waren waardoor het sessiecookie automatisch is verwijderd?
Ik heb het op dat moment niet gecontroleerd en heb eigenlijk ook niet zo veel verstand van cookies. Dus ik weet niet of ik er teveel kan hebben en of dat dan van/door Tweakers komt. Ik weet alleen dat mijn surfgedrag consistent is en dat ik dit nog nooit eerder heb meegemaakt, vandaar de argwaan.
Met de observatie van @
Kees en de mij vreemde doch plausibele synopsis van @
Dirk lijkt het er op dat "het probleem" aan mijn kant ligt, en aangezien mijn browser dus helemaal geen cookies meer meestuurde in plaats van bijvoorbeeld een ongeldige sessie, denk ik dat er geen sprake is van een hackpoging van iemand die al dan niet met een ongeldige gestolen sessie probeerde in te loggen.
Bedankt voor het checken, en mijn excuses dat dit niet een interessantere case was.