Savkate schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:08:
[...]
Ik vind het lastig om het hier op een forum te verwoorden maar ik probeer me zeker niet te verschuilen achter emoties en dergelijke. Het is gewoon makkelijk om de frustraties hier even van me af te zetten. Het is ook zeker een leerproces, maar ik mag er toch wel van balen? Ik ga er een paar nachten over slapen en dan eens goed nadenken wat ik vind dat ik zelf waar ben. Want voor dit bedrijf ben ik niet zoveel waard blijkt wel.
Om toch nog maar even iets hierover te zeggen frustraties uiten is altijd goed, doe ik ook zeker. Maar zet ook daad bij je woord. Ga naar je manager en geef aan dat als ze niet jouw salaris gelijk maken met jouw nieuwe collega + 200 ( als we 5% aanhouden per jaar ) je inderdaad nu al gaat zoeken naar een andere baan én dat jouw motivatie nu zo gezakt is dat jouw inzet zich gaat aanpassen op hetzelfde niveau als dat het bedrijf jou in waarde schat. En dat is lager blijkbaar dan een nieuwe medewerker zonder werkevering.
Helaas weer een bedrijf waar je maar een nummertje bent. Wat ze alleen niet snappen is dat ( voor de meeste mensen ) de rollen tegenwoordig omgedraaid zijn. Voor 1 bedrijf 10 anderen, in plaats van voor 1 medewerker 10 anderen ( al verschilt het zoals ik eerder zei wel per marktvenster )
oh, en je hebt blijkbaar een vast contract. Dus zolang je geen werk weigert, gewoon je ding doet, van 9 - 5 werkt en je zeker weet dat er binnen een aantal maanden een andere baan te vinden is, zou ik als ik jou was mijn inzet verlagen tot het minimale. Dat is namelijk net zoveel als ze jou willen betalen blijkbaar
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him