Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-08 19:12
Tuurlijk mag u balen en "uw frustraties dumpen" maar hou aub in uw achterhoofd dat het internet alles eeuwig bewaard.

Of u niet zoveel waard bent achter af kijk je een koe in zijn reet.
Gokje van mijn kant dat u het prettiger vindt om in een kleiner bedrijfje werkzaam te zijn waar u daden zichtbaar zijn voor collega's en niet alleen directe.
Met klein bedoel ik geen startup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ook gewoon zeggen "dit bevalt niet, ik wil verhoging, anders ga ik op mijn gemak ergens anders naar zoeken". Wat minder direct dan "verhoging of ik ga weg".

Zou echt pissed zijn als het voor hetzelfde werk is. Als het andersom was stond men op zijn kop, maar omdat nu de man benadeeld wordt "had je maar beter moeten onderhandelen". Wat een bs.

https://mensenrechten.nl/nl/subpage/gelijk-belonen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 06:35
Je hebt simpelweg te maken met schaarste. 3 jaar geleden kon je voor een appel en een ei contentmarketeers aannemen; daar was een zwaar overschot aan. Inmiddels is de markt verzadigd en de opleiding opgedroogd. Dan wil men simpelweg meer betalen voor dezelfde of een minder geschoolde kracht. Het alternatief is geen kracht.

Niks weerhoud je er van om verder te kijken of secundaire arbeidsvoorwaarden af te dwingen. Of je bent gewoon tevreden met wat je hebt en staart je niet blind op anderen. Die laatste gaat je je hele leven helpen trouwens als je dat leert 😉

[ Voor 28% gewijzigd door MagniArtistique op 08-11-2021 20:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

MagniArtistique schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:29:
Je hebt simpelweg te maken met schaarste. 3 jaar geleden kon je simpelweg voor een appel en een ei contentmarketeers aannemen; daar was een zwaar overschot aan. Inmiddels is de markt verzadigd en de opleiding opgedroogd. Dan wil men simpelweg meer betalen voor dezelfde of een minder geschoolde kracht. Het alternatief is geen kracht.
Altijd typisch dat voor schaarste aan de deur betaald wordt, maar de medewerkers die al binnen zijn dankbaar mogen zijn voor inflatiecorrectie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 13:05
Ik snap TS zijn punt eigenlijk volledig hoor. Als ik hem zo hoor, en hoe de manager over hem praat, zou daar echt wel wat extra beloning in de vorm van euro's tegenover mogen staan.

Hij probeert alleen nog wel om dit te realiseren toch? Dus wellicht ga je tóch wel omhoog.

Kortom, ik ben het met je eens dat je meer waard bent dan iemand die net van school komt, zeker als de manager ook positief is en ook vindt dat je meer zinvolle taken oppakt. Wat voor werk je hiervoor hebt gedaan is dan toch irrelevant.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nortepe85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:59
Savkate schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:01:
Ik heb mijn antwoord, dank iedereen. :)
Offtopic: is het tegenwoordig “in” om je startpost te verwijderen als je een bevredigend antwoord hebt gekregen? Het maakt het topic behoorlijk nutteloos in mijn ogen voor iemand die in de toekomst een soortgelijke casus wil voorleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 15:29
Savkate schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:08:
[...]

Ik vind het lastig om het hier op een forum te verwoorden maar ik probeer me zeker niet te verschuilen achter emoties en dergelijke. Het is gewoon makkelijk om de frustraties hier even van me af te zetten. Het is ook zeker een leerproces, maar ik mag er toch wel van balen? Ik ga er een paar nachten over slapen en dan eens goed nadenken wat ik vind dat ik zelf waar ben. Want voor dit bedrijf ben ik niet zoveel waard blijkt wel.
Om toch nog maar even iets hierover te zeggen frustraties uiten is altijd goed, doe ik ook zeker. Maar zet ook daad bij je woord. Ga naar je manager en geef aan dat als ze niet jouw salaris gelijk maken met jouw nieuwe collega + 200 ( als we 5% aanhouden per jaar ) je inderdaad nu al gaat zoeken naar een andere baan én dat jouw motivatie nu zo gezakt is dat jouw inzet zich gaat aanpassen op hetzelfde niveau als dat het bedrijf jou in waarde schat. En dat is lager blijkbaar dan een nieuwe medewerker zonder werkevering.

Helaas weer een bedrijf waar je maar een nummertje bent. Wat ze alleen niet snappen is dat ( voor de meeste mensen ) de rollen tegenwoordig omgedraaid zijn. Voor 1 bedrijf 10 anderen, in plaats van voor 1 medewerker 10 anderen ( al verschilt het zoals ik eerder zei wel per marktvenster )

oh, en je hebt blijkbaar een vast contract. Dus zolang je geen werk weigert, gewoon je ding doet, van 9 - 5 werkt en je zeker weet dat er binnen een aantal maanden een andere baan te vinden is, zou ik als ik jou was mijn inzet verlagen tot het minimale. Dat is namelijk net zoveel als ze jou willen betalen blijkbaar :+

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 10:28
Waarom ga je niet rondkijken? Kijken wat je waard bent bij concurrentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:31
Het lijkt erop dat je vooral op je collega focust. Zij heeft een hoger salaris, woont goedkoper etc. Maar dat is allemaal niet relevant. Dit soort dingen gebeuren in bedrijven. Salarissen worden vaak aangepast of bepaald aan de hand van subjectieve criteria. Of je een salarisverhoging krijgt, heeft bijna nooit iets te maken met hoe goed je je werk doet. Meer met hoe toevallig die dag de sterren stonden.

Maak je er niet druk om. Als je vindt dat jouw salaris te laag is voor jouw opleiding of ervaringsnivo, dan kun je dat aankaarten bij je baas. Maar de kans is groot dat hij daar niks mee doet. Dus dan ga je om je heen kijken en ergens anders werken, als je het beter kunt krijgen. Maar zoals al gezegd in het topic, een leuke werkplek, leuke collega's en kansen om dingen te leren zijn ook belangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

@Savkate je posts leeghalen is niet de bedoeling, dat is een asociale daad: jij hebt je antwoorden, en of iemand er in de toekomst nog iets aan heeft, maakt je niet uit.

Dit topic gaat daarom op slot.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.